تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه ويژه مديران به سند چشم انداز در برنامه‌ ريزي‌ها ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توجه ويژه مديران به سند چشم انداز در برنامه‌ ريزي‌ها ضروري است
رشت - خبرگزاري مهر: رئيس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه مديران به سند چشم انداز۲۰‬ ساله در برنامه‌ ريزي‌ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، هاجر تحريري نيك صفت شامگاه پنجشنبه در همايش " گيلان در چشم انداز 20 ساله " در رشت اظهار داشت: مديران بايد به اين برنامه اعتقاد داشته و خود را ملزم به ادامه راه مسئولان قبل بدانند.

وي عنوان كرد: سند چشم انداز توسعه كه به تائيد مقام مظم رهبري رسيده به ما تكليف كرده تا به طريقي حركت كنيم تا در افق ‪ ۱۴۰۴‬به عنوان قويترين، قدرتمندترين و به روزآمدترين كشور در بين ‪ ۲۵‬كشور منطقه باشيم.

نماينده مردم رشت در مجلس هفتم از عدم ثبات مديريت در گيلان، عزل و نصبهاي بدون ضابطه و سياسي كردن امور به عنوان مهمترين مشكلات و موانع اين استان در دستيابي به اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله عنوان كرد و افزود: عدم ثبات مديريت از بزرگترين مشكلات كشوربوده و هزينه هاي زيادي بر كشور تحميل مي كند.

تحريري نيك صفت سياسي كردن امور، كمرنگ بودن هماهنگي و اتحاد بين مديران استان، پراكندگي و نداشتن يك رويه واحد در كارها را از ديگر مشكلات استان گيلان ياد كرد.

وي با اشاره به تدوين سند چشم‌انداز‪ ۲۰‬ ساله گيلان اظهار داشت: اين سند به عنوان سند ملي راهبردي، با در نظر گرفتن قابليتها، محدوديتها و تنگناهاي مربوط به توسعه گيلان در تيرماه سال ‪ ۸۴‬ طراحي و تدوين شده است.

نيك صفت ضمن برشمردن قابليتهاي گيلان در بخشهاي مختلف، از موقعيت ممتاز طبيعي و زيست محيطي و وجود رودخانه‌هاي متعدد را از جمله قابليتهاي اين استان نام برد.

رئيس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش همچنين ادامه داد: آمار بالاي نرخ بيكاري نيروهاي تحصيل ‌كرده و متخصص در گيلان، مسئوليت مديران استان را در قبال ايجاد اشتغال براي اين افراد بيشتر مي‌ كند.

نيك صفت همچنين اظهارداشت: با وجود اينكه ايجاد شبكه‌هاي حمل و نقل جاده‌اي و ريلي از مزيتهاي اين استان محسوب مي‌شود اما به دليل كمبود اعتبارات روند احداث و توسعه اين شبكه‌ها به كندي انجام مي‌شود.

وي از بالابودن سرعت فرسودگي و طولاني بودن اجراي پروژه ها، شكنندگي محيط زيست، پايين بودن درآمدهاي عمومي به نسبت ساير استانها براي خدمات رساني شهري و بالابودن تراكم جمعيت و نرخ بيكاري از عمده ‌ترين تنگناهاي موجود گيلان نام برد كه در سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله ذكر شده است.

نماينده مردم رشت در مجلس هفتم در خصوص برخي از مسائل اساسي استان گيلان اشاره كرد و گفت: آلودگي رودخانه‌ها، مشكل دفن زباله، استفاده از روشهاي سنتي در كشاورزي، مهاجرت روستاييان به ‌شهرها، وابستگي اقتصاد استان به تك محصول برنج، كمبود بازارچه‌هاي مناسب، ناكافي بودن فضاهاي فرهنگي و نبود فرهنگ سرا از جمله مسائلي است كه بايد براي رفع آن تلاش كرد.

نيك صفت افزود: بايد براي حل مشكل برداشت بي‌رويه شن و ماسه از بستر رودخانه ها، واگذاري كارهاي عمراني به پيمانكاران بدون نظارت و پيشگيري ازمعضلات اين استان است كه بايد چاره انديشي اساسي شود.

وي ازنبود انبارهاي بزرگ و سردخانه‌اي، مجتمع دائمي نمايشگاهي به عنوان يكي ديگر از معضلات گيلان نام برد.

نيك صفت ادامه داد: ساليان طولاني است كه كار رسوب برداري از سد سفيدرود انجام نشده و اين مسئله مشكلات عديده‌اي را به وجود آورده است.

رئيس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه مشكل كاربري زمين و شفاف نبودن ضوابط در اين بخش، فرسوده بودن صنايع و قديمي بودن فناوري‌هاي صنايع گيلان را از ديگر مشكلات اين استان عنوان كرد.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن