تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821242923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه‌برنامه‌هاي روز «كودك و تلويزيون» در شبكه‌هاي دو و تهران؛ شبكه اول ويژه برنامه‌اي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ويژه‌برنامه‌هاي روز «كودك و تلويزيون» در شبكه‌هاي دو و تهران؛ شبكه اول ويژه برنامه‌اي ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

شبكه دو و تهران به مناسبت روز «كودك و رسانه» برنامه‌هايي در قالب‌هاي مختلف نمايش، انيميشن و عروسكي پخش مي‌كنند؛ در اين روز شبكه دو سيما از صبح زود تا شب هنگام برنامه‌هاي ويژه اين گروه سني را پخش خواهد كرد كه بيشتر در قالبهاي تركيبي و عروسكي جاي مي‌گيرند. شبكه تهران نيز با پخش دو تله فيلم به قالب نمايش رويكرد نشان داده و در عين حال بسياري از برنامه‌هاي روتين خود را نيز به اين روز اختصاص داده‌است؛ حتي قرآن و اذان اين شبكه در روز كودك و رسانه توسط يك كودك اجرا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، شبكه اول سيما كه مدتي است گروه مستقل كودك و نوجوان خود را منحل شده مي‌بيند، بنا بر اعلام روابط عمومي اين شبكه، برنامه‌اي ويژه اين روز را تدارك نديده‌است و پخش برنامه‌هاي روتين خود را در روز جمعه از جمله «مهر و ماه» و كارتونهاي درخواستي ادامه مي‌دهد. در اين روز «عمو پورنگ» هم ويژه برنامه‌اي نخواهد داشت.

بر اساس اين گزارش، شبكه دو سيما كه با تعريف جديد شبكه كودك شناخته مي‌شود، ويژه برنامه «من و شبكه من» را به روي آنتن مي‌برد كه پخش آن از ساعت 8 و40 دقيقه روز جمعه آغاز مي‌شود و تا شب ادامه خواهد داشت. علي اكبر ذاكري، سوسن كرامتي، غلامرضا حبيبي و نگار استخر تهيه كنندگان «من و شبكه من» هستند كه هر يك ساخت بخشي از اين برنامه را به عهده دارند.

مصاحبه سنجد با شخصيت‌هايي مانند مصطفي رحمان دوست، محسن چيني فروشان (مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان) و دست اندركاران برنامه‌هاي «فيتيله جمعه تعطيله»، «گوگوجي» و غيره را سوسن كرامتي و نگار استخر تهيه كرده‌اند.

همچنين تهيه كنندگي ميزگرد عروسك‌ها با حضور سنجد، عمومتل، چشم بلبلي، تربچه و مامان گلابي نيز به عهده سوسن كرامتي است. در اين بخش عروسك‌ها با نگاهي طنز و شاد، مسايل مربوط به كودكان را مرور مي كنند و هر يك شعري از اميرسلطان احمدي و آهنگسازي پژمان مرتضوي مي‌خوانند.

علي اكبر ذاكري هم تهيه كنندگي برنامه «فيتيله جمعه تعطيله» را به عهده دارد و در اين بخش گزارشهايي با عنوان «با اجازه بزرگترها» كه گفتگو با هنرمندان است، پخش مي‌شود.

شبكه تهران نيز در روز «كودك و رسانه» تله فيلم «فيلمساز كوچك» را ساعت 9 صبح پخش مي‌كند. اين فيلم 90 دقيقه‌اي به نويسندگي سعيد قاسميان و كارگرداني كاوه سجادي حسيني توليد شده و در آن علي دهكردي، بهاره رهنما، اسماعيل خلج، مهرداد فلاحتگر، فلامك جنيدي بازي كرده‌اند. «فيلمساز كوچك» داستان پسري به نام نيماست كه همراه پدرش كه بازيگر تلويزيون و سينماست به محله‌اي جديد مي‌آيد و با گروه دالتون‌ها آشنا مي‌شود.

در شبكه تهران، قرآن واذان روز جمعه را يكي از نوجوانان مي خواند؛ همچنين برنامه «رنگين كمان» در اين روز تا ساعت 13و30 ادامه دارد وبعد از آن تله فيلم «معلم كوچولو» پخش مي‌شود؛« معلم كوچولو» به كارگرداني حسين قناعت بر مبناي فيلمنامه‌اي از آرش برهاني و هنگامه آقامحمدي توليد شده و درباره خانواده‌اي است كه براي تمديد اجاره خانه و تهيه‌ كرايه با مشكل رو به رو مي‌شود. در اين بين محسن پسر خانواده كه شاگرد اول است، به فكر تهيه پول مي‌افتد. در «معلم كوچولو» زهير ياري، رابعه اسكويي، احمدرضا اسعدي، محمود بهرامي، مرتضي زارع، پرهام كرمي و فرشاد حسيني ايفاي نقش كرده‌اند.

برنامه‌هاي«در شهر» و«در استان» نيز در اين روز به ارائه گزارشهايي مرتبط با حوزه كودك و رسانه

مي‌پردازند. همچنين برنامه «به خانه برمي گرديم» (21آذرماه ) با دعوت از كارشناسان و روانشناسان كودك، راهكارهايي درباره ارتباط با كودكان به بينندگان آموزش مي‌دهد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن