تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توقف توليد در كارخانه خودروسازى كرايسلر آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: توقف توليد در كارخانه خودروسازى كرايسلر آمريكا
شركت خودروسازي كرايسلر يكي از سه توليدكننده عمده اتومبيل در آمريكا بدنبال شكست برنامه نجات اقتصادي خود اعلام كرد به مدت يك ماه توليد خود را متوقف خواهد كرد و اين در حالي است كه ساير توليدكنندگان اتومبيل در آمريكا نيز از كاهش توليد خود خبر داده اند.

روزنامه آمريكائي واشنگتن پست نوشت توليدكنندگان عمده اتومبيل در آمريكا براي نجات از ورشكستگي دست و پا مي زنند و در انتظار اجراي برنامه كمك اقتصادي دولت براي نجات صنايع اتومبيل سازي در آمريكا هستند.

كرايسلر اعلام كرده است از آخرين نوبت كاري روز جمعه چهل و شش هزار تن از كاركنان خود را به مرخصي اجباري خواهد فرستاد و سي واحد توليدي خود در سراسر آمريكا را به طور موقت تعطيل خواهد كرد.در ابتدا قرار بود توقف توليد كرايسلر براي دو هفته باشد ولي اينك گفته مي شود ممكن است توقف توليد كرايسلر حتي طولاني تر نيز شود.

شركت خودروسازي كرايسلر اعلام كرده است براي نجات مالي موقت خود نيازمند هفت ميليارد دلار كمك كنگره است به علاوه براي تامين نقدينگي مورد نياز فروش اعتباري خود را متوقف خواهد كرد.

سخنگوي كرايسلر اعلام كرد هيچ يك از كاركنان اين موسسه قبل از نوزدهم ژانويه به كار بازنخواهند گشت.

در اين رابطه يك تحليلگر اقتصادي مسائل صنعت اتومبيل مي گويد اگر من به جاي كارگران كرايسلر بودم هيچ اميدي براي بازگشت مجدد به كار نداشتم.

همزمان با شركت خودروسازي كرايسلر، شركت خودروسازي فورد نيز اعلام كرد در ماه ژانويه يك هفته تعطيلي اضافي خواهد داشت و جنرال موتور نيز از تعطيلي بيست كارخانه خود در سراسر آمريكا خبر داد.

سنا هفته گذشته طرحي براي اعطاي وامي چهارده ميلياردي به صنايع خودروسازي آمريكا را رد كرد و با اين حال دولت بوش همچنان وعده مي دهد بخشي از كمك هفتصد ميليارد دلاري نجات اقتصادي را به صنايع خودروسازي آمريكا اختصاص خواهد داد.

تحليلگران اقتصادي نگران ورشكستگي صنايع خودروسازي آمريكا هستند زيرا سه شركت كرايسلر، فورد و جنرال موتورز بيش از دويست و چهل هزار تن را در استخدام دارند و اين در حالي است كه صنايع اتومبيل خارجي نيز بيش از صد و سيزده هزار تن را استخدام كرده اند و گفته مي شود آنها نيز در آستانه خطر قرار دارند.

مهمتر از اين هر دو صنايع تامين قطعات اتومبيل در آمريكا است كه براي بيش از نهصد و هفتاد و پنج هزار تن كار ايجاد مي كند. در يازده ماه گذشته فروش كرايسلر بيست و هشت درصد كاهش داشته است و اين شركت اعلام كرده است از نظر نقدينگي به حداقل رسيده و نگران پرداخت صورتحساب هاي مالي خود پس از ماه ژانويه است.

كرايسلر و جنرال موتورز ماه گذشته هشدار داده بودند تا پايان سال از نظر نقدينگي با دشواري روبرو خواهند شد و بشدت نيازمند كمك مالي دولت فدرال هستند.

كلاهبرداري

پنجاه ميليارد دلاري

يك صندوق سرمايه گذاري در آمريكا از سوي سرمايه گذاران جهان، بزرگترين رسوايي تاريخ بازارهاي مالي در آمريكا عنوان شده است.به گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از «سي.ان.ان»، برنارد ميداف، از سرمايه گذاران آمريكايي و يكي از مديران سابق بورس در نيويورك به اتهام دست داشتن در كلاهبرداري بزرگ آمريكايي دستگير شده است.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن