تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نمايشگاه توليدات كشورهاي عضو آلبا، متالورژي، رنگ و رزين و مواد شويندهبازارگرمي «آلبا» در روزهاي سرد تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: برگزاري نمايشگاه توليدات كشورهاي عضو آلبا، متالورژي، رنگ و رزين و مواد شويندهبازارگرمي «آلبا» در روزهاي سرد تهران
گروه صنعت و معدن - صابر دري نژاد:نمايشگاه بين‌المللي تهران اين روزها پذيراي ميهمانان بسياري است كه براي بازديد از نمايشگاه‌هاي مختلف خود را به جنب بزرگراه (هميشه پرترافيك) چمران و نمايشگاه بين‌المللي رسانده‌اند.


نمايشگاه متالوژي، رنگ و رزين‌، مواد شوينده و نخستين نمايشگاه توليدات كشورهاي عضو آلبا، همگي در كنار هم آغاز به كاركرده‌اند كه تا اولين روز از زمستان نيز ادامه خواهند يافت.
همكاري بدون محدوديت
وزيران صنايع ايران، صنايع سبك ونزوئلا و توسعه صنعت نيكاراگوئه با حضور در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران نخستين نمايشگاه توليدات كشورهاي عضو آلبا را با چند ساعت تاخير افتتاح كردند.
علي اكبر محرابيان با اشاره به حضور كشورهاي عضو گروه آلبا (ونزوئلا، كوبا، اكوادور، نيكاراگوئه، بوليوي، پاندوراس و دومينيكن) در ايران گفت: در‌حال‌حاضر ايران با تمام كشورهاي عضو آلبا به ويژه ونزوئلا و كوبا پروژه‌هاي مشترك صنعتي زيادي را در دست اجرا دارد.
وي با بيان اينكه اخيرا با برگزاري كميسيون مشترك ايران و كوبا هيات دولت مصوب كرد كه خطوط اعتباري براي صادرات كالا به اين كشور به 500ميليون يورو افزايش يابد، عنوان كرد: توسعه همكاري ايران با كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين با هيچ محدوديتي مواجه نيست.
اين مقام مسوول اضافه كرد: ايران با كشور ونزوئلا هم حدود 200سند همكاري دارد كه برخي از اين اسناد اجرايي شده و بقيه نيز در دست بررسي و اجرا قرار دارد و در مجموع ارزش اسناد امضا شده ميان طرفين به حدود چهار ميليارد دلار مي‌رسد.
محرابيان با اشاره به اينكه ايران به تازگي روابط خود را با كشورهاي بوليوي و اكوادور آغاز كرده است، خاطرنشان كرد: با كشور بوليوي در زمينه‌هايي مانند سيمان، صنايع لبني و پالايشگاهي همكاري داريم. همچنين در سفر رييس‌جمهور اكوادور به ايران بيش از 12سند مهم بين مسوولان دو كشور به امضا رسيد.
انقلاب همزمان، نقطه اشتراك
ويليام كنتراس، وزير صنايع سبك و تجارت ونزوئلا نيز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه اظهار داشت: اين نمايشگاه فقط يك موقعيت براي مبادلات اقتصادي نيست بلكه موقعيتي است كه در آن، آنچه كه در مليت ما و فرهنگ ما است، تبادل كنيم.
وي ادامه داد: امروز ما به دنبال راه‌هايي جديد براي برقراري ارتباط با جمهوري اسلامي ايران هستيم و ايجاد كارخانه اتومبيل و كارخانه توليد شير و ... از جمله اقداماتي است كه درصدد انجام آن هستيم.
وي در پايان سخنانش خطاب به وزير صنايع ايران گفت: ما از آنچه كه فكر مي‌كنيد به شما نزديك‌تر هستيم و اطمينان دارم كه مشتركات ما خيلي بيشتر از تفاوت‌هايمان است.
اورلاندو سولورزانو دلگاريو، وزير توسعه صنعت و تجارت نيكاراگوئه نيز با بيان اينكه نيكاراگوئه كشوري كوچك اما درصدد انجام اقدامات بزرگ است، اظهار داشت: در همان سالي كه انقلاب ايران به وقوع پيوست، انقلاب ما هم صورت گرفت.
اين اولين نقطه اشتراك بين ايران و نيكاراگوئه و اولين قدم براي برقراري ارتباط بينابين است.
وي ادامه داد: ما امروزه بيش از هر زمان ديگري به هم نزديك هستيم، ايران و نيكاراگوئه هر دو نفت دارند و مي‌توانند محصولات خود را به هم عرضه كنند.
دلگاريو با اشاره به تمايل كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين به برقراري ارتباط اقتصادي با ايران عنوان كرد: بحران مالي جهاني در هر صورت تاثيرات منفي خود را خواهد گذاشت و تنها راه محافظت از اين بحران پيدا كردن فضاهاي جديد براي توليد و صنعت است.
وزراي ايران، ونزوئلا و نيكاراگوئه در ادامه با حضور در سالن برگزاري نمايشگاه از محصولات توليدي كشورهاي عضو آلبا بازديد كردند. صنايع دستي اين كشورها،منسوجات، قطعات صنعتي، سيگار برگ و ... از جمله توليداتي هستند كه در اين نمايشگاه عرضه شده‌اند.البته در اين ميان سمند و پرايد توليد كشور ونزوئلا بيش از ديگر محصولات جلب توجه مي‌كند.
در خاتمه بازديد از اين نمايشگاه، وزراي ايران، نيكاراگوئه و ونزوئلا با خروج از سالن برگزاري و به دور از تشريفات متداول به بحث و تبادل نظر پرداختند كه بارش برف فرصت مذاكره بيشتر را از آنان گرفت.
قاچاق بلاي جان شوينده‌ها
محرابيان همچنين پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مواد شوينده و سلولزي را نيز افتتاح كرد و در حاشيه اين مراسم گفت: هم اكنون حدود 220هزار تن مواد شوينده و بهداشتي مايع در كشور توليد مي‌شود كه 20 تا 30هزار تن آن به خارج از كشور صادر مي‌شود.
وي ادامه داد: بازارهاي داخلي مواد شوينده و بهداشتي به حالت اشباع درآمده است و بايد به صادرات اين محصولات از كشور بيشتر توجه شود.
وزير صنايع واردات مواد اوليه اين صنعت به كشور را بي‌مشكل دانست و عنوان كرد: صنايع شوينده كشور از جانب قاچاق تهديد مي‌شود.
وي اعلام كرد: به دنبال كاهش قيمت مواد اوليه شوينده‌‏ و پاك‌‏كننده، پيش‌‏بيني مي‌‏شود، مواد شوينده، پاك‌‏كننده و بهداشتي كه با روند افزايشي قيمت روبه‌رو بودند، كاهش قيمت را تجربه كنند.
وي ادامه داد: با ضابطه تعيين شده براي قيمت مواد پتروشيمي از سوي كميسيون اقتصادي دولت، پيش‌‏بيني مي‌‏شود كه به زودي قيمت مواد شوينده، پاك‌‏كننده و بهداشتي كاهش يابند و با قيمت ارزان‌‏تري به دست مصرف‌‏كننده برسند.
وي از اعلام زمان دقيق كاهش قيمت كالاهاي مواد شوينده خودداري كرد و تنظيم بازار و تعيين زمان قيمت آنها را به وزارت بازرگاني سپرد.
هر ايراني 3كيلوگرم
وزير صنايع و معادن همچنين در هشتمين نمايشگاه رنك، رزين، پوشش‌هاي صنعتي و كامپوزيت، در خصوص ميزان توليد رنگ ورزين داخل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ميزان توليد رنگ در سال گذشته به رقم 220هزار تن و حجم توليد رزين نيز به رقم 170هزار تن رسيد.
محرابيان افزود: در زمان حاضر 75درصد مواد اوليه رنگ در داخل توليد مي‌شود و بقيه وارداتي است. اما با توجه به اينكه ايران يكي از توليدكنندگان بزرگ پتروشيمي محسوب مي‌شود، انتظار مي‌رود به تدريج با سرمايه‌گذاري لازم واردات مواد اوليه رنگ قطع شود.
وي ادامه داد: وزارت صنايع و معادن از سرمايه‌گذاران در بخش‌هاي مختلف استقبال مي‌كند و علاقه‌مندان مي‌توانند در سطح كشور به اداره‌هاي كل صنايع و معادن در 30 استان كشور مراجعه كنند و آمادگي لازم براي اعطاي تسهيلات بانكي، زمين ارزان قيمت و ديگر حمايت‌هاي لازم وجود دارد.
محرابيان مصرف سرانه رنگ را در كشور بيش از سه‌ كيلوگرم اعلام كرد و گفت: اين رقم نسبت به كشورهاي صنعتي فاصله دارد.
متالورژي، ويترين صنعت
ششمين نمايشگاه متالورژي نيز هم اكنون در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي‌ تهران برپا است و تا اول دي ماه ادامه دارد.
مسوول اجرايي نمايشگاه متالورژي و نايب رييس انجمن صنعتي برگزار كنندگان نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در مورد اين نمايشگاه اظهار داشت: گردهمايي صنعتگران بخش‌هاي مختلفي همچون قالب‌سازي، آهنگري، ريخته‌گري و فولاد فرصت مناسبي است تا اين نمايشگاه مبدل به ويترين صنعت شود.
عبدالكريم جلالي در گفت‌وگو با خبرنگار ما ادامه داد: امروزه در حالي كه 12 سال از برپايي اولين نمايشگاه متالورژي (كه به صورت دوسالانه برگزار مي‌شود) مي‌گذرد، هنوز مشكلات بسياري پيش روي صنعتگران در راه صادرات وجود دارد، به گونه‌اي كه به نظر مي‌رسد تنها در بخش ريخته‌گري اين ظرفيت به صورت بالقوه وجود دارد كه سالانه بيش از 50ميليون دلار صادرات داشته باشيم. اما امروزه شاهد هستيم ميزان صادرات‌ ما بسيار پايين‌تر از حد مذكور است. وي در پايان اظهار داشت: صنعت متالورژي به عنوان يكي از صنايع مادر و بالا دستي مطرح است، به طوري كه 80درصد توليدات فعالان اين بخش به صنايع پايين دستي و تنها 20درصد اين توليدات به دست مصرف‌كننده نهايي مي‌رسد.
ابتكار 12تني
صادق سعادتمند، مديرعامل يكي از شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه نيز با كيفي‌تر خواندن نمايشگاه ششم نسبت به نمايشگاه‌هاي قبلي اظهار داشت: اين شركت موفق به تهيه و توليد كوره القايي 12تني براي اولين بار در ايران شده است.
وي با اشاره به منحصر به فرد بودن توليد كوره القايي با اين حجم در داخل عنوان كرد: ركورد قبلي توليد اين نوع كوره در ايران سه تن بوده كه اين ركورد هم متعلق به همين شركت بوده است.
وي در پايان سخنانش اظهار داشت: ما امروزه به تكنولوژي توليد كوره‌هاي 20تني نيز دست يافته‌ايم كه در صورت نياز، اقدام به توليد آن نيز خواهيم كرد.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن