تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: روي خط افتاب
1907- يك پيام براي مجلس دارم، مجلس با راي اعتماد به بعضي وزيران در افكار ما بسيار تنزل كردند و اميدوارم با راي عدم اعتماد به طرح تحول اقتصادي (با توجه به اينكه خودشان آن را تورم‌زا مي‌دانند) بتوانند اين مقدار تنزل را به حالت اوليه برگردانند. (14/9)

2221- آقاي رئيس جمهور در مصاحبه تلويزيوني اخير از عدم رعايت حلا‌ل و حرام و وجود نظام ربوي در اقتصاد آمريكا و اقتصاد كشورهاي وابسته به آن سخن گفت در حالي كه اصولا‌ً نظام حكومتي آنان غيرديني است، اما در بانك‌هاي كشور ما كه مبتني بر نظام اسلا‌مي است و مبناي كار هم بايد قانون نسبتاً جامع بانكداري بدون ربا باشد اصولا‌ً بسياري از مديران و كارمندان بانك ها شناخت كافي از قانون مذكور و قراردادهايي كه با مشتريان منعقد مي‌كنند ندارند و مراجعين و وام‌‌گيرندگان نيز بدون مطالعه و آگاهي از مفاد قراردادها صرفاً آن را امضا مي‌كنند و در بعضي موارد فقط كارهاي صوري و كاغذ‌بازي انجام مي‌شود و وام گيرنده سود آن را مي پردازد كه در عمل بخشي از معاملا‌ت بانك ها ربوي به نظر مي‌رسد، آيا اينكه بانك‌هاي كشور فقط دلخوش به چنين قانوني باشند و آن را اجرا نكنند معاملا‌تشان از ربوي بودن خارج مي‌شود؟ (14/9)

2207- آقاي خاتمي در روزنامه امروز فرموده‌اند من حرف‌هاي زيادي با آقاي خاتمي دارم، متاسفانه وسيله تماس با ايشان را ندارم مگر از طريق روزنامه شما بشود صحبت كرد، آقاي خاتمي! بله اگر كارشكني نكنند و جريان سوم بتواند روي كار بيايد شايد از شما هم بهتر كار كند شما جريان سوم را به بازي نمي‌گيريد، آقاي خاتمي! مطمئن باشيد اگر دوباره سركار بياييد كارشكني مي‌كنند، چرا كه نكنند، جناح مقابل شما جناحي نيست كه به اصول مورد نظر شما پايبند باشد، اگر كارآيي از خودتان سراغ داريد اگر قدرتي را در قانون اساسي براي خودتان قائل هستيد، اگر توانايي مقابله با اين همه بحران سازها و بحران درست‌كن‌ها داريد بفرماييد، ما هـم ايـسـتـاده‌ايم و به شما راي مي‌دهيم. آقاي خاتمي! كارهاي محافظه‌كاران را بارها و بارها ديديم و تجربه كرديم شما و هم جناحي‌هاي شما هم چندين بار به حكومت رسيديد كار كرديد اما كماكان مردم توقعاتشان بيشتر از اين حرف هاست، كاش مي‌شد نخبگان سياسي با انصاف و كساني كه به دور از باندبازي‌هاي سياسي فقط به اصول الهي اعتقاد دارند جبهه‌اي ديگري باز مي‌كردند تا دگرانديشان‌ها هم روي كار مي‌آمدند و كارآيي خودشان را نشان مي‌دادند.آقاي خاتمي! بدانيد كاردان تر از شما هم هستند. اگر شما بتوانيد با جريان سوم، ائتلا‌ف كنيد ما هم از شما حمايت مي‌كنيم، حكومت به راحتي مي‌تواند كار كند، اگر شما بخواهيد با جناح مقابل مدارا كنيد، عده‌زيادي در جناح مقابل اعتقادي به مدارا ندارند، فرداي به حكومت رسيدن شما كفن پوشان راه مي‌افتند و شما را به تنگنا خواهند كشاند، آقاي خاتمي! من به عنوان دگرانديش به شما مي‌گويم اگر شما در انتخابات شركت كنيد مثل دوم خرداد دوباره پيروز خواهيد شد، راي خودم و خانواده‌ام و هزاران راي ديگر هم از جانب دوستان من به صندوق‌ها به نفع شما ريخته خواهد شد، اما صيانت راي ما را چه كسي به عهده دارد؟ (14/9)

2028- مي‌خواستم ببينم چرا هر كدام از روساي جمهور ما يا هر كدام از دست‌اندركاران مملكت تا ميآيند شروع مي‌كنند مي گويند ما يك شبه نمي‌توانيم مملكت را درست كنيم، آقاي خاتمي فرمودند يك شبه نمي‌توان مملكت را درست كرد، بايد به ايشان گفت يك شبه نيست الان سال هاست كه هنوز بعضي مسائل درست نشده است.(14/9)

1912- با تشكر از توصيه‌هاي ارزشمند معاون وزير بازرگاني كه به مردم توصيه كردند در صورت گراني گوجه فرنگي، رب بخورند. خواستم بگويم تا حالا‌ كجا بوديد چرا زودتر اين پيشنهاد را نداده‌ايد،به خانواده ايشان هم توصيه مي‌كنم موقع درست كردن سالاد، رب گوجه يادشان نرود، كار ما به جايي رسيده كه يك مسئول به جاي تنظيم بازار، مردم را به مصرف رب گوجه دعوت مي‌كند و براي اين كار خود توضيح دارد كه رب گوجه به منظور استفاده در فصل زمستان ساخته شده است، متاسفم. (14/9)

آفتاب يزد: در مثل مناقشه نيست. اما براي كاهش عصبانيت بسياري از پيام دهندگاني كه از اين پيشنهاد عصباني هستند داستاني مربوط به سي و چند سال پيش را به شما يادآوري مي‌كنيم. در آن زمان، ميوه ناگهان گران شد. يكي از مقامات به مردم توصيه كرد مدتي از خوردن ميوه خودداري كنند. در همان زمان يكي از طنزنويسان در روزنامه اطلاعات طنزي به اين مضمون نوشته بود كه اين مقام عالي‌رتبه، اولين كسي است كه توصيه خود براي نخوردن ميوه را عملي كرده است و حتي براي پذيرايي از ميهمانان خود هم از ميوه استفاده نمي‌كند بلكه آب ميوه در اختيار آنها مي‌گذارد!

1030- از قم تماس مي‌گيرم. مصاحبه آقاي احمدي‌نژاد در تلويزيون را ديدم واقعا تعجب كردم از اينكه ايشان مي‌گويند در داخل كشور قيمت‌ها سير نزولي دارد و اينكه بعضي دولتمردان تورم را 24 درصد اعلا‌م مي‌كنند، من سوپرماركت دارم از شما خواهش مي‌كنم ليست سبد كالاهاي اساسي كه توسط بانك مركزي با آن نرخ تورم را محاسبه مي‌كنند اعلام كنيد تا من ميزان تورم را طي اين 3 سال به شما اعلام كنم. توجه آقاي احمدي‌نژاد را هم به قيمت‌هاي زيرجلب مي‌كنم. قيمت‌هاي سال‌هاي 86 و 87:

- شيرپاكتي ميهن 300 تومان، امسال هزار تومان

- روغن مايع نينا 1200 تومان، امسال 2400 تومان

- روغن جامد 5 كيلويي ورامين 6 هزار تومان، امسال 11 هزار تومان

- ماكاروني 700 گرمي 600 تومان، امسال 900 تومان

- تخم مرغ شانه اي750 تومان، امسال 1900 تومان. (14/9)

1105- در پاسخ به پيام 1703 عرض مي‌كنم فكر مي‌كنم نهادهاي مسئول از وضعيت و مشخصات رانت‌دهندگان و رانت گيرندگان كلان و دم كلفت و مافياهاي اقتصادي و اژدهاي هفت‌سر اقتصادي كاملا‌ مطلع هستند و مراتب به عرض آنان رسانيده شده، اما نمي‌دانم چرا اراده‌اي كه بخواهد آنان را به طور شفاف به مردم معرفي و اطلاع‌رساني نمايد وجود ندارد.(14/9)

1025- از اصفهان تماس مي‌گيرم. به منظور نااميد كردن دشمنان كشورمان پيشنهاد مي‌كنم هر كس در انتخابات رياست جمهوري آراي بيشتري آورد و انتخاب شد از رقباي خود دعوت به همكاري و رقبا را به معاونت و وزارت انتخاب كند تا بلكه ريشه همه كينه‌ها، حسادت‌ها، تخريب‌ها و سياه‌نمايي‌ها خشكيده شود. (14/9)

1004- پيام دهنده 1304 نوشته‌اند شهرداري مدت 3 ماه است كه حقوق ما را نداده است، حتما اين شهرداري هم مانند شهرداري تهران كه چندي قبل سه ميليارد تومان براي لبنان فرستاد حقوق شما عزيزان را هم فعلا‌ براي آنها فرستاده‌اند تا در مضيقه نباشند. (15/9)

1348- از كرج تماس مي‌گيرم. بدين‌وسيله به بعضي اميرنشينان كوچك حاشيه خليج فارس هشدار مي‌دهم كه گول وجود نيروهاي نظامي قدرت‌هاي بزرگ در منطقه را نخوريد و همان نفت خود را بچسبيد، چنانچه كوچكترين چشم داشتي به خاك پاك ايران داشته باشيد چنان ضربه‌اي از ملت سلحشور ايران خواهيد خورد كه تا مدتها فراموش نكنيد. (15/9)

0936- گفته شد كه مملكت را با نفت 5 دلاري هم مي‌توانيم اداره كنيم، من شهروند ايراني آرزو مي‌كنم كه اي كاش مكانيزمي وجود داشت كه به طور اتوماتيك تمام چاه‌هاي نفت و گاز براي حداقل 50 سال بسته مي‌شد تا سرمايه آيندگان صرف ريخت و پاش‌هاي نسلحاضر نمي‌شد ما يعني نسل حاضر بيش از سهميه خود از اين ذخيره همه اعصار استفاده كرده‌ايم و تازه بذل و بخشش‌هاي غيرمنطقي مي‌كنيم، اگر چاه‌هاي نفت و گاز مسدود شود تازه ما مي‌شويم مثل كشور تركيه كه مسئولان زيرك و باهوش آن از شرق و غرب و ميانه براي پيشرفت كشور خود و رفاه ملت بيشترين بهره را مي‌برند و درحال حاضراز نظر درآمدها جلوتر از كشوري مانند ايران با درآمد نفتي بالاي صد ميليارددلار هستند. تازه آن موقع يعني مسدود شدن چاه نفت و گاز، كارآيي مسئولان ما آشكار مي‌شود.(15/9)

0834- از شهرضا تماس مي‌گيرم. الان در شبكه 2 تلويزيون يكي از مسئولان در رابطه با معادن مشترك گاز ما با قطر صحبت مي‌كرد، اصلا‌ نگفت كه قطر تا به حال 90 ميليارد دلار گاز توليد كرده و به فروش رسانده، ولي ما يك چهارم اين كار را هم نكرديم، اصلا‌ نمي‌گويند ملت هم اطلاع ندارند، ولي من در روزنامه‌هاي خارجي خواندم كه قطر خيلي بيشتر از ما توليد كرده. (16/9)

2025- ما كه خودمان براي مصارف داخلي‌مان گاز كم داريمبه طوري كه سال گذشته از طرف تركمنستان چه خسارت‌هايي كه متحمل شديم آيا مجبوريم گاز توليدي مان را تقريبا با قيمت پايين در اختيار تركيه قرار دهيم و احتمالا‌ بخشي از وجوه دريافتي را همبه ديگران بذل و بخشش كنيم؟ آيا نمايندگان مجلس از اين فعل و انفعالات اطلاعي دارند؟ مطلب دوم اينكه در چند سال گذشته چقدر روي كاغذ طرح و برنامه نوشتيم كه بله در پارس جنوبي گاز توليد مي‌كنيم از طريق لوله به پاكستان سپس به هندوستان و بعد به چين هم صادر مي‌كنيم و نام آن را هم خط لوله صلح گذاشتيم. از همان اول هم عده‌اي از كارشناسان گفتند عملي نيست هند از اول هم گفته بود ما گاز را در مرز خود تحويل گرفته و مي‌خريم و احساساتي نشدند، ولي ما خيلي خوش‌بين بوديم آنها حتي چند سال آينده را هم مي‌بينند ولي ما چند روز آينده را هم نمي‌توانيم ببينيم. (16/9)

0024- تحليل روزنامه الاهرام مصر در مورد اينكه جنگ افروزي محض است. اين هم زماني لابد به كار مصري ها ميآيد و ما بي‌خبريم همان طور كه ما هم خبرهايي داريم كه آنها نمي‌دانند مثلا‌ اينكه در صورت تحقق اين پيش‌بيني لاجرم نوبت مصري‌ها فرا خواهد رسيد. (15/9)

آفتاب يزد: عالي‌ترين مقام نظام بارها اعلام كرده‌اند كه ايران آغاز كننده هيچ جنگي نخواهد بود. البته با شما هم عقيده‌ايم كه بعضي تعريف و تمجيدهاي ظاهري از ايران، براي ترساندن ديگران از ايران و توجيه برخي اقدامات بعدي است.

1202- در پاسخ به پيام 1538 كه در مورد معناي قطعنامه‌دانپاره شدن، پرسيده بودند گفته بوديد كه آقاي متكي هم ممكن استبه صورت دقيق مفهوم اين جمله را ندانند، ما فارسي‌اش را حدودا حدس مي‌زنيم ولي چون سخنان مقام رياست جمهوري به زبان‌هاي مختلف ترجمه مي‌شود ممنون مي‌شوم كه اين جمله را به انگليسي ترجمه بفرماييد ببينيم اگر بخواهيم ترجمه كنيم چه واژه‌اي را در مورد قطعنامه‌دان پاره شدن به كار ببريم. ‌(15/9)

0928- مديرعامل شركت جنرال موتورز آمريكا كه بعد از تويوتا بزرگترين كمپاني اتومبيل سازي جهان است در ابتداي صحبت خود در مقابل كميسيون مجلس آمريكا براي دريافت كمك مالي گفت ما اينجاييم چون قبلا‌ اشتباه نموده‌ايم، آنها ماشين‌هاي بزرگ و مدرن مي‌ساختند كه مصرف بنزين آن زياد است، در سال‌هاي گذشته چند سياستمدار ايراني را مي‌توانيم نام ببريم كه به علت اشتباهات گذشته خود معذرت‌خواهي نموده باشند؟ (15/9)

1307- وقتي كه پيرزن‌ها و پيرمردها كپسول به دوش دور روستاها و شهرها براي گاز مي‌گردند و يا بچه‌هاي معلول كه براي گرم شدن به امامزاده پناه مي‌برند شما به فروش گاز به كشورهاي اجنبي افتخار مي‌كنيد؟ اميدوارم جواب خداوند را هم بتوانيد بدهيد. (14/9)

1847- بسياري از مردم و نمايندگان محترم مجلس از طرح تحول اقتصادي و پيامدهاي آن احساس نگراني مي‌كنند. چرا دولت اصرار بر تعجيل در اين كار دارد؟ اگر دوران آقايان كروبي و خاتمي مي‌بود مي‌دانيد چه الم شنگه‌اي به پا مي‌شد؟ (14/9)

0017- طراحان طرح تحول اقتصادي اظهار مي‌دارند سه سال روي اين طرح كار كارشناسي كرده‌اند، معمولا‌ طرح‌هايي از اين قبيل معادلاتي دارند كه يك طرف معادله بالا‌رفتن قيمت هاست و طرف ديگرآن، ارائه يارانه‌هاي نقدي متناسب با افزايش قيمت‌هاست كه براي هر فرد مبلغ آن هم كم و بيش قبلا‌ محاسبه و مشخص شده است، اين معادلات و محاسبات زماني صحيح و پايدارند كه طرحبه طور جامع و يكپارچه اجرا شود، حال اگر بخواهند اين طرح را به دليل نگراني از پيامدهاي اجتماعي آن تجزيه كنند و به طور احتياطآميز و محافظه‌كارانه در بلندمدت اجرا كنند كل معادلات طرح به هم خواهد ريخت و مي‌بايست محاسبات و معادلات طرح از نو نوشته شود، مگر اينكه مبلغ 50 هزار تومان براي هر فرد شهري و 70 هزار تومان براي هر فرد روستايي فقط مربوط به سوبسيد بنزين باشد. (14/9)

1827- روزنامه آفتاب يزد! هر كس هر چيزي مي‌گويد ننويسد، نماينده ايران در سازمان هسته‌اي مي‌گويد ما مي‌توانيم به كشورهاي همسايه تكنيك هسته‌اي بدهيم شما بوشهر را درست كنيد آن وقت مي‌توانيد تكنولوژي را به همسايگان و حتي كشورهايي در ساير نقاط جهان صادر كنيد.(14/9)

1900- از انزلي تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم از بازپرس پرونده كه با ديدن شواهد ظاهري، پرونده مرگ صديقه را نبستند تشكر كنم.(13/9)

1906- شهرداري كه اين قدر به زيبايي شهر اهميت مي‌دهد چرا به اين آگهي‌هاي لوله بازكني و تخليه چاه كه دائم در خانه‌هاي ما مي‌چسبانند اهميت نمي‌دهند و اينها را تنبيه نمي‌كنند، ما همين تابستان امسال درب منزلمان را عوض و رنگ كرديم حالا‌ بياييد ببينيد كه چه قدر آگهي تخليه چاه زدند، يك فكري هم براي اين مورد بكنيد، اين هم يك نوع زيبايي شهر است، از طرفي هم براي مبارزه با ترافيك، خيابان‌ها را بستند و تمام خيابان‌هاي فرعي شده پاركينگ ماشين‌ها، من در خيابان پديدار جردن زندگي مي‌كنم.(13/9)

1829- از كرج تماس مي‌گيرم. جانباز عزيزمان از كرج در پيام خود انگشت به يكي از موضوعات حساس و ملتهب جامعه مان گذاشته‌اند و راجع به كساني كه معشوق را كه از رگ گردن به ما نزديك تر است نمي‌بينند ولي با سفر مكرر به حج دنبالش مي‌گردند، مطالب جالبي بيان فرمودند البته كسي به هيچ وجه منكر دستورات مذهبي نيست ولي در جامعه‌اي كه خيلي از مشكلات به علت فقر اتفاق مي‌افتد رفتن پي درپي بعضي‌ها به خانه كعبه توجيهي ندارد.(13/9)

1825- اينجانب اهل سواد كوه مازندران در سال 81 به علت مشكلا‌ت شخصي از ناجا بازنشسته شدم اما هنوز موفق نشده‌ام حق قانوني و حقوقي مشاغل سخت و زيان آور كه قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي است را دريافت كنم حتي از طريق ديوان عدالت اداري هم نتوانستم به حق خود برسم.(13/9)

آفتاب يزد: نام پيام دهنده، در روزنامه موجود است.

1844- چرا هلا‌ل احمر در ميدان صنعت پايگاه نمي زند. (14/9)

1911- از اصفهان تماس مي‌گيرم. يكي از دوستانم گفت ديروز راديو گويا اذاني گذاشتند و اعلا‌م كردند به طور مستقيم از مكه بوده، خواستم بگويم چند كيلومتر جا به جا مي شود افق‌ها فرق مي‌كند،چه جور است اذان مكه زنده و مستقيم براي ايران پخش شده است. (14/9)

2211- آقاي داوودي معاون اول رئيس جمهور بيكاري را 6/9 درصد عنوان كردند در حالي كه در همين چند روزه كه وضع زمين و ساختمان راكد شده، دهها و شايد صدها هزار نفر از كاركنان آژانس‌هاي ملكي بيكار شدند. (14/9)

2140- از تفرش تماس مي گيرم. در ارتباط با روستاي سرآبادان كه در 9 كيلومتري شهرستان تفرش قرار دارد با توجه به اينكه اين روستا جزء روستاي گردشگري مي باشد و در سفر رئيس جمهور هم به ايشان نامه داديم در رابطه با آسفالت و گاز رساني آن اقدام نشده، در نتيجه مردم به علت نداشتن مسائل رفاهي به طور كلي با شروع فصل سرما روستا را تخليه مي كنند، الا‌ن روستا به طور كلي تخليه شده است. (14/9)

آفتاب يزد: نام و شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

2113- مشكل عدم ازدواج اين نيست كه دختران به دانشگاه مي‌روند مشكل اين است كه جوانان بيكارند مشكل اين است كه كار ندارند، اگر در اين مملكت ايجاد كار بشود و با فقر مبارزه بشود خود به خود جوانان به ازدواج روي ميآورند، به طرف اعتياد روي نميآورند دولت بايد مسكن ارزان براي اينها تهيه كند. (14/9)

آفتاب يزد: متاسفيم كه در مهد علم و تمدن و در كشوري كه بزرگترين افتخارش تبعيت از پيامبر علم پرور اسلا‌م است ، كسي پيدا شود و تحصيل دانشگاهي دختران را مانع ازدواج بداند. البته طبيعي است كه اگر كساني بخواهند نقش دولت محبوب خود در كاستي هاي موجود را ناديده بگيرند راهي جز ارائه توجيهات اين چنيني ندارند.

1230- از شيراز تماس مي گيرم . ساكن شيراز، بلوار پاسارگاد، خيابان پاييز هستم، صبح كه بيدار مي‌شويم مي رويم به خيابان، آدم فكر مي كند در خيابان‌هاي مزار شريف يا كابل قدم مي زند، همه افغاني هستند . (14/9)

1129- مي خواستم درباره بنزين صحبت كنم، كساني كه دنبال كم كردن سهميه بنزين مردم هستند بروند به فكر كم كردن خودروهايي باشند كه هر روز از كارخانه ها بيرون مي آيند . (14/9)

1249- از طرف يك شهروند و يك ايراني به مسئولا‌ن اطلا‌ع دهيد كه پول آب و برق و گاز به خصوص تلفن، عده اي از مردم را با مشكل مواجه كرده و از عهده اش بر نمي آيند اين همه گراني آب و برق و تلفن و خدمات دولتي براي چيست؟(14/9)

1321- خواستم به مسئولا‌ني كه متروي اصفهان را مي سازند بگويم اول متروي اصفهان را مطابق استانداردهاي جهاني بسازيد اگر سي و سه پل و كلا‌ً آثار تاريخي اصفهان صدمه بخورد مردم ديگر نمي گويند اصفهان نصف جهان، نه مردم ايران مي گويند و نه مردم دنيا . اين همه توريست، اين همه گردشگر از خود ايران و كشورهاي ديگر جهان به اصفهان ميآيند براي گردشگري و ديدن سي و سه پل، پل خواجو و كلا‌ً آثار تاريخي اصفهان، اصلا‌ شما مي دانيد در اصفهان برج كبوتر است كه يكي از آثار باستاني اصفهان مي باشد، شايد كمتر كسي بداند چون اينها معرفي نشده . (14/9)

1344 - آقاي احمدي نژاد در تبريز جهانيان را به عدالت و مهرورزي و انصاف دعوت كردند، كاملا‌ً درست است، آقاي احمدي نژاد! شما دسـتـور دهـيـد همين عدالت و مهرورزي و انصاف در رابطه با بازنشستگان اين كشور كه يكي با كار و زمان مشترك و علم مشترك در يك دانشگاه يك چهارم ديگران حقوق مي گيرد پياده شود، اول عدالت و مهرورزي را در رابطه با خودمان انجام بدهيم بعد از ديگران بخواهيم.(14/9)

1028- روز سه شنبه 12 آذرماه سال جاري، تلويزيون دولتي طي يك مورد تبليغات دولتي، روستايي در آذربايجان را نشان داد كه ادعا مي شد قبلا‌ً آب آنجا شور بوده و طي سفر استاني هيئت دولت آب شيرين به آن روستا آورده شده، اين در حالي است كه در حياط خانه همان روستايي كه در تلويزيون نشان داده مي شد يك اصله درخت حدوداً ده ساله وجود داشت ، حال اين سوال مطرح است اين درخت با چه آبي آبياري شده؟ آيا با آب شور چنين چيزي امكان دارد ؟(14/9)

آفتاب يزد: به نظر ما، هم افراط و بزرگ نمايي دستاورد سفرهاي استاني، كار خوبي نيست و هم نگاه كردن با عينك بدبيني مفرط به اين سفرها .

1652- روزنامه آفتاب يزد امروز نگراني مشاور رئيس جمهور را از افزايش دارندگان ماهواره نوشته، خواهش مي كنم آقاي واحدي يك مقاله بنويسند و به مشاور رئيس جمهور بفرمايند كه از اين بيشتر مردم را به پنهان كاري عادت ندهند، خودشان مي دانند وقتي بعضي از مردم بخواهند، به هر طريقي شده كار خودشان را مي كنند ، هرچه پنهان كاري در طول اين سالها كردند بدتر از آن از يك روزنه بيرون درآمد، بنابراين كاري نداشته باشند، ديش ماهواره اي چيز مهمي ندارد ، كساني كه واقعاً عابد و مومن باشند ماهواره هيچ كاري نمي تواند بكند، بيخود خودشان را ناراحت نكنند . (14/9)

آفتاب يزد: هيچ‌كس نبايد انجام عمل غير قانوني را - چه به صورت آشكار و چه پنهان- تشويق نمايد. البته بهتر است آقاي مشاور اين نكته را به رئيس محترم خود نيز يادآوري نمايد.

2202 - در سالهاي اخير بارها از سوي مسئولا‌ن عالي قضايي راجع به ضرورت حبس زدايي از قوانين جزايي كشور سخن گفته شده است اما به نظر مي رسد اين موضوع مهم نه تنها در بسياري از موارد مغفول و در حد شعار باقي مانده بلكه به عكس در لوايح جديدي كه مورد بررسي قرار مي گيرد از جمله در لا‌يحه حمايت از كودكان و نوجوانان ، مجازات حبس پيش بيني شده است. (13/9)

1537- امروز باز متاسفانه در آفتاب يزد پيامي ديدم كه واقعاً دلم گرفت، پيام دهنده 1833 از همدان اعتراض كرده‌اند كه نصف پيام هاي آفتاب يزد در مورد بازنشستگان است، خوب چه اشكالي دارد مگر ما ايرانيان به همدردي و مهرباني شهره نيستيم؟ حالا‌ با پيگيري‌هاي بسياري از افراد و روزنامه ها از جمله آفتاب يزد حق بازنشستگان محقق شده شما هم اگر دردي يا مشكلي داريد پيام بدهيد چاپ مي كنند همانطور كه براي بازنشستگان اين كار را كردند، همانطور كه حالا‌ لطف مي كنند براي امثال ما مستمري بگيران زير خط فقر اين كار را مي كنند خواهش مي كنم بياييد با هم مهربان تر باشيم. (13/9)

1058- وقتي برخي مسئولا‌ن در مورد نقدي كردن يارانه‌هاي گوشت صحبت مي‌كنند به ياد خاطرات تاريخ افتادم كه در سال 68 زماني كه كوپن مرغ را قطع كردند وزير بازرگاني وقت اعلا‌م كرد كه ما به صورت نقدي يارانه آن را به مردم پرداخت خواهيم كرد كه هنوز هم در انتظار به سر مي‌بريم، در 6 ، 7 ماه پيش وقتي كه يارانه‌هاي شوينده را قطع كردند مسئولين اعلا‌م كردند كه يارانه‌هاي شوينده به مواد لبني تعلق خواهد گرفت كه بعد از آن قيمت مواد لبني هم گران شد. (13/9)

2329- همزمان با زمزمه‌هاي مجدد استيضاح وزير آموزش و پرورش ايشان وعده استخدام حق‌التدريسي‌هاي پذيرفته شده در آزمون را دادند قاعدتا استيضاح پس گرفته مي‌شود .آيا وزير از مواضع قبلي خود كه مي‌گفت استخدام حق‌التدريس‌ها ممكن است آموزش و پرورش را منهدم كند كوتاه ميآيد؟ (14/9)

0007- خداداد عزيزي يا هر ورزشكار ديگري آيا تاكنون به محاسبه با وجدانش نشسته تا بفهمد يك خبرنگار شجاع به چند تن از بعضي ورزشكاران مي‌ارزد؟ يقينا او به عنوان يك وطن پرست به نياز كشور در عرضه و تقاضاي اين دو حرفه نينديشيده است.(14/9)

1818- از تهران تماس مي‌گيرم. 30 سال است بيماري قند دارم تا حالا‌ قرص‌هايي از داروخانه‌ها مي‌گرفتيم كه 500 تا حبه قند در آن بود براي شيرين كردن چاي به قيمت 500 تومان، از يك سال پيش اين قرص‌ها را جمع كردند دارويي به نام كاندرال وارد كردند كه هر صد تاي آن را مي‌دهند 2750 تومان، اين قرص براي مصرف يك ماه ما هم كافي نيست، از آن قرص 500 توماني لااقل سه ماه استفاده مي‌كرديم، من نمي‌دانم اداره نظارت بر دارو، وزارت بهداشت چه كار مي‌كند، از داروخانه پرسيدم گفت لابد در اين مورد هم دست مافيا در كار است، يك بازنشسته از كجا بياورد 2750 تومان در ماه براي يك قند پول بدهد اين درست است؟ (14/9)

1020- نرخ كرايه اتوبوس در ترمينال همدان كنترل نمي‌شود، چند روز پيش بليت همدان- اهواز را گرفتم از يك به اصطلاح تعاوني 3500 تومان، با اتوبوس معمولي، اما براي برگشت از اهواز با همان اتوبوس شد 2900 تومان، چه كسي ترمينال همدان را كنترل مي‌كند؟ چه كسي مسئول است؟ (14/9)

1403- اين بار چندم است كه زنگ مي‌زنم خواهش مي كنم اين عوارضي كرج را از اينجا برداريد، هم باعث ترافيك مي شود هم تصادف. (14/9)

1555- براي پرداخت ماليات ساليانه اتومبيل پرايد مدل 85 به شهرداري مراجعه نمودم متاسفانه ماليات سال ساخت را قبول نكرده و ماليات 85،86 و 87 را مطالبه و بابت دير كرد پرداخت 85،86 مبلغ 4 هزار و 800 تومان دريافت نمودند، دست شوراي شهري ها هم درد نكند با اين گراني خاموش. (14/9)

1423-كشورمان ايران پر از منابع گاز طبيعي است من ماندم كه چرا بعضي از مردم ما در فقر به سر مي برند با اينكه ايران پر از منابع گاز و كشور ثروتمندي است و غير از منابع نفتي منابع گازي زيادي هم دارد ما آمار دقيقي هم نداريم يكي مي گويد 5 درصد، يكي مي گويد 10 درصد، يكي مي‌گويد 20 و يكي مي گويد 40 درصد، آمار دقيقي از فقر در ايران نداريم. ‌ (14/9)

آفتاب يزد: اميدواريم هر چه زودتر مشخص شود تا پس از آن بدانيم كه اصولا‌ً فقير در ايران وجود دارد يا نه؟

1353- بعضي مسئولا‌ن مربوطه كه هر روزه شاهد كشته شدن افراد بيگناه در روي پل گردنه گوشكي مي باشند فقط با خنده تلخ كه بر روي لبانشان است نظاره گر اين فاجعه انساني مي باشند كه به نظر ايشان مشكل لا‌ينحلي است. (14/9)

1341- جانبازي از تبريز هستم . با توجه به اينكه رئيس جمهور عزيز ما مي فرمايند جانبازان چشم و چراغ ما هستند به عرض ايشان مي رسانم بنده يك نامه حاوي مشكلا‌ت عديده اينجانب در تبريز تقديم رئيس جمهور نمودم و 7 نامه هم به دفتر ايشان به صورت سفارشي فرستادم تا اينكه از مشكلا‌ت بنده خبر دار شوند كه جانبازي، چطور بنده را در پيچ و خم زندگي به باتلا‌ق فرو برده ولي صد افسوس كه توجهي نشد. (14/9)

آفتاب يزد : شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

0200- از رشت تماس مي‌گيرم. بنده هم با نظر شما در مورد پيام شماره 1555 كاملا‌ موافقم. گويا پيام دهنده محترم قبول ندارند كه در سفر رياست جمهوري به استان‌ها استقبال بعضي از مردم به دليل مشكلات اقتصادي و نبود كار وكاسبي مناسب و تلاش براي انعكاس اين مشكلات به آقاي رئيس جمهور است، در اين رابطه عده‌اي از حاميان دولت تصورشان اين است كه همه مردم به استقبال همراه با رضايت از دولت آمدند. (14/9)

0841- آقاي الهام گفته‌اند كه من بابت اين 3 پستي كه دارم حقوق نمي‌گيرم. ايشان چرا 3 پست را اشغال كردند و جاي 3 نفر تحصيلكرده و متخصص را گرفتند؟ آيا با مديريت ايشان مسئله قاچاق كالا و ارز بهبود پيدا كرده است؟ دادگستري چه طور؟ به نظر من اين مسئله مهم‌تر است تا اينكه ايشان چه حقوق بگيرند چه نگيرند؟ (14/9)

0048- در سرمقاله نگارنده محترم با فرض اقناع بدنه كارشناسي دولت در مورد طرح تحول اقتصادي و راي مثبت نمايندگان به آن معتقدند كه با توجه به عدم اجراي تعهدات ساده قبلي توسط بدنه اجرايي دولت، دولت توانايي اجراي چنين طرحي را در شرايط فعلي و با اين سرعت ندارد و دغدغه منتقدين دولت مبني بر تورم زا بودن اجراي طرح در شرايط فعلي و ايجاد فشار كمرشكن بر مردم آسيب‌پذير را مورد اشاره قرار داده بودند، اما شايد هدف ديگري كه از شتاب دولت در اجراي سريع طرح دنبال مي‌شود بي ارتباط با انتخابات خرداد سال آينده نباشد وگرنه جهت اجراي چنين طرحي اجماع شوراي خواص اقتصادي كشور از تمامي جناح‌ها و مردم بر زمان و چگونگي اجراي طرح ضروري به نظر مي‌رسد كه مصوبات چنين شورايي مورد تاييد مردم در صورت برگزاري رفراندوم خواهد بود بنابراين توصيه نگارنده محترم به رياست محترم جمهوري بسيار منطقي به نظر مي‌رسد. (14/9)
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 521]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن