تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيحات سخنگوي شهرداري تهران در مورد آلودگي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: توضيحات سخنگوي شهرداري تهران در مورد آلودگي هوا
گزارش- همشهري آنلاين:
سخنگوي شهرداري تهران گفت: مسئوليت تشكيل كميته كاهش آلودگي هوا متوجه استانداري و سازمان حفاظت از محيط زيست است

و شهرداري تهران به وظيفه خود كه اطلاع رساني در اين زمينه بوده عمل كرده است.

به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محمدهادي ايازي در نشست مطبوعاتي بر اساس قانون ، كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران به مسئوليت استانداري بايد تشكيل شود گفت: زماني كه آلودگي هوا زياد مي‌شود كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران بايد تشكيل جلسه دهد تا تمهيداتي انديشيده شود كه شهروندان كمتر متضرر شده و از آلودگي بيش از حد هوا آسيب نبينند.[ آلودگي هواي تهران تشديد مي‌شود]

وي ادامه داد: بر اساس نظر هواشناسي، شهرداري تهران نگران آن بود كه آلودگي هوا به حدي برسد كه سلامتي شهروندان به طور جدي تهديد شود به همين دليل مكاتباتي با سازمان محيط زيست صورت داديم و ضمن اعلام آمار و ارقام ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا از مسئولين خواستيم كه كميته كاهش آلودگي هوا به سرعت تشكيل جلسه دهد اما متاسفانه به رغم پيگيري‌ها و قول‌هايي كه داده شد، جلسه‌اي تشكيل نشد.

ايازي با تاكيد بر اين كه مسئوليت عدم تشكيل جلسه كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا و بي‌توجهي به اين موضوع متوجه استانداري و سازمان محيط زيست است گفت: ما به عنوان شهرداري با اعلام اين موضوع و اطلاع‌رساني از طريق روزنامه همشهري، سايت سما و راديو صداي شهر به وظيفه خود عمل كرديم و در واقع شهرداري جز اين كار تكليف ديگري نداشته است.

مشاور عالي شهردار تهران تصريح كرد: با وجود اين كه ما به وظيفه خود در اين مورد عمل كرده و پيگيري‌هاي لازم را براي تشكيل جلسه كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا داشته‌ايم اما مورد سوال واقع شديم و محكوم به اين شديم كه شهرداري در اين مورد بزرگنمايي كرده‌ايم، در حاليكه به اذعان تمامي كارشناسان آلودگي هوا به حدي بود كه تشكيل جلسه كميته كاهش آلودگي هوا ضرورت داشت.

وي در پاسخ به اين سوال كه از سال 83 كميته كاهش آلودگي هوا تشكيل نشده است و برخي از مسئولين دليل اين موضوع را عدم همكاري شهرداري تهران مي‌دانند گفت: مسئول تشكيل كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا استانداري است و اصولا استانداري جلسه‌اي تشكيل نداده كه بخواهيم در آن شركت كرده و همكاري داشته باشيم.

دكتر ايازي افزود: متاسفانه هفته گذشته نيز به رغم درخواست تشكيل جلسه همكاري لازم براي اين مهم صورت نگرفت و با وجود اينكه از روز دوشنبه رسما موضوع را مطرح و پيگيري كرديم به نتيجه‌اي نرسيديم حال آنكه وارونگي هوا در فصل زمستان به طور معمول رخ مي‌دهد و سازمان‌هاي متولي بايد در اين فصل ساز و كارها لازم و تمهيدات ويژه را در نظر بگيرند تا شهروندان با كمترين خسارات جاني و مالي مواجه شوند.

وي در ادامه از اجراي اقدامات گسترده‌اي به مناسبت هفته هواي پاك از سوي شهرداري تهران خبر داد.

وزارت بهداشت مسئول جمع آوري و امحاء زباله‌هاي بيمارستاني است

سخنگوي شهرداري تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه شهرداري تهران براي امحاي زباله‌هاي بهداشتي چه طرح‌هايي در دست اجرا دارد و چرا معضل امحاي بهداشتي زباله‌هاي بيمارستاني هنوز رفع نشده است گفت‌: جمع آوري و امحا پسماندهاي بيمارستاني به عهده وزارت بهداشت است كه اين موضوع بارها و بارها در مجلس شوراي اسلامي، شوراي شهر و حتي دادستاني كل كشور مطرح و مورد بررسي قرار گرفته است.

وي ادامه داد: با وجود اينكه شهرداري تهران هيچ وظيفه و مسئوليتي نسبت به جمع آوري زباله هاي بهداشتي ندارد اما از آنجا كه وزارت بهداشت مي گويد به دليل نداشتن اعتبارات مورد نياز براي خريد تجهيزات قادر به انجام اين مسئولت نيست شهرداري نسبت به انتقال و دفن بهداشتي زباله‌ها اقدام كرده است تا شهر و شهروندان با مشكلات كمتري مواجه شوند.

بودجه اجلاس شهرداران آسيايي و مسابقات قرآني به تصويب شوراي شهر رسيد

مشاور عالي شهرداري تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه وضعيت بودجه اجلاس شهرداران آسيايي و مسابقات قرآني دانشجويان اسلامي به كجا رسيد گفت: لايحه‌اي براي بودجه مورد نياز اجلاس شهرداران آسيايي و مسابقات قرآني به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه شد و پيشنهاد شهرداري در اين مورد به تصويب رسيد.

وي افزود: در مجموع براي اجلاس شهرداران آسيايي و مسابقات قرآني دانشجويان اسلامي 2 ميليارد و 280 ميليون تومان بودجه به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران رسيد.

دكتر ايازي تصريح كرد: تشكيل اجلاس شهرداران آسيايي دستاوردهاي بسيار زيادي را براي شهر تهران و كل كشور در پي داشت كه يكي از مهمترين آنها تقدير شهرداران عضو سازمان شهرها و حكومت‌هاي ملل متحد از شهرداري تهران بود.

وي همچنين به تقدير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از شهرداري تهران به دليل برگزاري اجلاس شهرداران آسيايي اشاره كرد و افزود: برگزاري اين اجلاس افتخاري براي كشورمان محسوب مي‌شود و اميدواريم بتوانيم از دستاوردهاي آن به نحو احسن در توسعه پايتخت و ساير شهرهاي كشور بهره ببريم.

اجراي طرح انضباط اجتماعي در منطقه 3 شهر تهران
مشاور عالي شهردار تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا شهرداري در اجراي طرح انضباط اجتماعي با نيروي انتظامي همكاري‌هاي لازم را خواهد داشت گفت: جلسات متعددي بين شهرداري و نيروي انتظامي براي اجرا هر چه بهتر طرح انضباط اجتماعي تشكيل شده است كه اميدواريم ناهنجاري‌هاي موجود با همكاري بين ارگان‌ها و نهادهاي ذي ربط از بين برود.

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه با هماهنگي نيروي انتظامي در منطقه 3 شهرداري تهران به صورت پايلوت طرح انضباط اجتماعي اجرا خواهد شد و اميدواريم به مرور شاهد گسترش اين طرح در ساير مناطق شهر نيز باشيم.

دكتر ايازي تاكيد كرد: بر اساس اين طرح در نظر گرفته شده است كه در اطراف مراكز تجاري و اداري خودروها حداكثر بتوانند 30 دقيقه توقف داشته باشند تا شاهد معضلاتي مانند پارك دوبل و ترافيك ناشي از توقف‌هاي غيرمجاز نباشيم.

مطالعات انتقال و ساماندهي مشاغل مزاحم در دست اجرا است
سخنگوي شهرداري تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه شهرداري تهران براي انتقال و جابه جايي مشاغل مزاحم در شعاع 120 كيلومتري تهران چه برنامه‌هايي دارد گفت: شوراي اسلامي شهر تهران طرحي را مصوب كرده است كه براساس آن شهرداري تهران مكلف شده مطالعاتي را براي انتقال و ساماندهي مشاغل صورت دهد كه كار مطالعاتي در اين زمينه صورت گرفته كه با اتمام مطالعات سريعا عمليات اجرايي آغاز خواهد شد.

دكتر ايازي همچنين در مورد موضوع آب گرفتگي برج ميلاد گفت: آب گرفتگي‌اي در برج ميلاد رخ نداده و موضوع كاملا بزرگنمايي شده بود چنانچه گزارشات صدا و سيما و عكس‌هاي موجود عدم صحت اين موضوع را تاييد كرد.

وي همچنين در مورد فروش املاك شهرداري تهران گفت: چندين برابر املاك شهرداري كه به فروش مي‌رود در نقاط مختلف ملك خريداري مي‌شود تا در سال‌هاي آتي اين سرمايه‌هاي مردمي براي رشد و توسعه هرچه بيشتر شهر مورد استفاده قرار گيرد.

سخنگوي شهرداري تهران در مورد جشنواره برترين‌هاي پژوهش در حوزه مديريت شهري نيز گفت: سال گذشته 620 اثر علمي به جشنواره پژوهش ارسال شده بود كه امسال تعداد اين آثار به 2 هزار و 66 مورد رسيده است كه در نوع خود بي نظير بوده و مورد استقبال و توجه مراكز مطالعاتي و دانشگاه ها قرار گرفته است.

وزارت ارشاد مسئول تئاتر شهر است
سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به نامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر تضمين كردن امنيت تاتر شهر از سوي شهرداري در زمان برگزاري جشنواره تئاتر گفت: كسي كه بايد تضمين دهد خود وزارت ارشاد است. ارشاد مسئول تئاتر شهر است و ما تنها زماني درباره اين سازه تضمين ميدهيم كه آنرا در اختيار شهرداري بگذارند.

محمد هادي ايازي با اشاره به اينكه عمليات گودبرداري در ضلع جنوبي تئاتر شهر در سال 83 و در دوره مديريت قبلي شهرداري انجام شده و بعد از اعتراض هنرمندان متوقف شده است اظهار داشت: اكنون سوال اين است كه پروژه بايد اجرا شود يا تغيير كاربري دهد كه در اين باره ارشاد بايد ابتدا موضع خودش را معلوم كند كه موافق احداث مسجد در جنب تئاتر شهر است يا خير ؟

وي با اشاره به ترك‌هاي ايجاد شده در تالار قشقايي نيز بيان داشت: سازمان مشاور فني و انجمن معماري ايران بررسي كرده و گزارش داده‌اند كه اين ترك‌ها اصل سازه را تهديد نمي‌كند. همچنين بنا بر اعتقاد مشاوران شايد اين مساله ناشي از اقدامات داخلي و نوع بازسازي و افزودن بنايي به تئاتر شهر باشد كه در زمان اجراي طرح بازسازي اين سازه صورت گرفته است كه بايد بررسي شود آيا اين قسمت‌ها به اصل سازه اشكال وارد مي‌كند يا خير.

مشاور عالي شهردار تهران با بيان اينكه خاكبرداري جنب ساختمان تاتر شهر در سال 83 صورت گرفته و اين بنا در سال 84 در فهرست آثارملي به ثبت رسيده ادامه داد: طبعا بايد مقاوم‌سازي لازم در مورد اين بنا انجام شود كه طي سال‌هاي بعدي صورت گرفته تا اشكالي به سازه وارد نكند اما الان ارشاد بايد تكليف را روشن كند.

ايازي همچنين در مورد صنايع آلاينده و خروج آن از حريم شهر تهران اظهار داشت : اين مساله در قالب طرح جامع بايد مورد بررسي قرار گيرد. شوراي شهر نيز شهرداري را مكلف به به انجام مطالعات كاملي در اين زمينه كرد تا وضعيت موجود ، وضعيت مطلوب و فرآيند زماني آن مشخص شود . كار مطالعاتي آن نيز آغاز شده و اميدواريم در چارچوب اين طرح درصدها و آمار مربوط به اين مساله را اعلام كنيم.

سخنگوي شهرداري تهران در ادامه در خصوص ثبت نام آرم طرح ترافيك نيز گفت : امروز جلسه شوراي عالي ترافيك با حضور معاون حمل و نقل شهرداري تهران برگزار مي‌شود و منطبق با آن كار را دنبال مي‌كنيم.

وي در مورد تشكيل ستاد ديانت از حقوق شهروندان و حريم امنيت عمومي با هماهنگي دستگاه‌هايي چون آموزش و پرورش‌، وزارت ارشاد، وزارت علوم، بسيج، ناجا و.. و عدم حضور شهرداري در اين ستاد بيان داشت: اين ناشي از همان نگاه است كه به حوزه حكومت ملي و محلي وجود دارد. ابتدا بايد ببينيم حكومت محلي چه مي‌خواهد انجام دهد و چه وظايفي دارد.

با تشكيل ستادهاي موازي ، مشكلات شهر حل نمي شود
ايازي با بيان اينكه اداره شهر تهران بايد با شهرداري باشد و رييس جمهور نيز اين موضوع را در زمان مديريت قبلي در شهرداري عنوان مي‌كرد افزود: وقتي بحراني در شهر تهران رخ مي‌دهد مسوليت آن با شهرداري است، مسوليت پدافند غير عامل به عهده شهرداري گذاشته مي‌شود و موضوعاتي از اين قبيل نيز بايد با شهرداري باشد.

وي اظهار داشت: وقتي مديريت واحد شهري ايجاد نمي‌شود، طبيعي است كه ستادهاي موازي تشكيل شود تا اين كار را حل كنند اما نه تنها مشكل را حل نمي‌كنند بلكه به دليل تعارضات، مشكلات جديدي نيز ايجاد خواهند كرد، اميدوارم خيلي از اين امور كه در قالب ستاد مي‌خواهد انجام شود، با مديريت واحد شهري حل شود .

ايجاد اشتغال براي كارتن خواب ها به عهده دولت است
مشاور عالي شهردار تهران در خصوص آمار كارتن خواب ها نسبت به سال گذشته و ايجاد اشتغال براي اين افراد بيان داشت: وظيفه ايجاد اشتغال براي كساني كه شغل ندارند به عهده دولت است و شهرداري اگر بخواهد در اين زمينه ايفاي نقش كند به دولت كمك كرده است.

وي جلوگيري از مرگ و مير افراد بي‌خانمان در زمان برودت هوا ، شناسايي مشكلات اين افراد، آگاهي‌سازي عمومي در پيشگيري از كارتن خوابي، ارائه خدمات اجتماعي و رفاهي و كمك به سالم‌سازي محيط شهري را اهداف كلي شهرداري در اسكان موقت كارتن خواب‌ها دانست و گفت: تعداد اين افراد در سال 86 نسبت به سال 85 يك و نيم برابر و در 8 ماهه اول سال جاري نسبت به سال 86 به كمتر از نصف كاهش يافته است كه البته شايد در اين 4 ماهه آخر سال افزايش يابد.

براي توسعه خطوط مترو توانايي هست ، اعتبار نيست
ايازي در مورد برداشت از حساب ذخيره ارزي براي توسعه خطوط مترو با اشاره به اين موضوع كه زماني كه قانوني در مجلس به تصويب رسيده و در شوراي نگهبان نيز تاييد مي‌شود هيچ مرجعي نمي‌توان آن را نقض كند گفت: برداشت 5/1 ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي براي كمك به ناوگان ريلي شهر، قانون شده است و بعد از 9 ماه هنوز اجرا نشده است.

وي به پيگيري‌هاي لازم از سوي شوراي شهر، كميسيون عمران مجلس و.. اشاره كرد و اظهار داشت: آقاي مهدي هاشمي سرپرست وقت وزارت كشور اعلام كرده بود كه ضمانت لازم براي بازگرداندن پول به بانك‌ها وجود ندارد كه در پي اين مساله لايحه‌اي به شوراي شهر ارائه و تضمين داده شد اگر اين مبلغ در اختيار شهرداري قرار بگيرد در موعد مقرر به بانك‌ها بازگردانده خواهد شد اما عليرغم اين اقدامات هنوز مشكل حل نشده است.

وي افزود : شهرداري تهران در طول سال مي‌تواند 30 كيلومتر مترو احداث كند اما لازمه‌اش در اختيار گذاشتن اعتبار است. در زماني اعتبار بود اما توانايي احداث 30 كيلومتر نبود. هم اكنون نيز از اعتبارات سال 87 شهرداري و بخشي توسط دولت، توسعه خطوط مترو انجام مي‌گيرد.

اشكالات فني تاكسي هاي ون را به ستاد تبصره 13 اعلام كرده بوديم
سخنگوي شهرداري تهران در ادامه در مورد نظارت سازمان تاكسيراني بر تاكسي‌هاي ون اظهار داشت: تاكسي‌راني نرخ‌هاي مصوب را بر تاكسي‌ها نصب كرده كه ون‌ها نيز شامل اين موضوع مي‌شوند. تمام خودروهايي كه به نحوي رنگ آميزي يا خط كشي دارند مسئوليتشان با تاكسي‌راني است.

ايازي در خصوص راحت نبودن اين تاكسي‌ها نيز گفت: ورود خودروهاي ون به عهده وزارت كشور و ستاد تبصره 13 بوده و شهرداري و تاكسيراني در نوع خودروها دخالتي نداشته‌اند آن زمان نيز اشكالات فني را به آنها اعلام كرديم.

شهردار تهران به دعوت امام جمعه شيراز به اين شهر سفر كرده بود
وي در پاسخ به سوالي درباره سفر اخير شهردار تهران به استان فارس با تاكيد بر اين كه من سخنگوي شهرداري هستم و در مورد اقدامات شهرداري صحبت مي‌كنم، گفت: سفر دكتر قاليباف به شيراز در پي دعوت آيت‌الله حائري شيرازي امام جمعه شيراز از ايشان به عنوان سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر بوده است.

مشاور عالي شهردار تهران در ادامه به پروژه حقاني اشاره كرد و گفت : اين پروژه به صورت مشاركتي و با هدف ساخت مجموعه‌اي تجاري، اداري و رفاهي در 75 هزار متر مربع زمين و با احداث 438 هزار مترمربع بنا كه 50 درصد آن پاركينگ است احداث خواهد شد.

وي ميزان سرمايه‌گذاري در اين پروژه 600 ميليارد تومان و مشاركت بخش خصوصي را 440 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: زمان لازم براي اجراي اين پروژه 36 ماه پيش‌بيني شده و پيش بيني فروش بعد از اتمام نيز 2500 ميليارد تومان است كه 1500 ميليارد تومان درآمد شهرداري خواهد شد.

سخنگوي شهرداري تهران افزود: 600 ميليارد تومان سرمايه گذاري شهرداري در اين پروژه پول نقد نيست و به ازاي زمين و تراكمي است كه در اختيار سرمايه‌گذار قرار مي‌گيرد.

ايازي در ادامه با بيان اين كه معتقديم ترافيك تهران بايد مديريت واحد داشته باشد، گفت: شايد شوراي عالي ترافيك نتواند مرجع اين كار باشد، رئيس جمهور محترم مي‌تواند در اين مورد تكليف را روشن كند، مجلس نيز مي‌تواند قانوني براي آن وضع كند ، شهرداري نيز پيشنهادهاي خود را به فراكسيون مديريت شهري، كميسيون عمران و مجمع نمايندگان ارائه داده است.

مشاور عالي شهرداري تهران در مورد ساماندهي گلزار شهدا نيز اظهار كرد : ساماندهي گلزار شهدا قبلا به تصويب هيات وزيران رسيده و بنيياد شهيد نيز موظف به ساماندهي آن در تمام كشور شده است، سال 84 نيز فاز اول آن آغاز و در سال 86 مورد بهره برداري قرار گرفته و در سال جاري نيز براي كسب نظر خانواده شهدا، نمايشگاهي از اقدامات انجام شده در بهشت زهرا (س) برپا شد تا بعد از كسب نظر خانواده شهدا توسط بنياد شهيد، شهرداري نسبت به اجراي آن اقدام كند.

وي افزود: بنياد شهيد نمايشگاه را برگزار كرده اما هنوز نظر قطعي خودش را در مورد نحوه ساماندهي و شيوه آن اعلام نكرده و اطلاعي نداريم كه اين كار انجام شده يا نه.

ايازي ادامه داد: شهرداري طرح پيشنهادي براي اجرا دارد اما برابر توافق قرار به كسب نظر خانواده شهدا و اعلام آن توسط بنياد شهيد شده است .

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به روز ملي حمل و نقل و مراسم در نظر گرفته شده شهرداري به مناسبت اين روز اظهار كرد : قريب به 150 هزار نفر به طور مستقيم در حوزه حمل و نقل عمومي با شهرداري در ارتباط هستند كه بر اساس آن 17ميليون سفر روزانه در شهر تهران داريم كه چهار ميليون با اتوبوس 5/1 ميليون با مترو و 5/2 ميليون با تاكسي انجام مي‌شود. طبيعي است با توجه به حجم كار در اين حوزه شهرداري جلسه‌اي برگزار و از دست اندركاران اين حوزه قدرداني كند و آنان نيز ديدگاه هايشان را دراين حوزه بيان كنند.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن