واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر اعلام كرد شيوه توليد و عرضه محصولات هنري در كشور سنتي است
رئيس گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر، معتقد است كه شيوه توليد و عرضه در عرصه هنري كشور، سنتي است و مقوله نوين و ديجتيال هنوز نتوانسته جاي خود را باز كند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، "عبدالحسين لاله"، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مجموعه فرهنگي هنري آسمان، يادآور شد: سينما برغم مجهز بودن، براي عرضه محصول خود فقير است و شايد علت عقب ماندگي در اين عرصه، در اين مقوله نهفته باشد.
اين نشست خبري به مناسبت رونمايي از بازي رايانه اي "عصر پهلوانان"، در مجموعه فرهنگي و هنر آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد كه رئيس گروه چند رسانه اي اين فرهنگستان و مديران اجرايي توليد بازي ياد شده در آن حضور داشتند.
رئيس گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر، در اين نشست افزود: فناوري نوين و ديجيتال، امروز به عنوان يك رشته جديد در مراكز علمي و تحقيقاتي مطرح است و رشته هاي سينما، گرافيك و حتي تئاتر در دنيا از آن بهره مند مي شوند.
به گفته عبدالحسين لاله، ورود فناوري هاي نوين بويژه ديجتيال در كشور، همواره در ابتدا با واكنش هنرمندان رو به رو مي شود ولي آرام آرام جامعه هنري با پديده نو كنار آمده و از كارايي اين فناوري در امور خود استفاده مي كنند.
رئيس گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر، با اشاره به جايگاه بازيهاي رايانه اي در عرصه صنعت سرگرمي جهان، افزود: آمريكا براي حمله به عراق، از سالها قبل بازي هايي را طراحي كرده بود كه در آن نشان داده مي شد كه سربازان آمريكايي به اين كشور مي روند و اين نشانگر آن است كه بازي امروزه در مناسبات اجتماعي، سياسي و فرهنگي نقش بسزايي دا ايقا مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه در صنعت بازي، در مقايسه با كشورهاي توليد كننده "گيم"، از منظر تكنيكي فقير هستيم، اظهارداشت: ما مي توانيم با توليد بازي هايي كه برگرفته از فرهنگ ايراني بوده و نشانه هاي فرهنگ ملي ما را در خود داشته باشد، در اين عرصه نقش آفريني كنيم.
لاله با اشاره به بازي رايانه اي "عصر پهلوانان"، افزود: اين بازي به دليل در برداشتن نشانه هاي ياد شده كه برگرفته از فرهنگ ايراني و داستان هاي اساطيري است، مورد توجه گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر قرار گرفت.
بازي رايانه اي عصر پهلوانان، با بهره گيري از داستان هاي شاهنامه و پس از صرف دو سال زمان، توسط گروهي از دانش آموختگان دانشگاه صنعتي شريف ساخته شده است.
رئيس گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر، ادامه داد: ما براي توليدكنندگان بازي رايانه اي، چند پيشنهاد داريم كه در ابتدا توليد را از نظر تاريخي به پيش ببرند، يعني اينكه روايت بخش اول اين بازي كه تاريخي بوده و دوران پيش از اسلام را در بر مي گيرد، در دوره هاي ديگر همچون دوره پهلواني و دوره بعد از اسلام نيز ادامه يابد.
وي توضيح داد: گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر همچنين پيشنهاد كرد كه براي برطرف كردن برخي مشكلات تكنيكي، بازي "عصر پهلوانان" از نظر تكبنكي با نمونه هاي خارجي مطابقت داشته باشد.
لاله ، ابزار اميدواري كرد كه با بهره گيري از فرهنگ ايراني، بتوانيم به توليدات متنوع در عرصه بازيهاي رايانه اي دست يابيم.
دوشنبه 25 آذر 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]