تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806234325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأكيد مجدد عسگراولادي بر خلاف‌واقع بودن ادعاي هاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تأكيد مجدد عسگراولادي بر خلاف‌واقع بودن ادعاي هاشمي


گروه سياسي- هفته گذشته سخنگوي حزب كارگزاران در ارگان مطبوعاتي اين حزب به دفاع از طرح دولت وحدت ملي برآمد و ضمن بيان اينكه اصولگرايان از احمدي نژاد كه حاضر به باج دادن به آنها نيست، خسته شده اند، از ديداري خبر داد كه در آن باهنر، عسگراولادي و حبيبي به جامعه روحانيت مبارز رفته و به منظور توجيه ضرورت اين طرح، بر قابل اصلاح نبودن احمدي نژاد و عدم امكان اداره كشور با اين سياست ها تأكيد كرده اند.

اما مخبر اين خبر جنجالي تنها حسين مرعشي نبود، بلكه ساعاتي پس از آنكه روزنامه كارگزاران 20 آذر با سرمقاله وي با عنوان "ظهور و افول طرح دولت وحدت ملي" بر روي كيوسك هاي مطبوعاتي قرار گرفت، هاشمي رفسنجاني در حاشيه همايش "اصل 44؛ موانع و راهكارها" به جمع خبرنگاران آمد تا همين علامتي باشد براي اينكه مردي كه چندان تمايلي به مواجهه با خبرنگاران ندارد، اين بار حرف مهمي دارد كه از آنان دوري نمي كند.

"اين طرح را اول آقاي ناطق نوري مطرح كرد كه جزء اصلاح‌طلبان نيست. بعد هم آقاي لاريجاني مطرح كرد كه او هم جزء اصلاح‌طلبان نيست. بعد هم جامعه‌ روحانيت مبارز با خواست عسگراولادي، باهنر و حبيبي به ميدان آمد. فقط وقتي آقاي كرباسچي آن را قبول كرد، موج برگشت و گفتند اصلاح‌طلبان اين را مطرح كرده‌اند؛ در حالي كه اصلاح‌طلبان با اين طرح مخالف هستند؛ چرا كه اين طرح به اين معني است كه رييس‌جمهور اصول‌گرا و كابينه مشترك باشد، اين طرح آقاي ناطق است؛ آن را وارونه نكنيد." هاشمي با بيان اين اظهارات در قامت يك منجي براي حزب كارگزاران كه از او به عنوان پدرخوانده آن ياد مي شود، برآمد تا با انداختن توپ به زمين اصولگرايان، از حجم انتقاداتي كه طي روزهاي قبل از آن نسبت به دولت وحدت ملي توسط اصولگرايان مطرح شده بود، بكاهد.

با اين حال، 3 نفر مورد اشاره در يادداشت مرعشي و اظهارات هاشمي، متفقاً چنين خبري را تكذيب كرده و آن را خلاف واقع دانستند. هاشمي، مرعشي و روزنامه كارگزاران در قبال اين تكذيب يكپارچه البته سكوت اختيار كردند و روزنامه كارگزاران ضمن درج تكذيبيه دبيركل حزب مؤتلفه فقط اين پرسش را مطرح كرد كه چون هاشمي رفسنجاني نيز همان اظهارات مرعشي را تكرار كرده است، آيا وي نيز خلاف واقع مي گويد؟

اما دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري به عنوان يكي از 3 مرد مورد اشاره مرعشي و هاشمي، گويا از اين كه بر خلاف واقع گويي توسط هامشي تأكيد كند ابايي ندارد. به طوري كه حبيب اله عسگراولادي كه در جمع جوانان حزب مؤتلفه سخن مي گفت، بار ديگر اظهار داشت: مطالبي كه اخيراً آيت اله هاشمي رفسنجاني در خصوص من، باهنر و حبيبي درباره ديدار با جامعه روحانيت مبارز گفته است، خلاف واقعيت است و اين مسئله به اين دليل است كه به وي گزارش غلط ارايه كرده اند.

وي به اين ادعاي هاشمي كه طرح وحدت ملي متعلق به اصولگرايان است نيز واكنش نشان داد و گفت: اصلاح طلبان و دوم خردادي‌ها كه حركت وحدت ملي را مي‌پسندند و آن را مطرح مي‌كنند، به اين دليل است كه مي خواهند راهي را براي گرفتن مناصب اجرايي براي خود باز كنند.

در شرايطي كه برخي ناظران سياسي معتقدند طرح وحدت ملي در واقع ايده هاشمي رفسنجاني براي يارگيري در هر دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب به منظور پياده كردن گام به گام بازي بزرگ تا انتخابات آينده است، دبيركل سابق حزب مؤتلفه تمايل چنداني به باز كردن پشت پرده اين ماجرا ندارد و در حالي كه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين به عنوان طرفداران اصلي خاتمي، از اين طرح استقبال علني نكرده اند، وي مي گويد: اصلاح طلبان و دوم خردادي‌ها كه حركت وحدت ملي را مي‌پسندند و آن را مطرح مي‌كنند، به اين دليل است كه مي خواهند راهي را براي گرفتن مناصب اجرايي براي خود باز كنند.

عسگراولادي به اشاره به اينكه دولت وحدت ملي در شرايطي در كشورها در دنيا شكل مي‌گيرد كه نظام آن كشور در خطر باشد، افزود: در حال حاضر اين چنين خطري نظام مقدس جمهوري اسلامي را تهديد نمي‌كند.

وي در ادامه با انتقاد از خاتمي رييس جمهوري سابق اظهار داشت: بسياري از افراد اپوزيسيون در خارج از كشور بحث نجات كشور در انتخابات رياست جمهوري دهم را مطرح مي‌كنند كه خاتمي نيز اخيراً اين مطلب را كه بايد كشور را نجات داد گفته است كه از وي اين سؤال را دارم كه كشور را از چه چيزي مي خواهند، نجات دهند؟ درست است كه وضع اقتصادي مردم به دليل تحريم‌ها با مشكلاتي همراه است اما در حال حاضر نظام جمهوري اسلامي الگوي ديگر كشورهاي جهان است.

عسگراولادي تصريح كرد: رييس جمهوري شركت سهامي نيست كه عده‌اي بحث دولت وحدت ملي را مطرح مي‌كنند و اين افراد بايد بدانند طبق قانون اساسي كسي كه رأي مردم را بدست آورد، حق تشكيل دولت را دارد و اين كه قبل از انتخابات سهم هر شخص و گروهي را براي تشكيل دولت مشخص كنيم، تفرقه و اختلاف ايجاد مي‌كند و ما در جبهه پيروان خط امام و رهبري هيچ گونه نگراني درباره انتخابات رياست جمهوري آينده نداريم.

دبيركل جبهه پيروان ادامه داد: مردم نظام مقدس جمهوري اسلامي را از سر راه پيدا نكرده اند كه خاتمي بخواهد كشور را نجات دهد، وي بايد بداند اطرافيان او ساختار شكنند.

اما در حالي كه پيش از اين اخباري مبني بر تأكيد مؤتلفه اي ها درخصوص ضرورت بازتعريف اصولگرايي مطرح شده بود، عسگراولادي با تأييد اين اخبار گفت: اصولگرايان زماني كه آهنگ رهبري را فهميدند، بايد با يكديگر هماهنگ شوند و طبق نظر مقام معظم رهبري عمل كنند. به نظر من در حال حاضر بايد اصولگرايي را باز تعريف كنيم زيرا در اصولگرايي هم هاشمي رفسنجاني و هم احمدي نژاد حضور دارند.

نكته كليدي در به صرافت افتادن بخش سنتي اصولگرايان در بازتعريف اصولگرايي همين است كه برخلاف ساير جريان هاي جوان تر در اصولگرايان، مانند جمعيت ايثارگران و رايحه خوش خدمت، سنتي ها هنوز به هاشمي به عنوان يكي از اركان اصولگرايي نگاه مي كنند و باور ندارند كه وي از اين جرگه خارج شده باشد. اگرچه هاشمي خود چندان متمايل به اين انحصار نيست و هرگاه نيز فضاي سياسي كشور به اين سمت رفته است كه او در مظان جايگيري در يكي از اين اردوگاه و مرافقت از ديگري قرار گرفته است، وي بلافاصله پاتك آن را تهيه كرده است. اظهارات هاشمي در دانشگاه شريف مبني بر مخالفتش با شكل گيري حزب كارگزاران، پدر و با يك درجه تخفيف برادر خواندن خود نسبت به همه احزاب كشور و حتي اظهار ارادت به رهبري، پس از آن صورت گرفت كه محمد عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران خبر داد رفسنجاني هدايت جبهه دوم خرداد را برعهده گرفته است و چندي پس از آن نيز يك روزنامه صبح اعلام كرد هاشمي در جلسه اي 3 ساعته، خاتمي را متقاعد به كانديداتوري كرده است.

با اين حال، سنتي هاي اصولگرا كه به هاشمي همواره به عنوان يكي از حاميان پر قدرتشان چشم داشته اند، نمي توانند فاصله گرفتن او را از خود ببينند و از همين رو است كه عسگراولادي مي افزايد: هاشمي رفسنجاني، ناطق نوري و ديگران، سرداران اصولگرايي هستند اما اصولگرايان نيز اختلاف سليقه دارند، همانطور كه در مجلس هشتم مي‌بينيد اكثريت مجلس اصولگرا هستند اما اختلاف سليقه نيز وجود دارد كه اين امري طبيعي است. اصولگرايان در حال حاضر بايد دورهم جمع شوند و با ارايه برنامه بگويند كه مي‌خواهند در آينده چه كار كنند، اصولگرايي بايد به جاي شخص محوري، بر مبناي برنامه محوري باشد.

عسگراولادي در اين ديدار در پاسخ به سؤالي در خصوص حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از رييس جمهوري تصريح كرد: احمدي نژاد به عنوان رييس جمهور رأي ملت را پشتيبان خود دارد كه مقام معظم رهبري نيز همواره همانند حمايت از ديگر رؤساي جمهور از وي نيز حمايت مي‌كنند، همچنين احمدي نژاد از دفاع كردن از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي هراس نداشته و خجالت نمي‌كشد، در صورتي كه ما رييس جمهوري داشته‌ايم كه اين گونه نبوده و خجالت مي‌كشيد، از انقلاب اسلامي دفاع كند.

وي در ادامه گفت: آهنگ حزب مؤتلفه اسلامي آهنگ ولايت است و همان طور كه مي دانيد در انتخابات دوم خرداد كه خاتمي رييس جمهور شد و سپس مقام معظم رهبري طي پيامي به وي تبريك گفتند، ما نيز در شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي ملي در پيامي به خاتمي، رييس جمهور شدنش را تبريك گفتيم.

عسگراولادي تأكيد كرد: حمايت مقام معظم رهبري از احمدي نژاد تأكيد رأي مردم است، همانطور كه امام خميني(ره) نيز همانطور بوده اند.

عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در پاسخ به سؤال ديگري درخصوص مجوز شرعي براي اقدامات مسلحانه عليه رژيم شاهنشاهي تصريح كرد: در خواستي كه در آن زمان ما از حضرت امام خميني (ره) داشتيم براي جنگ مسلحانه نبود، بلكه انجام عملياتي براي برداشتن مانع از مسير امامت و ولايت بود.

عضو هيأت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامي ادامه داد: كشتن منصور توسط شهيدان بخارايي، نيك نژاد، صادق اماني و صفار هرندي ترور نبود، بلكه يك اعدام انقلابي بود كه از نظر فقه شيعه "فتك" ناميده مي‌شود، "فتك" در فقه شيعه جايز نيست مگر آنكه به امر امام معصوم و يا نايب امام زمان(عج) باشد كه ما در آن زمان، درخواست اجازه فتك از امام خميني(ره) به عنوان ولي فقيه و نايب برحق امام زمان(عج) داشتيم.

اما تأكيد بر خط قرمز بودن جريان اصلاح طلب گويا يكي از مصوبات حزب مؤتلفه شده است، چراكه نبي حبيبي دبيركل حزب نيز در در جمع اعضاي هيات اجرايي و نيز مسوولان حزب موتلفه اسلامي استان خراسان جنوبي تصريح كرد: خط قرمز اصولگرايان بايد رييس جمهور شدن يك دوم خردادي باشد و اصولگرايان بدانند اگر يك اصولگراي مورد انتقاد ما رييس جمهور شود بهتر است از اينكه يك دوم خردادي رييس جمهور شود.

وي كه يكي ديگر از 3 فرد مورد اشاره هاشمي و مرعشي بوده است، گفت: اين سخن كه موتلفه از احمدي نژاد عبور كرده است حرف دوم خردادي هاست.

اخبار مرتبط:

عسگراولادي، باهنر و حبيبي گفتند احمدي‌نژاد قابل اصلاح نيست

ادعاي مرعشي دروغ محض است/ فكر مي‌كنند مالك‌الرقاب مردم هستند

جبهه پيروان و مؤتلفه: ادعاي مرعشي كذب محض است

مرعشي در دسترس نيست/ كارگزاران: يعني هاشمي هم خلاف مي‌گويد؟

نظرات كاربران:

شما يا ساده لوح هستيد يا دروغگو! چرا مشكلات حزبتان را به پاي ديگران مي گذاريد؟

هدايت اشتري

به نظر بنده در حال حاضر بايد اصولگرايي را باز تعريف كنيم زيرا در اصولگرايي هم آقاي هاشمي رفسنجاني و هم آقاي احمدي نژاد حضور دارند. اين فرمايش همين حاج آقاست كه سايت فردا درج فرموده. راستي سما هم دلتان براي احمدي نژاد نميسوزد كه بايد جان بكند تا اين حضرات در كاخ و در خانه هاي اعياني بيتوته و از قبل گرده مردم نان چرب ميل فرمايند. من كه به جاي رفسنجاني از عسگراولادي خجالت كشيدم وقتي اين جمله را در سايت فردا خواندم.

علي تجرد

سابقه آقاي عسگراولادي در انقلاب مشخص است. متاسفانه بعضي ها فكر مي كنند هر كسي كه در اين مملكت دست آقاي احمدي نژاد را نبوسيد كافر است. البته من خودم طرفدار دولت اصولگرا هستم اما احمدي نژاد خدا نيست و با كارهاي عجيبش خيلي ها را غافلگير كرده. خوب است در تهمت زدن هايمان فكر آن دنيا هم باشيم.

پويا

كدام اصولگرايان؟؟؟ لابد همونهايي كه در دوران تبليغات احمدي نزاد بهش فشار آوردن كه به نفع قاليباف بره كنار!!؟نه اينا اصولگرا نيستن قدرت گرابيشتر بهشون مياد.اونايي كه مطرح كردن اصلح واصلح تر!واين ماجرا ادامه دارد...

خط ولايت بودن يعني صبر كنيم ببينيم رهبر چي ميگه و عقل و مسئوليت تصميم گيري تعطيل؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا امثال عسگر اولادي ها فكر مي كنند 30 سال نبايد چيزي تغيير كنه؟ امام هم همينو مي خواست؟ پيغمبر هم همين علي هم ين؟؟؟؟ پس مسئوليت چي ميشه؟؟؟؟
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن