تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816434604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: روي خط افتاب
1747- آقاي رئيس‌جمهور قبلا‌ فرموده بودند اجازه نمي‌دهند اوباما رئيس جمهور بشود، اما اوباما رئيس جمهور شد و ديشب به شدت ايران را مورد حمله قرار داد. الان هم در روزنامه خواندم يك مقام نظامي- روحاني فرموده‌اند توافق‌نامه امنيتي در عراق يكي از الطاف خفيه الهي است. روزنامه جمهوري اسلامي ديروز نوشته بود در اين توافق نامه، آمريكا شرط كرده كه بتواند از مرزهاي عراق به كشورهاي همسايه حمله كند، نمي‌دانم اين تحليل‌ها بر چه مبنايي انجام مي‌شود؟ خدا به اين مملكت رحم كند. (12/9)

1618- همين الان شبكه 4 تلويزيون در برنامه‌اي فيلم مستندي از جنگ جهاني دوم را نشان مي‌دهد كه كوره‌هاي آدم سوزي آلمان‌ها و سوزاندن جسدها را به وضوح نشان مي‌دهد. خواستم ببينم آيا اين موضوع به هولوكاست ارتباطي ندارد؟(12/9)

1432- از شهرضا تماس مي‌گيرم. در رابطه با 2 ميليارد دلار وامي كه 50 ساله به عراق داده‌اند با سود 2 درصد، خواستم بگويم با اجازه مجلس بوده يا فقط با اجازه رئيس‌جمهور؟ در كل با اجازه هر كس بوده ما به سهم خودمان قبول نداريم.(12/9)

0855- از همدان تماس مي‌گيرم. اخيرا يكي از شهروندان آمريكا و از اساتيد دانشگاه‌هاي آن كشور طي حكمي به سمت مشاور يكي از مسئولان ايراني انتخاب شدند، طبق قوانين كشور آمريكا كساني كه تابعيت آمريكا را قبول مي‌كنند مي بايست در مقابل پرچم آن كشور قسم ياد كرده كه از منافع آن كشور در تمامي دنيا محافظت نمايند تا مشمول حقوق شهروندي آن كشور شوند، به اميد موفقيت ايشان در اجراي سوگندها و وظايف خود. (12/9)

1309- با توجه به برخي اظهارنظرهاي اخير بعضي مقام‌هاي ايران در مورد توافق‌نامه امنيتي عراق با آمريكا، سوال اين است چطور تا چند ماه پيش و حتي چند هفته گذشته تصوير اين توافق‌نامه خيانت به كشور و مردم عراق بود، ولي الان با چرخش 180 درجه‌اي تبديل به لطف خفيه الهي گرديده است؟ آيا غير از اين است كه برخي سياستمداران كشورمان از مردم عراق مي‌خواستند كه در مقابل توافق‌نامه ايستادگي به عمل آورند و مانع تصويب آن شوند؟ آيا غير از اين است كه مقتدي صدر بابت تصويب اين توافق‌نامه سه روز عزاي عمومي اعلام كرد؟ پس حالا‌ چه اتفاقي رخ داده كه اين لكه ننگ تبديل به يك امرپسنديده شده؟ متاسفانه برخي سياستمداران ما هر وقت كه موضوعي برخلاف مـيـلشـان مـطـرح مـي‌شـود ابتدا در مقابل آن انواع و اقسام موضع‌گيري‌ها را مي‌كنند ولي بعد از اجرايي شدن آن طوري صحبت مي‌كنند كه انگار از ابتدا خواست قلبي آنان تصويب آن موضوع بوده، لطفا شما هم جواب غيرمنطقي ندهيد و مثلا‌ نگوييد كه با تغييرات فراواني كه در متن توافق‌نامه صورت گرفته باعث شده اين توافق‌نامه تبديل به لطف الهي گردد، صحبت بنده روشن است بنده درباره موضوع تصويب توافق‌نامه صحبت مي‌كنم كه از ابتدا مورد اعتراض ايران قرار گرفته بود و حتي بعد از تصويب در كابينه دولت عراق هم 24 ساعته از مخالفت مردم عراق با آن، صحبت مي‌شد. (12/9)

1855- از قزوين تماس مي‌گيرم. ببينيد كار به كجا رسيده كه رئيس مجلس بحرين گستاخانه ادعا مي‌كند"سرانجام امارات جزاير سه‌گانه ايران را پس مي‌گيرد" ، فكر مي‌كنم اين آقا يادش رفته كه تا 40 سال پيش نه كشوري به نام بحرين بود و نه امارات. بحرين استان سيزدهم ما بود و امارات در اشغال انگليسي‌ها. بهتر است او و امثال او بدانند سرانجام روزي بحرين و ديگر سرزمين‌هاي اشغال شده ايران به سرزمين مادري بازخواهند گشت. (12/9)

0137- آقاي باهنر! آيا فكر نمي‌كنيد وقت مجلس با طرح مشكلات ملت و استيضاح وزيران گرفته شود بهتر است تا با مسئله تغيير محل سازمان ملل؟ (12/9)

1942- از بهشهر تماس مي‌گيرم. در تاريخ 11/9 صفحه 3 تصويري از معدوم شدن شيرخشك‌هاي فاسد در چين را نشان مي‌داد. نكند خدايي ناكرده بعضي از كارخانه‌هاي شير پاستوريزه از اين شير استفاده مي‌كنند؟ (12/9)

1922- پـيـام‌دهـنـده‌اي كه گويا خيلي شيفته دولت آقاي احمدي‌نژاد هستند، به روزنامه شما پيام داده و شما را عصبي كرده بودند. مي خواهم بدانم ايشان چه اصراري دارند كه روزنامه آفتاب يزد را بخوانند؟ فكر مي‌كنم عده‌اي هستند كه استخدام مي‌شوند تا روي اعصاب مردم راه بروند. خواهشمندم به اينگونه افراد پاسخ ندهيد چون اصلا‌ در حد و اندازه‌اي نيستند كه آفتاب يزد پيام‌هاي آنها را چاپ كند يا مردم هم علاقه‌اي داشته باشند كه پيام‌هايي مثل پيام ايشان را بخوانند. (12/9)

آفتاب يزد: فقط اين قسمت از پيام شما را اصلاح مي‌كنيم كه باور كنيد از پيام موردنظر شما، عصبي نشديم.

1955- از اراك تماس مي‌گيرم. با توجه به اينكه افرادي مي‌خواهند آقاي احمدي‌نژاد دوره بعدي رياست جمهوري نيز راي بياورند و حاضرند كه گرسنه بمانند تا اين اتفاق صورت پذيرد آيا اين آقايان از وضع ما كارگران كه در زير بار گراني دست و پا مي زنيم خبر ندارند؟ به نظر من كه بالاي 60 سال سن دارم و زندگي پيش از انقلاب و بعد از انقلاب را تجربه كرده‌ام و چندين رياست جمهوري و رئيس مجلس را ديده‌ام، تنها كسي كه مجددا مي‌تواند اين مملكت را از نظر سياست خارجي و اقتصادي نجات دهد، فقط آقاي هاشمي رفسنجاني مي‌باشد. البته اگر احزاب بخواهند و بگذارند، بنده مطمئنم بسياري از مردم به ايشان راي مي‌دهند. (12/9)

1440- از آستارا تماس مي‌گيرم. آقاي اوباما وقتي كابينه را معرفي مي‌كرد وزير دفاع را در پست خود ابقا كرد و با اين كار به خيلي‌ها فهماند كه سياست جنگي‌اش با دولت بوش هيچ فرقي نمي‌كند و اين هشداري بود براي كساني كه فكر مي‌كردند با روي كار آمدن اوباما همه چيز تغيير خواهد كرد. متاسفانه برخي سياستمداران ما به محض آنكه قدرت مي‌گيرند از دهيار گرفته تا استاندار و حتي بعضي از كارمندان را عوض مي‌كنند كه انگار همه آ‌نها دشمنان كشور هستند كه اين كار به بعضي نمايندگان شهرستان‌ ها هم سرايت كرده و با هر انتخابات مجلس فشار ميآورند كه كليه روساي ادارات عوض شوند.(12/9)1841- از سياهكل تماس مي‌گيرم. كل شمال خليج فارس در اختيار ايران است و جزاير بزرگ و كوچك زيادي مانند بزرگترين جزيره خليج‌فارس كه قشم نام دارد همچون نگيني در درياي فارس مي‌درخشند، ما بايد در راه پيشرفت و ترقي خاك وطن كوشا باشيم با چنين شرايطي كه ما در خليج فارس داريم يك سوال براي بنده پيش ميآيد كه جوابش را متخصصين و مهندسين صنعت نفت و گاز مي‌توانند بدهند كه چرا برداشت اعراب از ميادين نفتي خليج فارس 9 برابر بيشتر از ايران است، وقتي شيخ نشيني مثل قطر يا ابوظبي يا عمان در يك مخزن بستر دريا كه با ما مشترك هستند و ما به عللي نمي‌توانيم برداشت كنيم شيخ‌نشين‌ها منتظر ما نمي‌مانند بلكه با كمك بزرگترين كمپاني‌هاي نفتي غرب از آن ميدان‌هاي مشترك برداشت مي‌نمايند و شايد ما زماني متوجه شويم كه ديگر چيزي در آن مخزن بستر دريا باقي نمانده و اين حق 70 ميليون ايراني است كه شيخ‌نشين‌ها حيف و ميل مي‌كنند. الان اين حق فوري را شيخ نشين قطر در پارس جنوبي انجام مي‌دهد، بي دليل نيست كه قطر صاحب بزرگترين پشتوانه مالي در ميان كشورهاي حاشيه جنوبي خليج‌فارس است، در چنين شرايطي بزرگترين مانع بر سر راه عادي سازي روابط بين ايران و غرب، اعراب خليج فارس هستند، چون با عادي شدن روابط و استفاده ايران از بهترين و دقيق‌ترين ابزار استخراج ايران به حق خود مي‌رسد و زياده خوري و زياده خواهي شيخ‌هاي خليج فارس به پايان مي‌رسد. (12/9)

2047- چگونه است كه ما ادعا مي‌كنيم مي‌خواهيم اسلام و انقلا‌ب را به ساير كشورها صادر كنيم در صورتي كه بعضي كمك‌هاي ما به طرف كشورهاي كمونيستي و سوسياليستي سرازير مي‌شود تا آنها بتوانند براي اقتصاد و سياست سوسياليستي در كشورهايشان تبليغ نمايند.(12/9)

2224- جناب آقاي پروفسور حميد مولانا فرمودند كه در آمريكا ده ميليون نفر بيكار هستند مي خواستم از آن جناب سوال كنم با توجه به اينكه آمريكا بيشتر از 4برابر ايران جمعيت دارد درصد بيكاري كشور ايران و آمريكا را با توجه به جمعيت اعلا‌م فرمايند، در ضمن من از ايشان انتظار ديگري دارم و آن اينكهبا توجه به مطالعات و تجربيات خود در آمريكا به ما بگويد ما چگونه مي‌توانيم ترقي كنيم و راه پيشرفت چيست؟ نه اينكه تعداد بيكاران آمريكا چه قدر است.(12/9)

2217- اگر پيروزي باراك اوباما را تبريك مي‌گوييم نبايد هنوز اين بنده خدا سر كار نيامده از او عروسك خيمه شب بازي بسازيم و بگوييم او از خود اختياري ندارد و از پشت صحنه هدايت مي‌شود، آن هم به خاطر سه چهار نفر همكاري كه برخلاف انتظار ما انتخاب كرده است، شكي نيست كه اولويت اول اوباما آن طوري كه به موكلينش قول داده است رفاه داخلي آمريكاست به لحاظ سياست خارجي هم قبل از ارسال پيام تبريك ما براي او، به صراحت حمايت بي چون و چراي خود را از اسرائيل اعلام داشته است و لذا بايد منتظر باشيم كه آيا همانند بوش اعراب رابرعليه ما تحريك و تجهيز خواهد كرد و يا مثلا‌ خليج‌فارس راچگونه خواهد ناميد، پس از آن در خصوص اوباما به قضاوت بنشينيم و چهره او را آن طور كه بايسته است ترسيم كنيم.(12/9)

آفتاب يزد: اي كاش رئيس‌جمهور ما هم مانند شما كمي صبر مي‌كرد تا مواضع اوباما آشكارتر شود آنگاه درباره ارسال پيام تبريك براي او تصميم مي‌گرفت.

2252- آقاي احمدي‌نژاد در مصاحبه تلويزيوني بعد از خبر شبكه يك سيما اعلام كرد كه ما با اقداماتي كه انجام داديم به دلار ضربه زديم، بنابراين سوالي كه لازم است ايشان پاسخ دهد اين است كه چرا طي چند ماه اخير قيمت دلار در بازار رسمي و غيررسمي ايران افزايش يافته است؟ (12/9)

2325- از انزلي تماس مي‌گيرم. 3 مطلب دارم: 1- آقاي احمدي‌نژاد در گفتگوي امشب تلويزيوني باز گفتند كه همه مردم ايران اين طرح تحول را قبول دارند، چون فرم‌هاي آن را پر كرده‌اند، آيا عده اي از مردم فقط براي اينكه بعدا از پرداخت نقدي يارانه‌ها محروم نشوند اين فرم‌ها را پر نكردند؟ 2- همه اقتصاددانان مي‌گويند بحران اقتصادي جهان بر اقتصاد ايران تاثير مي‌گذارد، ولي آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويند هيچ تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد 3- چرا آقاي احمدي‌نژاد به جلسه 30 سال قانونگذاري و نظارت كه با حضور اكثر چهره‌هاي سياسي از سلايق مختلف در مجلس برگزار شد نرفتند باز بعضي‌ها بگويند رابطه مجلس و دولت واقعا گل و بلبل است. (12/9)

آفتاب يزد: ظاهرا در دولت آقايان موسوي، رفسنجاني و خاتمي هر سال يك بار مردم با صف كشيدن در برابر بانك‌ها و گرفتن كوپن، اعتماد خود را به دولت اعلام مي‌كردند!

2325- خواهش مي‌كنم يك مقاله كامل بنويسيد در مورد اين منت يارانه‌اي كه در قبض‌ها هست، معيارش چيست و از كجا پيدا شده، با چه معياري سنجيده مي‌شود و اينكه آيا اينها قيمت‌هاي اعلام شده را جهاني مقايسه مي‌كنند؟ آيا نفت را 140 دلار مي‌خرند مي‌برند با دو كارگر 6 هزار دلاري تصفيه مي‌كنند بعد سوار كشتي مـي‌كـنـنـد بـعـد مـيآورنـد در خـليج فارس به صورت بنزين مي‌فروشند، آيا با آن قابل قياس است؟ خواهش مي‌كنم در اين مورد هرچه مي‌توانيد بنويسيد. (12/9)

2321- ضرب المثل رايج منطقه ما اين است كه هركس قد و بالاي يار خود را در سروده‌هايش مورد ستايش قرار مي‌دهد و اگر نگاهي دقيق به تمام رسانه‌هاي فعلي جهان بيندازيم اين ضرب المثل در مورد تمام آنها صدق مي‌كند اما در بعضي از آنها فرصتيبه مخالفان داده مي‌شود تا به اظهارنظر بپردازند و ديدگاههاي خود را مطرح كنند، ولي اسلاميت نظام ايجاب مي‌كند كه صدا و سيماي آن واقعيات موجود در جامعه و جهان را به بهترين شكل ممكن و با كمال صداقت منعكس كند و خواسته‌هاي مردم از مسئولان از اين طريق به سمع مسئولان برسد و منتقدين دولت بيش از هر رسانه ديگري فرصت مطرح كردن ديدگاههاي خود را داشته باشند، اما متاسفانه شاهد بوديم كه ياران نزديك انقلاب از عملكرد سياسي صداو سيما انتقاد كردند و ادامه روند كنوني در صدا و سيما موجب نه تنها تاخير بلكه عدم چاره‌جويي براي برخي مفاسد يا ضعف‌ها و مخفي ماندن آنها خواهد بود. (12/9)

1038- يكي از اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز عنوان كرده حاضرم گراني را تحمل كنم ولي شكست احمدي‌نژاد را نبينم، آقاي واحدي تو را به جدت قسم مي‌دهم كه سوال بنده را بدون تعارف و رودربايستي جواب دهيد، خداوكيلي مسئولي را در كشور سراغ داريد كه خودش و خانواده محترم او شخصا مشكل گرسنگي و گراني را تحمل كرده باشد؟ كدام يك از سياستمداران مطرح در سطح جامعه دغدغه پرداخت اجاره‌خانه و يا تهيه مايحتاج روزانه خود را دارند؟ گراني در جامعه اگر بيداد هم بكند گريبان بعضي از سياستمداران را نخواهد گرفت. (12/9)

1241- از تبريز تماس مي‌گيرم. موضوع اول اينكه من از مصاحبه آقاي واحدي بسيار استفاده كرده و آفرين گفتم كه به سوالات، صريح و با صداقت جواب داده و سياست بازي نكرده بودند. مصاحبه بايد همين طور باشد چون سياست ما عين ديانت بايد باشد، يعني اين طور هم مي‌شود تعبير كرد كه سياسيون ما با اعمال و رفتارشان ديانت خود را هم نشان مي‌دهند. موضوع دوم اينكه آقاي كروبي فرمودند عده‌اي، جوانان ما را به چشم پياده نظام مي‌بينند خواستم به آقاي كروبي بگويم عده‌اي ضمن آنكه مردم ما را بـا عـنوان قهرمان و شهيدپرور خطاب مي‌كنند اما آنها را سياهي لشكر مي‌بينند. (12/9)

0028- از رشت تماس مي‌گيرم. به آقاي شجوني بفرماييد اولا‌ جنابعالي نماينده 70 ميليون جمعيت نيستيد و كسي هم به شما يا هيچ فرد ديگري وكالتي نداده، ثانيا شايد شما گراني برايتان مهم نباشد، اما مردم مشكل مسكن دارند، ساير بدبختي‌ها دارند. اجاره مسكن، گراني و تورم سرسامآور است. (12/9)

1847 من نمي‌دانم چرا اين قدر دختران تحت ظلم واقع مي‌شوند و مردها برعكس. متاسفانه صفحه حوادث شما از زن‌ها حمايت مي‌كند. بيچاره بعضي از مردها.(12/9)

آفتاب يزد: در يك نكته با شما هم عقيده‌ايم كه در بعضي فريب خوردن‌ها، دختر خانم‌ها و خانواده‌هاي آنها بي تقصير نيستند. اما از ما توقع نداشته باشيد كه به خاطر حمايت از آقايان، جاي متهم و شاكي را در صفحه حوادث عوض كنيم.

1911- از گيلان تماس مي‌گيرم. جناب آقاي دكتر سيدمحمد خاتمي هميشه در حساس‌ترين مقطع انقلاب با حضور سبزش ما را از بعضي نگراني‌ها نجات داده است. (12/9)

1912- پــيــشــنــهـادي داشـتـم بـراي نـمـايـندگان محترم مجلس. مي‌خواستم بگويم به خاطر اينكه حقي از كانديداهاي رياست جمهوري ضايع نشود، طرحي را به مجلس بدهند مبني بر اينكه سه ماه قبل از انتخابات تصوير هر رئيس‌جمهور كه بر سر كار است از صدا و سيما پخش نشود. فكر مي‌كنم اين طور عدالت هم رعايت شود. (12/9)

0605- باور بفرماييد وقتي از موضوعات متعدد و پر از تشتت در افكار و كردار برخي سياستمداران دچار عذاب وجدان مي‌گردم، با دادن پيام و خواندن پيام ديگران مقداري تسكين مي‌يابم. از طرفي صدا و سيما مرتب قتل و كشتارهاي زمان جنگ به وسيله رژيم عراق را نشان مي‌دهد و از سوي ديگر از كمك‌هاي ميليارد دلاري به وسيله ايران به كشور عراق مطلع مي شوم، اينها باعث عذاب وجدان و ناراحتي روحي و فكري حقير شده است. (12/9)

1134 - پيامي براي آقاي رئيس جمهور داشتم، از ايشان خواهش و تمنا مي كنيم كه 4 سال براي ايران عزيز زحمت كشيديد اجازه بفرماييد اين طرح تحول اقتصادي را كسان ديگري بررسي كنند.(12/9 )

1035- پيام دهنده‌اي ابراز اميدواري كرده بودند كه رئيس جمهور با عنوان كردن اين موضوع كه اسامي رانت خواران و زالوهايي كه خون مردم را مي‌مكند اعلا‌م نمايند و در ادامه ابراز اطمينان كردند كه با اين كار رئيس جمهور وضع اقتصادي كشور درست مي شود و در نتيجه امثال پيام دهنده محترم به پاي صندوق هاي راي مي آيند. در اينجا ذكر دو نكته لا‌زم به نظر مي رسد: 1- ظاهراً پيام دهنده عزيز مطلب رئـيـس جـمهور را به درستي نفهميده‌اند، آقاي احمدي نژاد منظورشان از كوتاه نيامدن اين نبوده كه اسامي مفسدان اقتصادي را اعلا‌م كنند، اظهارات ايشان در رابطه با رفتار بعضي نمايندگان مجلس با دولت نهم مي باشد و از اينكه نمايندگان مجلس وزراي ايشان را استيضاح مي‌كنند و باعث كارشكني در برابر برنامه‌هاي دولت مي شوند چنين اظهاراتي را بيان كردند2- پيام دهنده محترم فكر مي‌كنند تمام ريشه هاي اقتصادي كشور ما مربوط به رانت خواران مي باشد و با معرفي آنان تمام گرفتاري‌ها حل مي شود، اما اقتصاد بيمار ما از نبود كارشناسان خبره اقتصادي رنج مي برد، از عدم سرمايه گذاري مناسب، از طرح هاي كارشناسي نشده، از نظام بانكي سنتي، از نبود بستر مناسب در زمينه هاي صنعت ، معدن ، اشتغال و هزاران درد بي‌درمان ديگر. (12/9 )

آفتاب يزد: پس از آنكه تيتر سخنان آقاي رئيس‌جمهور را در روزنامه چاپ كرديم دفتر رياست جمهوري توضيحاتي ارسال كرد و مقصود ايشان را كوتاه نيامدن در پيگيري اهداف انقلا‌ب دانست.

1444- از آستارا تماس مي‌گيرم. آقاي واحدي! اين قانون اساسي ما چگونه نوشته شده، هر كسي براي خودش يك جور تفسير مي‌كند، اصل 136 مي‌گويد كه هر گاه نيمي از وزيران تغيير كند كابينه بايد مجددا راي اعتماد بگيرد ولي آقاي لاريجاني مي‌گفت چون وزير كشور 3 بار تغيير كرده پس يك وزارتخانه حساب مي‌شود وقتي در اصل 136 از كلمه وزير استفاده شده است، تمام نمايندگان مجلس و دست‌اندركاران انتخابات اين كلام امام را كه مجلس در راس امور است و ميزان راي ملت است را همه جا به كار مي‌برند ولي نمي‌دانم چرا به آن عمل نمي‌كنند؟ (12/9)

آفتاب يزد: در اصل 136 قانون اساسي، تغيير موردبحث قرار گرفته است نه نيمي از وزيران. در عين حال تصور مي‌كنيم كه بهتر است حقوقدانان به تفسير اين موضوع بپردازند تا از يك طرف احتمال از اكثريت افتادن هيئت وزيران، باعث سستي عده‌اي از نمايندگان درانجام يك وظيفه مهم نظارتي- استيضاح- نشود و از سوي ديگر يك تفسير سست، در كشور تثبيت نشود.

1803- اكنون كه تا زمان انتخابات رياست جمهوري نزديك به 7 ماه و اندي مانده است اميد است صفحه‌اي را انتخاب و از مردم بخواهيد كه چه انتظاري از رئيس‌جمهور آينده داريد و بعدا آنها را به صورت جدول در روزنامه‌تان چاپ كنيد. (11/9)

آفتاب يزد: از همين امروز از خوانندگان روزنامه مي‌خواهيم از طريق همين ستون، توقعات خود از رئيس‌جمهور آينده را بيان كنند.

1713- در تاريخ معاصر مربوط به سال سوم دبيرستان هيچ صحبتي از عهدنامه‌هاي ننگين تركمانچاي و گلستان نشده است. آيا تحت تاثير فشار دولت روسيه اين حذف صورت گرفته است؟ آيا نبايد فرزندان اين آب و خاك با خائنين اين ملت آشنا شوند؟ خواهشمنديم در اين مورد تحقيقي كنيد و اين گزارش را تهيه نماييد. (11/9)

1417-از آستارا تماس مي‌گيرم. من نمي‌دانم در اين سه چهار سال اخير چه بر سر بعضي سياستمداران ايران آمده است؟ دولت هم قطعنامه شوراي امنيت را كاغذپاره مي‌نامد و بعد تلاش فراوان مي‌كند كه به عضويت شوراي امنيت دربيايد اما بسياري از مدعيان دوستي با ايران، به رقباي ايران راي مي‌دهند. كميسيون امنيت ملي مجلس تغيير محل فعلي سازمان ملل را تصويب مي‌كند. مجلس اگر قدرتمند است طرح‌هايي را كه براي دولت تصويب كرده خواستار اجراي آن باشد. ما اطلاع‌رساني بيشتر از اين را انتظار داشتيم. (11/9)

1404- از تهران تماس مي‌گيرم. به نظر مي‌رسد الحمدلله و به شكرانه خداوند بزرگ، مشكلات داخلي اعم از بيكاري، كنترل تورم، گراني و مشكلات مسكن و معيشتي مردم توسط نمايندگان محترم مجلس حل گرديده و به فكر تغيير مقر سازمان ملل افتاده‌اند كه انشاءالله با همكاري دولت، مشكل فوق و بحران اقتصادي غرب مرتفع مي‌گردد. (11/9)

1102- از جناب آقاي محمدخاتمي عزيز درخواست مي‌شود به ابهام و ترديدها خاتمه داده و قطعا در انتخابات رياست جمهوري شركت داشته باشند، زيرا بدون هيچ‌گونه تعارف و پرده‌پوشي بايد گفت كه بسياري از مردم از عملكرد دولت فعلي در اداره امور كشور راضي نيستند. مثال بي‌شمار است كه به يك مورد آن يعني مسئله سهميه‌بندي بنزين اشاره مي‌شود كه علي‌رغم مخالفت شديد مردم صورت پذيرفت كه پيامد ناخوشايند آن هنوز هم ادامه دارد.(10/9)

آفتاب يزد: به نظر ما، تنها دليل شركت يك كانديدا نبايد نارضايتي مردم از وضعيت فعلي باشد بلكه حتي به فرض رضايت نسبي مردم از يك دولت- كه به نظر ما درحال حاضر وجود ندارد- باز هم نامزدهايي بايد در عرصه حاضر باشند و برنامه‌هاي علمي و اجرايي، براي بهتر شدن اوضاع ارائه نمايند. در ضمن تصور مي‌كنيم اگر قرار باشد از برنامه‌هاي ناراضي ساز دولت سخن بگوييم حتما مسائلي بسيار مهم‌تر از سهميه ‌بندي بنزين وجود دارد.

1854- از كرج تماس مي‌گيرم. طبق شواهد و قرائن موجود، روزنامه معروف و كم خواننده ولي هنوز پرقدرت به روي روزنامه محبوبمان آفتاب يزد زوم كرده و مطالب آن را جمله به جمله و كلمه به كلمه رصد مي‌كند تا چنانچه مطلب دندان گيري پيدا كرد حكم اعدام صادر كند، لذا از پيام دهندگان گرامي اين ستون استدعا دارم در ارسال پيام‌هاي خصوصا سياسي حداقل تا آستانه انتخابات، نهايت احتياط را مراعات فرمايند. بنده تازه متوجه شدم كه چرا مدتي است جناب آقاي واحدي عزيز بال و پر پيام‌ها را قيچي مي‌كنند. پاينده باشيد. (10/9)

2231- چگونه مي‌توانيم با آوردن انگور از آن سوي جهان به اصلي پايبند بمانيم؟ مگر اصل تفكر و انديشه ملي و معنوي ما شكر نعمت نيست، پس چرا با اين همه زمين و اين نيروي كار و اين آفتاب گرم گندم نمي‌كاريم كه شكر خالق به جا آورده و نان به دست مردم بدهيم و هر روزمان بي‌بركت تر از روز پيش نشود؟ گندم يك اصل است و بنابراصلي از اصول اخلاق، كاشته غير را خوردن حرام است حتي اگر خريده شده به وجه رايج نفت بوده و آلوده به دست سارقان دريايي نباشد. (11/9)

2134- عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت اگر دوام آقاي احمدي‌نژاد را به تحمل گراني ترجيح مي‌دهد شايد هنوز نمي‌داند كه نتيجه گراني بر اقشار ضعيف جامعه چيست، چه برسد به تحملش؟ مگر اينكه اين اظهارات تعبير ديگري داشته باشد كه من از درك آن عاجزم. (11/9)

2105- نمايندگان كميسيون امنيت ملي! دوستان خودتان كه از آسيا گرفته تا شاخ آفريقا و آمريكاي لاتين از اين كمك‌هاي مملكت ما تغذيه مي‌كنند به ما براي عضويت در شوراي امنيت راي ندادند چگونه براي جابجايي سازمان ملل تصميم مي‌گيريد، شما فكري به حال موادمخدر شرق كشور و عبدالمالك ريگي بكنيد كه مزدوران او با ربودن سربازان ايراني باعث داغدار شدن همه ايرانيان شده‌اند.(11/9)

1914- نمي‌دانم به چه دليل دولت نهم بايد بهترين دولت بعد از انقلاب ناميده شود؟ اينكه ايران بالاترين نرخ تورم را در كشورهاي منطقه كسب كرده، نشانه همين خصلت دولت نهم است؟(11/9)

1240- با آقاي يونسي مصاحبه كردند و سوال شده كه چرا خاتمي مانند احمدي‌نژاد جرات مكاتبه و نامه‌نگاري با مقامات آمـريـكايي را نداشت، به نظر من اين نامه نوشتن و كارهاي احـمدي‌نژاد هيچ جراتي نمي‌خواهد چون درحال حاضر از گروههاي فشار و كفن‌پوشان فعلا‌ خبري نيست. درحالي كه آقاي خاتمي هر 9 روز بايد با يك بحران دست و پنجه نرم مي‌كرد. (11/9)

1459- آقايي كه فرمودند حاضرم گراني را تحمل كنم ولي شكست احمدي‌نژاد را نبينم، نمي‌دانم داراي مسئوليتي هستند يا نه؟ ولي به هر حال اميدوارم از جانب خودش سخن گفته باشد. بايد بگويم اولا‌ احساس گراني داريم تا احساس گراني! براي بعضي‌ها گراني يعني افزوده شدن مبلغ ناچيز به قيمت كالا‌ ولي براي بعضي‌ها گراني يعني نفوذ مشكل و درد تا مغز استخوان، گراني يعني شرمندگي، گراني يعني تحقير، گراني يعني شكستن غرور يك مرد در سكوت، گراني يعني گريه كردن در خفا و به دور از چشم خانواده، ثانيا بنده و عده زياد ديگري كه مي‌شناسيم حاضر نيستيم گراني را تحمل كنيم تا احمدي‌نژاد، خاتمي يا هر كس ديگر شكست نخورد. (11/9)

1848- تمام خطوط روزنامه‌تان را بايد با آب طلا‌ بنويسند به خصوص سرمقاله امروز 11/9 را. سپاسگزارم تشكر من نسبت به آفتابيان هميشه و دائمي است. (11/9)

آفتاب يزد: از لطف شما سپاسگزاريم.

0945- هنوز قطع يارانه‌ها شروع نشده برق و گاز گران شده، اگر قطع بشود چه مي‌شود؟ بايد چه بكنيم؟ خواهش مي‌كنم اين يارانه‌ها را قطع نكنند. (11/9)

0955- خواهش مي‌كنم اين پيام را كه خطاب به شهردار محترم رجايي شهر كرج است چاپ كنيد. جناب آقاي شهردار! شما جواز مي‌دهيد كه طرف، يك ساختمان 3 طبقه با اسكلت بسازد، ولي در عمل آنها 4 طبقه مي‌سازند و كاملا‌ بر تمام زواياي خانه‌هاي مقابل خود اشراف دارند لطفا سري به خيابان 12 فاز 1 بزنيد تا به صدق گفتار بنده پي ببريد. (11/9)

1217- از نوشهر تماس مي‌گيرم. روزنامه ايران مورخ 11/9 افزايش قدرت خريد با طرح تحول، آقاي شمس الدين حسيني گفته‌اند در طرح تحول اقتصادي منابع به سمت اقشار آسيب پذير سوق پيدا مي‌كند و با ميل متوسط به مصرف تقاضا افزايش مي‌يابد و يكي از اهداف طرح، افزايش قدرت اقشار آسيب پذير است، تو را به خدا اين را برايم معني كنيد. (11/9)

2327- از اروميه تماس مي‌گيرم. در مورد يارانه‌هاي اعلا‌م شده در قبض آب و برق و تلفن خواهش مي‌كنم مبناي قيمت‌گذاري را براي ما روشن كنيد. (12/9)

آفتاب يزد: مبناي قيمت گذاري، آن است كه مشخص شود دولت نهم مبالغ زيادي را به همه مردم كمك مي‌كند.

0008- مي خواستم از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلا‌مي خواهش كنم در مورد طرح تحول اقتصادي، خيلي دقت كنند. در ضمن آقاي احمدي‌نژاد فرمودند كه اين 65 ميليون نفري كه طرح اقتصادي را پر كردند يك نوع رفراندوم است كه با ما هم عقيده هستند. خواستم به ايشان بگويم بعضي از مردم از اينكه مبادا در آينده گرسنه‌تر بمانند و با توجه به تهديد بعضي مسئولان مبني بر اينكه هر كس فرم‌ها را پر نكند از يارانه محروم مي‌شود فرم‌هاي جمعآوري اطلاعات خانوار را پر كردند، شما اگر واقعا به طرح خود اعتماد كامل داريد يك رفراندوم علني برگزار كنيد وگرنه مردم از روي ناچاري اين طرح را پركرده اند. (13/9)

آفتاب يزد: اي كاش مسئولان دولتي به جاي تهديد به قطع يارانه كساني كه فرم‌ها را پر نكنند به صراحت مي‌گفتند شركت در طرح جمعآوري اطلاعات، رفراندومي براي تاييد سياست‌هاي دولت است.

0035- با درود بي‌پايان خدمت سروران بازنشسته هموطنم، جسارتاً عرض مي كنم كه مبالغ افزوده به حقوق بازنشستگان بزرگوار با توجه به سابقه سنوات خدمت و درآمد سرانه از ثروت ملي نفت آن قدر ناچيز است كه باز هم كفاف حداقل امكانات رفاهي هيچ خانواده‌اي را در عصر توسعه نمي دهد و به دليل اينكه اين افزايش حقوق جزئي از حق مسلم و كلا‌ن اين عزيزان است اساساً موجبات تشكري را هم فراهم نمي‌كند.(13/9)

1841- از خلخال تماس مي‌گيرم. سمند ال ايكس را از بازار تهيه كردم كه به مدت يك سال كارت طلايي داشت در كيلومتر 2170 به يكي از نمايندگي‌ها در ... مراجعه نمودم جهت تعويض روغن و كارهاي ديگر، فرمودند به مدت 11 روز زودتر از موعد مقرر مراجعه نمودم، با توجه به اينكه اگر 11 روز ديگر هم اين ماشين را سوار مي‌شدم قطعا كيلومتر از 22 هزار رد مي‌شد كه اصلا‌ قبول نمي‌كردند دوباره با كارت طلايي كارهاي ديگر را انجام دهند، خواهشمندم بپرسيد چرا به بهانه‌هاي واهي مردم را سرگردان و سردرگم مي‌كنند، يكباره بگويند كارت طلايي به هيچ دردي نمي‌خورد. (12/9)

آفتاب يزد: نام شهرستان، در روزنامه موجود است.

1636- همان‌طور كه شما نيز استحضار داريد تعدادي دفاتر پستي در مناطق شهري به فعاليت اشتغال دارند، ولي متاسفانه كمتر كسي است كه از نشاني آنها اطلاع داشته باشد لذا موجب نهايت امتنان خواهد بود كه چنانچه براي آن روزنامه گرامي ميسر باشددر يكي از شماره‌ها نشانه دقيق و ساعات آغاز و پايان كار آنها را براي آگاهي شهروندان درج فرماييد. (12/9)

آفتاب يزد: اگر اداره پست ليست آدرس‌هاي موردنظر را در اختيار ما بگذارد آن را در روزنامه‌ چاپ خواهيم كرد.

1844- از رشت تماس مي‌گيرم. با توجه به قانون وزارت آموزش و پرورش كه گفته‌اند هيچ پولي نبايد در زمان ثبت‌نام از دانشآموزان گرفته شود اما در دبيرستان ... رشت با اسم دبيرستان مشاركتي مبلغ 60 هزار تومان آن هم به صورت علي الحساب از بچه‌ها مي‌گيرند وقتي هم كه اعتراض مي‌كنيم مي‌گويند كه شما برگه‌اي را امضا كرده‌ايد و ملزم به پرداخت اين وجه هستيد. لطفا مسئولان به اين مورد رسيدگي كنند. (12/9)

آفتاب يزد: نام دبيرستان در روزنامه موجود است.

1724- ادعاي مضحك رئيس مجلس نمايندگان بحرين كه را در روزنامه خواندم واقعا چه قدر بي‌شرمي را از حد گذرانده‌اند، اي كاش به فكر اين باشند كه يك روزي بحرين باز مجددا به سرزمين اصلي يعني ايران برمي‌گردد. مطمئن باشند آن روز خواهد رسيد نه اينكه امارات جزاير را پس بگيرد! شما شرم كنيد، اگر نمي‌گذاشتند بحرين به دست شما برسد شما امروز چنين حرفي نمي‌زديد. (12/9)

آفتاب يزد: وقتي در يك دوره كوتاه، عالي‌ترين مقامات كشور ما سفرهاي پشت سر هم به بحرين انجام مي‌دهند بايد هم منتظر اين پرگويي‌ها باشيم.

1218- سوالي از سيماي جمهوري اسلامي داشتم. سال‌هاي سال از كانال‌ها و شبكه‌هاي مختلف هميشه گزارشگر و تصويربردار يك عده‌اي را به مكه مي‌فرستند، مي خواهم بدانم آيا در كشورهاي ديگر يك چنين رسمي هست يا اينكه فقط مختص كشور ماست؟ اينها با هزينه دولت مي‌روند يا اينكه خودشان هزينه را پرداخت مي‌كنند، در ضمن با توجه به اينكه مردم سال‌هاي سال در نوبت هستند چرا بايد چنين چيزي در كشور ما وجود داشته باشد؟ (12/9)

آفتاب يزد: آيا همه ما بايد به سراغ ضعيف‌ترين اقشار برويم؟ لابد خبر سفر مجدد يك مقام عالي‌رتبه به همراه همكاران به حج و ملحق شدن ايشان به بعضي اعضاي خانواده محترمشان كه چند روز قبل به حج مشرف شده‌اند را شنيده‌ايد.

1917- حدود دو ماه و نيم از ماه مبارك رمضان گذشته و هنوز دولت نتوانسته يك سبد كالاي ساده بازنشستگان را تكميل نمايد و باعث سرگرداني بسياري از آنها شده است. براي مردم جاي نگراني وجود دارد كه چه طور دولت مي‌خواهد براي 35 ميليون يا بيشتر ايراني، طرح يارانه اقتصادي را اجرا كند؟ (12/9)

پاسخ شركت آب و فاضلا‌ب غرب استان تهران

بازگشت به مطلب مندرج در نشريه مورخ 18/8/87 در خصوص به اطلا‌ع مي‌رساند: در بخشي از فاز 4 مهر شهر شبكه فاضلا‌ب اجرا و محل حفاري نيز بلا‌فاصله پوشانده شده است و در حال حاضر حفاري رها شده و روباز در اين منطقه وجود ندارد. از آنجايي كه شبكه جديد جمعآوري و دفع فاضلا‌ب، رويكرد بهداشتي و زيست محيطي دارد شهروندان محترم بايد انشعاب فاضلا‌ب را مانند انشعاب آب براي واحدهاي مسكوني خويش خريداري كرده و به جاي استفاده از چاه‌هاي جذبي كه مخاطرات بهداشتي وعواقب زيانبار زيست محيطي دارد،‌از شبكه جديد فاضلا‌ب بهره‌مند شوند.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا اداره كل روابط عمومي

عطف به مطلب مندرج در صفحه 7 مورخه 29/5/87 آن روزنامه، تحت عنوان احتراما به اطلا‌ع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان تهران در خصوص مشاجره مامور راهنمايي با راننده پرايد اعلا‌م داشته علت، ناشي از بي توجهي راننده به تذكر پليس و عدم ارائه مدارك بوده كه اين جانباز عزيز از مسئله اصلي بي اطلا‌ع مي‌باشد و فقط ناظر تنش بين مامور و راننده متخلف بوده است، عليهذا تذكر لا‌زم به مامورين در خصوص جلوگيري از بروز موارد مشابه داده شد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن