تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته كشاورزي مجلس: توليد 500 هزار تن قند و شكر امسال در كشور پيش‌بيني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميته كشاورزي مجلس: توليد 500 هزار تن قند و شكر امسال در كشور پيش‌بيني مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 500 هزار تن قند و شكر در كشور توليد شود‌.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، محمدعلي دلاور با بيان اين مطلب اظهار كرد‌: در ايران 34 كارخانه توليد چغندرقند وجود دارد و اگر اين كارخانجات تمام وقت كار كنند در مدت 10 روز چغندر توليدي امسال كه يك ميليون و 700 هزار تن پيش‌بيني شده، به قند و شكر تبديل مي‌شود، در حالي كه كارخانجات تنها با يك سوم توان خود مشغول به فعاليت هستند‌.

وي افزود‌: در خراسان سطح زير‌كشت در سال 86‌، 47 هزار و 877 هكتار بوده است كه پيش‌بيني مي‌شود در سال 87 سطح زيركشت در اين استان 24 هزار و200 هكتار باشد‌.

وي با اشاره به اين‌كه درسال 86‌، يك ميليون و 480 هزار تن چغندر قند از سطح كشت مورد نظر برداشت شده است، گفت‌: براساس پيش‌بيني انجام شده درسال 87‌، 744 هزار تن چغندر برداشت مي‌شود‌.

رييس كميته كشاورزي مجلس شوراي اسلامي، توليد قند و شكر در استان خراسان را در سال 224 هزار تن دانست و افزود: اين رقم امسال به يك سوم خواهد رسيد كه پيش‌بيني مي‌شود در سال 87 استان خراسان 93 هزار تن قند و شكر توليد كند‌.

وي به حضور بيش از 30 هزار نفر پيمانكار در سال 86 اشاره كرد و افزود‌: بر اساس مستندات موجود پيش‌بيني مي‌شود، اين تعداد درسال جاري به 15 هزار و 146 نفر پيمانكار برسد‌.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه بحران چغندر قند از سال 84 در كشور آغازشده است، گفت‌: در سال 84 با ورود 707 هزار تن شكر خام به داخل كشور، همچنين در سال 85 با ورود 2 ميليون و 481 هزارتن شكر خام و در سال 86 با يك ميليون و 170 هزار تن نرخ تعرفه واردات به حد صفر تنزل كرد و بازار داخلي از توليد قند و شكر اشباع شد و زمينه بروز مشكلات را فراهم ساخت‌.

وي تاكيد كرد: اين روند ورود شكر خام به كشور در حالي صورت گرفت كه مصرف داخلي براي هر نفر 25 كيلو‌گرم بوده است و ايران با توليد يك ميليون و 400 هزار تن قند و شكر پاسخگوي نياز 70 ميليون جمعيت بوده است‌.

انتهاي پيام
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن