تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژوهش‌هاي برتر در حوزه شهري عملياتي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پژوهش‌هاي برتر در حوزه شهري عملياتي مي‌شوند
پروژه‌- همشهري آنلاين:
شهردار تهران گفت: خود را مكلف مي‌دانم پژوهش‌ها و فعاليت‌هاي تحقيقاتي برتر حوزه شهري را در مجموعه شهرداري وارد صحنه‌هاي عملياتي كنم.

به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمد باقر قاليباف در آيين اختتاميه دومين جشنواره انتخاب برترين‌هاي پژوهش و نوآوري در حوزه مديريت شهري كه با حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: از همه نخبگان و دانشمندان كه دوستانه در نشست‌هاي اين هفته شركت كردند تشكر مي‌كنم و قول مي‌دهم كه تحقيقات اين عزيزان در قفسه‌ها باقي نماند و در حوزه مديريت شهري تمامي فعاليت‌هاي تحقيقاتي به صحنه‌هاي عملياتي وارد شود.

وي ادامه داد: اميدوارم با همكاري مديران اجرايي هر اتفاقي كه در سطح شهر عملياتي مي‌شود حاصل خرد جمعي و تلاش علمي پژوهشگران باشد و در آينده با سرعت و شتاب بيشتري كارها را انجام دهيم.

پژوهش در كشور مظلوم واقع شده است
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر نيز در اين مراسم با بيان اينكه پژوهش در كشور ما مظلوم واقع شده است گفت: ما نام پژوهش را زياد مي‌بريم ولي كمتر بدان بها مي‌دهيم همانگونه كه بسيار نام فرهنگ را مي‌بريم و لي بهاي جدي به فرهنگ داده نشده است.

وي ادامه داد: ميزان توسعه يافتگي در كشورها بستگي به ميزان اعتبار پژوهش آن كشورها دارد ولي ميزان اعتبار بودجه پژوهشي كشور ما در مقايسه با بودجه شگفت انگيز كشورهاي توسعه يافته قابل مقايسه نيست.

رييس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه ابر شهري مثل تهران با مشكلات بسياري كه دارد با تفكر سنتي و قديمي قابل اداره نيست خاطر نشان كرد: براي رسيدن به توسعه پايدار شهري نياز به پژوهش و استفاده از تجربه 30 سال انقلاب داريم.

وي حل مشكلات كلان شهر تهران مانند آلودگي هوا، ترافيك و ... را منوط به راه حل‌هاي ارائه شده از سوي پژوهشگران دانست و گفت‌: بسياري از پژوهش‌هاي ما سال‌ها در قفسه‌ها بايگاني مي‌شود و آن پژوهشي ارزنده است كه كارآمدي روز خود را در بر داشته باشد.

بر زمين ماندن پژوهش‌ها مصيبت است
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تقدير از اقدام شهرداري تهران در اختصاص بودجه براي امر پژوهش و بهره‌گيري از مديران لايق، اين اقدامات را منطبق با آرمان‌هاي اصيل انقلاب، قرآن و اسلام خواند و خواستار الگو گرفتن ساير دستگاه‌هاي كشور از شهرداري تهران شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: حركتي كه شهرداري تهران آغاز كرده ، حركت بسيار خوبي است چرا كه بايد در اداره كشور از همه مديران با تجربه و پژوهشگران به خوبي استفاده شود.

وي ادامه داد: اين نمونه‌اي كه شهرداري تهران ارائه مي‌دهد يعني استفاده از مديران لايق، بايد براي ديگران هم الهام بخش باشد. اين حركتي كه انجام شده حركت درست و منطبق با آرمانهاي اصيل انقلاب، قرآن و اسلام است و جزو اولويت‌ها محسوب مي‌شود.

رييس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: ما براي آينده كشور به دانش نيازمنديم كه سند چشم‌انداز نيز بر همين امر تاكيد كرده است و اين موضوع در سياست‌هاي برنامه پنجم نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه، بودجه پژوهش شش برابر شده اظهار اميدواري كرد كه اين امر توسط مسئولان اجرايي اجرا شود چرا كه محقق شدن آن باعث اوج گرفتن نظام جمهوري اسلامي ايران از نظر دانش، تحقيقات و پژوهش در جهان خواهد شد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آينده كشور بر روي دانش محوري قرار گرفته است، گفت: متاسفانه در حال حاضر كمتر از نيم درصد بودجه كشور صرف كارهاي پژوهشي مي‌شود كه در برنامه پنجم اين ميزان به 3 درصد افزايش يافته و اميدواريم پس از ابلاغ اين برنامه از سوي رهبر معظم انقلاب عملي شود.

وي افزود: در برنامه پنجم همچنين پيش‌بيني شده است كه 20 درصد فارغ التحصيلان كارشناسي بايد در مقاطع بالاتر به ادامه تحصيل بپردازند و نكته بعد تاكيد بر خلق اخترعات و كسب مقام اول بين كشورهاي همسايه خودمان است.

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: در برنامه پنجم همچنين تاكيد شده است كه در نشريات مرتبط دنيا بايد بتوانيم با شيب تندتري حركت كنيم و در اين نشريات حضور گسترده داشته باشيم.

وي تصريح كرد: اگر برنامه پنجم عملي شود كه شاخصه‌هاي آن توليد دانش است وضعيت‌مان در جهان بالا خواهد رفت. چرا كه اگر رشد اقتصادي 8 درصد اعلام شده 2 درصد آن بايد از طريق بهره‌وري محقق شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني ضمن تقدير و تشكر از شهرداري تهران به خاطر اختصاص بودجه براي امر پژوهش و برگزاري اين جشنواره گفت: اين كاري كه شهرداري تهران كرده است كار بسيار خوب و بديع و نويي است. شهرداري اي كه معمولا كارش رسيدگي به كارهاي عقب افتاده و امور مردم است ، امروز بودجه اختصاصي براي كارهاي نو از جنس پژوهش در نظر گرفته است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بنده به عنوان كسي كه با كارهاي دانشگاهي سروكار زياد دارم، يكي از افسوس‌هايم اين است كه كارهاي پژوهشي بر روي زمين باقي مي‌ماند . برخي خاك مي‌خورند و برخي هم براي اجرا به خارج از كشور مي‌روند. اين يك مصيبت است كه بايد علاج شود.

وي در ادامه به پارك‌هاي علمي و فناوري اشاره كرد و گفت: پارك‌هاي علمي و رشد كه در دنيا خوب جواب داده در كشور ما در ابتداي راه است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود از دانشگاهيان و دستگاههاي ديگر خواست تا همچون شهرداري تهران به امر پژوهش اهتمام ورزند و بودجه اي را به اين امر اختصاص دهند.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن