تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821383333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
برگزاري دوره‌هاي آموزشي پرواز در فرودگاه سمنان از اول ديماه

سمنان - خبرنگار اطلاعات: دوره‌هاي آموزشي پرواز از اول ديماه در فرودگاه سمنان برگزار مي‌شود.

در نشستي كه با حضور مسئولان استان سمنان در محل استانداري برگزار شد ضمن موافقت با برگزاري دوره‌هاي فوق، جذب 8 دانشجو از طريق دولتي و غيرانتفاعي در اين زمينه مورد تأكيد قرار گرفت.

در اين نشست مقرر شد برگزاري دوره‌هاي آموزشي پرواز با آغاز فعاليت مركز آموزش فنون و خدمات هوايي شركت مادر تخصصي فرودگاه‌هاي كشور در فرودگاه سمنان، اجرايي شود.

همچنين در اين نشست هماهنگي‌هاي لازم براي استقرار يك دستگاه خودرو آتش‌نشاني، وسايل اياب و ذهاب دانشجويان و نيز يك دستگاه آمبولانس در فرودگاه سمنان صورت گرفت.

افتتاح ساختمان جديد مديريت اسلحه و مهمات‌

انديمشك خبرنگار اطلاعات: ساختمان جديد مديريت اسلحه و مهمات منطقه شمال خوزستان افتتاح شد.

اين ساختمان با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون تومان و در زميني به مساحت 2 هزار و 350 مترمربع با زيربناي 680 مترمربع ساخته شده و داراي سالن مجهز تيرانداز با سيبل متحرك و كلاسهاي آموزشي مخصوص است.

مديريت اسلحه و مهمات منطقه شمال خوزستان در زمينه‌هاي صدور پروانه‌هاي حمل سلاح هاي جنگي و شكاري، برگزاري دوره آموزشي براي شكارچيان و محيط‌بانان، نيروهاي حفاظتي و حراستي، دانش‌آموزان و دانشجويان بسيجي، نيروهاي نظامي و انتظامي و جمع‌آوري سلاح و مهمات غيرمجاز و فروش سلاحهاي مجاز در شهرستانهاي انديمشك، دزفول، شوش دانيال، گتوند، شوشتر، انديكا، مسجدسليمان، لالي و بخشهاي تابعه خدمات لازم را ارائه مي‌دهد.

رونمايي از كتاب ‌

اراك خبرنگار اطلاعات: آيين رونمايي از كتاب در مجتمع فرهنگي غدير شهرستان دليجان برگزار شد.

در اين آيين حجت‌الله فدايي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دليجان گفت: نگارش اينگونه كتاب‌ها در حفظ و اشاعه هرچه بيشتر فرهنگ، زبان و آداب و رسوم اين شهرستان بسيار موثر است. همچنين حسن صفري نويسنده كتاب داستان‌ها و زبانزدهاي دليجاني درباره نحوه جمع‌آوري مطالب و نگارش كتاب به سخنراني پرداخت. در اين آيين از نويسنده كتاب تقدير به عمل آمد.

برگزاري يادواره شهدا در روستاي كوهسرخ‌

كوهسرخ خبرنگار اطلاعات: يادواره سردار و 20 شهيد روستاي ايور بخش كوهسرخ از توابع كاشمر، در محل تكيه ابوالفضل(ع) اين روستا برگزار شد.

فرمانده تيپ زرهي 21 امام رضا(ع) در اين مراسم گفت: شهدا در راه اهل بيت(ع) حركت كردند زيرا انسان‌هاي خالصي بودند.

سردار معدني افزود: بيش از 95 درصد اعضاي گردان‌هاي عملياتي سپاه، بسيجيان بودند كه سختي‌هاي دوران جنگ برآنها تاثيري نداشت.

توزيع 6 هزار قطعه بن خشكسالي‌

مسئول شاخه فرعي كميته امداد كوهسرخ گفت: شش هزار قطعه بن خشكسالي، بين كشاورزان 28 روستاي آسيب ديده از اين پديده طبيعي توزيع شد.‌

حسين صانعي ارزش اين بنها را 882 ميليون ريال اعلام كرد.

آغاز كارهاي اجرايي ساختمان دادگستري‌

رشتخوار --- خبرنگار اطلا‌عات : كلنگ آغاز كارهاي اجرايي ساختمان جديد دادگستري رشتخوار به زمين زده شد.

رئيس دادگستري رشتخوار گفت: دادگستري اين شهرستان با وجود 9 سال سابقه فعاليت، داراي ساختمان استيجاري است و از كمبود نيروي انساني و ديگر امكانات ضروري رنج مي‌برد.

محمد ابراهيم‌زاده با بيان اينكه بيش از 10 شعبه حل اختلاف در رشتخوار فعال است گفت: ساختمان جديد دادگستري اين شهرستان، در سه هزار مترمربع زمين اهدايي خيرين، ساخته مي‌شود.

نصب ليزر اسكن سه بعدي در مسجد جامع فرومد شاهرود

شاهرود - خبرنگار اطلاعات: كارشناس حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان، از شروع عمليات ليزر اسكن سه بعدي مسجدجامع فرومد شاهرود خبر داد.

محمد طاهريان گفت: اين اقدام به دليل اهميت اين مسجد، به عنوان يكي از مساجد منحصر به فرد كشور، قبل از اجراي طرحهاي مرمت و احيا صورت مي‌گيرد.

وي افزود: فاز نخست اين طرح، تهيه اسكن سه بعدي از كل بنا و مقداري از بافت پيرامون را شامل مي‌شود و در فاز دوم نيز تهيه عكس‌هاي تخت و فتوگرامتري از تزئينات بنا با اعتباري معادل 290 ميليون ريال انجام خواهد شد.

طاهريان گفت: طرح ليزر اسكن دو سال است كه در كشور آغاز شده و اين بنا نخستين بناي تاريخي مهم استان سمنان است كه با ليزر اسكن مستندسازي و مرمت مي‌شود.

برپايي نمايشگاه‌هاي كشاورزي و زمين‌شناسي‌

نمايشگاه‌هاي تخصصي كشاورزي و زمين‌شناسي در تالار شقايق‌هاي دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.

اين نمايشگاه‌ها به منظور آشنايي دانشجويان با علوم زمين و پديده‌هاي زمين‌شناسي، معرفي كاني‌هاي نادر و شهاب‌سنگ‌هاي مختلف و معرفي علوم باغباني، زراعت و ادوات كشاورزي در دانشگاه صنعتي شاهرود برپا شد.

در اين نمايشگاهها بيش از يك هزار عنوان كتاب و نرم‌افزار تخصصي مرتبط با رشته كشاورزي ، خاك‌شناسي، گياه‌شناسي و آبياري در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.

كشت كلزا در بسطام، كالپوش و ميامي‌

مدير جهاد كشاورزي شاهرود گفت: كشت كلزا در 70 هكتار از اراضي مناطق بسطام، كالپوش و ميامي اين شهرستان انجام شد.‌

مرتضي معتمد افزود: مديريت جهاد كشاورزي هفت تن كود ازته و هفت تن كود پتاسه به كشاورزان كلزاكار تحويل داده است.

وي گفت: جهاد كشاورزي به ازاي هر هكتار سطح زير كشت در اين مناطق، يك ميليون ريال در طي دوره رشد گياه هزينه خواهد كرد.

بهره‌برداري از ايستگاه سينوپتيك هواشناسي‌

رئيس اداره هواشناسي شاهرود با اعلام بهره‌برداري از ايستگاه سينوپتيك هواشناسي اين شهرستان افزود: اين ايستگاه مجهز به سيستم‌هاي باران نگار اتوماتيك، بادنماي ديجيتال، سايكرومتر و بادنگار است.

رضا اخياني گفت: در آينده نزديك با راه‌اندازي ايستگاه خودكار مجهز به دستگاه وي‌ست ، اين ايستگاه به صورت ديجيتالي فعاليت خواهد كرد.

اخياني گفت: دو ايستگاه سينوپتيك ميامي و كالپوش جمعاً با اعتبار يك ميليارد و 400 ميليون ريال، با پيشرفت كاري مناسبي در حال ساخت است.

برخورد جدي با توزيع‌كنندگان فيلم‌هاي غيرمجاز

اسفراين - خبرنگار اطلاعات: مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين گفت: با توزيع‌كنندگان فيلم‌هاي رايت شده و غيرمجاز در اين شهرستان، برخورد جدي مي‌شود.

وي در نشستي با مديران مراكز مجاز عرضه محصولات فرهنگي افزود: نيروي انتظامي اسفراين با هماهنگي انجام شده با مراجع قضايي با متخلفان در اين زمينه برخورد خواهد كرد.

در اين نشست همچنين بر حفظ شئونات اخلاقي در برخورد با مشتريها تاكيد شد.

انتصاب رئيس دادگستري و دادستان بهبهان‌

بهبهان - خبرنگار اطلاعات: آيين معارفه رئيس دادگستري و دادستان شهرستان بهبهان با حضور رئيس دادگستري استان خوزستان برگزار شد.

در اين آيين ضمن قدرداني از رئيس دادگستري و دادستان قبلي، كريمي‌پور به سمت رئيس جديد دادگستري و خزايي به سمت دادستان عمومي بهبهان منصوب شدند.

مصرف انرژي در كشور 5برابر متوسط جهاني است‌

چناران---- خبرنگار اطلاعات: بي‌توجهي به مصرف بهينه انرژي، باعث شده است تا امروز ما 5 برابر ميزان متوسط جهاني مصرف انرژي داشته باشيم.‌

دكتر توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جمع دانشجويان دانشگاه پيام‌نور چناران با بيان اين مطلب افزود: اين روش براي برخي كشورها كه نفت زياد و جمعيت كم دارند شايد قابل تحمل باشد اما براي كشور ما خوب نيست.‌

دكتر توكلي گفت: ايده افزايش قيمت براي كاهش مصرف، در مورد كالاهاي ضروري كه در سبد هزينه مردم قرار دارد بدون جايگزين متناسب جواب نمي‌دهد، زيرا اين بيماري 50 ساله را كه عادت‌هاي عميق در مردم ايجاد كرده است نمي‌توان با يك جراحي، فوري معالجه كرد.

گشايش دفتر آموزش صنعت آب و برق در ايلام‌

ايلام - خبرنگار اطلاعات: دفتر آموزش و پژوهشي صنعت آب و برق در ايلام گشايش يافت.‌

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان ايلام افزود: مجوز ايجاد اين دفتر آموزشي با همكاري و مساعدت مسئولان وزارت نيرو و در ماه‌هاي گذشته اخذ شد.‌

ذوالفقار مهدي گفت: اين دفتر آموزشي به منظور ارتقاي سطح علمي و دانش كاري نيروي انساني شركت‌هاي آب و برق در ايلام ايجاد شده است.‌




 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن