تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سران همسود مقابله با بحران مالي جهاني را در قزاقستان بررسي مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سران همسود مقابله با بحران مالي جهاني را در قزاقستان بررسي مي كنند
مسكو- سران كشورهاي جامعه مشترك المنافع "همسود " براي بررسي راههاي مقابله با بحران مالي جهاني كه پيامدهاي ناگواري در وضعيت اقتصادي اين جامعه برجاي گذاشه است ، روز جمعه در قزاقستان گرد هم مي آيند.


به گزارش ايرنا از مسكو، بخش مطبوعاتي كاخ كرملين روز چهارشنبه در گزارشي اعلام كرد،"دميتري مدوديف" رييس جمهوري روسيه براي شركت در اين اجلاس غيررسمي به دعوت "نورسلطان نظربايف" رييس جمهوري قزاقستان به استان "آق مولين" اين كشور سفر مي كند.
رييس جمهوري روسيه در چارچوب ديدارهاي چندجانبه اين اجلاس با سران چند كشور ديدار و در زمينه هاي اقتصادي و مسائل مهم دوجانبه با آنها گفت و گو خواهد كرد.
به گزارش منابع خبري روسي در اجلاس همسود از روساي روسيه، بلاروس، ارمنستان، قرقيزستان، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان دعوت بعمل آمده است.
در اين اجلاس چندجانبه همچنين مسائل امنيتي و نظامي بين كشورها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
بحران مالي جهاني بر ساختار اقتصادي و مالي اكثر كشورهاي همسود تاثير منفي گذاشته است.
روسيه بزرگترين كشور همسود تلاش زيادي براي رفع پيآمدهاي منفي بحران مالي جهاني بر اقتصاد و بازار مالي اين كشور بعمل آورده و دولت روسيه بيش از يكصد و 10 ميليارد دلار از ذخاير طلا و ارز خارجي خود را به بخش هاي مختلف اقتصادي و مالي تزريق كرد.
"ولاديمير پوتين" نخست وزير روسيه اخيرا دستور داد 325 ميليارد روبل ديگر (حدود يك ميليارد و 100 ميليون دلار ) به مراكز صنعتي و اقتصادي مهم اين كشور كه داراي بيش از چهار هزار كارمند باشند به عنوان وام پرداخت شود.
برخي از كشورهاي همسود ازجمله اوكراين و بلاروس هم كه بشدت از بحران مالي جهاني ضربه ديده اند، به اخذ وام هاي خارجي روي آورده اند.
اوكراين كه توليد مراكز صنعتي آن از جمله صنايع فولاد آن در دو ماه اخير تا 50 درصد كاهش يافته است، از صندوق بين المللي پول وام 16 ميليارد و 500 ميليون دلاري دريافت كرده است.
بلاروس نيز دو ميليارد دلار از روسيه وام دريافت كرد.
ارمنستان نيز در ماههاي اخير صدها ميليون دلار بر اثر بحران مالي جهاني متضرر شد كه براي اين كشور كوچك سه ميليون نفري رقم قابل توجهي است.
نخست وزير روسيه اخيرا پيشنهاد كرد براي مقابله با بحران مالي جهاني كشورهاي عضو جامعه همسود در مبادلات تجاري دوجانبه از واحدهاي پولي ملي خود استفاده كنند.
بنظر كارشناسان در حال حاضر تنها واحدهاي ارزي روسيه و قزاقستان از شرايط لازم براي استفاده در مبادلات تجاري ميان كشورهاي همسود برخوردارند.
در جامعه همسود كه پس از فروپاشي شوروي بوجود آمد كشورهاي روسيه، بلاروس، قزاقستان، قرقيزستان، ازبكستان، تركمنستان، تاجيكستان، آذربايجان، ارمنستان، مولداوي و گرجستان عضويت دارند و اخيرا گرجستان بدنبال بروز مناقشه اوستياي جنوبي و در اعتراض به حمايت روسيه از اين منطقه ، تقاضاي خروج از اين جامعه كرده كه طبق مقررات جامعه همسود، در تابستان آينده از آن خارج خواهد شد.
اروپام**2242**1773**1415
 چهارشنبه 27 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن