تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
حامد تاتاري: كشتي گير بايد مديريت كشتي را بلد باشد

* هاشم رسايي فر
طي سالهاي اخير و به دنبال افت قابل ملاحظه كشتي در خراسان، نماينده اي در تيم ملي از اين استان كشتي خيز ديده نمي شود و تمام اميد علاقه مندان به كشتي در درخشش دوباره كشتي گيران جوان و با آتيه خراساني است. يكي از كشتي گيراني كه توانسته در شرايط فعلي جايي براي خود در ميان مدعيان پيراهن تيم ملي دست وپا كند حامد تاتاري كشتي گير 84 كيلويي خراسان است.
تاتاري كه در حال حاضر به همراه تيم كشتي نفت در ليگ كشتي مي گيرد يكي از آماده ترين هاست و به گفته خودش براي رسيدن به تركيب تيم ملي از همين حالا عزم خودش را جزم كرده است تا بلكه يك بار ديگر كشتي خراسان طعم شيرين ملي پوش شدن كشتي گيرانش را بچشد.
* سال گذشته را با گاز مازندران در ليگ كشتي گرفتي، در ليگ امسال نيز با نفتي ها همراه شدي، علاقه مندان كشتي در خراسان خيلي دوست دارند بعد ازدرخششي كه با تيم خراساني تبرك در ليگ داشتي يك بار ديگر تو را در يك تيم از استانشان ببينند.
** آنها به من خيلي لطف دارند، اما ورزش حرفه اي جز اين چيز ديگري نيست. امروز من براي تيم نفت كشتي مي گيرم، سال گذشته با گاز بودم و دو سال قبل كه يكي از سالهاي خوب و خاطره انگيز من بود به همراه تيم شهرم تبرك به روي تشك رفتم وبه هيچ عنوان هم معلوم نيست سال آينده در كجا كشتي بگيرم. طبيعت ورزش حرفه اي اين گونه است. هرچند كه من هم خيلي دوست دارم شرايطي فراهم شود تا بتوانم به اتفاق تيمي از استان خراسان در ليگ شركت كنم.
*در اين مدت نماينده كشتي استان در ليگ براي حضورت در اين تيم به تو هيچ پيشنهادي نداده است؟
** نه، با من در اين باره هيچ صحبتي نشد ضمن اينكه من چند ماه مانده به شروع ليگ قراردادم را با نفت ثبت كرده بودم و نمي توانستم به تيم ديگري بروم. اما باز هم مي گويم اگر شرايطي فراهم شود كه بتوانم با تيمي از شهر خودم در ليگ حاضر شوم از هر لحاظ بهتر است.
*شرايطي كه در نفت داري چگونه است؟
**تيم نفت تيم خوبي است وهمواره در طول برگزاري ليگ يكي از مدعيان اصلي قهرماني به شمار مي رود اين تيم از مربيان خوبي برخوردار است كه براي موفقيت نفت در ليگ امسال تلاش زيادي مي كنند من هم به عنوان يكي از كشتي گيران اين تيم سعي مي كنم در خدمت تيم باشم و از هيچ تلاشي براي قهرماني تيمم دريغ نمي كنم.
* در حالي كه دوهفته از ليگ گذشته از عملكرد خودت رضايت داري؟
**چون هنوز دو هفته از ليگ بيشتر نگذشته نمي توان در اين خصوص صحبت كرد، اما آنچه كه مسلم است اين كه ليگ شرايط خاص خودش را دارد و كشتي گيران به تناسب موقعيتهايي كه در آن قرار مي گيرند عملكرد متفاوتي دارند. من هم با اينكه درهفته دوم براي اولين بار به روي تشك رفتم در مجموع از عملكردم رضايت نداشتم!
* به احتمال فراوان كادر فني تيم ملي نفرات منتخب براي مسابقات جام جهاني را از دل ليگ انتخاب خواهند كرد، فكر مي كني بتواني با شرايطي كه داري يك بار ديگر به تيم ملي راه پيدا كني؟
**همين طور است. شايد به همين دليل باشد كه تمامي كشتي گيران رقابتهاي ليگ را جدي تر از سالهاي گذشته دنبال مي كنند. براي من هم اين نكته مهمي است و قصد دارم در بهترين شرايط قرار بگيرم و بتوانم عضويت تيم ملي را به دست آورم. به همين دليل در حال حاضر زير نظر برادرم و مربيانم در تيم نفت تمريناتم را جدي تر از گذشته دنبال مي كنم تا بلكه بتوانم نظر كادر فني را نسبت به خودم جلب كنم.
*گفته مي شود حامد تاتاري از جمله كشتي گيراني است كه جنبه تدافعي كشتي اش بيشتر از خصوصيات حمله اي است، اين موضوع را قبول داري؟
** ببينيد در شرايط فعلي كشتي، كه قوانين متعددي در نحوه امتيازدهي به كشتي گيران وجود دارد و نتيجه يك مبارزه در سه تايم تعيين مي شود يك كشتي گير قبل از هر چيز بايد مديريت كشتي را بلد باشد تا موارد ديگر، اما در مجموع بايد بگويم اين موردي كه اشاره شد در برخي جاهاي ديگر هم به من گفته شده است.
*دليل خاصي براي اين گونه كشتي گرفتن داري؟
**نه من به اين نوع كشتي گرفتن عادت كرده ام و شگردم اين است كه به هيچ وجه در تايم اول حمله نمي كنم و بيشتر كشتي را اداره مي كنم، اما از تايم دوم مبارزات واقعي من شروع مي شود.
*فكر نمي كني با توجه به قانون تست و احتمال افزايش شانس در نتيجه پاياني اين گونه كشتي گرفتن به ضررت تمام شود؟
** در برخي از مسابقاتم شايد به همين دليل كشتي هايي را كه مي توانستم به راحتي پيروز شوم، واگذار كردم. به هر حال برخي ايرادها در نحوه كشتي گرفتن من وجود دارد كه بايد آنها را برطرف كنم كاري كه به همراه مربيانم و دوستانم كم كم دارم در راه رفع آن تلاش مي كنم. به اعتقاد خودم وآن طور كه بقيه مي گويند براي رفع كردن نواقص كشتي ام تاكنون موفق بودم و اميدوارم بتوانم به آنچه كه مد نظر خودم است دست يابم.
*دست اندركاران تيم كشتي نفت هر سال با به كار گيري بهترين كشتي گيران تيم ملي از همان ابتدا خود را براي قهرماني در ليگ مطرح مي كردند، اما اين روند در ليگ امسال ادامه پيدا نكرد و حتي زمزمه هايي مبني برحضور نيافتن اين تيم در ليگ به گوش مي رسيد نفراتي هم كه اين تيم امسال به خدمت گرفته به جز شما و يكي دو كشتي گير ديگر از كشتي گيران رده دو وسوم هستند فكر مي كني باز هم نفت امسال به افتخارات گذشته دست پيدا كند؟
**اين كه نفت مثل سالهاي گذشته نتوانسته نفرات بهتر را جذب كند برمي گردد به سياستي كه مسؤولان اين تيم دنبال مي كنند ولي همان طور كه عنوان شد نفت امسال به دنبال كشتي گيران ملي پوش نرفت و با نفرات جوانتري پا به عرصه رقابتهاي ليگ گذاشت، اما اين دليل نمي شود كه اين تيم را در زمره مدعيان قرار ندهيد، زيرا تيم ما در حال حاضر از دو مسابقه اي كه در ليگ برگزار كرده توانسته دو پيروزي را به دست آورد. اگر شرايط نفرات ما همانند سالهاي گذشته نيست ولي مطمئن باشيد نفت يكي از تيمهاي برتر ليگ خواهد بود و حتي من معتقدم مي توانيم از عنوان قهرماني سال گذشته نفت به خوبي دفاع كنيم.
* با چه اطمينان بالايي از قهرماني در ليگ صحبت مي كني، اين درحالي است كه خيلي ها معتقدند تيمهايي مثل گاز مازندران و گراد با بضاعتي كه دارند و كشتي گيران نامي كه در اختيار دارند شانس بيشتري نسبت به ساير تيمها براي قهرماني دارند.
**شايد گاز مازندران و گراد كشتي گيران نامدار بيشتري نسبت به ساير تيمها در اختيار داشته باشند اما بايد گفت ليگ جاي خلق شگفتي هاست كشتي گير و تيمي موفق تر خواهد بود كه جرأت و جسارت بيشتري داشته باشد. با توجه به شناختي كه از كشتي گيران و كادر فني نفت دارم با اطمينان مي گويم نفت مي تواند قهرماني اش را تكرار كند.
*فكر مي كني با شرايط فعلي چه كسي بايد مسؤوليت هيأت كشتي استان رابر عهده بگيرد؟
** با شرايطي كه بركشتي خراسان حاكم شده به نظر من فرقي نمي كند چه كسي رياست هيأت را برعهده مي گيرد فقط بايد كسي اين مسؤوليت را قبول كند كه مديريت داشته باشد نه اسم و رسم.

ملي پوش اميد جودوي خراسان: براي المپيك لندن برنامه ريزي كرده ام

جودو در خراسان قدمت زيادي دارد. شايد بتوان آن را همپاي كشتي باچوخه دانست، زيرا نزديكي فنون اجرا شده در اين دو ورزش شباهتهاي زيادي بين جودو و چوخه به وجود آورده است، شايد به همين دليل است كه اكثر جودوكاران خراساني كه توانسته اند پيراهن تيم ملي را به دست آورند، روزگاري در گودهاي چوخه مقابل حريفانشان جولان دادند و براي خود نامي دست و پا كرده اند.
يكي از جودوكاران جوان خراساني كه مراحل مختلف موفقيت را طي كرده، در حال حاضر عضويت تيم ملي اميد را دارد، حميد قاسمي نژاد جودوكار وزن منهاي 81 كيلوگرم است كه توانسته با وجود تمامي مدعيان چه در رقابتهاي داخلي و چه تورنمنتهاي خارجي در هفت ميدان اخيري كه رو در روي حريفان قرار گرفته، به عنوان قهرماني دست يابد.
* سال خوبي را پشت سر گذاشتي، فكر مي كني تا كي اين روند ادامه داشته باشد؟
** در يك سال گذشته تلاش زيادي براي رسيدن به مرز آمادگي و به دست آوردن جايگاهي مناسب كردم و تا اينجا فكر مي كنم مزد زحماتي را كه كشيدم گرفته ام. از ابتداي سال در هفت مسابقه معتبر داخلي و خارجي شركت كردم كه در تمامي آنها عنوان قهرماني را به دست آوردم.
* يعني از اول سال به هيچ حريفي نباختي؟
** نه. من در اين مدت در 3 تورنمت بين المللي در كشورهاي تركيه، اردن و جام فجر شركت كردم كه همه آنها را با موفقيت گذراندم و در كنار اين، در مسابقات داخلي مثل المپياد ايرانيان، منطقه اي كشور، مسابقات كارگران و المپياد كارگران كشور، عنوان قهرماني را به دست آورده ام.
* با وجود اين چقدر اميدواري به تيم ملي دعوت شوي؟
** من در طول دوران ورزش ام رده هاي مختلف تيمهاي ملي در سنين نوجوانان و جوانان را پشت سر گذاشته ام و در حال حاضر يكي از نفرات اصلي تيم ملي اميد به شمار مي آيم كه با اين شرايط و با توجه به نگاه ويژه اي كه كادر جديد تيم ملي به جودوكاران جوان دارد، اميد زيادي براي عضويت در تيم ملي بزرگسالان دارم.
* يكبار هم براي كسب سهميه المپيك به مسابقات بين المللي اعزام شدي، نتيجه بدي هم نگرفتي دليل خاصي داشت كه نتوانستي به مسابقات المپيك راه پيدا كني؟
** همان طور كه گفتيد من در مسابقات گزينشي براي المپيك پكن در كشور قزاقستان شركت كردم و با سيد محمود ميران تنها جودوكار ايراني همراه بودم كه توانستم در جايگاه سوم قرار بگيرم و 40 درصد سهميه المپيك در وزن منهاي 81 كيلو را براي كشورمان به دست آوردم، اما با اينكه من در شرايط خوبي قرار داشتم و مي توانستم راهي را كه شروع كرده بودم، به پايان برسانم كادر فني سابق تيم ملي نخواست من را ببيند و در حالي كه آماده مسابقات قهرماني آسيا بودم و مي توانستم چند درصد باقي مانده سهميه را بگيرم، به من گفته شد چون حامد ملك محمدي از شما باتجربه تر است انتخاب شده است، اين در حالي بود كه هم قرار بود بين من و آقاي ملك محمدي انتخابي برگزار شود و هم اينكه با مصدوميتي كه اين ورزشكار در ناحيه زانويش داشت معلوم بود نمي تواند انتظارات را برآورده كند!
* نظرت در مورد كادر فني جديد تيم ملي چيست؟
** به نظر من تيم ملي در حال حاضر يكي از بهترين مربيان جودو را در اختيار دارد، اين را هم كه مي گويم با دليل و منطق مي گويم، زيرا نحوه كار آقاي ميراسماعيلي را چند وقت پيش در تيم ملي اميد از نزديك شاهد بودم و به كار او اعتقاد دارم، همين كه آقاي ميراسماعيلي خودش در دوران قهرماني يكي از بهترين جودوكاران دنيا بوده و تجربيات زيادي از مسابقات مختلف اندوخته، باعث دلگرمي اكثر جودوكاران است.
* با توجه به شناختي كه از آرش ميراسماعيلي داري فكر مي كني نحوه گزينش او براي تيم ملي چگونه باشد؟
** تا جايي كه من مي دانم آقاي ميراسماعيلي از جمله مربياني است كه برگزاري مسابقات انتخابي و نتايج آن براي او اهميت بالايي دارد، ما جودوكاران هم همين را مي خواهيم و انتظارمان اين است كه اگر تيم ملي مي خواهد انتخاب شود، فقط و فقط بايد گزينشي باشد نه سليقه اي تا همه به حقشان برسند.
* فكر مي كني قويترين حريفي كه در كشور بايد با او رو به رو شوي چه كسي است؟
** قويترين حريف من در كشور همين آقاي ملك محمدي است و فقط با اين جودوكار است كه تاكنون رو به رو نشده ام، با بقيه حريفانم كه مبارزه كرده ام همگي را شكست دادم، حتي در مسابقات جام فجر كه احتمال زيادي مي رفت با آقاي ملك محمدي رو به رو شوم، اما وي در ديدار قبل از فينال باخت و من مجبور شدم با برنده او پيكار كنم كه خدا را شكر توانستم اين جودوكار را هم ببرم و قهرمان جام فجر شوم.
* فكر مي كني با توجه به تجربه اي كه ملك محمدي دارد و شرايطي كه داري بتواني از پس اين جودوكار برآيي؟
** شك ندارم كه در هر مسابقه اي و يا انتخابي كه برگزار شود، مي توانم او را شكست دهم چرا كه براي رسيدن به تيم ملي يك خوان ديگر باقي مانده كه آن هم شكست دادن حامد ملك محمدي است كه بايد اين كار را انجام دهم. شايد باورتان نشود كه من از اكنون براي مسابقات المپيك لندن برنامه ريزي كرده ام و مي خواهم به هر ترتيبي كه شده در المپيك آينده شركت داشته باشم.
* برنامه ات براي آينده چيست؟
** تمام تلاشم در حال حاضر اين است تا بتوانم نظر كادر فني تيم ملي را نسبت به خود جلب كنم، بزرگترين دغدغه ام، كسب جايگاه مستحكم در بين ملي پوشان است، به همين خاطر تمام تمركزم به مسابقات انتخابي تيم ملي در پنجم دي ماه معطوف شده است و بايد ببينم چه اتفاقي خواهد افتاد.
* يكي از جودوكاراني بودي كه به همراه تيم استان در مسابقات المپياد ايرانيان حاضر شدي خيلي ها مي گفتند تيم استان در اين مسابقات چندان خوب ظاهر نشد، تو هم به اين موضوع اعتقاد داري؟
** ببينيد زماني مي توان درباره يك موضوع اظهار نظر كرد كه اطلاع كافي از چگونگي كار داشت. تيم ما در المپياد ايرانيان يك مدال طلا و 2برنز به دست آورد و در مجموعه تيمي در جايگاه دوم قرار گرفت، اين در حالي بود كه تيمهايي مثل تهران در هيچ يك از رده هاي سني اش نتوانست حتي يك مدال طلا به دست آورد. اين در شرايطي بود كه تيم خراسان رضوي با تركيبي از جودوكاران جوان و خوش آتيه اي در اين مسابقات شركت كرده بود كه به اعتقاد من در سالهاي آينده حرفهاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. حالا با اين تفاسير فكر نمي كنيم بشود گفت تيم خراسان رضوي در المپياد ايرانيان نتيجه خوبي نگرفته است.

يكشنبه بازار

* امين ديده بان
1) عرفان اولروم يا همان دني اولروم بازيكن نيجريه اي مشكي پوشان، حرفي زده كه اگر معني آن را مي فهميديم، بايد ساعتها به حال ورزشمان بويژه فوتبال و مسؤولان آن مي گريستيم! عرفان گفته است: من مسلمان شدم كه دروغ نگويم، اما...! آقاي بني اسد مدير عامل محترم باشگاه فرهنگي ورزشي ابومسلم چه كرده اي بابا؟ چه كرده اي؟ ما كه شرمنده اقدامهاي فرهنگي شما شديم! آن از برخورد اول فصلتان با اكبر ميثاقيان، اون از جان نگودي و كار دقيقه بيستش، اون از سرپرست تيمت و اين هم از اين!! به قول تماشاگران كه بعضي وقتها شعار مي دهند: وا... خجالت داره، وا... خجالت داره.
2) اجازه بدهيد دومين مطلب اين هفته يكشنبه بازارمان را هم از ابومسلم بنويسيم. حسين شكوهي مدير سازمان ورزش مشكي پوشان هنوز نيامده، رفت! ده روز قبل از اين جريان با او صحبت مي كردم، گفت: «ديده بان»! باور كن بزرگترين اشتباه دوران زندگي ام را مرتكب شدم كه به ابومسلم آمدم. گفتم: حاج حسين، بي پولي امانتو بريده؟ گفت: نه، من در شرايط سخت تر از اين هم كار كرده ام، گفتيم پس چي؟ گفت: مي گم ولي به رسم امانت! و ما به رسم امانت مجبوريم فعلاً چيزي ننويسيم! نگوييم و فقط اشاره كنيم، آقاجان صداقت حلقه مفقوده ورزش ماست. مي فهميد كه! حاج حسين باور كن ما نگفتيم چرا تو رفتي! ما فقط گفتيم صداقت حلقه مفقوده ورزش ماست!
3) با اجازه شما، سومين مطلب را هم از ابومسلم نقل قول مي كنيم. چكار كنيم ديگه به قول مدير عامل ابومسلم ما عاشق فيلم هندي هستيم. آقاجان، ميشه بفرماييد شما كه پول نداريد، چرا مدير فني آورديد و چقدر به ناصرخان كاپلو پول داده ايد؟! اينو كه حق داريم بپرسيم، تيمي كه دويست و پنجاه ميليون تومان از بودجه بيت المال بهش تزريق شده، چقدر پول داده به ناصرخان؟ البته، شنيديم ناصرخان فعلاً معادل 300 سكه طلا گرفته است! كه البته داستان اين سكه ها هم شنيدني است، گويا اين سكه ها را ابومسلمي ها نقد و اقساط مي خرند و نقدي مي فروشند! بعد از زمين و ماشين، چشممان به سكه هم روشن شد!
4) باور كنيد باز هم از ابومسلم داريم، ولي بي خيال شديم و گرنه مي نوشتيم در بازي مهم استقلال- ابومسلم مشكي ها بدون هيچ اسپانسري بر روي پيراهن خود پا به ميدان مي گذاشتند، يا مي گفتيم براي اولين بار در بازي مشكي- آبي ورزشگاه ثامن ظرفيتش تكميل نشد و يا هم اينكه ابومسلميها براي شروع نيمه دوم جوراب ورزشي اضافه نداشته اند و با توجه به بارندگي، جورابهايشان خيس خيس بوده و زنگ مي زنند با تاكسي تلفني براشون جوراب مي آورند! بابا سرپرست، بابا عاشق تو بغل گرفتن بازيكن گل زن، بابا خسرو، بابا منعمي، تو ديگه كي هستي؟!
5) آقا اجازه بدهيد فعلاً فوتبال رو بي خيال بشيم و از بسكتبال و واليبال سخن بگوييم.
نماينده بسكتبال در ليگ برتر كه امسال بدون هيچ اسپانسري در اين مسابقات شركت كرده است، از شش مسابقه، شش شكست دشت كرده است و در جمع دوازده تيم حاضر در اين مسابقات در رده آخر قرار دارد؛ امري كه تاكنون براي بسكتبال استان بي سابقه بوده است! بدون شك، تكرار اين رويه باعث سقوط خواهد شد و بايد فكري كرد! فكري كارستان.
نمي دانيم چرا اين تيم به اينجا رسيد، ولي هر چه بوده گذشته، الان نبايد فرصت را از دست داد و به هر طريق ممكن بايد دست به كار شد.
6) اما داستان واليبال و نماينده آن در ليگ، زمين تا آسمان با بسكتبال تفاوت دارد. واليباليها هر چند هيأت درست و حسابي ندارند، اما تيم بانك صادرات نماينده استان در اين رقابتها تاكنون خوب ظاهر شده. آنها در هفته گذشته هم بهترين تيم رقابتها شدند؛ هم مربي آنها بهترين شد، هم شريعتي بهترين بازيكن هفته. آقا خلاصه جا داره همين جا به جبار قوچان نژاد يك خدا قوتي بدهيم. او هر چند روابط عمومي اداره كل رو تنها گذاشته، ولي الحق و الانصاف در رقابتهاي ليگ واليبال خوب عمل كرده است.
7) در مسابقه ابومسلم- استقلال، كميته فني هيأت فوتبال به روال ساير مسابقات از دوتن از پيشكسوتان تقدير كرده است؛ كار خوبي كه جاي تقدير دارد. اما شنيديم يكي از افرادي كه در اين مسابقه از آنها تقدير شده، دو و ميداني كار بوده است! حالا ميگن با توجه به مشت و لگدهايي كه در فوتبال اين روزها متداول شده، اين كار دليل داشته و دليل آن هم اين است كه كميته فرهنگي با اين اقدام مي خواسته آموزش غيرمستقيم بده به فوتباليها كه در مواقع خطر، فرار را بر قرار ترجيح دهند و دوندگان خوبي باشند، و گرنه ده نفري چنان به سرشان بريزند كه نگو و نپرس!
8) شنيديم يه بنده خدايي كه در اثر گردش باد و ابر و خورشيد به رياست يكي از ادارات تربيت بدني رسيده و... گفته ما اصلاً روزنامه... رو تحويل نمي گيريم! ما هم ميگيم خواستي بگير، خواستي نگير! شما صاحب اختياري! اگه نمي دوني بدون. داستانشو از كتابهاي حكايت بخون! داستان مربوط به كريم شيره اي و شاه عباس است! بازم تكرار مي كنيم، شما صاحب اختياري! اگه حوصله كتاب خوندن هم نداري، همان طور كه از وقتي اومدي بر خلاف رئيس قبلي كه دائم به بخشها و توابع سر مي زد، دائم تو اتاقت نشستي، زنگ بزن تا داستانشو برات بگم! خلاصه آقا جان، شما صاحب اختياري! ميخواي بگير ميخواي نگير!
9) حكم خداداد عزيزي هم به سلامتي اعلام شد؛ حكمي كه جاي تأمل براي خيلي ها را باقي گذاشت! راستي اگر خداداد جرمي نداشت؛ چرا يك سال محروميت و اگر هم حق با شيرازي ها بود... ما كه نفهميديم چه اتفاق افتاد؟ شما اگر سر در آورديد، مسؤولان باشگاه پيام را در جريان بگذاريد.

كوتاه از ورزش خراسان

صعود به بينالود
به مناسبت گراميداشت عيد غدير خم يازده نفر از ورزشكاران مجموعه فرهنگي ورزشي هتل جواهري مشهد با همكاري اداره تربيت بدني موفق به صعود به قله بينالود گرديدند. در اين برنامه سه روزه مسعود جليلي، مجيد احمدي، هومان خازني، محمد شفيق، محمد آرميون، نويد باقري، محمد كلاغي، جابر بهرامي، احسان نصرتي، اميد محروقي و كاظم كمالي (سرپرست) حضور داشتند.

برگزاري 3 مسابقه بين المللي وزنه برداري در مشهد

رييس هيأت وزنه برداري خراسان رضوي گفت: سال آينده سه جام بين المللي وزنه برداري در مشهد مقدس برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي هيأت وزنه برداري خراسان رضوي، محمد حسين شاهاني اظهار داشت: اميد مي رود اين جامها با عناوين جام ولايت، «جام رياست جمهوري» و «جام خليج فارس» باعث ارتقاي كيفي رشته وزنه برداري در خراسان رضوي و بويژه شهر مقدس مشهد بشود.
رييس هيأت وزنه برداري خراسان رضوي گفت: مسابقات بزرگسالان شمال شرق كشور با حضور شش تيم به ميزباني هيأت وزنه برداري خراسان رضوي برگزار مي شود. شاهاني همچنين از برگزاري مسابقات وزنه برداري بزرگسالان كشور در مشهد مقدس خبر داد و بيان داشت: دومين سالن وزنه برداري مشهد در منطقه قاسم آباد با حضور دست اندركاران و ورزشكاران مشتاق اين رشته ورزشي افتتاح شد. وي ادامه داد: همچنين سه سالن وزنه برداري ديگر در مشهد افتتاح خواهد شد كه عمدتاً در مناطق طلاب، قلعه ساختمان و سيدي خواهد بود.
رييس هيأت وزنه برداري خراسان رضوي گفت: هدف هيأت، گسترش اين رشته ورزشي در تمام نقاط شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوي است تا از ظرفيتهاي موجود براي رسيدن به جايگاه واقعي آن استفاده شود.
گفتني است، در مراسم باشگاه وزنه برداري اميران در منطقه قاسم آباد، نور محمد آشوري به عنوان مسؤول كميته فني هيأت وزنه برداري خراسان رضوي به حاضران معرفي شد.

چهارشنبه، شروع مسابقات پيشكسوتان هندبال كشور در مشهد
دومين دوره مسابقات هندبال پيشكسوتان كشور از روز چهارشنبه هفته جاري همزمان با عيد سعيد غدير خم و با حضور 6 تيم برتر كشور از استانهاي خراسان رضوي، تهران، آذربايجان شرقي، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختياري در مشهد آغاز مي شود.
مراسم افتتاحيه اين رقابتها روز چهارشنبه و از ساعت 17 با حضور رحيمي رئيس فدراسيون هندبال جمهوري اسلامي ايران برگزار مي گردد.

فرش مشهد قهرمان كشتي كارگران كشور
در مسابقات كشتي آزاد قهرماني كارگران كشور كه با حضور 24 تيم از استانهاي سراسر كشور در قالب اولين المپياد ورزشي كارگران كشور برگزار گرديد، تيم كشتي فرش مشهد با كسب 2 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز و كسب يك عنوان پنجمي، مقام اول تيمي؛ تيم تهران با كسب 2 مدال طلا 2 نقره و 1 برنز مقام دوم و تيم مازندران با كسب 2 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز به مقام سوم تيمي دست يافتند.
اسامي اعضاي تيم قهرمان: 55 كيلو مسلم نادري خادم، 60 كيلو هاشم مختاري، 66 كيلو مهدي اميرقلي، 74 كيلو حميدرضا دهوار، 84 كيلو مهدي يكه، 96 كيلو مؤمن شيدا، 120 كيلو ناصر دلير معيني كادر فني و سرپرستي: حسين عبداللهي، مرتضي نادري خادم رضا صنعتي.

برگزاري المپياد ورزشي محلات مشهد از سال آينده
مدير تربيت بدني همگاني شهرداري مشهد گفت: برگزاري نخستين دوره المپياد ورزشي محلات، به سه ميليارد ريال اعتبار نياز دارد. شريف در مراسم پاياني سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال محلات مشهد، افزود: اين مسابقات قرار است در هشت رشته ورزشي و در دو گروه بانوان و آقايان برگزار شود.
وي گفت: فوتبال، فوتسال، واليبال، بسكتبال، پينگ پنگ، اسكيت، كشتي و تكواندو رشته هايي است كه براي آنها برنامه ريزي صورت گرفته است.
شريف افزود: بانوان نيز به جز كشتي و فوتبال، در ساير رشته هاي ياد شده، مي توانند در اين المپياد شركت كنند. وي در بخش ديگري گفت: مسابقات ورزشي محلات مشهد با هدف رشد و توسعه ورزش همگاني، هويت بخشي به محلات و نيز استعداد يابي برگزار مي شود. وي افزود: تاكنون سيزده دوره مسابقه فوتبال، سه دوره فوتسال، دو دوره واليبال و نيز يك دوره كشتي و اسكيت محلات برگزار شده و مسابقات پينگ پنگ محلات در حال برگزاري است.
مدير تربيت بدني همگاني شهرداري مشهد گفت: اين مسابقات حاصل يك كار مشترك بين شهرداري و اداره تربيت بدني مشهد و نيز هيات ورزشي مربوط است.
وي در خصوص مسابقات فوتبال محلات مشهد نيز گفت: اين مسابقات از تير امسال و در قالب 171 تيم آغاز و در دو مرحله و چهار رده سني اميد، جوانان، نوجوانان و نونهالان برگزار شد.
شريف تصريح كرد: دو گروه نخست هر رده براي حضور در مسابقات ورزشي محلات كشور معرفي مي شوند.

مسابقات كبدي قهرماني خراسان رضوي برگزار شد
نخستين دوره مسابقات كبدي يادواره سرداران شهيد و 23 هزار شهيد خراسان با قهرماني تيم تربت حيدريه در مشهد پايان يافت. در اين مسابقه تيم كبدي تربيت بدني مشهد دوم و تيمهاي تربت حيدريه و شهيد بهشتي مشهد به طور مشترك سوم شدند. اين مسابقات با شركت 12 تيم از شهرستانهاي خليل آباد، خواف، درگز، رينگ سازي مشهد، تربت جام، چناران، قائن، مه ولات، شهداي نهم دي تربت حيدريه، هيأت كبدي تربت حيدريه، شهيد بهشتي مشهد و تربيت بدني مشهد برگزار گرديد.

بانوان كاراته كاي خراسان رضوي بر سكوي سوم كشور
تيم كاراته بانوان سبك هاپكيد و خراسان در مسابقات قهرماني كشور در كرج به مقام سوم رسيد.
به گزارش روابط عمومي هيأت كاراته استان، اين مسابقات به مدت 2 روز با حضور 14 استان كشور در 2 بخش فول كنتاكت و سمي كنتاكت در 12 وزن برگزار شد كه در انفرادي، تيم كاراته خراسان 15 مقام شامل 4 مقام اولي، 5 مقام دومي و 6 مقام سومي را كسب كرد و در بخش تيمي به مقام سوم كشور دست يافت.

پايان مسابقات انتخابي شنا در استخر ارمغان
دومين دوره مسابقات انتخابي تيم شناي بزرگسالان استان خراسان رضوي در مجموعه فرهنگي ورزشي ارمغان مشهد با همكاري هيأت شناي استان برگزار شد.
اين مسابقات در 10 رده سني و 3 ماده مسابقه اي برگزار شد كه در پايان اين نتايج حاصل گرديد و نفرات برتر هر رده سني امروز به مسابقات كشوري اعزام شدند.
در اين مسابقات و در رده سني 25 تا 29 سال ماده 100 متر آزاد ناصر ترابي، مرتضي مزيني و مصطفي خليلي، در رده سني 25 تا 29 سال 100 متر قورباغه ناصر ترابي، مرتضي مزيني، مصطفي خليلي، در رده سني 25 تا 29 سال 50 متر پروانه مرتضي مزيني و ناصر ترابي، در رده سني 30 تا 34 سال 100 متر آزاد محسن برغمدي، ياسين محمدنيا و اميد گل نژاد، در رده سني 30 تا 34 سال 50 متر قورباغه سيدرضا حجازيان، محسن برغمدي و ياسين محمدنيا، در رده سني 30 تا 34 سال 50 متر پروانه سيدرضا حجازيان، محسن برغمدي و ياسين محمدنيا، در رده سني 35 تا 39 سال 50 متر آزاد كاظم سميعي مقدم، علي كاظمي و مجيد غفاريان، در رده سني 35 تا 39 سال 50 متر قورباغه كاظم سميعي مقدم، مجيد غفاريان و مسعود قدسي، در رده سني 35 تا 39 سال 50 متر پروانه كاظم سميعي مقدم و مجيد غفاريان، در رده سني 40 تا 44 سال 50 متر آزاد نعمت طائفي، مجيد عدالتي و حميد سياران، در رده سني 40 تا 44 سال 50 متر قورباغه حميد سياران، مجيد عدالتي و داريوش رستمي، در رده سني 40 تا 44 سال 50 متر پروانه مجيد عدالتي، حميد سياران و نعمت طائفي، در رده سني 45 تا 49 سال 50 متر آزاد سيدعسگر حسينيان و سيدناصر سجادي، در رده سني 45 تا 49 سال 50 متر قورباغه سيدناصر سجادي و سيدعسگر حسينيان، در رده سني 45 تا 49 سال 50 متر پروانه سيدعسگر حسينيان و سيدناصر سجادي، در رده سني 50 تا 54 سال 50 متر آزاد جواد آرزومند، در رده سني 50 تا 54 سال 50 متر قورباغه جواد آرزومند، در رده سني 55 تا 59 سال 50 متر آزاد قاسم تراب زاده، در رده سني 55 تا 59 سال 50 متر قورباغه قاسم تراب زاده، در رده سني 60 تا 64 سال 50 متر آزاد فضل ا... حسني، در رده سني 65 تا 69 سال 50 متر آزاد ايرج نادري، در رده سني 65 تا 69 سال 50 متر قورباغه ايرج نادري، در رده سني 75 سال به بالا 50 متر آزاد نصرا... كامرانيان و در رده سني 75 سال به بالا 50 متر قورباغه نصرا... كامرانيان عنوانهاي برتر را به دست آوردند.

مسابقات موتوركراس قهرماني خراسان رضوي برگزار شد

مسابقات موتوركراس قهرماني استان خراسان رضوي انتخابي كشور، در پيست موتوركراس جاده شانديز مشهد پايان يافت. طي اين رقابت با حضور 30 شركت كننده از شهرستانهاي تربت حيدريه، مشهد، سبزوار، نيشابور و گناباد در پنج كلاس، نفرات زير برتر شناخته شدند: امير وفادار در كلاس 50 سي سي، محمد حرمي باف در كلاس 80 سي سي، مهدي غفاري نيا در كلاس 125 سي سي و علي برزوزاده در كلاس 250 و آزاد.

درخشش دوندگان طرقبه در ليگ استان

سومين مرحله ليگ دوو ميداني جوانان استان با درخشش دوندگان طرقبه همراه بود، در اين رقابتها و در ماده 5000 متر مهرداد مغولي و حسن بخشيان به ترتيب اول و دوم شدند.
در ماده 400 متر مميز سيدسعيد موسوي به مقام اول رسيد. مربيگري تيم را هاشم صيامي برعهده داشت و اسماعيل مصدق سرپرست تيم بود.

ريز و درشت از فوتبال خراسان

* سوپر ليگ استان
هفته نهم رقابتهاي فوتبال سوپر ليگ استان خراسان با انجام ديدارهايي در شهرهاي مختلف پيگيري شد و در نهايت اين نتايج به دست آمد.
اميد ابومسلم 2- استيل آذين 2
دهداري يك - جمكو سبزوار يك
تيم فوتبال اميد پيام پاس كه در مقابل پالود نيشابور حاضر نشده بود و با توجه به حضور نداشتن در دو بازي پياپي از دور رقابتها كنار رفت.
المنتصر 110 صفر - جهان الكتريك نيشابور يك
صنايع شير مرواريد جام صفر - تربيت بدني شانديز يك (ديدار عقب افتاده)
عالي و حرفه اي 5- صنايع شير مرواريد جام يك
ميلاد خراسان 4- شهرداري سرخس يك
سرخپوشان گناباد صفر - چي توز خاوران 3
ايران خودرو كاشمر مقابل صنايع شير آفرين تربت جام حاضر نشد كه نتيجه اين بازي به نظر كميته انضباطي بستگي دارد.
* نوجوانان در ايستگاه هفتم
هفته هفتم رقابتهاي فوتبال نوجوانان باشگاه هاي مشهد با برگزاري شش ديدار پيگيري شد. در رقابتهاي اين هفته تيم فوتبال نوجوانان ابومسلم 2 بر صفر بر مرصاد غلبه كرد، ديدار دو تيم سايپا و عالي و حرفه اي به تساوي يك بر يك انجاميد، جام عسل 3 بر صفر از سد غدير خراسان گذشت، پيام 4 بر صفر بر شهرداري پيروز شد، ديدار دو تيم كشاورز و كارگران با نتيجه 6 بر صفر به سود كشاورز خاتمه يافت و رقابت پرسپوليس و پيشگامان 4 بر يك به نفع پرسپوليس به پايان رسيد.
* نتايج هفته هفتم جوانان
مسابقات فوتبال جوانان دسته دوم باشگاه هاي مشهد با انجام ديدارهاي هفته هفتم وارد هشتمين هفته اين رقابتها شد. در رقابتهاي اين هفته اين نتايج رقم خورد.
چي توز خاوران يك - مشهد برنز يك
كشاورز 7 - انتظار يك
هماي شهيد رجايي 5- اميد گلشهر صفر
استقلال طبرسي 9- هماي خراسان يك
نصر صفر - پاسار صنعت صفر
ذوالفقار يك - شاهد 2
رستاخيز يك - رهپويان 2
ثامن شهيد رجايي صفر - ثامن الائمه خراسان يك
مقداد صفر - المنتصر 110 د
وايرانيان يك - پژند 3
* رقابتهاي داغ جوانان
رقابتهاي هفته نهم فوتبال دسته اول جوانان باشگاه هاي مشهد نيز با برگزاري هفت ديدار پيگيري شد كه در اين هفته ديدار دو تيم پيام و سايپا به تساوي يك بر يك انجاميد، ابومسلم با 4 گل از سد پرسپوليس گذشت، جام عسل با نتيجه يك بر 3 نتيجه را به پاسارگاد واگذار كرد، ديدار دو تيم پيشگامان معاد و ستارگان مشهد 7 بر 2 به سود پيشگامان معاد خاتمه يافت، مراقب يك بر صفر بر پژند غلبه كرد، مصاف غدير خراسان و دهداري با تساوي يك بر يك به پايان رسيد و در نهايت عالي و حرفه اي با نتيجه 7 بر يك بر استيل آذين پيروز شد.
* سومين هفته فوتبال نوجوانان دسته دوم
ديدارهاي هفته سوم مسابقات فوتبال نوجوانان دسته دوم باشگاه هاي مشهد برگزار شد كه در پايان اين نتايج به دست آمد:
بازرگاني لنگران يك - پيام آريا 4
گلاب نادر 4- المپيك 3
نمازگزاران مساجد رضاشهر يك - المنتصر 110 يك
پرسپوليس يك - سامرا صفر
پاراك صفر - پژند 2
انتظار صفر - مقاومت حمزه يك
دهداري صفر - استقلال يك
* جنجال در مسابقات اميدها
رقابتهاي هفته سوم اميدهاي دسته دوم باشگاه هاي مشهد در شرايطي برگزار شد كه يكي از ديدارها به دليل جنجال به وجود آمده در بحث داوري ناتمام باقي ماند.
در مسابقات اين هفته ديدار دو تيم مقاومت حمزه با غدير خراسان يك بر يك خاتمه يافت، استيل آذين و ثامن شهيد رجايي نيز در پايان 90 دقيقه تلاش به تساوي صفر، صفر رضايت دادند، شاهد 5 بر صفر از سد ستارگان مشهد گذشت و همان طور كه اشاره شد ديدار دو تيم پرسپوليس و شايان به علت اعتراضهاي شديد هر دو تيم به نحوه قضاوت داوران نيمه تمام ماند.
* سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان در مشهد
سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران، براي برپايي اردوي استعداديابي به مشهد مي آيد.
در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 ماه جاري مشهد ميزبان علي دوستي سرمربي تيم ملي نوجوانان ايران خواهد بود. در مدت دو روز حضور دوستي در مشهد اردوي استعداديابي شهرستانهاي استان خراسان براي انتخاب سهميه 15 نفر از خراسان براي دعوت به اردوي تيم ملي، در ورزشگاه تختي مشهد برگزار خواهد شد.

مشهد، ميزبان مسابقات انتخابي اسكي كشور

رئيس هيأت اسكي خراسان رضوي از ميزباني مشهد براي برگزاري مسابقات انتخابي اسكي كشور خبر داد. علي رضا مختارزاده افزود: اين مسابقات از 30 دي ماه آينده تا سوم بهمن برگزار خواهد شد. وي گفت: بر اين اساس و به منظور شناسايي استعدادهاي خراسان رضوي، يك برنامه آموزش اسكي در نظر گرفته شده است.
مختارزاده همچنين به همكاري هيأت با شهرداري مشهد براي ساخت پيست تيوپ سواري استاندارد خبر داد و گفت: با توجه به علاقه شهروندان به تيوپ سواري، مسيري مشخص شده و شهرداري نيز نسبت به استاندارد سازي آن اقدام كرده است.
وي افزود: يكي از اين مسيرها در منطقه آب و برق است كه آماده شده و ديگري در دو راهي طرق و بهشت رضا(ع) است كه در حال آماده سازي است.
مختارزاده با اشاره به تقويم ورزشي هيأت اسكي خراسان رضوي گفت: اعزام بانوان اسكي باز براي حضور در مسابقات قهرماني آلپاين كشور در ديزين طي روزهاي 14 تا 16 دي صورت خواهد گرفت. وي افزود: اعزام اسكي بازان مرد به مسابقات اسكي صحرا نوردي شمشك طي روزهاي 24 تا 25 دي و نيز اعزام اسكي بازان مرد به مسابقات اسكي آلپاين شمشك در روزهاي 30 دي تا سوم بهمن، از ديگر برنامه هاي هيأت اسكي خراسان رضوي است.

نيشابور فاتح مسابقات سنگ نوردي آتش نشانان كشور

تيم نيشابور برسكوي قهرماني دومين دوره مسابقات سنگ نوردي آتش نشانان كشور ايستاد.
در پايان اين مسابقات كه در مجموعه ورزشي «رفانير» نيشابور برگزار شد تيمهاي اصفهان و سبزوار دوم و سوم شدند. غلامعلي برات زاده، حميد توزنده جاني و ابوالفضل فولادي هرسه از نيشابور، مقامهاي اول تا سوم بخش سختي مسير اين مسابقه را كسب كردند.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن