تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803349523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

110 دستگاه تجهيزات ماهواره اي در شهر بيرجند توقيف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: 110 دستگاه تجهيزات ماهواره اي در شهر بيرجند توقيف شد
110 دستگاه تجهيزات ماهواره اي طي يك عمليات ضربتي توسط فرماندهي انتظامي استان در شهر بيرجند كشف شد.فرمانده انتظامي استان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران در خصوص اين عمليات و هدف اجراي آن گفت: در راستاي طرح امنيت اجتماعي و خواست مردم و به موجب قانون، آمار و اطلاعاتي داشتيم در زمينه اين كه تعداد قابل توجهي از گيرنده هاي ماهواره به صورت غير مجاز در اختيار خانواده هاست، كه با يك طرح ظربتي نسبت به جمع آوري آن با حكم قضايي اقدام كرديم.

به اين نحو كه ماموران انتظامي استان به در منازل مراجعه كرده و مي گفتند از اين كه شما گيرنده ماهواره اي داريد مطلع هستيم همكاري كنيد، آن هايي كه همكاري كردند بدون مراجعه به داخل منازل و كساني كه مقاومت كردند با بازرسي از منازل آن ها گيرنده هاي ماهواره جمع شد.

وي درخصوص خطر وجود گيرنده ماهواره و ضرورت جمع آوري آن ها گفت: در منزلي كه گيرنده ماهواره باشد با توجه به كانال هاي متعدد كه تهاجم فرهنگي در آن مشهود است ديگر بچه هاي آن خانه نمي توانند شنونده صداي حق جمهوري اسلامي باشند و ضرورت داشت اين اقدام انجام شود.

وي توصيه كرد: خانواده ها از اين كه اين وسايل را به صورت غير مجاز به داخل منازل ببرند، پرهيز كنند زيرا ممكن است خانواده اي بگويد كه ما مي خواهيم استفاده علمي و مجاز بكنيم، اما ذهن كنجكاو بچه ها و تبليغات غلطي كه الآن مانند سم در جان بچه ها افتاده ديگر اجازه اين را به بچه ها نمي دهد.

وي افزود: فن آوري و علم و اطلاعات بد نيست نحوه استفاده از آن بد است، الآن دشمنان انقلاب ما به دنبال اين هستند كه جريان سازي كنند، جوان ها را به انحراف بكشانند براي نمونه، اينترنت بسيار وسيله خوبي است دسترسي جهاني است به همه علوم روز اما اگر همه مسيرهايي را كه فرزندان در اينترنت دنبال مي كنند خانواده ها بلد باشند و كنترل كنند و اگر اجازه ندهند فرزندان در اتاق خواب و خلوت خود از اينترنت استفاده كنند خوب طبيعي است كه آن معضلات اجتماعي كه قابل تصور است برايشان به وجود نخواهد آمد.

وي اظهار داشت: اكنون گاهي اوقات در بعضي شهرستان ها كسي كه دسترسي به ماهواره ندارد فكر مي كند يك چيزي كم دارد در حالي كه آن خانواده و آن بچه ها مصون از خيلي بدي ها هستند.

وي تاكيد كرد: ما نبايد تحت عنوان استفاده از تكنولوژي فرزندان خود را گرفتار كنيم و به فرهنگ منحط و غلط حيواني غرب بكشانيم.

وي افزود: عوامل انتظامي استان همه موظف به همكاري در اين خصوص مي باشند سرهنگ شرفي ادامه داد: ما از آمار محموله هايي كه قرار بود وارد استان شود اطلاع جدي داريم كه كشف و جلوي آن گرفته شد.وي درخصوص آمار كشف شده در استان گفت: آمار كشف شده در خراسان جنوبي متفاوت است، 110 ديش ماهواره در يك عمليات ضربتي در بيرجند كشف شد ولي در روستاها نيز كشفيات داريم، اين كه عوامل اطلاعاتي ما مدام به دنبال بررسي هستند و جاهايي كه احساس كنيم از اين وسايل در اختيار كسي است با گرفتن حكم قانوني در مرحله اول تقاضا مي كنيم خودشان تحويل دهند و اگر امتناع كردند منزل آن ها مورد بازرسي قرار خواهد گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه اين تعداد دستگاه ماهواره در چند روز كشف شده و در راستاي چه طرحي بوده است گفت: در راستاي همان طرح امنيت اجتماعي است، يك روز اين طرح به سراغ موتورسواراني كه رفتار پر خطر دارند مي رود يك روز طرح ما به دنبال جمع آوري گيرنده هاي ماهواره اي مي رود.

وي از طرح صنوف بعد از اين طرح خبر داد و افزود: به صنوفي كه به عنوان مثال در تابلوي مغازه آن ها از اسامي بدنام استفاده شود تذكر مي دهيم و 10 روز فرصت مي دهيم، عوامل ما سركشي مي كنند و هر كس قوانين نظام صنفي را رعايت نكرده باشد مغازه اش پلمب مي شود.

وي از كنترل صنف پوشاك، آرايشگاه هاي زنانه، لوازم آرايشي و... خبر داد و گفت: ما حتي در فرودگاه نيز به مسافران مسئله بدحجابي و بي حجابي را تذكر مي دهيم.

ما به تعداد روزهاي سال طرح داريم بعضي از آن ها علني است و بعضي ديگر غير علني.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين طرح به طور هم زمان در سراسر كشور انجام مي شود يا خير گفت: در كشور همه جا اين برنامه وجود دارد اما ممكن است روزي كه ما اين طرح را اجرا مي كنيم در جاي ديگر در حال اجراي طرح هاي ديگر باشند.

وي ادامه داد: اكنون طرح مبارزه با فروش سوخت قاچاق و باندهاي دلالي اتباع بيگانه را نيز داريم.وي در ادامه از كاهش 9 درصدي تلفات ، تصادفات درون شهري و 5 درصدي برون شهري در استان از اول سال جاري خبر داد و افزود: ما به اين قانع نيستيم يعني اگر مردم استان كه فرهنگ رانندگي آن ها خوب است، رعايت قوانين و مقررات را بكنند مي توانيم بگوييم كه حتي يك تصادف را نخواهيم داشت زيرا همه اين تصادفات بر اثر عجله، شتاب و عدم رعايت حق تقدم است.

وي با بيان اين كه در 9 تخلف گواهي نامه ضبط مي شود و خودرو به پاركينگ دلالت مي شود گفت: اين 9 تخلف عبارتند از: سبقت غير مجاز، تجاوز به سمت چپ، عبور ممنوع، عبور از چراغ قرمز، عدم رعايت حق تقدم، نقص فني، عدم توجه به فرمان پليس و دور زدن در نقاط غير مجاز كه اولويت تصادفات و كشته ها اين 9 مورد بوده است.

وي افزود: وقتي مي گوييم 64 نقطه حادثه خيز در استان وجود دارد و 15 نقطه حائز اهميت در تصادفات داريم كه 6 مورد آن بسيار مهم است.

وي همچنين تعداد تصادفات جرحي طي 8 ماهه سال جاري را 617 فقره با 27 درصد كاهش اعلام كرد و افزود: تصادفات خسارتي درون شهري 1146 فقره بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزايش داشته است.

وي 52 درصد علت تصادفات را مربوط به موتورسيكلت سواران دانست و افزود: 35 درصد از اين تعداد داراي كلاه ايمني بوده اند و خسارات كمي به آن ها وارد شده است اما 65 درصد باقي مانده به علت رعايت نكردن مقررات و استفاده از كلاه ايمني دچار ضربات شديدي شده اند كه متاسفانه 10 درصد از اين تعداد دچار معلوليت دائم العمر شده اند و 5 درصد مجروحان نيز فوت كرده اند.

فرمانده انتظامي استان در خصوص آمار تصادفات برون شهري نيز گفت: سال 86، 153 نفر كشته طي 8 ماهه نخست داشته ايم كه در سال جاري در همين مدت 145 نفر كشته با 2/5 كاهش داشته ايم.همچنين 496 نفر مجروح در سال 87 و 603 نفر در سال 86 داشته ايم كه نشان از كاهش 18 درصدي اين آمار در سال جاري مي دهد و ما در تعداد تصادفات در كل كشور رتبه 15 را داريم.

وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ما كه چه قدر نيروي انتظامي و برخورد نظامي مي تواند در جلوگيري از معضلاتي مانند داشتن تجهيزات ماهواره موثر باشد پاسخ داد: مهم ترين نكته واكسينه شدن مردم و فرهنگ سازي مردم است.آموزش خانواده هاست، به فرزندان در خصوص استفاده صحيح از روش هاي رايانه اي روز.

اما آن چه در قانون پيش بيني شده است، جمع آوري بر عهده نيروي انتظامي است اما به آن بخش ديگر كاري نداريم كه آموزش و فرهنگ سازي چه قدر انجام مي شود يا صدور مجوز چه قدر انجام مي شود.

وي ادامه داد: ما بر روي بعضي از كيس ها كه كار كرديم به عنوان نمونه وقتي جواني ظاهر خود را به صورت مدل غربي در آورده است مي بينيم آن جوان در منزل خود گيرنده ماهواره داشته است پس ما وظيفه خود مي دانيم كه اين گيرنده ها را جمع كنيم حالا در اين كه چه قدر آموزش و اقدامات ما تاثير دارد بايد اولا پژوهش كرد و دوما سلب مسئوليت از ما نمي كند و ما بايد وظيفه خود را انجام دهيم.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما كه علت بيشتر تصادفات درون شهري و برون شهري در استان چه بوده است گفت: علت تصادفات درون شهري رانندگي با شتاب صحبت كردن با همراه و عدم رعايت حق تقدم، عبور از مسيرهاي غير مجاز و علت كاهش اين آمار حضور بيشتر پليس مي تواند باشد.

وي از خريد دوربين هاي عكاسي براي عكس برداري از موتورسواران و خودروهاي خاطي كه به فرمان پليس توجه نمي كنند خبر داد و گفت: در خصوص موتورسواران 50 درصد افزايش توقيف داشتيم زيرا فرهنگ موتورسواري ما خوب نيست با ويراژ دادن، سرعت زياد و حركت بدون كلاه ايمني و لايي كشيدن از موتور استفاده مي شود با اين كه 12 هزار موتورسيكلت امسال توقيف كرده ايم باز هم وضعيت خوب نشده است.

سرهنگ شرفي از كشته شدن 29 نفر در تصادفات درون شهري در استان خبر داد كه نسبت به سال گذشته 9 درصد كاهش داشته است.

وي در خصوص كشفيات مواد مخدر در استان نيز گفت: 23 تن و 689 كيلوگرم كشفيات مواد مخدرطي 8 ماهه امسال داشته ايم كه عمده ترين آن ترياك با 22 تن و 396 كيلو بوده است و نسبت به سال گذشته تقريبا برابر است.

كشفيات سوخت نيز كه عمده ترين آن گازوئيل بوده است يك ميليون و 945 هزار و 334 ليتر وده است كه 140 درصد افزايش نسبت به سال گذشته طي 8 ماهه امسال داشته است.

وي در خصوص انهدام باندهاي مواد مخدر و دستگيري قاچاقچيان نيز گفت: 2 هزار 380 نفر در زمينه مواد مخدر دستگير شدند كه البته آمار از نظر تعداد كاهش نشان مي دهد زيرا سال گذشته آمار دستگيري معتادان در اين آمار جمع شده است اما به طور حتم در خصوص افرادي كه مواد حمل مي كردند افزايش داشته است.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن