تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816970949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*فدايي با حضور در ايسنا: *احترام امامزاده به متولي آن است *اساسا چالش بين دولت و مجلس را نمي‌پسندم *پرونده‌هاي بسياري در كميسيون اصل 90 وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *فدايي با حضور در ايسنا: *احترام امامزاده به متولي آن است *اساسا چالش بين دولت و مجلس را نمي‌پسندم *پرونده‌هاي بسياري در كميسيون اصل 90 وجود دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حسين فدايي با تاكيد بر اين كه چالش بين مجلس و دولت براي كشور زيان‌بار است، ابراز اميدواري كرد كه با مديريت مجلس و دولت برخي مسائل به حداقل برسد.

حزبي كه تمام استانداردهاي حزبي در آن رعايت شود، در كشور ما وجود ندارد

نماينده مردم تهران با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با تاييد كم شدن فعاليت جمعيت ايثارگران و اصولگرايان تحول‌خواه در مجلس هشتم گفت:‌ علت اين مساله آن است كه فضا و اخباري كه نسبت به دوستان ما منعكس شد، هم در جامعه و هم در بين بعضي از مسوولان كه با عمليات رواني و تهمت همراه بود، اساس صحيحي نداشته، و نيازمند مرور زمان بود كه مقداري واقعيت‌ها روشن‌تر و مواضع شفاف‌تر شود.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا اصولگرايان تحول خواه به دنبال تشكيل فراكسيون مجزا از اصولگرايان مجلس هستند؟ گفت: در گفت‌وگو بين دوستان براي تشكيل فراكسيوني مستقل هنوز تصميمي اتخاذ نشده است.

فدايي همچنين درارزيابي از تشكيل فراكسيون پيشرفت و عدالت توسط باهنر و بحث ايجاد شكاف در ميان فراكسيون اصولگرايان گفت: ابتدا بايد به اين سوال پرداخت كه اساسا رفتار حزبي چه رفتاري است و فصل متمايز احزاب نسبت به يكديگر در چيست كه منتهي به قضيه‌هاي مشخصي مي‌شود، هم‌چنين چه چيزي باعث مي‌شود يك حزب را از حزب ديگر متمايز كنيم كه اعضاي آن حزب مجبور شوند يكي را انتخاب كنند.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه حزبي كه تمام استانداردهاي حزبي در آن رعايت شود، در كشور ما وجود ندارد، افزود: گاهي مي‌بينيم يك نفر عضو چند حزب به صورت همزمان است و يا در مجلس يك نفر عضو چند فراكسيون است.

اگر رييس فراكسيون با رييس مجلس جدا باشد براي اعتبار مجلس مفيدتر خواهد بود

فدايي در ادامه با بيان اين‌كه در اين دوره مجلس عضو هيچ فراكسيوني نشده است، ‌گفت: من حتي عضو فراكسيون اصولگرايان هم نيستم، البته خودم را متعلق به اردوگاه اصولگرايان مي‌دانم.

وي همچنين در ارزيابي موضع «نادران» نسبت به عملكرد هيات رييسه فراكسيون اصولگرايان گفت: سوال آقاي نادران در مورد آن است كه اساسا اگر فراكسيون تصميمي مي‌گيرد، چرا اعضاي برجسته آن را رعايت نمي‌كنند، احترام امام زاده به متولي آن است، اگر متولي رعايت نكند، چه انتظاري از ديگران است كه به نظر مي‌رسد حرف ايشان قابل تامل است.

وي گفت: به عنوان مثال اگر شوراي مركزي جمعيت ايثارگران تصميمي بگيرد و دبير كل جمعيت موضع ديگري بگيرد سوال ايجاد مي‌شود، دبير كل كه بايد مطيع مصوبات شوراي مركزي باشد نبايد موضعي اتخاذ كند و اگر چنين اتفاقي بيفتد سوال‌برانگيز مي‏شود.

وي انتخاب رييس مجلس هشتم به عنوان رييس فراكسيون اصولگرايان را مساله بعدي عنوان كرد و گفت: در مجلس هفتم با مشورتي كه با دوستان داشتيم جمع بندي آن بود كه مصلحت نيست رييس مجلس رييس فراكسيون اصولگرايان باشد، زيرا رييس مجلس، مجلس را رياست مي‌كند و نبايد اين توهم ايجاد شود كه رييس مجلس نگاهي به يك بخش خاصي از مجلس دارد.

وي اضافه كرد: هم‌چنين وقتي فردي كه رييس فراكسيون مي‌شود، طبعا بايد مصوبات فراكسيون را دنبال كند و ممكن است مصوبات فراكسيون با مصوبات اصلي مجلس يكي در نيايد، بنابراين در اين ميان سوالات و ابهاماتي به وجود مي‌آيد كه ما در دوره هفتم چنين چيزي را مصلحت نديديم ، اما دوستان در اين مرحله تشخيص‌شان جهت ديگري داشت و آن مصلحت‌انديشي را درست ندانستند و آن تصميم را گرفتند.

فدايي اظهار داشت: اما به نظر بنده اگر رييس فراكسيون از رييس مجلس جدا باشد براي اعتبار مجلس مفيدتر خواهد بود.

اساسا چالش بين دولت و مجلس را نمي‌پسندم

وي در ارزيابي رابطه دولت و مجلس نيز اظهاركرد: اساسا چالش بين دولت و مجلس را نمي‌پسندم و اين براي ملت، توسعه و پيشرفت و همچنين اقتدار كشور زيان‌بار است.

وي با بيان اين‌كه اختلاف نظر با چالش متفاوت است،‌ گفت: تفاوت نظر و برخوردهاي كارشناسي با ايجاد چالش تفاوت دارد و اكنون هم از وضعيت موجود راضي نيستم، و تمام تلاشم اين بوده و هست كه چالشي ايجاد نشود.

اين نماينده مردم تهران در خانه ملت همچنين در پاسخ به اين سوال كه منشاء اين چالش از سوي دولت است يا مجلس گفت:‌ علت اصلي تحليلي است كه عده‌اي خارج از مجلس دارند و با ديد انتخاباتي به مجلس و دولت نگاه مي كنند و نظرشان آن است كه بايد در اردوگاه اصولگرايان ايجاد اختلاف شود و اگر آن اختلافات شكل گرفت مي‌توانند در انتخابات پيروز باشند.

وي افزود: اين افراد سعي مي كنند با اخبار ناصحيح و ارتباط گسترده و تحليل‌هاي ناصحيح بتوانند نظرشان را اعمال كنند، اما خوشبختانه نمايندگان هوشياري خوبي از خود نشان مي‌دهند.

فدايي گفت: البته اطلاع‌رساني طرفين ، تعيين كارگروه‌هاي مشترك، تقويت ارتباطات و تعامل بيشتر نيز مي‌تواند بازدارنده اين مسائل باشد، ضمن آنكه جامعه ما پذيراي تنش و اختلاف نيست، ولي متاسفانه عده‌اي تلاش مي‌كنند اين اتفاق بيفتد.

پرونده‌هاي زيادي در كميسيون اصل نود وجود دارد

اين عضو كميسيون اصل نود قانون اساسي مجلس در ادامه با اشاره به تغييرات تركيب اين كميسيون گفت: ‌بر اساس تغييرات اعضاي كميسيون 8 نفر ثابت و بقيه از هر كميسيون يك نفر خواهد بود و رييس آن نيز بايد به تاييد صحن علني مجلس برسد، البته هنوز شوراي نگهبان نظر نهايي‌اش را در مورد اصلاحات آيين‌نامه داخلي مجلس نداده است.

وي با استناد به قانون اساسي كه در آن عنوان شده هر كسي نسبت به طرز كار قوه مجريه ، قضاييه و مجلس شكايت دارد، كميسيون اصل نود مسوول رسيدگي به آن است، افزود: دامنه كار كميسيون وسيع است اما در انتهاي دوره مجلس هفتم و ابتداي اين دوره از مجلس در اين باره بحث شد و رويكرد آن بود كه ما به مسائل كلان بپردازيم، تا مسائل جزئي وقت كميسيون را نگيرد و اين رويكرد مورد توجه كميسيون قرار گرفته است.

فدايي با بيان اين‌كه در حال حاضر پرونده‌هاي زيادي در كميسيون اصل نود وجود دارد، ‌گفت: سعي مي‌كنيم سمت و سوي پرونده‌ها را كلان‌تر ‌كنيم.

بر اساس شواهد و قرائن، اوباما نمي‌خواهد تغييري ايجاد كند

فدايي در بخش ديگر اين گفت‌وگو در ارزيابي نسبت به انتخابات اخير آمريكا گفت: فضايي كه در دنيا در رابطه با انتخاب اوباما ايجاد شد، آن است كه وي با شعار تغيير آمده و انتظار تغييراتي را نسبت به سياست‌هاي آمريكا در اذهان سياست‌مداران جهاني به وجود آورده است.

وي در ادامه با طرح اين سوال كه انتخاب اوباما بر چه اساسي صورت گرفته است، اظهاركرد: به نظر مي‌رسد مطالبات مردم آمريكا و فضاي عمومي جهان به گونه‌اي رقم خورده كه استمرار مشي و مرامي كه در گذشته چه جمهوري خواهان و چه دموكرات‌ها در آمريكا دنبال مي‌كردند، را نمي‌پذيرفتند و ظرفيت اجتماعي سنگيني عليه وضع موجود در آمريكا فراهم شده است.

وي گفت: تدبيري كه آمريكايي‌ها در پشت صحنه انجام دادند، براي تخليه اين ظرفيت اجتماعي بود؛ يعني گزينه اوباما، گزينه‌اي براي تخليه ظرفيت اجتماعي آمريكاست تا مردم را با شعار تغيير، آرام كنند، اوباما هم به لحاظ نوع نژاد و هم شعارهايي كه انتخاب كرد، در ذهن بسياري اين انتظار را به وجود آورده كه واقعا تغيير به معناي ماهوي موضوع در سياست‌ها و سياست خارجي آمريكا ايجاد مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اين‌كه بوش با رفتار راديكالي خود منتظر پشتيباني و حمايت جهاني نبود و سياست يك جانبه گرايانه‌اي را تحميل مي‌كرد، افزود: اما براساس شواهد و قرائن، اوباما نمي‌خواهد تغييري ايجاد كند، بلكه مي‌خواهد سياست‌ها را با همراهي مجامع و مراكز بين‌المللي بيش ببرد در واقع تفاوت اصلي در اين است كه اگر بوش، با زور هم شده تفاهم بين‌المللي ايجاد مي‌كرد، اما اوباما تلاش مي‌كند ظرفيت‌هاي مجامع بين‌المللي و كشورها را همراه خود كند.

وي گفت: به عنوان مثال آمريكا سعي مي كند حضور خود در عراق و افغانستان را با همكاري و همراهي ديگر كشورها ‌استمرار دهد، اگر ما اين برداشتمان را قبول داشته باشيم به اين مفهوم است كه تغيير را در يك شكل صوري و ظاهري مي‌بينيم، نه تغيير در ماهيت رفتار استكباري آمريكا، بنابراين انتظارات بي‌جهتي در ذهن سياست‌مداران و مسوولان‌مان نبايد به وجود آيد.

جا دارد با دقت و تامل بيشتر نسبت به رفتار آمريكايي‌ها واكنش نشان دهيم

فدايي همچنين درارزيابي نسبت به نامه رييس‌جمهور كشورمان به منتخب انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا نيز اظهار كرد: جا دارد با دقت و تامل بيشتر نسبت به رفتار آمريكايي‌ها واكنش نشان دهيم. آقاي احمدي‌نژاد به هر دليلي كه اين تصميم را اتخاذ كرده باشد، بايد قسمت مثبت آن را ببينيم. نبايد بنايمان بر بزرگ‌نمايي ضعف‌ها باشد.

وي افزود : ابتكار عملي كه جمهوري اسلامي در اين قضيه به خرج داد وجود هر بهانه‌ را از ذهن سياست‌مداران از بين برد، بنابراين از اين جهت كار مثبتي ارزيابي مي‌شود.

دبير كل جمعيت ايثارگران ادامه داد: البته نحوه واكنش اوباما به اين موضوع براي ما قابل اهميت است.

انتهاي پيام
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن