تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805523238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنگاه هاي زود بازده از موفق ترين طرح هاي دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بنگاه هاي زود بازده از موفق ترين طرح هاي دولت نهم
جهرمي اعلام كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزير كار و امور اجتماعي گفت: طرح بنگاه هاي زود بازده يكي از موفق‌ترين طرح‌هاي دولت نهم بود كه ايجاد شغل در سطح كشور را علاه بر افزايش، روند آن را نيز سريعت بخشيد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"محمد جهرمي "با بيان اين مطلب افزود: دولت نهم براي اجراي طرح بنگاه هاي زودبازده در سال ‌84، دو هزار ميليارد ريال، در سال ‌85 و ‌86 به ترتيب ‌70 و ‌80 هزار ميليارد ريال تخصيص داده بود.

وي اظهار كرد: يك مدير استراتژيك مي تواند با ارائه راه كارهاي گوناگون براي يك بنگاه اقتصادي و واحد توليدي زمينه رشد و شكوفايي آنرا فراهم آورد كه اين امر از تهيه و تدوين صرف استراتژي بسيار ارجحيت دارد.

جهرمي يادآور شد: در كشورما همه شاخص هاي لازم براي توليد كالا و خدمات از قبيل منابع طبيعي، سرمايه مادي و نيروي انساني به اندازه كافي وجود دارد و تنها مشكل اساسي در اين راستا تربيت مديران كارآمدي است كه ضمن ساماندهي امور بتوانند برنامه هاي تدوين شده را به بهترين وجه ممكن اجرا كرده و بر آن نظارت كنند.

وزير كار فرصت شناسي، فرصت يابي و استفاده بهينه از آن را لازمه چنين مديراني در عرصه اقتصادي كشور دانست و تصريح كرد: اين موضوع همان مواردي است كه در آموزه هاي ديني و توسط ائمه ما بر ان تاكيد شده و در اين راستا بايد تمامي واحدهاي توليدي و مديرانش در همين مسير حركت كنند.

جهرمي با اشاره به پيگيري بحث كارآفريني در وزارتخانه كار و امور اجتماعي گفت: دنبال كردن اين موضوع همان تعريف مجدد از مديريت‌هاست تا بلكه با تكيه بر توان مديريتي استفاده از منابع انساني و خدادادي كشور همراه با توسعه و رفاه براي آحاد مردم باشد.

وي با تاكيد بر ضرورت اصلاح مسير هزينه‌ها در كشور از فراهم كردن بسترهاي لازم براي افزايش توليد كالا و خدمات و رفع موانع سرمايه‌گذاري به عنوان نمودهاي عيني اين اصلاح ياد كرد.

وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به درآمد سرانه افزون بر 20 هزار دلاري كشورهاي كوچك حاشيه خليج فارس اظهار كرد: كشور ما با منابع غني خدادادي در بخش نيروي انساني و منابع طبيعي نه تنها ظرفيت لازم براي اشتغال زايي جوانان جوياي كار را دارد بلكه در صورت تامين زيرساخت‌ها مي توان فراتر از آن را نيز حركت كند.

جهرمي گفت: درآمدهاي نفتي كشور در يك قرن اخير نه در بخش توليد بلكه در بخش مصرف هزينه شده است.

به گفته وي مجموع درآمدهاي نفتي كشور از ابتداي استخراج آن تاكنون 800 ميليارد دلار بوده كه در صورت محاسبه به قيمت روز از سه هزار ميليارد دلار فراتر مي رود.

جهرمي اجراي طرح هاي كارآفريني در وزارت كار و امور اجتماعي را گامي در راستاي پرداختن علمي و اصولي به مقوله مديريت در جامعه دانست و گفت: امروزه مديريت حاكم در جهان از نوع مديريت اقتضايي بوده و مديريت مشاركتي نيز در كنار آن دنبال مي شود.

وزير كار و امور اجتماعي گفت: عليرغم انتقادات فراوان از اجراي طرح بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين، اين طرح در مسير اجرايي موفقيت آميز عمل كرده است.

وي اضافه كرد: اگر اين طرح به مورد اجرا گذاشته نمي‌شد سالانه در حالت طبيعي دولت توان ايجاد تنها ‌500 تا ‌600 هزار فرصت شغلي را داشت كه با اجراي اين طرح اين رقم به يك ميليون تا يك ميليون و ‌200 هزار شغل رسيد.

جهرمي تصريح كرد: اين آمار نشان مي دهد كه طرح مزبور در مقام اجرا موفق بوده است كه البته اين موفقيت نمي تواند تنها به حساب دولت گذاشته شود چرا كه در اين زمينه تمامي دستگاه هاي دولتي و همچنين بخش خصوصي مشاركت داشتند.

وي با بيان اينكه امسال اعتبار اختصاص يافته به بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين كاهش يافته است، گفت: دولت براي اين منظور امسال تنها ‌10 هزار ميليارد ريال اختصاص داد كه اين رقم نسبت به سال هاي ‌86 و ‌85 بسيار پايين است.

جهرمي ادامه داد: طي سال هاي اجراي طرح فوق افزون بر يك ميليون و ‌100 هزار طرح توسط دستگاه هاي مختلف اجرايي به بانك هاي عامل ارائه شده است كه البته در اين زمينه مشكلات و موانعي نيز وجود داشت كه مي تواند اين اشكالات با پاكسازي مسير در سال هاي آينده روند بهتري به خود بگيرد.

وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه قول هاي داده شده در سال اول اجراي طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده عملي مي شد ، قطعا" مي توانستيم به نرخ مورد نظر برنامه سوم توسعه مبني بر بيكاري 8.4 درصدي دست يابيم.

جهرمي درباره ميزان انحرافات در اجراي طرح بنگاه هاي زودبازده اقتصادي نيز گفت: اجراي اين طرح ها توسط مراجعي همچون بانك مركزي، وزارت كار و امور اجتماعي و همچينين اخيرا توسط جهاد دانشگاهي بررسي شده است كه ميزان انحرافات آن بسيار ناچيز بود.

به گفته وي با بررسي گروه‌هاي چهارگانه و نظارت آنها بر اجراي طرح ياد شده، ميزان انحرافات بين چهار تا شش درصد برآورد شده است.

وزير كار و امور اجتماعي استان هاي اصفهان، خراسان رضوي، گلستان و قزوين را جزو استان هايي برشمرد كه عملكرد مطلوبي در زمينه اجراي طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين داشتند.

انتهاي پيام//
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن