تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820826742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش اصل 44 موانع و راهكارها : روند اجراي اصل 44قانون اساسي كند است / بايد از سرمايه يك هزار ميليارد دلاري ايرانيان خارج از كشور استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش اصل 44 موانع و راهكارها : روند اجراي اصل 44قانون اساسي كند است / بايد از سرمايه يك هزار ميليارد دلاري ايرانيان خارج از كشور استفاده شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:همايش اصل 44 موانع و راهكارها صبح امروز به همت بسيج دانشجويي دانشگاه ها در تهران در سالن همايش هاي صدا و سيما آغاز به كار كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در اين همايش آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: انتظار مي رفت عالمان بسيجي پيشتاز در اجراي اوامر رهبري و پياده شدن سياست هاي اصل 44 باشند.
رييس مجلس خبرگان رهبري از بسيجيان خواست علاوه بر روحيه شريف و بسيجي و عرفان بسيجي سعي كنند بحث را به صورت آكادميك و دانشگاهي بررسي كنند.
وي افزود: بايد دراين مساله مثل مسايل ديگر كه تاكنون بسيج وارد شده بتوانند مسايل را خوب مطرح كنند، فكر مي كنيم روزي كه امام راحل(ره) فرمان بسيج را داده است يك فرمان عالي و يك فضاي معنايي وجود داشته است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: بعد از فرمان ايشان قانوني گذاشتيم و براي ايثارگران و فرزندان آنها تسهيلاتي قائل شديم كه عقب ماندگي دوران دفاع مقدس را برطرف كنيم كه البته مخالفاني هم داشت.
وي اظهار داشت: انتظار اين است كه فرمان امام(ره) در اين مساله نقش عالمانه ايفا كند و اگر ريشه اي شروع كنيم، در شروع پيروزي انقلاب با آن حالت ويژه انقلابي و رنجي كه جامعه از قدرت هاي اقتصادي آن زمان كشيده بود خودش را در اصل 44 نشان داد و هوشيارانه ذيل آن اصل بندي خاص اضافه شد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اذعان داشت: قرار شد اين امر تا زماني اعتبار داشته باشد كه به اقتصاد كشور ضرر نرسد، اين شرط در دوران امروز به داد ملت رسيده است.
وي افزود: بعد از دفاع مقدس و ترميم خرابي ها، احساس كرديم اين انتظارات دولتي دست و پاگير است و راديكال هاي گذشته و اصلاح طلبان فعلي با تجربه هاي اجرايي همه را قانع كرد كه بايد ذيل اصل 44 را مورد توجه قرار دهيم.
رييس مجلس خبرگان ادامه داد: بخصوص پس از ابلاغ رهبري، از سال 82 شركت جديد آغاز شد و رهبري طي يك نامه صريح خواستند كه ما ساز و كار سياست هاي اصل 44 را مطرح كنيم.
وي افزود: در سال 83 كار تمام شد و سه قسمت داشت كه بند الف و جيم مورد توجه قرار گرفت و بند الف در اولويت گذاشته شد به اين لحاظ كه راه را براي خصوصي سازي باز مي كرد.

** سهم 25 درصدي تعاوني ها در برنامه پنجم توسعه
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: 25 درصد اقتصادي كشور بايد در پايان برنامه پنجم تعاوني شود و از بسيجيان خواست كه اگر اين كار محقق نشد صريح بايستند و موانع را بيان كنند.
وي ادامه داد: اين پيشتازي مقتضي فرهنگ بسيجي است و سياست بازي مناسب بسيجي نيست.
آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: عملكرد تعاوني ها در گذشته نشان داد كه نمي توانند در فضاي رقابت موفق باشند و محدوديت هايي دارند و نمي توانند با بنگاه هاي بخش خصوصي رقابت كنند.
وي از مطرح شدن شركت سهامي عام سخن گفت و ادامه داد: اين شركت ها مي توانند از امتيازات قانون اساسي استفاده كنند و اين سوال مطرح است كه تاكنون از آن شركت هاي سهامي چه تعدادي تشكيل شده و چقدر سرمايه جذب شده است؟
رييس مجلس خبرگان رهبري شركت هاي بزرگ فولاد و بنادر و نيروگاه ها را يك ثروت ملي خواند و گفت: ما قصد نداريم اين ثروت ها را واگذار كنيم.
وي تصريح كرد: مديريت دولتي در برابر مديريت خصوصي كند است، ولي اين ثروت عظيم است و بايد پاسخگو باشند چقدر واگذاري صورت گرفته و چگونه واگذار شده اند؟
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: قانون اجراي اصل 44 ابلاغ شده است و وزارت دارايي در حد تصويب آيين نامه هاست ولي روند بسيار كند است و بايد زودتر از اين ها اين آيين نامه ها را تدوين مي كردند.
وي تصريح كرد: بحث ديگر درآمد اين واگذاري هاست، ما كه نمي خواهيم اين ثروت ها را حراج كنيم، درآمد زيادي جمع مي شودو بايد تمام آنها را در حسابي در خزانه واريز كنيم و به حكم قانون از آن برداشت كنيم.
وي خواستار شد تا درآمد واگذاري ها در جهت تقويت تعاوني ها، اشتغال نيروهاي نيازمند به شغل و فاقد سرمايه به كار گرفته شود و همچنين از اين درآمدها در ساخت جاده و نيروگاه بهره برده شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر كاهش وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي گفت: طي مصوبات تنظيم شده دولت بايد در مدت 10 سال وابستگي خود به درآمدهاي نفتي را هر سال به ميزان 10 درصد كاهش دهد كه تاكنون پنج سال از آن گذشته است.
وي افزود: اين مدت بايد از سوي دانشگاهيان و اساتيد مورد نقد و بررسي جدي به منظور اينكه آيا دولت توانسته درآمدهاي خود را از محل صدور نفت كاهش دهد يا نه؟ قرار دهد.
**از سرمايه هاي ايرانيان خارج از كشور استفاده شود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: چرا از مردم در اداره كشور استفاده نكنيم و سرمايه هاي آنها به خارج از كشور برود؟
وي در استفاده از سرمايه بيش از يك هزار ميليارد دلاري ايرانيان خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: اين سرمايه ها بايد با مديريت صحيح جذب و از مصرف آنها در كشورهاي بيگانه جلوگيري شود./01/110
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن