تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816898905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوى دولت:كاهش قيمت نفت طرح تحول را متوقف نمى‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سخنگوى دولت:كاهش قيمت نفت طرح تحول را متوقف نمى‌كند
غلامحسين الهام در پاسخ به سوال خبرنگار حيات نو درخصوص عدم حل مشكلات تسهيلات بانكى به رغم گفته دو هفته گذشته رئيس بانك مركزى مبنى بر آغاز قريب‌الوقوع ارائه وام‌ها گفت: اراده بانك مركزى در اين زمينه جدى است و روند ارائه تسهيلات بانكى متوقف نمى‌شود. اخيرا نيز جلسه‌اى با حضور رئيس جمهور و رئيس بانك مركزى برگزار شده است تا بسته جامعى كه بر اساس آن توليد و سرمايه‌گذارى رونق بيشترى بگيرد در اسرع وقت تهيه شود. سخنگوى دولت روز گذشته در جلسه هفتگى خود با خبرنگاران با بيان اينكه در اين بسته جامع تمامى سياست‌هاى حمايتي، پولي، تسهيلاتى و اعتبارى مورد توجه قرار خواهد گرفت اظهار داشت: اين روندى است براى حل مسائل و مشكلات تا براى تقويت سرمايه‌گذارى ايجاد شود. وى ادامه داد: در حال حاضر مديريت بانك مركزى دنبال كار است تا منابع لازم براى تقويت توليد مهيا شود. الهام با تاكيد بر اينكه اجراى اصل 44 قانون اساسى تنها به معناى واگذارى بخش‌هاى دولتى نيست تصريح كرد: تقويت بخش‌هاى خصوصى نيز در دستور كار است و دولت در قالب طرح بنگاه‌هاى زودبازده، اين سياست را دنبال كرده؛ لذا سرمايه‌گذارى خوبى شده و بايد براى تكميل طرح‌ها در اختيار آنها قرار گيرند.

سخنگوى دولت همچنين به ارائه تسهيلات بانكى توسط دولت در بخش‌هاى گوناگون اشاره كرد و گفت: تسهيلات ديگرى از طريق خط ارزى كه به صورت ارزى ارائه مى‌شود را توسط وزارت صنايع شاهد بوديم. بانك مركزى نيز راسخ و جدى است كه اين منابع را تدارك ببيند و بايد اين روند در همه دستگاه‌هاى ذى‌ربط دنبال گردد تا اين منابع به شكل تسهيلات براى امر حمايت از توليد وارد بازار شود؛ لذا تصميم جدى است و عملى خواهد شد. وى در پاسخ به سوال ديگرى از خبرنگار حيات نو مبنى بر علت سفر رحيم مشايى به عربستان و انجام مناسك حج توسط وى با توجه به منع وزرا و اعضاى كابينه براى سفر حج توسط احمدى‌نژاد بيان داشت: ايام حج در حال تمام شدن است و مشايى خود مى‌آيد، از او بپرسيد جواب خواهد داد. الهام افزود: منع وزرا و اعضاى كابينه براى سفر حج توسط رئيس جمهور مربوط به حج تمتع نمى‌شود و ممكن است آقاى مشايى نيز به صورت فردى ثبت‌نام و به اين سفر نائل شده باشند.

غلامحسين الهام در بخش ديگرى از سخنانش با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستى در غزه اظهار كرد: متاسفم كه شاهد حادثه‌اى تلخ و نسل‌كشى ديگرى و همچنين كارنامه‌ ديگرى از جنايات رژيم صهيونيستى در فلسطين و غزه هستيم. اين جنايات كه حاصل استيصال و درماندگى كامل رژيم صهيونيستى و بيانگر فلسفه‌ وجود اين رژيم نامشروع در جهان است، جامعه‌ بين‌الملل را در برابر آزمون ديگرى در دفاع از انسان‌هاى مظلوم يا سكوت در برابر نسل‌كشى و هولوكاستى كه عليه فلسطينيان در سرزمين خودشان در جريان است، قرار داده است. سخنگوى دولت در ادامه در پاسخ به سوالى مبنى بر تاثير تحركات جدى دولت در كاهش قيمت مسكن گفت: تلاش دولت در اين راستا ادامه دارد و قيمت مسكن به جد شكسته شده و قيمت مصالح ساختمانى هم كاهش يافته است. الهام در عين حال روند توليد و ساخت را روند مثبتى دانست و گفت: در حوزه‌ ساخت‌وساز ركود نداريم و مسئله خوب پيش مى‌رود. با اين وضعيت و اين روند كاهش مسكن و نرخ تورم را خواهيم داشت؛ چون بخش عمده‌ تورم ناشى از بار مسكن در اين بخش عمومى تورم بود. سياست‌هاى دولت هم در اين امر مستمر و جدى است.

وى در پاسخ به سوال ديگرى درباره طرح تحول اقتصادى نيز گفت: اين تصميمى نيست كه دولت از آن منصرف شود. مقام معظم رهبرى نيز بر آن تاكيد كرده و عنوان داشته‌اند تدبير در اين كار نبايد موجب تعطيلى آن شود؛ لذا براى كشور و مردم، اين يك امر ضرورى است و دولت روى آن يك سال كار كرده و به‌غير از كارهاى قبلي، به صورت مستمر در اين زمينه كار مى‌كند و در اين رابطه با همه‌ كارشناسان، جلسات كارشناسى داشته و دارد و همه نيز بر ضرورت آن تاكيد دارند. دولت تاكيد دارد با فوريت تصويب شود و معتقد است نبايد فرصت و زمان مناسب در اختيار را از دست داد و اراده‌اى كه در حال اجماع عمومى براى اجراى آن است، كاهش يابد. وى ادامه داد: گفت‌وگوها با نمايندگان در اين رابطه ادامه دارد و بر فوريت مصوبه تاكيد داريم و در نفس آن هيچ مشكلى وجود ندارد. اميد است بتوانيم افق كار را براى قانون بودجه‌ سال آينده هم پيش‌بينى و تدارك ببينيم. سخنگوى دولت در ادامه نشست مطبوعاتى خود در پاسخ به پرسش يكى از خبرنگاران درباره آنچه اقدام دبير كميته ملى پارالمپيك در دست‌دادن با يك ورزشكار صهيونيست خوانده شد و موضع دولت در اين ارتباط گفت: موضع ضدصهيونيستى در ايران دولتى نيست، بلكه با تار و پود ملت ما با هر گرايش و اعتقادى عجين شده است.الهام با بيان اينكه خللى در مواضع ضدصهيونيستى دولت ايجاد نشده، افزود: درباره موضوعى كه شما گفتيد هم، آقاى على‌آبادى توضيحاتى داده، اما به نظر مى‌رسد توضيحات بيشترى مورد انتظار است و ظاهرا اين مسئله هيچ ارتباطى با دولت نداشته است. الهام همچنين درباره اظهارات اخير اوباما مبنى بر اتخاذ سياست چماق و هويج در قبال ايران افزود:‌ نظام جمهورى اسلامى نظامى نيست كه بتوان آن را با هويج تطميع كرد؛ نظام ما از نظر اثرگذارى در جهان نقش ممتازى دارد و چنين ادبياتى در قبال ملتى ريشه‌دار و متمدن، مانند ملت ايران كه حوزه‌ نفوذش به اعماق تفكر انسان‌ها كشيده مى‌شود، مناسب نيست. چماق هم كارآيى خود را از دست داده است.سخنگوى دولت درباره‌ نوع درنظر گرفتن قيمت نفت در بودجه‌ سال آينده نيز گفت: دولت آمادگى دارد برنامه‌ريزى اقتصادى خود را مستقل از نوسانات نفت داشته باشد. كارشناسان ما كاهش قيمت نفت را دائمى نمى‌دانند و معتقدند اين كاهش متوقف و متعادل مى‌شود. تلاش دولت هم براى حفظ منافع و ذخاير نفت، همچنين حفظ حقوق توليدكنندگان در عرصه‌ بين‌الملل ادامه دارد. ما در عين حال نظام پيشرفت كشور را بر اساس برنامه‌اى كه مستقل از نفت باشد، تدوين مى‌كنيم و قدرت چنين برنامه‌ريزى‌اى را داريم كه در هر شرايطى در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز گام برداريم.

الهام در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگارى كه پرسيد «شنيده شده است دولت قصد دارد طرح تحول را در بودجه‌ 88 بگنجاند» گفت: واقعى‌كردن قيمت انرژى نسبتى با كاهش قيمت نفت ندارد و دولت خواهان واقعى‌كردن قيمت انرژى براى تعادل در مصرف و بازار است، ما در داخل نيز به سمت واقعى‌كردن قيمت انرژى مى‌رويم و اين همگرا با اهداف ماست.

وى درباره ارتباط كاهش قيمت نفت با اجراى طرح تحول افزود: البته ملاحظاتى در اجراى اين طرح وجود دارد و نوسانات قيمت نفت نيز چيز جديدى نيست كه طراحان طرح تحول از آن غافل باشند؛ از اين رو فكر نمى‌كنم كاهش قيمت نفت توجيهى براى توقف اجراى طرح تحول باشد، بلكه ضرورت انجام آن را تشديد مى‌كند. سخنگوى دولت در ادامه گفت: دولت بر يك فوريت ارائه‌ طرح تحول به مجلس تاكيد دارد و معتقد است اين كار بايد سريع‌تر انجام شود. ما با وضعيتى كه در عرصه‌ جهانى داريم و وضعيت داخلي، فرصت خوبى براى اجراى اين طرح داريم. روند كاهش قيمت‌ها به ويژه در مصالح ساختمانى و فلزات چنين فرصتى را براى ما فراهم كرده است و فكر مى‌كنيم بايد مديريت مجموعه دولت به دنبال تسريع در روند كاهش قيمت‌ها و ايجاد آسايش بيشتر براى مردم باشد و با طرح تحول اين روند تثبيت خواهد شد.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن