تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815910598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام اول شيعيان الگوي پيروان همه اديان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام اول شيعيان الگوي پيروان همه اديان
خرم آباد - خبرگزاري مهر: حضرت علي (ع) به اذعان پيروان همه اديان شخصيتي جامع و جهاني براي بشريت است به طوريكه انديشمندان از ملل مختلف دنيا همواره بر عظمت و بي نظيري ويژگيها و ابعاد شخصيتي اين امام همام اعتراف كرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، همايش يك روزه سيره علوي در دانشگاه لرستان مجالي براي گفتگو با انديشمندان و صاحب نظران از ملل مختلف دنيا پيرامون ابعاد شخصيتي امام علي (ع) بود كه بر اين نكته اتفاق نظر داشتند كه امام اول شيعيان به عنوان الگويي براي پيروان اديان ديگر همواره مورد توجه بوده است.

يك انديشمند آرژانتيني در حاشيه اين همايش در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با تشريح ابعاد وجودي شخصيت علي(ع)، اظهار داشت: سيره علوي داراي جامعيت، وحدت و فراگيري خاص و ويژه اي است به طوريكه امروزه به رغم تبليغات منفي كه عليه اسلام در دنيا صورت مي گيرد اين سيره به لحاظ جامعيت در مجامع علمي مختلف دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد.

"اردگاردو سهيل اسعد" با يادآوري اينكه در كشورها و دانشگاههاي مختلف دنيا تدريس داشته است، خاطرنشان مي كند: هم اكنون كتاب "نهج البلاغه" با نفوذ زايدالوصفي كه در بخش هاي مختلف خود دارد به عنوان يكي از دروس مورد تدريس در رشته هاي علوم سياسي در بسياري از دانشگاهها محسوب مي شود.

وي همچنين به استقبال بسياري از مقامات در كشورهاي دنيا از سيره علوي اشاره كرد و بيان داشت: با سالها تدريس در كشورهاي دنيا دريافته ام كه تنها دين و مكتبي كه وحدت مبناست و جامعيت دارد، دين اسلام و مكتب اهل بيت است.

اين استاد آرژانتيني با اشاره به بحران هاي موجود در جوامع غربي به ويژه در نسل جوان اين كشورها، عنوان كرد: امروز غرب به دليل عدم وجود يك مكتب جامع كه پاسخگوي همه نيازها و سوالات در بخش هاي مختلف اعم از سياسي، اجتماعي، فكري و اقتصادي باشد، رنج مي برد و جوانان اين كشورها در باورهاي خود دچار تعارض و بحران شده اند.

سهيل اسعد، سرگشتگي و حيراني جوامع غربي را ناشي از عدم وجود يك مكتب و نگاه واحد به موضوعات مختلف دانست و افزود: امروز در كشور ايران همه اقشار جامعه در موضوعات مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و عقيدتي خود داراي وحدت منبع هستند و اين امر ناشي از اعتقادات مردم به مكتب اهل بيت به ويژه سيره علوي است.

وي با تاكيد بر اينكه امروز افراد غيرمسلمان زيادي در دنيا به واسطه شخصيت بي بديل امام علي(ع) مسلمان مي شوند، تصريح كرد: سيره علوي تنها مختص به شيعيان يا حتي مسلمانان نيست بلكه امروزه ابعاد شخصيتي اين امام مورد توجه بسياري از غيرمسلمانان در دنيا قرار گرفته است.

علي(ع) خلاصه تربيت اسلامي است

يكي از انديشمندان كشور لبنان نيز در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، عنوان كرد: حضرت علي(ع) تربيت شده مكتب پيامبر اسلام و خلاصه تربيت اسلامي است.

محمد سلمان عليق با تاكيد بر اينكه اين امام همام نمونه انساني كامل است، يادآور شد: در كشور كوچكي چون لبنان با جمعيت كمتر از شش ميليون نفر هنرمندان و شاعران زيادي از مذاهب مختلف پيرامون شخصيت والاي علي (ع) سخن رانده اند و ويژگي هاي اخلاقي و تربيتي ايشان را ستوده اند.

وي به نام شعرايي چون "جبران خليل جبران"، "سلمان اصلاني" و ديگر شعراي لبناني كه در زمينه ويژگي هاي شخصيتي امام علي (ع) شعر سروده اند، اشاره كرد و افزود: اين شعرا در واقع كساني بودند كه شيفته شخصيت علي (ع) شدند و با شيوه اي زيبا و با هنرمندي تمام در مورد اين امام شعر و رمان نوشتند.

وي كه استاد زيبا شناختي در تعليم و تربيت اسلامي است، تاكيد مي كند: بيشتر كساني كه در كشور لبنان راجع به علي (ع) كتاب نوشته و شعر سرودند مسيحي بوده اند كه در واقع بيش از شيعيان پيرامون ابعاد شخصيتي امام علي(ع) فعاليت كرده اند.

محمد سلمان عليق با اشاره به موضوع مقاله خود در همايش سيره علوي، يادآور شد: در اين مقاله بيشتر به معرفي روش هاي تربيتي از ديدگاه حضرت علي(ع) با استناد به متن نهج البلاغه و سخنان اين امام همام پرداخته ام و تربيت علوي در تمام ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي، ديني، اجتماعي و معنوي را مورد بررسي قرار داده ام.

وي ادامه مي دهد: در نوع و شيوه محبت علي، موعظه، حكمت، عبرت انگيزي، خردورزي و تفكر امام اول شيعيان نكات قابل تامل و ويژه اي وجود دارد كه هر كدام مي تواند راهگشاي بخشي از مشكلات بشريت باشد.

اين انديشمند لبناني تاكيد كرد: شناخت ويژگي ها و عظمت وجودي امام علي هنوز نياز به فعاليت بيشتر دانشمندان، علما و فلاسفه در حوزه و دانشگاه دارد تا ابعاد شخصيتي اين امام بيشتر نمود پيدا كند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد كليه مكاتب به وحدت برسند، افزود: علي (ع) حافظ كل اسلام بود و اين شخصيت بي نظير مختص به يك فرهنگ، مذهب و يا فرقه خاص نبوده است.

ايران اسلامي شايستگي ايفاي نقش نجات دهنده بشريت را دارد

وي با اشاره به مسئله ولايت فقيه، يادآور شد: امام خميني (ره) در تشريحي سهل و ممتنع اين مسئله را مطرح كردند و امروز مي بينيم كه نه تنها مردم ايران بلكه بسياري از كشورهاي دنيا رهبر انقلاب ايران را يك فقيه با ويژگي هاي بارز شخصيتي مي شناسند و شخصيت ايشان را تحسين مي كنند.

وي با تاكيد بر اينكه پيروزي انقلاب اسلامي ايران تنها با وجود يك ولي فقيه شجاع و عادل چون امام خميني (ره) ميسر مي شد، يادآور شد: در لبنان نيز يكي از عوامل پيروزي حزب الله را مي توان ولايت فقيه دانست، ولايت فقيهي كه وظيفه اش حفظ و برقراري وحدت اسلامي و خدمت به كل جامعه لبنان اعم از مسيحي، شيعي و سني است.

اين عضو دفتر حزب الله در ايران همچنين با بيان اينكه ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نقش محوري در پيشبرد اسلام در كل جهان داشته است، خاطرنشان كرد: ايران اسلامي در تمام ابعاد مختلف بيشتر از ساير كشورهاي مسلمان دنيا پيشرفت داشته اند به طوريكه امروز ايران الگوي جامعه اسلامي است و اين امر بايد از سوي ديگر كشورهاي مسلمان مورد ارزيابي و تشويق قرار گيرد.

محمد سلمان عليق با اشاره به اينكه امروز اسلام بعد از شكست غرب بايد در دنيا رواج يابد، تصريح كرد: ايرانيان اين لياقت و شايستگي را دارند كه نقش نجات دهنده بشريت را ايفا كنند.

وي تاكيد كرد: امروز ملل جهان بيش از هر زمان ديگري آمادگي پذيرش اسلام را پيدا كرده اند كه بايد از اين فرصت استفاده كرد و اين دين آسماني را به زبان ها و ابزارهاي مختلف به جهانيان معرفي كرد.

شخصيت علي(ع) پيروان 17 مذهب مختلف لبنان را شيفته و مجذوب كرده است

يكي از بانوان انديشمند لبناني نيز در اين رابطه به خبرنگار مهر در خرم آباد گفت: در كشور لبنان شخصيت امام علي(ع) نه تنها براي شيعيان بلكه براي تمامي مذاهب الگو بوده است به طوريكه در اين كشور بيش از 17 مذهب مختلف داريم كه امام علي (ع) توانسته همه آنها را مجذوب شخصيت خود كند.

"ميما محسن علي قسم" با تاكيد بر اينكه در مورد شخصيت امام علي (ع) در لبنان يك اتفاق نظر كامل وجود دارد، عنوان كرد: از نهج البلاغه مي توانيم هر موضوعي را استخراج كنيم و كتابي جامع است كه به تمام مسائل اخلاقي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي مي پردازد.

وي نهج البلاغه را كتابي دانست كه هيچگاه تعاليم آن رنگ كهنگي نمي گيرد و افزود: بايد به استفاده از تعاليم و تربيت اسلامي موجود در اين كتاب در مورد كودكان بيشتر توجه شود.

اين استاد دانشگاه لبناني با تاكيد بر اينكه هيچ كشور اسلامي به لحاظ جنبه هاي مختلف به پاي ايران نمي رسد، تصريح كرد: ايرانيان بايد به اين باور برسند كه همه جهانيان به ويژه جهان اسلام نگاهشان به ايران است.

وي ادامه داد: ايران اسلامي بايد به اين اعتقاد دست يابد كه مي تواند بسياري از ارزش هايش را به ساير كشورهاي دنيا منتقل كند.

سيره علوي راه و مسير نجات بشريت است

نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نيز در سخناني سيره اهل بيت به ويژه سيره علوي را مسيري براي نجات بشريت عنوان كرد و بيان داشت: سيره امام علي (ع) بر اصولي استوار است كه هر كدام از اين اصول مي تواند باب رهيافتي براي جامعه و نسل جوان باشد.

حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي با تاكيد بر اينكه اگر سيره اي مبتني بر اصول نباشد اثرگذار نخواهد بود، بيان داشت: خداوند در قرآن كريم پايداري سيره معصومين را بر دو اصل هدايت و ولايت استوار كرده است.

وي سبك و سيره امام علي(ع) را شامل 12 اصل دانست و با بيان اينكه در زندگي علي (ع) سادگي نقش مهمي دارد، ادامه داد: صداقت و امانت در روابط اجتماعي، اصل حسن خلق در معاشرت، صبر و استقامت در برابر مشكلات، مشاوره در كارهاي مهم، عفو و گذشت در حقوق شخصي، همدردي و دلجويي از آسيب ديدگان و محرومان، اقتدار در برابر دشمنان، مساوات و عدل در حكومت و حق مداري در قوانين از جمله ويژه گي هاي بارز اين شخصت جهاني محسوب مي شود.

اين صاحب نظر مسائل ديني و اسلامي سيره عبادي، سياسي، حكومتي، خانوادگي و نظامي امام علي را راهگشاري مسائل بشر امروز عنوان كرد و افزود: هر كسي در هر موقعيتي مي تواند از زندگي علي (ع) و رفتارش سرمشق بگيرد و عمل كند.
 چهارشنبه 27 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن