تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812881253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از برنامه‌هاي دومين روز جشنواره موسيقي فجر سازها امروز در تهران از ساعت 17:30 به صدا در مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارشي از برنامه‌هاي دومين روز جشنواره موسيقي فجر سازها امروز در تهران از ساعت 17:30 به صدا در مي‌آيند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

دومين روز از بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي بين‌المللي موسيقي فجر با اجراي 19 گروه و برگزاري يك نشست تخصصي ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، فردا چهارشنبه - بيستم آذر ماه سال جاري دومين روز از جشنواره با اجراي سه گروه در تالار وحدت آغاز مي‌شود.

در بخش بانوان گروه «نغمه پروانه» با سرپرستي پروانه حاجي غلام‌حسيني و روح‌انگيز ميرزايي و گروه

«ژيوار» به سرپرستي ژيوار شيخ‌الاسلامي به ترتيب از ساعت 17:30 اجرا دارند و بعد از آن در بخش تك‌نوازي اساتيد ، فرهنگ شريف، منصور نريمان و هادي منتظري ساعت 21 برنامه‌ي خود را اجرا مي‌كنند.

تالار رودكي نيز فردا با اجراي سه گروه برنامه خود را از سر مي‌گيرد. در اين تالار ساعت 17:30 «اركستر سمفونيك دانشگاه هنر» به رهبري محمد حسين حميدي و گروه «مهر نوا» به سرپرستي نازلي بخشايش به ترتيب ساعت 17:30 و گروه موسيقي «باروك » از كشور هلند به سرپرستي ليرتوول ساعت 21 اجرا دارند.

در دومين روز از جشنواره موسيقي چهار گروه مختلف در دو نوبت متوالي در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر برنامه اجرا مي‌كنند.

گروه «ترنج» به سرپرستي مريم نيك‌بين و گروه «آبيد» به سرپرستي بهرام ساعد ساعت 17:30 و گروه‌هاي «سپهر» به سرپرستي احمد رضاخواه و «ژوان نو» به سرپرستي رهام سبحاني ساعت 21 در اين تالا اجرا دارند.

فرهنگسراي نياروان نيز روز چهارشنبه ساعت 17:30 پذيراي گروه‌هاي « نيواك» به سرپرستي گلريز زربخش و «لاويتا» به سرپرستي فرشاد فولادوند است و ساعت 21 با اجراي «آرس نووا» به سرپرستي آرمين قيطاسي و « تك‌نوازي پيانو» توسط مجيد توسلي اجراهاي خود را ادامه مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، در فرهنگسراي ارسباران نيز گروه «كر پارسيان» با سرپرستي مازيار عطريان و گروه «كر روستا» به سرپرستي صابر جعفري ساعت 18 اجرا خواهند داشت.

تالار بزرگ وزارت كشور نيز فردا ساعت 21 ميزبان رضا صادقي خواننده پاپ مي‌شود.

همچنين بخش دوم ميزگرد « نقد برنامه‌هاي آموزشي 30 سال اخير هنرستان‌ها و دانشكده‌ها» فردا ساعت 15 در خانه هنرمندان ايران برگزاري خواهد شد.

***************************************

نوازندگاني از چهار كشور جهان امشب – سه شنبه شب - همزمان با عيد قربان و در نخستين شب از برگزاري بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر، موسيقي تلفيقي اجرا مي كنند.

هنرمنداني از كشورهاي تركيه، روماني ، هلند و ايران موسيقي تلفيقي با نام ، Tirana را در تالار وحدت اجرا مي كنند.

اين برنامه ساعت 21 براساس تلفيق فرهنگ ها اجرا مي شود.

در اين گروه علي رحيمي نوزانده سازهاي كوبه‌اي و دف و تنبك و «كوروش بابايي» نوازنده كمانچه آثاري از ايران نيز تلفيقي درحوزه موسيقي ملل را ارائه مي‌كنند.

در اين اجرا گوشه‌هايي از موسيقي منطقه آناتولي ، بالكان تركيه و فولك هلند با همراهي موسيقي ايران كه برگرفته از موسيقي رديف دستگاهي است گونه‌اي از موسيقي تلفيقي را ارائه مي‌دهند.

********************

گروه‌هاي خارجي شركت‌كننده در بيست‌وچهارمين جشنواره موسيقي فجر از امشب در تالار وحدت و سالن رودكي ساعت 21 برنامه دارند.

در بخش بين‌الملل جشنواره موسيقي فجر، موسيقيداناني از كشورهاي هلند، اتريش، ايتاليا، فرانسه، استوني، روماني و تركيه در دو شاخه كلاسيك و جنبي برنامه اجرا مي‌كنند.

در نخستين شب برگزاري جشنواره، موسيقي فيوژن Tarhana ساعت 21 با شركت هنرمنداني از تركيه ، روماني، هلند و ايران برگزار مي‌شود.

سالن رودكي تهران نيز ساعت 21 چهارشنبه شب شاهد حضور نوازنده‌اي از هلند خواهد بود.

Johannes Leetouwer نوازنده ويولن هلندي كه در شيوه‌هاي اجرايي موسيقي قديم تخصص دارد، قطعاتي از دوران «باروك» را اجرا مي‌كند.

گروه ايتاليايي Secret theatre نيز موسيقي مدرن را با تمركز بر آثار مكتب وين و بويژه «آرنولد شوينبرگ» ساعت 21 پنجشنبه شب در تالار وحدت به روي صحنه مي‌برد.

گروه موسيقي مدرن از ايتاليا دوقطعه آوازي از «آرلوند شومينگر» يكي از تاثيرگذارترين موسيقيدان‌هاي قرن گذشته را اجرا مي‌كند.

Storioni نيز گروهي ديگر از هلند است كه جمعه شب با تركيب ويولن و پيانو قطعاتي از دوران رمانتيك را ساعت 21 در تالار رودكي اجرا خواهد كرد.

گروه Resonabilis از كشور استوني نيز يكشنبه شب هفته آينده ساعت 21 در سالن رودكي موسيقي فولك را با اجراي نواهاي محلي اين منطقه اجرا مي‌كند.

در اين برنامه براي نخستين‌بار در ايران سازي به اسم «كنل» معرفي و نواخته خواهد شد. كنل از خانواده ساز قانون است.

قطعاتي از موسيقي امپرسيون نيز در جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر در تالار وحدت اجرا مي شود.

اين قطعات را كوارتت A Piacer از فرانسه ساعت 17:30 روز دوشنبه آينده به اجرا در مي‌آورد كه در اصل بر آهنگسازان امپرسيون فرانسه متمركز خواهد بود.

در اين روز گروه نوازندگان اركستر مجلسي «موتسارت» از اتريش نيز قطعاتي از دوران كلاسيك به صحنه مي‌برد، اين برنامه نيز ساعت 21 در تالار وحدت تهران اجرا مي‌شود.

همچنين گروه‌هاي دعوت شده از كشورهاي خارجي در طول برگزاري جشنواره در دانشگاه تهران اجراهاي پژوهشي خواهند داشت.

گروههاي خارجي علاوه بر اين برنامه‌ها با هماهنگي‌هاي انجام شده با اداره كل فرهنگ و ارشاد فارس و انجمن موسيقي شيراز به اين شهرستان اعزام مي‌شوند.

گفتني است: جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر ساعت 17:30 امشب آغاز مي‌شود و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن