تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم «عيد سعيد قربان؛ عيد عبادت و اطاعت» در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مراسم «عيد سعيد قربان؛ عيد عبادت و اطاعت» در قم برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: مراسم «عيد سعيد قربان؛ عيد عبادت و اطاعت» ظهر امروز 18 آذرماه در مدرسه الغدير ناحيه 2 قم با حضور جمعي از دانش‌آموزان و مربيان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، در اين مراسم حجت‌الا‌سلام «محمود لطفيان‌سرگزي» كارشناس فرهنگي و آموزش ستاد اقامه نماز استان قم طي سخنان افزود: عيد قربان جشن بندگي و رهايي از تعلقات غير خدايي است. اسماعيل وجود را قرباني كرده تا بتوانيم سبك‌بال به حريم معنوي وارد شويم.

وي ادامه داد: مسلمانان اقوام و ملت‌هاي مختلف در پرتو فرصت كم نظير حج از آلام و دردهاي يكديگر آگاه مي‌شوند تا در سايه تعاون و همكاري مشكلات حل شود. حج فرصتي است براي اتحاد اسلامي و شكوفايي و پويايي ايام حج نشانه‌اي از پاكيزگي، رهايي، آزادگي، آگاهي و معنويت است. آرزوهاي پوچ دنيوي مرا قرباني كرده و براي سفر بزرگ قيامت آماده شويم؛ سلام بر ابراهيم و سلام بر همه بندگان صالح خداوند.

لطفيان افزود: مردم دعاي عرفه امام حسين (ع) را قرائت مي‌كنند و با اميد به بخشش و كرم حق‌تعالي به گناه و ناداني‌هاي خود در كوتاهي از دستورات الهي اعتراف مي‌كنند.

مدير كانون نويسندگان نماز استان با اشاره به گوشه‌هايي از دعاي امام حسين (ع) سرور و سالار شهيدان در روز عرفه گفت: «اي مولاي من، تويي كه نعمت دادي، تويي كه احسان كردي، تويي كه به نيكي رفتار نمودي، تويي كه فضل خود را اتمام رساندي، تويي كه روزي عطا فرمودي، تويي كه سرمايه‌ام دادي، تويي كه هدايت كردي، تويي عزت دادي، تويي كه شفا بخشيدي، ستايش جاودانه از آن توست و سپاس پيوسته تو را سزاست؛ بر من ببخشاي، منم كه ناداني كردم، منم كه به غير تو اعتماد كردم، منم كه در عين دانايي گناه كردم، منم كه پيمان شكستم، به گناهم اعتراف كرده و از آنها باز مي‌گردم، تو نيز مرا بيامرز، اي خدايي كه هر كدام از بندگانت كه كاري نيكو به جاي آورد به توفيق و لطف توست.»

وي ادامه داد: عيد قربان فرصتي مغتنمي است تا نيازمندان و محرومان مورد نقد قرار گرفته و آنها از نذورات و قرباني بهره‌مند شوند و در اين مسير كميته امداد امام خميني (ره) بهترين نهاد حمايتي است.

وي با اشاره، روز دعا و نيايش و سالروز شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقيل گفت: عيد قربان عيد اطاعت و بندگي عيد عبادت و فنا شدن به درگاه ربوبي است. قربان عيد غلبه بر هواي نفس است. عيد يادآور ماجراي فضيلت ايثار و فداكاري است. عيد قربان يعني انسان در تبعيت از دستورات خداوند و كسب رضاي الهي آماده هرگونه ايثار و جانبازي باشد و عزيزترين افراد و اشياء را اين راه تقديم دارد. عيد قربان برآمدن انساني از خاكستري خويشتن است. عيد پيروزي وظيفه و شكوفايي روح و يادآوري زيباترين نمونه تعبد در برابر خداي متعال، روز يادآوري تكليف سنگيني ابراهيم و اسماعيل (ع).

لطفيان در پايان گفت: از آغاز خدا نمي‌خواست خوني ريخته شود بلكه مي‌خواست دل كندن از دنيا و تعلقات آن را و معناي تعبد را به ديگران بياموزد و آنها را الگوي دوري از دنيا معرفي كند.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن