تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815381229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله نوري همداني برضرورت دوري جستن ملل اسلامي از تفرقه تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله نوري همداني برضرورت دوري جستن ملل اسلامي از تفرقه تاكيد كرد
اجتماعي. معارف. عمامه‌گذاري . غديرخم
قم - حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در قم طي اظهاراتي همزمان با عيد سعيد غدير خم بر ضرورت دوري جستن ملل اسلامي از اختلاف و تفرقه تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا ، وي سه شنبه شب در آيين عمامه‌گذاري طلاب خارجي مقيم قم كه در تالار اجتماعات مدرسه امام خميني (ره) برگزار شد، گفت : تفرقه و اختلاف ميان شيعه و سني سبب سوء استفاده دشمنان دين مي‌شود.

استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: مساله غدير مساله‌اي است كه با سرنوشت امت اسلامي تا روز قيامت پيوند خورده است .

آيت الله نوري همداني با بيان اينكه طلاب حوزه‌هاي علميه بايد بيش از گذشته به مطالعه و تحقيق بپردازند، گفت : حوزه‌هاي علميه با تربيت و پرورش كارشناسان متخصص در بخش‌هاي مختلف علوم ديني بايستي افرادي را تحويل جامعه دهند كه پاسخگوي پرسش‌ها وشبهات مردم باشند.

وي خاطرنشان كرد: هنگامي كه بعد از رحلت رسول گرامي اسلام (ص) ، حضرت علي (ع) را از خلافت كنار گذاشتند، امت اسلامي دچار استبداد واستعمار شد.

آيت الله نوري همداني گفت: فرهنگ غدير كه درعاشورا تبلور يافت و زمينه ساز پيروزي انقلاب مردم ايران شد ، عزت را به اين ملت ارزاني داشته است.

وي گفت : امروز بسياري از مردم كشورهاي مختلف بويژه ملل اسلامي از ايران در زمينه مبارزه با استكبار الگو مي‌گيرند.

آيت الله نوري همداني دربخش ديگر سخنانش ،گفت: دولت‌هاي سلطه گر با تسلط بر مقدرات كشورهاي اسلامي مي‌خواهند مانع از ترقي و پيشرفت ملت‌هاي اسلامي شوند .

وي با اشاره به جنايات اخير اسراييل در غزه والخليل ، گفت : مستكبرين عالم به منظور داشتن جاي پا براي استعمار مردم منطقه ، اسراييل را به صورت جعلي تاسيس كردند.

وي تاكيد كرد : مردم مسلمان جهان بايد با هوشياري و آگاهي جلوي توطئه‌هاي دشمنان اسلام را بگيرند و نقشه‌هاي آنان را خنثي كنند.

در اين مراسم ‪ ۳۲‬نفر از طلاب غيرايراني كه ‪ ۱۳‬نفر آنها از سادات بودند به دست حضرت آيت الله نوري همداني عمامه علم و دانش را بر سر گذاشته و ملبس به لباس روحانيت شدند.

اين آيين از سوي معاونت فرهنگي تربيتي مدرسه عالي امام خميني(ره) قم برگزار شد.
 چهارشنبه 27 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن