تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816352265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح صيانت و نگراني هاي موجود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: طرح صيانت و نگراني هاي موجود
بسم الله الرحمن الرحيم
ديروز مطلبي در روزنامه ها به چاپ رسيد كه خبر از « تشكيل ستادي براي صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان » ميداد. خبر اين بود : رئيس جمهور در نامه اي به وزير كشور دستور تشكيل ستادي درخصوص صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان با هماهنگي و با حضور همه دستگاه هاي ذيربط را صادر كرد. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي نژاد در اين نامه با تاكيد بر حفظ حرمت و كرامت مردم و استفاده از شيوه هاي مناسب فرهنگي و تنظيم رابطه كريمانه و محبت آميز بين مجريان و عموم مردم اظهار اميدواري كرد : همه دستگاه ها و نهادها باهماهنگي كامل و صرفا با تصويب اين ستاد نسبت به انجام برنامه هاي لازم اقدام و گزارش هاي منظم به ستاد و رئيس جمهور ارايه شود. رئيس جمهور همچنين در اين نامه با بيان اين كه « صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان از مهمترين مسئوليت هاي دولت است » تصريح كرده است : انجام اين مهم جز با حضور موثر و مديريت جامع وزارت كشور ممكن نيست . ضروري است با تشكيل يك ستاد هماهنگ با حضور همه دستگاه هاي ذيربط از جمله وزير ارشاد وزير آموزش و پرورش رئيس سازمان صدا و سيما فرمانده نيروي مقاومت بسيج فرمانده نيروي انتظامي معاون رئيس جمهور در امور جوانان مشاور فرهنگي رئيس جمهور مشاور ارشد رئيس جمهور معاون دانشجويي وزير علوم معاون دانشجويي وزير بهداشت معاون تربيتي وزير آموزش و پرورش معاون فرهنگي وزير كشور رئيس دانشگاه الزهرا(س ) رئيس دانشگاه صنعتي شريف نماينده شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان و حداقل 5 نفر صاحبنظر دانشگاهي در امور اجتماعي و فرهنگي نسبت به برنامه ريزي هماهنگي و مديريت ميداني عمل نماييد » .
ظاهر اين خبر از چند جهت بسيار پسنديده و قابل تحسين است .
اول آنكه داراي عنوان زيبا و ارزشمدارانه ايست . اقدام براي « صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي » براي هر ايراني خوشايند است . همه ميخواهند امنيت داشته باشند و در جامعه اي زندگي كنند كه هيچگونه ناامني در آن نباشد و حقوق شهروندي با تمام جزئيات رعايت شود بويژه آنكه سخن از كرامت انساني و محبت نيز به ميان آمده است .
دوم آنكه هماهنگي و حضور كليه دستگاه هاي ذيربط در ستادي كه براي اجراي اين برنامه در نظر گرفته شده يك نقطه قوت است . قطعا مجموعه اي كه در نظر گرفته شده مي تواند با همه جانبه نگري تلاش موفقي در تحقق اهداف مورد نظر بعمل آورد.
سوم آنكه وجود چند وزير و افرادي از سطوح بالاي مسئوليت در اين ستاد 21 نفره نقطه قوت ديگري است كه تضمين اجرائي تصميمات آنرا بالا مي برد و اميد به نتيجه بخش بودن آنرا افزايش مي دهد.
و چهارم آنكه وجود « حداقل 5 نفر صاحبنظر دانشگاهي در امور اجتماعي و فرهنگي » از نظر فكري و كارشناسي نيز به اين ستاد غنا مي بخشد و نگاه كارشناسانه را در برنامه ها و تصميمات آن تضمين مي كند.
اينها مولفه هاي خوبي براي خوشبين بودن به نتايج كار ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان هستند و در ظاهر آنرا به يك اميد تبديل مي كنند. اما با اندكي تامل در باطن اين طرح چند سئوال سر بر مي آورند كه فقط با داشتن پاسخ هاي روشن و بدون ابهام به آنها مي توان به اهداف واقعي اين طرح پي برد.
سئوال اول اينست كه در كار نيروي انتظامي كه با عزم راسخ مشغول اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي بود ودر اين زمينه توفيقات زيادي به دست آورده بود چه اشكالي وجود داشت كه خارج ساختن اين طرح از دست اين نيرو و سپردن آن به يك ستاد 21 نفره ضرورت پيدا كرد
نيروي انتظامي همواره از عدم همكاري بعضي دستگاه ها با اين طرح و حتي وجود كارشكني هائي در برابر آن گله مند بود اما با عزم راسخ آنرا دنبال مي كرد و معتقد بود قدرت اجراي آنرا دارد. نتايج عملكرد نيروي انتظامي نيز بيانگر همين واقعيت بود و اين اميد را در مردم پديد آورده بود كه اين طرح به اهداف مورد نظر برسد. باتوجه به اين نكته اين سئوال پررنگ تر و برجسته تر مطرح مي شود كه آيا بهتر نبود به جاي تشكيل ستاد جديد با تقويت نيروي انتظامي و قطع كارشكني ها اجازه داده مي شد همان طرح ادامه يابد و اين تجربه موفق در نيمه راه رها نشود
سئوال دوم اينست كه موضوع اصلي طرح « صيانت از امنيت عمومي و حقوق شهروندان » چه كساني هستند
لابد جواب اينست كه امنيت به همه شهروندان مربوط مي شود و حقوق همه شهروندان بايد تامين گردد و لذا جائي براي اين سئوال كه موضوع اصلي اين طرح چه كساني هستند باقي نميماند.
اما بدون تعارف و مجامله بايد اعلام كنيم كه عامه مردم مشكلي از نظر حقوق شهروندي ندارند و عده قليلي هستند كه امنيت عمومي را به خطر مياندازند و بايد با آنها برخورد گردد و جلوي ناهنجاري هائي كه توسط آنها پديد مي آيد گرفته شود. افراد شرور عناصر لاابالي كساني كه مظاهر فساد اخلاق هستند و با رفتارها و پوشش هاي خلاف قانون و خلاف شئون اجتماعي مشغول آلوده كردن جامعه مي باشند امنيت عمومي را به خطر مي اندازند و حقوق شهروندان را ضايع مي كنند. با توجه به اين واقعيت اين سئوال مطرح مي شود كه ستاد 21 نفره « صيانت از امنيت عمومي و حقوق شهروندان » ماموريت دارد امنيت و حقوق آن اكثريت قريب به اتفاق را تامين كند يا اين اقليت مخل نظم اجتماعي را
بهيچوجه درصدد متهم كردن طرح و ستاد نيستيم اما قويا اعتقاد داريم كه بايد با صراحت و شفافيت كامل به اين سئوال پاسخ داده شود چرا كه اگر هدف تامين امنيت و حقوق اكثريت باشد كه با طرح نيروي انتظامي حاصل است و اگر هدف اين باشد كه جانب آن اقليت شرور و مخل گرفته شود در اهداف آن ترديدهاي جدي پديد مي آيد.
سئوال سوم به گستردگي ستاد مربوط مي شود. درعين حال كه اين گستردگي از نظر ظاهر پرجاذبه است از نظر عملي دست و پاگير است . دولتي كه شوراها را كنار مي گذارد چون معتقد است از طريق هسته هاي كوچك تصميم گيري و اجرا كارها را بهتر مي تواند سامان بدهد چگونه براي كاري كه بيش از هر چيز به تمركز در تصميم گيري و اجرا نيازمند است يك ستاد 21 نفره تشكيل مي دهد اگر اين 21 نفر براي اظهارنظر باشند مدت ها طول مي كشد تا نقطه نظرات خود را مطرح نمايند كما اينكه در اجرا نيز وجود اينهمه « ذيربط » موجب پديد آمدن ادعاها و يا لااقل ايرادهائي خواهد شد كه كار را مشكل يا ناممكن ميسازد.
قطعا تامين امنيت عمومي و حقوق شهروندان خواست همه مردم است و همه بايد مسئولان را براي تحقق اين هدف ياري نمايند اما نمي توان نگراني هاي موجود را نيز ناديده گرفت .
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن