تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812765542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول:براي پرداخت تسهيلات مصوب بنگاههاي زودبازده فارس كمبود داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول:براي پرداخت تسهيلات مصوب بنگاههاي زودبازده فارس كمبود داريم
اقتصاد. كار و امور اجتماعي. بنگاههاي زود بازده
شيراز- رييس سازمان كارواموراجتماعي استان فارس گفت:ازمجموع هفت هزارميليارد تومان تسهيلات قابل پرداخت سهميه سال ‪ ۸۷‬به طرح‌هاي بنگاههاي زوده بازده ؟ ‪ ۳۴۰‬ميلياردتومان سهميه استان فارس است كه حتي درصورت مصوب شدن اين ميزان ازسوي بانك ها؟عملا با‪۱۶۰‬ميلياردتومان كمبود مواجه هستيم.

مهندس سيد ابوالحسن حقايقي؟ سه شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: در استان فارس ؟از ابتداي سال ‪ ۸۵‬تا كنون براي ‪ ۳۸‬هزار طرح در حوزه كشاورزي؟ صنعت و خدمات قرارداد منعقد شده است كه بيشترين آن متعلق به بخش صنعت است.

وي گفت: ارزش طرح‌هاي ياد شده چهار هزار ميليارد تومان بوده است كه از اين ميزان يك هزار و ‪ ۵۰۰‬ميليارد تومان آن به عقد قرارداد منجر شده است.

حقايقي افزود: هم اينك بانك‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات به بنگاههاي زود بازده؟ به تعهدات قبلي خود عمل مي‌كنند و از اين رو هيچگونه طرح جديدي از سوي بنگاههاي زود بازده تا پايان يافتن تعهدات قبلي؟ پذيرفته نيست.

اين مسوول با اشاره به اينكه ؟ متوسط هزينه اشتغال حدود ‪ ۳۰۰‬ميليون ريال است؟ گفت: متوسط اشتغال ايجاد شده از سوي بنگاههاي زود بازده در همه كشور سه نفر است و علت پايين بودن اين رقم نيز شمار خود اشتغالي هاست.

حقايقي اظهار داشت: ما نگران پرداخت تسهيلات براي اشتغال نيستيم بلكه دغدغه و نگراني ما از وضعيت و ابقاي كار واحدهاي توليدي و كارخانه هاست.

او گفت: امسال بانك مركزي ؟ با هدف اطمينان يافتن از اينكه طرح بنگاههاي زوده بازده تا چه ميزان به اشتغال رسيده است ؟از ‪ ۳۸۰‬هزار طرح بنگاههاي زود بازده كه در كل كشور به بهره برداري رسيده است ؟ ‪ ۹‬هزار طرح را براي بازرسي انتخاب كرد كه از اين تعداد ‪ ۴۴۰‬طرح آن متعلق به استان فارس بود كه مورد بازرسي قرار گرفت.

حقايقي اضافه كرد: بانك مركزي در اين زمينه اعلام كرد كه ‪ ۹۵‬درصد از تسهيلات پرداخت شده به بنگاههاي زود بازده فارس در محل مورد نظر و در جهت طرح؟ هزينه شده است و گواه اين امر؟ كاهش ميزان بيكاري طي بهار؟ تابستان و پاييز در سال‌هاي ‪ ۸۵‬تا ‪ ۸۷‬است.

وي به مقوله نظارت با قوت و قدرت بيشتر اشاره كرد و گفت: مساله نظارت بر امور بنگاههاي زود بازده طي يك سال اخير شدت و قوت بيشتري به خود گرفته است در حالي كه اگر از ابتداي سال ‪ ۸۵‬مقوله نظارت با جديت بيشتري پيگيري و دنبال مي‌شد و براي تحقق اين مهم ؟ از مشاركت بخش خصوصي بهره مند مي‌شديم؟ قطعا طرح‌هاي بنگاههاي زود بازده با موفقيت بيشتري همراه بود.

رييس سازمان كار و امور اجتماعي استان فارس افزود: از طرح‌هاي مصوب و معرفي شده اين سازمان به بانك‌هاي عامل كه از تسهيلات بنگاههاي زود بازده استفاده كرده‌اند ؟ پس از ارزيابي و پيگيري صورت گرفته ؟ مشخص شد كه ‪ ۴۰۰‬مورد از آنها كه جزو طرح‌هاي كوچك محسوب مي‌شود در محل مورد نظر هزينه نشده است.

حقايقي اظهارد اشت: چنانچه براي هر طرح از ‪ ۴۰۰‬طرح ياد شده ‪۵۰‬ ميليون ريال تسهيلات پرداخت شده باشد در مجموع ‪ ۲۰‬ميليارد ريال تسهيلات پرداختي كه كمتر از نيم درصد منابع مالي تسهيلات تخصيص يافته به بنگاههاي زود بازده فارس را تشكيل مي‌دهد براي اهداف تعيين شده در طرح هزينه نشده است و ما اين مساله را بانكهاي عامل اين استان نيز اعلام كرده ايم.

وي بيان كرد: مقرر شده است براي جلب مشاركت بخش خصوصي مبني بر تمام شماري ‪ ۳۸‬هزار طرح استان فارس به ازاي هر طرح ‪ ۱۰۰‬هزار ريال و در مجموع حدود چهار ميليارد ريال به اين بخش پرداخت شود.

او افزود: براي حفظ اشتغال موجود ؟ وزارت كار و امور اجتماعي و دبيرخانه كارگروه اشتغال مصوبه‌هاي خوبي دارند از جمله حمايت‌هاي نقدي و اعتباري از كارآفريناني كه با بحران مواجه شده و داراي بدهي معوقه هستند.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن