تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805711320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم گراميداشت نهمين سالگرد تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران در آذربايجان شرقي ايسنا در انتقال نظرات مردمي بايد نقش محوري داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مراسم گراميداشت نهمين سالگرد تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران در آذربايجان شرقي "ايسنا در انتقال نظرات مردمي بايد نقش محوري داشته باشد"


خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
سرويس: شهرستان‌ها

آيين گراميداشت نهمين سالگرد تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با حضور جمعي از مقامات استاني و رسانه‌يي استان در تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه آذربايجان شرقي، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تبريز در اين مراسم گفت: ايسنا در انتقال نظرات و پيشنهادات مردمي براي عمران و آباداني شهر بايد نقش محوري داشته باشد.

دكتر حبيب شيري آذر تصريح كرد: با توجه به اقبال عمومي از اين خبرگزاري، مي توان با استفاده از نقطه نظرات مردمي پيرامون نوع اداره شهر و نيز انجام طرح‌هاي مختلف عمراني، نسبت به تصميم گيري‌هاي درست و مردمي در شورا اقدام كرد.

وي، از ايسنا به عنوان رسانه‌اي تاثيرگذار و منصف ياد كرد كه اخبار و گزارشات ارسال شده آن بدون هيچگونه حب و بغض منتشر مي شود كه مسوولان امر بايد از وجود چنين رسانه‌اي در استان بهره برداري‌هاي لازم را به انجام برسانند.

شيري آذر، از خبرنگاران ايسنا خواست تا با ارايه گزارشات مختلف در موضوعات شهري، شوراي اسلامي شهر را بيش از گذشته در ارايه خدمات بهينه به مردم ياري دهند.

وي، رويكرد فرهنگي و توجه به اين قبيل موضوعات را يكي از اهداف بسيار مهم و اولويت دار شوراي اسلامي شهر تبريز عنوان كرد و گفت: در اين راستا تمامي اعضاي شورا با جديت و علاقه خاصي مسايل فرهنگي شهر را دنبال كرده و براي آن طرح‌هاي مختلفي تاكنون به تصويب رسانده‌اند.

به گفته شيري آذر، در اين زمينه فصل اول بودجه شهرداري تبريز در سالجاري به مباحث فرهنگي اختصاص داشته است كه اين نشان دهنده جايگاه و ارزش فرهنگ در بين اعضاي شوراست.

وي اظهار داشت: امسال شوراي اسلامي تبريز در جهت ارج نهادن به مسايل فرهنگي شهر افزون بر 10 ميليارد ريال براي ساخت و تجهيز كتابخانه‌ها اعتبار اختصاص داده است.

شيري آذر با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر تبريز علاوه بر اقدامات فوق، برنامه‌ها و همايش‌هاي مختلف فرهنگي و هنري را نيز در دستور كار خود قرار داده است، برگزاري جشنواره تابستانه در سالجاري را يكي از اين برنامه‌ها برشمرد كه استقبال خوبي را از سوي مردم متوجه خود كرد.

وي اضافه كرد: هرچند اين جشنواره انتقادهايي را به دنبال داشت اما به عنوان نخستين تجربه توانست برخي انتظارات را جواب دهد.

رييس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي:

ايسنا بايد بعد معنوي جهاد دانشگاهي را حفظ كند

رييس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، با اشاره به نقش ايسنا در توسعه و اعتلاي استان، افزود: جهاد دانشگاهي علاوه بر منزلت والاي علمي جايگاه والاتري چون معنوي دارد و خبرنگاران ايسنا بايد تلاش كنند بعد معنوي جهاددانشگاهي را حفظ كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، صادق نجفي در آيين بزرگداشت نهمين سالگرد تاسيس ايسنا در تبريز افزود: اين خبرگزاري با اينكه 9 سال از عمر فعاليت خبري آن مي گذرد ولي توانسته تاثير زيادي در نظام رسانه‌يي كشور بگذارد كه اين جاي خوشحالي دارد.

وي گفت: اميدواريم ايسنا بيش از اين بتواند نقش موثري در توسعه و پيشرفت استان ايفا كند.

او خاطرنشان كرد: خبرگزاري‌ها در انعكاس اخبار نقش ويژه‌اي دارند و مي توانند با فعاليت بالاي خود تاثير زيادي در تحولات داشته باشند.

نجفي در ادامه گفت: مايه خوشحالي است كه جهاد دانشگاهي كارهاي پژوهشي را در راس فعاليت‌هاي خود قرار داده و همه كارهايي كه انجام داده ارزشمند بوده و باعث به چالش كشيدن عملكرد مسوولين بوده است.

وي اظهار داشت: فعاليت‌هايي كه باعث به چالش كشيدن و فعال‌تر شدن مسوولين مي‌شود، موجبات توسعه اقتصادي و بازرگاني خواهد شد و اميدواريم با پر رنگ تر شدن فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي در عرصه پژوهش و تحقيق استان، به اين هدف كه همانا در شان مردم اين منطقه است، برسيم.

نجفي ادامه داد: ما مسوولين بايد با همه وجود آذربايجان و تبريز را به عنوان سمبل آن حفظ و جايگاه آن را در همه صحنه‌ها لايق نام و آوازه آن بسازيم.

رييس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، در ادامه با اشاره به وضعيت اقتصادي استان اضافه كرد: درآمد سرانه و بهره‌وري در اين استان نسبت به درصد كشوري در سطح پاييني قرار دارد و بنابر نظرهاي كارشناسي، عامل اصلي اين مشكل مربوط به عدم حضور تحصيل كرده‌هاي دانشگاهي در عرصه‌هاي مختلف اداري، صنعتي و كشاورزي است.

نجفي اعلام كرد: تعداد دانشگاهيان و افراد تحصيل كرده در حوزه كشاورزي كمتر از يك درصد، صنعت 10 درصد و بازرگاني 17 درصد مي‌باشد كه اين نشان از پايين بودن سطح سواد در اين عرصه‌هاست و مطمئنا اين امر بر توليد و درآمد تاثير زيادي خواهد گذاشت.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي:

مطبوعات در استفاده از اخبار خبرگزاري‌ها امانت دار باشند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: مطبوعات بايد در استفاده از اخبار خبرگزاري‌ها اصل امانت داري و ذكر منبع خبر را رعايت كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، منطقه آذربايجان شرقي، احمد احمدي‌منش در مراسم گراميداشت نهمين سالگرد تاسيس ايسنا در تبريز، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب خبرهاي منتشر شده در مطبوعات از سايت‌هاي خبري است كه اين موضوع هر چند نشان دهنده توفيق خبرگزاري هاست اما از طرفي آفت مطبوعات نيز مي‌تواند باشد.

وي افزود: استفاده بيش از حد مطبوعات از خبرگزاري‌ها باعث شده تا حرفه خبرنگاري در اين مجموعه‌ها به فراموشي سپرده شده و به نوعي مطبوعات خالي از خبرنگاران شده است كه اين امر در درازمدت به ضرر جامعه رسانه‌يي خواهد بود.

احمدي منش با تاكيد بر اينكه مطبوعات محلي استان بايد بيشتر به خبرنگاران ميدان داده و زمينه رشد و ترقي خبرنگاران را فراهم آورند، از استفاده بي قيد و بند آنها از اخبار خبرگزاري‌ها انتقاد كرد و گفت: متاسفانه مطبوعات اين كار را بدون ذكر منبع انجام مي‌دهند كه در كار روزنامه نگاري امري نكوهيده و زشت به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به توسعه خبرگزاري‌ها در كشور، اظهار داشت: الان خبرگزاري‌ها منبع اصلي اخبار براي مطبوعات و مردم شده است كه اين امر نشانگر جايگاه ويژه آنها در جامعه مي‌باشد.

احمدي منش، رقابت سالم بين خبرگزاري‌ها را مورد تاكيد قرار داد و يادآور شد: رقابت سالم عامل پيشرفت در همه زمينه‌ها و به خصوص عالم رسانه‌يي است كه اين نوع رقابت تبادل خبر و در نتيجه ارتقاي كمي و كيفي خبرگزاري‌ها را در پي دارد.

وي اضافه كرد: خبرگزاري‌ها نيز بايد ضمن رعايت اصل بي طرفي و انصاف در انتشار اخبار خود، در خروجي‌هايشان دقت كافي را داشته باشند، چراكه مردم رسانه‌ها را مامن خود دانسته و به آنها اعتماد زياد دارند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي اضافه كرد: در اين عرصه نبايد كاري كرد كه رسالت و جايگاه خبرگزاري‌ها زير سوال رفته و موجب بي اعتمادي مردم را فراهم سازد.

احمدي منش از ايسنا به عنوان يكي از منابع خبري مهم و قابل اعتماد مردم و مطبوعات نام برد و اظهار داشت: اين خبرگزاري در طول مدت فعاليت خود توانسته با انتشار اخبار و گزارش‌هاي تاثيرگذار، زمينه رشد و ترقي بيش از پيش خود را فراهم سازد.

وي اضافه كرد: اين خبرگزاري عملكردي بسيار مطلوب در عرصه رسانه‌يي داشته كه رعايت صداقت، امانت و نيز توجه به كميت از آن جمله مي‌باشد.

احمدي منش، از دست اندركارن و خبرنگاران ايسنا خواست تا نسبت به كيفي كردن بيش از پيش اخبار و گزارش‌هاي توليد و پوششي خود همت گمارند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اقدامات اين اداره كل در كيفيت بخشي به حوزه رسانه‌يي، گفت: برگزاري چندين دوره آموزش روزنامه نگاري و خبر از جمله اين اقدامات مي باشد كه همچنان استمرار خواهد يافت.

رييس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي:

رسانه‌ها نقش غني سازي فرهنگي را برعهده دارند

رييس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي گفت: در عصر حاضر رسانه‌هاي جمعي از جمله خبرگزاري‌ها، نقش غني سازي فرهنگي در جوامع مختلف را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر نجف قراچورلو در آيين گراميداشت نهمين سالگرد تاسيس خبرگزاري ايسنا در تبريز كه با حضور تعدادي از مديران اجرايي استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر با توجه به توسعه سريع جوامع و نقش رسانه‌ها در تسريع اين جريان، نقش و جايگاه خبر و اطلاع رساني بسيار فراتر از گذشته شده و افكار عمومي بيش از پيش درگير عالم رسانه شده است.

وي اظهارداشت: با توجه به چنين جايگاهي، در عصر حاضر نقش تاثيرگذاري رسانه‌هاي عمومي بسيار بيشتر از سلاح‌هاي نظامي است چرا كه امروز قدرت كشورها به نوع انتقال سريع اخبار و اطلاعات وابسته شده است.

قراچورلو، وظيفه اطلاع رساني رسانه‌ها را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان ساخت: در اين زمينه دستگاه‌هاي اجرايي كشور بايد از فرصت وجود چندين خبرگزاري فعال در سطح كشور به خوبي بهره برداري كنند؛ چرا كه بدون رسانه ارايه عملكردها ممكن نيست.

وي اضافه كرد: البته در اين عرصه رسانه‌هاي گروهي اعم از خبرگزاري‌ها و مطبوعات بايد شفاف سازي و انتقال اخبار موثق و قابل اعتماد را در سرلوحه كارهاي حرفه‌يي خود قرار دهند.

رييس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي با اشاره به فعاليت‌هاي خبري ايسنا در تبريز، گفت: هر چند اين استان داراي مزيت‌ها و پتانسيل‌هاي بسيار بالايي است اما خبرگزاري دانشجويان ايران نيز تا حد توان سعي در معرفي استان و همچنين ارايه گزارش عملكردهاي دستگاه‌هاي اجرايي كرده است.

قراچورلو با بيان اينكه خبرنگاران ايسنا با صداقت و رعايت اصل بي طرفي به انعكاس اخبار گوناگون مي پردازند، افزود: اصل اساسي در اين رسانه بر اين است تا اشتياق مردم به نظام و انقلاب اسلامي روز افزون شود.

مسوول ايرنا در آذربايجان شرقي:

بايد نسبت به رفع موانع كاري و معيشت خبرنگاران اقدام كرد

به گزارش ايسنا، رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در آذربايجان شرقي نيز با اشاره به نقش اثرگذار خبرگزاري‌ها در انتقال اخبار و اطلاعات كشور در داخل و خارج، اظهار داشت: با توجه به چنين جايگاهي آنگونه كه بايد مسوولان نسبت به رفع موانع كاري و معيشت خبرنگاران فعال اقدام نمي‌كنند.

نوروز قاسمي گفت: در حال حاضر بخش رسانه‌يي كشور بسيار مظلوم تر از حوزه فرهنگي شده است و نياز به توجه بيشتر مسئولان مربوطه دارد تا بللكه با كاهش برخي مشكلات روند حرفه گري در رسانه هاي كشور رو به رشد شود.

وي، ايسنا را رسانه‌اي جوان اما در عين حال بسيار محكم و تاثيرگذار عنوان كرد و گفت: تلاش شبانه روزي خبرنگاران اين رسانه در عرصه‌هاي مختلف براي پوشش اخبار استان جاي قدرداني دارد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن