تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816343894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون رييس جمهور: مراكز همسريابي مشاوره امين و خوب براي خانواده‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون رييس جمهور: مراكز همسريابي مشاوره امين و خوب براي خانواده‌هاست
داخلي. اجتماعي. سازمان ملي جوانان.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان كشور گفت: تاسيس مراكز همسريابي درواقع تاسيس مراكز مشاوره امين و خوب براي خانواده‌هاست.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علي‌اكبري، روز جمعه به ايرنا افزود: با توجه به اين كه دركلان شهرهاي كشور، روابط اجتماعي پيچيده است و شناخت متقابل افراد براي تشكيل خانواده به خوبي شكل نمي‌گيرد، نياز به تاسيس به اين مراكز احساس مي‌شد.

به گفته‌ي وي، البته اين شرايط در مراكز و شهرهاي مهاجرنشين نيز وجود دارد و اولويت تاسيس اين مراكز در كلان شهرها و حتي دانشگاهها و شهرهاي مهاجرنشين دركشور مي‌باشد.

وي تصريح كرد: نگاه ما درمراكز همسريابي، در واقع نگاه مشاوره‌اي است تا افراد و خانواده‌ها بتوانند، افراد و خانواده‌هاي خوب را با مراجعه به مراكز مشاوره و گرفتن راهنمايي براي فرزندان خود انتخاب كنند.

حاج علي اكبري، ادامه داد: متاسفانه امروزه در برخي سايتهاي اينترنتي نيز چنين مراكزي يافت مي‌شود، هرچند ممكن است تعدادي از اين مراكز نيت خير داشته باشند، اما در برخي ديگر ازآنها امكان سوء استفاده از افراد وجود دارد و به نوعي اين مراكز كارازدواج اينترنتي انجام مي‌دهند كه تشكيل چنين خانواده‌هايي بدون شك سست خواهد بود.

معاون رييس جمهور درادامه گفت: ما در روز ملي ازدواج پيشنهاد تشكيل اين ستاد (همسريابي) را به هيات دولت ارايه داديم و اعلام آمادگي سازمان را در خصوص ارايه طرح اين پيشنهاد و همكاري اعلام كرديم كه مورد توجه دولت قرار گرفت و بنا شد اين طرح طي مدت ‪ ۳‬ماه آماده شود و پس از تصويب در هيات دولت به كميسيون‌هاي تخصصي مجلس ارايه خواهد شد و براي تصويب به صحن علني مجلس ارايه مي‌شود.

حاج علي اكبري در ادامه افزود: ما دراين مراكز چيزي به عنوان تخصص همسريابي نداريم و هدف ارايه مشاوره به خانواده است و شايد در آينده با ايجاد فضا و ظرفيتهاي جديد و بيشتر دربرخي مراكز اقدام به همسريابي نيز انجام دهيم كه خانواده‌هاي دختر و پسر براي انتخاب دختر و پسر مورد علاقه خود به اين مراكز مراجعه كنند.

به گفته‌ي رييس سازمان ملي جوانان كشور، ازمهمترين آسيبهايي كه امروز در صدر جدول آسيبهاي جوانان كشور قراردارد، اعتياد است كه بيشتر جوانان كشورمان را درقالب تغيير مدل‌هاي مصرف آن، مخدرهاي جديد و تنوع آنها و اين كه در راه مصرف مواد اراده جدي بيشتر وجود دارد، تهديد مي‌كند.

وي اظهارداشت: با توجه به اهميت اين موضوع و با توجه به اين كه ستاد مبارزه با مواد مخدر مسووليت ويژه‌اي در زمينه جلوگيري از افزايش اين آسيب برعهده دارد، سازمان همكاري خوبي با ستاد را شروع كرده و به عنوان يكي از اعضاي اين ستاد مشغول فعاليت است.

وي يادآورشد: از آنجايي كه مساله پيشگيري موضوع بسيار مهمي است، اين مهم بايد دردستوركار همه نهادها، ارگانها، خانواده‌ها، رسانه‌ها، بخش‌هاي غيردولتي و دولتي باشد و همه بايد دست به دست هم دهيم تا اين معضل راحل كنيم.

رييس سازمان ملي جوانان كشورازتاسيس ستادهاي سازماندهي امور جوانان و ازدواج به عنوان ستادهاي جامع دركشور ياد كردو گفت: اين ستادها در قالب ستادهاي استاني به رياست استاندار و دبيري سازمان ملي در استانها تشكيل شده كه وظيفه دارند برنامه‌هاي خود را براي جوانان تعريف و اولويت بندي كنند.

حاج علي‌اكبري افزود: با توجه به اين كه در كشور ‪ ۲۵‬ميليون جوان بين سنين ‪ ۱۴‬تا ‪ ۲۹‬سال وجود دارد و سن ازدواج در دختران ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۵‬سال و در پسران ‪ ۲۱‬تا ‪ ۲۷‬سال درنظر گرفته شده است.

وي گفت: با آمارگيري‌هاي صورت گرفته ‪ ۱۲‬ميليون جوان در كشور در آستانه ازدواج هستند و ‪ ۳‬ميليون جوان ديگر جزو معوقين سنين ازدواج مي‌باشند.

به گفته‌ي معاون رييس جمهور، ما پيش بيني مي‌كنيم سالانه در كشور يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار ازدواج داشته باشيم و طي مدت ‪ ۵‬سال بتوانيم از بحران ازدواج جوانان خارج شويم.

وي افزود: پارسال ‪ ۸۴۱‬هزار مورد ازدواج در كشور صورت گرفته و پيش بيني مي شود در سال جاري با توجه به فعاليتهاي بيشتر صورت گرفته اين ميزان به ‪ ۹۰۰‬هزار مورد برسد.

وي تاكيد كرد: با توجه به اختلاف ‪ ۳۰۰‬هزار نفري تا پيش بيني سالانه سازمان (يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار مورد در سال) نياز به عزم ملي و اقدام همگاني احساس مي‌شود و همه بايد كمك كنند تا به اين آمار برسيم.

وي گفت: نبايد پنداشت كه "تجرد" جمعيت تنها كلمه است، زيرا پشت اين كلمه فهرستي ازمشكلات وجود دارد كه ممكن است تبعات آن جامعه را فرا بگيرد.

حاج علي اكبري، بااعلام كاهش نرخ رشد طلاق دركشور درسال گذشته از ‪۱۱‬ به ‪ ۶‬درصد گفت: طلاق به عنوان يك آسيب مادر است كه تبعات جبران ناپذيري براي خود افراد و درآينده براي فرزندان طلاق دارد و با توجه به اين كه بيشتر موارد طلاق در ازدواج‌هاي خياباني، عشق‌هاي احساسي و يا ازدواج تحميلي صورت مي‌گيرد، بررسي‌ها نشان داده كه بيشتر ميزان طلاق‌ها در كشور ما در ‪۴‬ سال اول زندگي صورت مي‌گيرد.ك/‪۳‬
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن