تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه بحرين:نشست نيويورك اقدام عليه ايران نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير خارجه بحرين:نشست نيويورك اقدام عليه ايران نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير خارجه بحرين اعلام كرد كه نشست وزراي خارجه كشورهاي عرب و پنج عضو دائم شوراي امنيت كه قرار است روز سه‌‏شنبه براي مذاكره درباره ايران برگزار شود، اقدامي عليه اين كشور نيست.

به گزارش"ايلنا" به نقل از فايننشال‌‏تايمز، «شيخ خالد بن احمد بن محمد الخليفه»، وزير خارجه بحرين با اشاره به نشست روز سه‌‏شنبه كه طي آن قرار است وزراي خارجه كشورهاي عرب و اعضاي دائم شوراي امنيت درباره ايران گفت‌‏وگو كنند اعلام كرد: «نشست نيويورك اقدام عليه ايران نيست.»
وي افزود: «اين نشست تنها گفت‌‏وگو درباره امنيت خودمان است.»
اين در حالي است كه اين روزنامه انگليسي مدعي شده است كه كشورهاي عربي كه از تغيير سياست‌‏هاي آمريكا بعد از روي كارآمدن دولت جديد اين كشور در قبال ايران نگران هستند، در تلاش براي ايجاد كانال متعارف ارتباطي درباره امنيت خليج‌‏فارس، هفته جاري با قدرت‌‏هاي جهاني ديدار مي‌‏كنند.
بنا بر اين گزارش، نشست فوق در حالي برگزار مي‌‏شود كه نگراني كشورهاي حوزه خليج‌‏فارس از سياست «باراك اوباما»، رئيس‌‏جمهوري منتخب آمريكا مبني بر لزوم مذاكره بدون پيش‌‏شرط با ايران افزايش يافته است.
به ادعاي فايننشال‌‏تايمز، كشورهاي عربي از افزايش نقش ايران در منطقه ناراضي هستند و آنچه دستيابي ايران به سلاح هسته‌‏اي ناميده شده است را غيرقابل تحمل مي‌‏دانند.
همچنين ادعا شده است كه در حالي‌‏كه كشورهاي عربي با اتخاذ رويكرد نظامي عليه ايران مخالفند، از طرف ديگر نگرانند كه گفت‌‏وگوي تهران و واشنگتن به افزايش نقش ايران در خاورميانه، به‌‏ويژه در عراق، لبنان و سرزمين‌‏هاي اشغالي وجهه قانوني دهد.
مقام ارشد يكي از كشورهاي حوزه خليج‌‏فارس دراين‌‏باره گفت: «مذاكره مستقيم ايران و آمريكا را نمي‌‏پذيريم. تمايل نداريم كه تهران و واشنگتن درباره منطقه ما بدون حضور خودمان گفت‌‏وگو كنند.»
وي افزود: «بنابراين آغاز مذاكرات با جامعه بين‌‏الملل را خواستاريم و مي‌‏خواهيم اين گفت‌‏وگوها را پايه‌‏ريزي كنيم. بنابراين براي دولت جديد آمريكا آسان‌‏تر است تا همين روند را دنبال كند.»
اين در حالي است كه برخي كشورهاي عربي از جمله عمان كه تمايلي براي تقويت سياست ضدايراني ندارند، از شركت در اين مذاكرات خودداري كرده‌‏اند.
پايان پيام

كد خبر: 463413
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن