تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصيكارشناس ايمن سازي مركز بهداشت استان كرمانشاه:300 هزار نفر در كشور به هپاتيت B مبتلا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اختصاصيكارشناس ايمن سازي مركز بهداشت استان كرمانشاه:300 هزار نفر در كشور به هپاتيت B مبتلا هستند
خبرگزاري موج - مرادي گفت: هپاتيت يك بيماري است كه به كبد آسيب رسانده و فعاليت آن را مختل مي سازد و در كشور ايران حدود 2 ميليون نفر حامل ويروس هپاتيت B و حدود 300 هزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند .
مراد مرادي كارشناس ايمن سازي مركز بهداشت استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين مطلب افزود: در برخي موارد علي رغم اختلال در عملكرد كبد علائم بيماري ظاهر نشده و در بعضي ديگر علائم اختلال عملكرد كبد بروز مي كند و اين بيماري به علت هاي مختلفي ايجاد مي شود كه مهمترين آنها آلودگي با ويروس هاي ايجاد كننده هپاتيت است كه در اين ميان ويروس هپاتيت B از همه مهمتر است .
وي در ادامه گفت: هپاتيت B شايع ترين علت سيروز كبد در ايران و مهمترين علت سرطان كبد در ايران و جهان است و هپاتيت ها به دو دسته كلي شامل هپاتيت B ، C ، D و آب و مواد غذايي (A ، E ) تقسيم مي شوند .
مرادي تصريح كرد: نشانه هاي هپاتيت بصورت حاد ، مزمن و آلودگي بدون علامت است كه در حالت حاد آن شخص مبتلا احساس تب ، سرماخوردگي ، تهوع ، استفراغ ، درد شكم و ادرار تيره دچار زردي مي شود و يكي از مهمترين علامت هاي آن زرد شدن چشم ها است .
وي خاطر نشان كرد: راههاي انتقال هپاتيت B همانند ويروس ايدز مي باشد و شامل تماس جنسي حفاظت نشده با فرد آلوده ، استفاده مشترك از ابزار آلوده تيز و برنده نظير سوزن ، سرنگ ، تيغ اصلاح و مسواك ، تماس شغلي با وسايل تيز و برنده آلوده ، تزريق مكرر خون و فرآورده هاي خوني آلوده ، دياليز با وسايل آلوده و پيوندهاي اعضاي آلوده ، تولد از مادر آلوده به هپاتيت B (در صورتي كه كودك واكسن ايمونوگلوبولين مخصوص HBIG تزريق نكرده باشد) و خال كوبي ، حجامت ، سوراخ كردن گوش ، خدمات پزشكي و دندانپزشكي در محل هاي نامطمئن و آلوده است .
وي بيان داشت: واكسيناسيون از مهمترين راههاي پيشگيري است كه سال گذشته 75 درصد از متولدين سال 68 و امسال 78 درصد متولدين 69 بر عليه هپاتيت B واكسينه شدند .
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن