تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه از ايران‌
تاكيد آيت الله هاشمي رفسنجاني بر بهره‌گيري از توان كارشناسي نخبگان ‌

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پيامي به چهارمين كنگره ملي نخبگان مجمع متخصصين ايران بر بهره‌گيري از توان كارشناسي نخبگان، متخصصين و كارشناسان تاكيد كرد.‌

به گزارش ايرنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين پيام تاكيد كرده است: رسيدن به آرمان‌ها و اهداف بلند سند چشم‌انداز 20 ساله و تحقق شاخص‌هاي كلان كمي و كيفي آن در راستاي نيل به جايگاه اول علمي، فناوري و اقتصادي ايران اسلامي در منطقه و كسب مقام برتر در جهان و تحقق نرخ رشد متوسط 8 درصد اقتصادي در سال، مستلزم انسجام و سازماندهي سرمايه‌هاي اجتماعي، نيروي انساني توسعه يافته و اجتماع دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، مراكز علمي و دانشجويان عزيز به عنوان بخش پيشتاز توسعه پايدار، همه جانبه و موزون كشور خواهد بود.

وزارت بهداشت اسامي 8 كالاي غيرمجاز را اعلام كرد

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، اسامي 8 كالاي غيربهداشتي و غيرمجاز را شامل: آدامس، نمك، گلاب و شامپو اعلام كرد.

به گزارش اداره كل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، اين اقلام شامل: آدامس با نام تجاري اكس تزا كه فاقد مجوزهاي بهداشتي است، خرماي بسته‌بندي شده با نام تجاري مليكا فاقد پروانه ساخت، خرماي بسته بندي شده با نام تجاري پرديسا فاقد پروانه ساخت، نمك با نام تجاري گل نمك و ملح با شماره پروانه بهره‌برداري جعلي 1419 مجوز بهداشتي 7781/3/1/د، نمك غيرتصفيه صالح با نام تجاري صالح فاقد اعتبار و مجوزهاي بهداشتي گلاب و عرق‌هاي گياهي واحد توليدي كيمياي خراسان به علت ابطال كد بهداشتي، شامپو سير با نام تجاري ‌‌AX به علت ابطال مجوزهاي بهداشتي از شركت شيميايي فر و نمك با نام تجاري مرواريد با شماره پروانه ساخت جعلي 1087 هستند.

دومين سمينار تازه‌هاي طب انتقال خون برگزار مي‌شود

مدير پژوهش سازمان انتقال خون ايران، از برگزاري دومين سمينار تازه‌هاي طب انتقال خون با مشاركت سازمان انتقال خون فرانسه از 23 تا 26 آذرماه خبر داد.

دكتر كريمي در گفتگو با ايسنا، هدف از برگزاري اين سمينار را ارتقاي سلامت خون با تبادل نظرها و ارتقا سطح دانش متخصصان كشور اعلام كرد و افزود: در اين سمينار دو كارگاه به صورت كار گروهي در زمينه اچ‌آي‌وي برگزار مي‌شود.

وي،‌ از ايدز به عنوان يكي از مهمترين معضلات و درگيري‌هاي سازمانهاي انتقال خون در دنيا نام برد و گفت: ارتقاي سطح دانش و به روز بودن علم متخصصان در اين زمينه لازم است.

داروي ايراني ايدز، در مرحله ثبت در اروپا

رئيس اداره داروهاي طبيعي وزارت بهداشت از اجراي مرحله چهارم كارآزمايي باليني بر روي داروي گياهي (داروي ايراني ايدز) خبر داد و گفت:‌ اين دارو براي ورود به بازار عرضه، مراحل مختلف مطالعات حيواني و انساني را طي كرده و هم اكنون در مرحله ثبت در اروپا و بسياري از كشورهاي دنيا است.‌

دكتر اميرحسين جمشيدي در گفتگو با ايسنا افزود: پس از كسب اطمينان از اثربخشي و ايمني دارو، كه به تاييد مسئولان فني و كميته اخلاق پزشكي دانشگاههاي علوم پزشكي رسيده است فاز مطالعات انساني دارو آغاز مي‌شود.‌

نامه وزير بهداشت ايران به مدير كل سازمان جهاني بهداشت

وزير بهداشت در نامه‌اي به دكتر ، مديركل سازمان جهاني بهداشت و دكتر مديركل منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت، علاوه بر اعلام آمادگي براي كمك رساني به مردم مظلوم فلسطين، خواستار جلوگيري از بحران در منطقه غزه شد.

به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر كامران باقري لنكراني در اين نامه، ضمن اعلام آمادگي اين وزارتخانه براي ارائه همه نوع كمك و همكاري به مردم مظلوم فلسطين، تاكيد كرده است: انتظار مي‌رود مجموعه سازمان جهاني بهداشت و متوليان امور بهداشتي در كشورهاي جهان بيش از پيش با اقدام موثر و جمعي، گام مهمي را در اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي براي شكستن محاصره منطقه غزه و تخفيف مشكلات اين مردم مظلوم بردارند.

فرمانده ناجا: الگانس‌هاي پليس به تاريخ پيوست‌

فرمانده نيروي انتظامي گفت: هنوز مشكل گمركي خودروهاي الگانس پليس حل نشده است و با توجه به اينكه عمر مفيد خودروهاي خارجي 10 سال است، موضوع واگذاري بنزهاي پليس به تاريخ پيوست.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص وضع اين خودروها گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر، ما خودرو بنز الگانس نداريم، ولي در حوزه پليس و نيروي انتظامي هنوز مشكلات گمركي اين خودروها حل نشده است.

وي گفت: حدود 6 يا 7 سال از زمان ورود اين خودروها گذشته است، بنابراين تا بخواهيم مشكلات گمركي آنها را حل كنيم، 10 سال گذشته است و بايد اين موضوع را تمام شده دانست.

هشدار درباره شيوع نوعي آنفلوانزا در كشور

رئيس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران، نسبت به شيوع نوعي از بيماري آنفلوانزا در كشور هشدار داد.‌

دكتر ايرج خسرونيا در گفتگو با ايرنا، افزود: با توجه به شيوع سرماخوردگي در اين فصل، نوعي آنفلوانزا به تازگي شيوع يافته و تعداد زيادي از هموطنان را مبتلا كرده است.

وي افزود: علائم اوليه اين نوع آنفلوانزا شبيه سرماخوردگي است و با سرفه،‌ استخوان‌درد، تب مختصر و ضعف عمومي در بدن ظاهر مي شود.

خسرونيا همچنين گفت: پس از چند روز، استخوان‌درد و ضعف عمومي تشديد شده و به علت همين ضعف كه بر بيمار غلبه مي‌كند، زمينه براي ورود ساير ميكروب‌ها به بدن بيمار فراهم شده و در نهايت منجر به عفونت‌هاي ريوي، گلو و عفونت در ساير قسمت‌هاي بدن مي‌شود.

خسرونيا تصريح كرد: با وجود اين به دليل افزايش ايمني از طريق واكسيناسيون، تزريق واكسن مذكور براي افراد دچار ضعف ايمني، كودكان و افراد مسن ضروري است.‌




 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن