تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816942071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سي‌وچهارمين همايش انجمن قطعه‌سازان مطرح شد: توليد ‌٣/١ميليون خودرو تا پايان امسال بانك‌ها سر كيسه را شل كنند! سمند، پژو‌٤٠٥ و پارس كاملا داخلي سازي شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در سي‌وچهارمين همايش انجمن قطعه‌سازان مطرح شد: توليد ‌٣/١ميليون خودرو تا پايان امسال بانك‌ها سر كيسه را شل كنند! سمند، پژو‌٤٠٥ و پارس كاملا داخلي سازي شده‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

سي و چهارمين همايش انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو با حضور عده زيادي از فعالان قطعه‌ساز و خودروساز شب گذشته برگزار شد كه با حاشيه‌هاي جالبي نيز همراه بود. در اين نشست بر خلاف ساير جلسات كه به مشكلات نقدينگي و مالي قطعه‌سازان پرداخته مي‌شد، سخنرانان بيشتر به ارائه اهداف پيش روي بنگاه‌هاي خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد بتوان غايبان بزرگ جلسه ديشب را كه تا حدود ساعت 23 به طول انجاميد، وزير صنايع و معادن و مديرعامل ايران خودرو ناميد.

برخلاف ساير جلسات گذشته، همايش انجمن قطعه‌سازان كه با سومين اصلاح اساسنامه اين انجمن نيز مقارن شده بود، با استقبال اكثريت قطعه‌سازان همراه بود و بالاخره و پس از كش و قوس‌هاي زيادي كه بر سر اصلاح اساسنامه اين انجمن به وجود آمد، در جلسه ديشب اساسنامه با راي اكثريت اعضا و با حضور نمايندگان وزارت كار تصويب شد.

آنچه كه موجب برگزاري انتخابات مجدد انجمن قطعه‌سازان شده بود، بحث پرداخت حق عضويت اعضا و مساله انتخابات و راي نصف به علاوه يك اعضاي انجمن بود كه در جلسه ديشب ضمن اين‌كه مقرر شد اعضايي در انجمن حق راي دارند كه حق عضويت خود را پرداخت كرده باشند و بدهي نداشته باشند، بلااشكال بودن انتخابات هيات مديره انجمن نيز با اكثريت آرا صحه‌گذاري شد.

اما جدا از بحث اصلاح اساس‌نامه ديشب صحبت‌هاي حاشيه‌اي مديران خودروسازي و قطعه‌سازي نيز جالب توجه بود و نكته جالب ديگر حضور مديرعامل سايپا در جمع قطعه‌سازان بود.

يكي از حاشيه‌هاي قابل توجه كه معمولا در جلسه‌هاي هميشگي اعضاي اين شركت وجود دارد، بحث بحران‌هاي مالي قطعه‌سازان است. اين در حالي است كه در همايش ديشب انجمن قطعه‌سازان توجه كمتري به مشكلات مالي قطعه‌سازان شد؛ به طوري كه فقط رجال ـ رييس هيت مديره انجمن قطعه‌سازان ـ به اين نكته بسنده كرد كه بانك‌ها كمي سركيسه را شل كنند تا قطعه‌سازان توليد خود را انجام دهند و بتوانند اقساطشان را پرداخت كنند.

حضور مسوولان موسسه مالي و اعتباري مهر را شايد بتوان يكي از نقاط مثبت براي توافق‌ اين موسسه با قطعه‌سازان ارزيابي كرد؛ ضمن اين كه انجمن به دنبال توافقات مالي با اين موسسه بر سر گرفتن تسهيلات بانكي است.

البته رجال اوضاع اقتصاد جهاني را نيز دور از ذهن قرار نداد و گفت: "در حال حاضر وضعيت خودروسازان اروپايي به گونه‌اي است كه اعلام مي‌كنند كه «پول يك خودرو را بده دو تا ببر» و اين در حالي است كه ما از محصول ملي خود پرده‌برداري مي‌كنيم و تاكنون نيز 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد توليد داشته‌ايم."

وزير در نامه خود انتظارش از قطعه‌سازان داخلي را با توجه به اين كه قرار است تا سال 2015 حدود 1650 ميليارد دلار قطعه توليد شود، كسب مهم مناسبي از اين بازار عنوان كرد و گفت: " امروز صنعت قطعه‌سازي دوران رشد و بالندگي خود را طي مي‌كند؛ به طوري كه فروش قطعه در سال 1377 از سه هزار ميليارد تومان به هشت هزار ميليارد تومان تا پايان سال جاري خواهد رسيد كه اين مساله مبين رشد خوبي است و اين در حالي است كه افزايشي در قيمت قطعات در طول 10 سال گذشته نداشته‌ايم."

در قسمت ديگر اين پيام، وزير توليد خودرو تا پايان سال را 1.3 ميليون دستگاه پيش‌بيني كرده كه تامين قطعات آنها را از مهمترين وظايف قطعه‌سازان برشمرده است.

البته وي معتقد است كه يكي از سياست‌هاي وزارت صنايع اين است كه خودروسازاني كه براي ايجاد سايت‌هاي خارجي اقدام مي‌كنند، قطعه‌سازان نيز در كنار آن‌ها حضور به‌هم رسانده و در كنار اين كارخانه‌ها شهرك‌هاي قطعه‌سازي ايجاد شود.

محرابيان در پايان اين نامه به‌كارگيري روش‌هاي جديد در طراحي قطعه، تضمين كيفي قطعات و توليد انبوه آنها، آمادگي جهت صدور فناوري به خارج ولزوم حمايت خودروسازان از قطعه‌سازان را از اهداف و برنامه‌هاي مهم قطعه‌سازان برشمرد و گفت: در زمينه مالي نيز بايد وضعيت خوبي براي قطعه‌سازان ايجاد و براي آنها امنيت شغلي فراهم شود.

از سخن وزير كه بگذريم، بحث‌هايي كه بين مديرعامل جوان جديد ساپكو و در مقابل مديرعامل جوان سايپا رد و بدل شد، در نوع خود جالب توجه بود.

سايپا كه به تازگي از محصول داخلي خود كه عنوان مي‌كند به طور كامل ساخت داخل است، رونمايي كرده، آن طور كه مديرعامل شركت گفته از اين به بعد مي‌تواند سر خود را در مقابل خودروسازان جهاني بالا بگيرد و تنه به تنه آنها بزند.

در اين ميان فطانت نيز كه براي سخنراني به پشت تريبون دعوت شد، ضمن تبريك به مناسبت رونمايي از خودرو جديد سايپا پس از سمند، از مينياتور به عنوان دومين خودروي ملي كشور ياد كرد.

البته اظهار نظر وي در مورد پيگيري توليد محصول داخلي از سوي سايپا با واكنش مهرداد بذرپاش همراه بود.

در جريان همايش، مديرعامل ساپكو اعلام كرد كه ايران خودرو سالهاست كه به سراغ محصول ملي رفته و خوشحاليم كه سايپا نيز در اين ميان به ما ملحق شده است كه پس از سخنراني وي، بذرپاش نيز در سخناني يادآور شد: "درست است كه ايران خودرو چند سالي است موفق به توليد محصول ملي شده، ولي سال‌ها قبل‌تر كار توليد محصول‌ ملي در سايپا آغاز شده بود."

البته جداي اين بحث‌هاي كلامي، مديرعامل ساپكو كه از زمان ورود خود به مديريت اين شركت خيلي در مجامع خبري ظاهر نشده بود، از صفر شدن ارزبري سه محصول سمند، پژو پارس و پژو 405 تا پايان امسال خبر داد و افزود: "سال آينده نيز ارزبري پژو 206 كه هم اكنون چهار هزار و 590 يورو است، به صفر خواهد رسيد و اين محصول كاملا ساخت داخل خواهد شد. "

وي همچنين هزينه خريد هر يك يورو را براي ايران خودرو 1800 تومان اعلام كرد و گفت: "وقتي قطعه‌اي كه توسط قطعه‌سازان به توليد داخلي مي‌رسد، اين هزينه به 800 تومان تنزل يافته و با كاهش ارزبري مواجه خواهيم شد. "

او تصريح كرد: "سرمايه‌گذاري ايران خودرو براي ايجاد ظرفيت يك ميليون دستگاه توليد حدود 4500 ميليارد تومان بوده كه اين رقم در چند سال اخير صرف سرمايه‌گذاري‌ در بخش افزايش تيراژ و تجهيز خطوط توليد شده است."

وي با اعلام اين‌كه طي دو ماه گذشته ظرفيت توليد ايران خودرو 20 درصد افزايش يافته و به روزانه 2500 دستگاه رسيده است، گفت: "سال آينده و طبق برنامه‌ريزي انجام شده به توليد روزانه 3 هزار دستگاه خواهيم رسيد كه با اين روند به تدريج به ظرفيت توليد يك ميليون دستگاه خواهيم رسيد."

فطانت اظهار اميدواري كرد كه سال آينده ايران خودرو حدود 850 هزار دستگاه خودرو به توليد برساند.

وي همچنين به وضعيت بحران خودروسازان خارجي اشاره كرد و گفت: "با توجه به اين‌كه پژو206 صندوق‌دار از طريق شبكه جهاني پژو توزيع مي‌شود، ولي هر روز اين خودرو با سفارش‌گذاري مضاعف پژو روبه‌رو بوده، اما ايران خودرو هنوز با توجه به نياز داخلي تعهدي در اين باره ايجاد نكرده است."

مديرعامل ايساكو با پيش‌بيني اين‌كه امسال حدود 80 هزار دستگاه خودرو به كشور وارد مي‌شود، گفت: "سال 1388 اين رقم به 120هزار دستگاه خواهد رسيد كه بايد با افزايش كيفيت توليدات داخلي جلو آنها بايستيم."

به گزارش ايسنا، در اساس‌نامه جديدي كه ديشب به تصويب اعضاي انجمن قطعه‌سازان رسيد، نكات زير در نظر گرفته شده است:

ـ همكاري با شركت‌هاي خارجي براي ايجاد شركت مشترك با اعضاي انجمن جهت توليد قطعه.

ـ همكاري با مسوولان ذي ربط براي اجراي اصل 44 قانون اساسي.

ـ در شرايط عضويت كسي كه عضو انجمن است، حتما بايد كارفرما يا نماينده كارفرما باشد.

ـ در مجامع اعضايي حق راي دارند كه حق عضويت پرداخت كرده باشند و بدهي نداشته باشند كه اين مساله به صراحت دراساس‌نامه قبلي وجود نداشت.

ـ هيات داوري پيش‌بيني شده كه در صورت اختلاف بين اعضاي هيات مديره يا اختلاف بين اعضاي انجمن و هيات مديره پيش آيد، هيات داوري مجمع تعيين و راي آن لازم الاجرا شود.

ـ قبلا اكثريت نصف به علاوه يك براي انتخابات اعضاي هيت مديره مطرح بود، ولي در حال حاضر انتخابات هيات مديره با اكثريت نسبي آرا انجام مي‌شود.

ـ اگر چيزهايي كه در اساسنامه پيش‌بيني نشده باشد نظر وزارت كار لازم الاجرا مي‌شود.

- حق عضويت سالانه 350 هزار تومان و 150 هزار تومان نيز حق ورودي اعضا است.

- هر تغيير دراساس‌نامه پس از موافقت‌ وزارت كار بايد اجرايي شود.

البته به نوعي وصيت‌نامه‌ براي واگذاري اموال انجمن نيز در نظر گرفته شده است، به طوري كه آمده: در صورت انحلال انجمن اموال انجمن اول به دانشكده علمي كاربردي انجمن، يا اگر اين دانشكده نبود به بنياد خيريه انجمن و يا اگر هيچ كدام نبود به دانشگاه صنعتي شريف واگذار شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن