تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر/272 هزار نفر از نيروهاي غير رسمي آموزش و پرورش معلم نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر/272 هزار نفر از نيروهاي غير رسمي آموزش و پرورش معلم نيستند
تنها 247 هزار و 616 نفر از متقاضيان استخدام در وزارت آموزش و پرورش در مشاغل آموزشي اين وزارتخانه مشغول به كار هستند و مابقي اين افراد كه 53 درصد متقاضيان استخدام در اين وزارتخانه را تشكيل مي دهند در اموراداري كار مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزير آموزش و پرورش در پيوست نامه 28/8/87 خود به رئيس جمهور طي يك گزارش تحقيقي مفصل به تحليل وضعيت نيروي انساني شاغل غيررسمي در وزارت آموزش و پرورش پرداخته و شرايط استخدام معلمان حق التدريسي را بررسي كرده است.

در اين گزارش تحليلي آمده است " براي حل مشكل وضعيت استخدامي نيروهاي حق التدريسي آزاد آموزش و پرورش در سالهاي گذشته مجلس شوراي اسلامي در سال 1383 با تصويب طرحي يك فوريتي، آموزش و پرورش را ملزم به استخدام 40 هزار نفر از آنان نمود كه اين مصوبه به اجرا درآمد و نه تنها موجب حل مشكلات مربوط به نيروي انساني اين وزارتخانه نشد بلكه موجوب تشديد اين مشكلات هم شد. به گونه اي كه در حال حاضر نتايج بررسيها نشان مي دهد كه از ميان 520 هزار و 567 نيروي انساني غيررسمي شاغل در آموزش و پرورش تنها 247 هزار و 616 نفر ( 47 درصد ) در مشاغل آموزشي شاغل هستندو مابقي در شغلهاي غير اداري فعاليت مي كنند."

در بخش ديگري از اين گزارش تحليلي آمده است كه 53 هزار نفر از نيروهاي غير رسمي شاغل در آموزش و پرورش را معلمان حق التدريسي آزاد شاغل در مدارس دولتي، 56 هزار و 687 نفر آموزشياران نهضت سوادآموزي تشكيل مي دهند و باقي نيروهاي غير رسمي كاركناني هستند كه در آموزشكده ها، مدارس بزرگسال، مراكز آموزش از راه دور، پيش دبستاني ها و... فعاليت مي كنند.

بنا بر مصوبه مجلس شوراي اسلامي در 25 شهريور ماه سال جاري آموزش و پرورش موظف است تمام معلمان حق التدريسي آزاد و آموزشياران نهضت سواد آموزي را تعداد آنها به بيش از 110 هزار نفر مي رسد استخدام رسمي كند.

اين در حالي است كه در سال 1386 طرح استخدام 41 هزار نفر از نيروهاي غيررسمي شاغل در آموزش پرورش با بيش از 3 سال سابقه كار و 12 ساعت تدريس در هفته به شرط پذيرفته شدن در آزمون تخصصي استخدامي در مجلس شوراي اسلامي به تصويب نهايي نرسيد.

دلايل وجود نيروهاي حق التدريس آزاد و شاغل غيررسمي در آموزش و پرورش

در ادامه گزارش تحليلي وزير آموزش و پرورش به رئيس جمهورعلت اصلي بكارگيري نيروهاي غير رسمي تحت عناويني چون حق التدريس آزاد كمبود نيروي متخصص در برخي از رشته هاي فني و حرفه اي و كارودانش و خروج آنان به دلايل مختلف از اين وزارتخانه و پراكندگي مدارس روستاهاي كشور عنوان شده و آمده است " با وجود چنين ضرورت هايي همواره نيروهاي حق التدريسي به عنوان نيروهاي كمكي آموزش و پرورش خلاء هاي موجود را پر كرده اند و در صورت استخدام اين نيروها بايد دوباره نيروهاي حق التدريسي جديدي را در اين وزارتخانه دعوت به همكاري كرد.

در بخش ديگري از اين گزارش علي احمدي ممنوعيت قانوني به كارگيري برخي از نيروهاي خدماتي و پشتيباني به صورت استخدام رسمي در آموزش و پرورش را عامل اصلي بكارگيري نيروهاي غير رسمي در بزرگترين وزارتخانه كشور عنوان كرده و آورده است: " طي سالهاي اخير و به دليل كمبود اين قبيل نيروها و ضرورت به كارگيري نيروهاي پشتيباني و اداري راه براي به كارگيري نيروهاي شركتي، قراردادي، حق الزحمه اي، هئيت امنايي، سرانه اي انجمن اوليا و مربيان هموار شده است."

آمار كاركنان آموزشي با وضعيت استخدام غيررسمي

در اين گزارش آمار كاركنان آموزشي با وضعيت استخدام غيررسمي نيز طي جدولي به رئيس جمهور ارائه شده است كه خبرگزاري مهر آن را براي اولين بار منتشر مي كند:

بر اساس اين جدول 13 هزار و 500 نفر از فارغ التحصيلان دانشگاهي و مراكز تربيت معلم بايد در سالهاي آتي به استخدام آموزش و پرورش درآيند و اين آمار علاوه بر فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم است كه از بدو دوران دانشجويي به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند و هر ساله جايگزين نيروهاي بازنشسته در نقاط مختلف كشور مي شوند.

بنا بر ارقام مندرج در اين جدول 33 هزارو 818 نفر از نيروهاي حق التدريس آزاد با مدرك كارشناسي و بالاتر و 19 هزار و 207 نفر با مدرك كارشناسي هم اكنون در آموزش و پرورش مشغول به فعاليت هستند.

علاوه براين 4 هزار و 600 نفر از نيروهاي حق التدريس آزاد درآموزشكده هاي فني و حرفه اي، 13 هزار و 519 نفر در مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور، 20 هزار نيروي خريد خدمات آموزشي هنرستانها، مدارس كارو دانش، نيروهاي سرانه اي انجمني مدارس شاهد، نمونه دولتي، هئيت امنايي، دارالقرآن ها و يك هزار نيروي آموزشي مدارس بازمانده از تحصيل، 21 هزار و 645 مربي غيررسمي مهدكودك و پيش دبستاني هاي مستقل و 63 هزار و 645 نيروهاي حق التدريس آزاد مدارس غيرانتفاعي مشغو به كار هستند كه ساير نيروهاي آموزشي غيررسمي را تشكيل مي دهند.

از آموزشياران نهضت سوادآموزي نيز 53 هزار و 187 آموزشيار قراردادي و حق التدريسي و 3 هزار و 500 مدير نهضت سوادآموزي با مدرك كارداني و حداقل 4 سال سابقه كار هستند كه جمعا با نيروهاي قبلي 247 هزار و 616 نفر از جمعيت كاركنان آموزشي با وضعيت استخدامي غيررسمي را تشكيل مي دهند.

آمار كارمندان اداري با وضعيت استخدامي غيررسمي

بر اساس اين جدول 52 هزار و 614 نفر از نيروهاي غير رسمي شاغل در آموزش و پرورش تحت عنوان كاركنان قراردادي شاغل در مدارس و اداره هاي استانها و حوزه هاي ستادي، 25 هزار و 113 نفرتحت عنوان كارمند شركتي شاغل در مدارس و اداره هاي استانها و حوزه ستادي، 3هزار نفر تحت عنوان كاركنان شركتي شاغل در آموزشكده ها و مراكز تربيت معلم، يك هزار و 620 نفر تحت عنوان كارمند قرار دادي شاغل در آموزشكده ها و مراكز تربيت معلم و 121 هزار و 643 نفر تحت عنوان نيروي سرانه اي مدارس، هئيت امنايي، انجمني و جهادي مدارس در اين وزارتخانه طي سالهاي مختلف مشغول بكار شده اند.

همچنين 40 هزار و 436 نفر تحت عنوان نيروي اداري مدارس غيرانتفاعي، 22 هزار و 881 نفر تحت عنوان كارمند درمانگاه ها، تعاونيها، خانه هاي معلم، صندوق ذخيره در آموزش و پرورش مشغول بكار هستند و 5 هزار و 243 نفر ديگر نيز از نيروهاي قراردادي و شركتي شاغل در سازمانهاي و شركت هاي وابسته به وزارتخانه آموزش و پرورش همچون دانشگاه شهيد رجايي، پژوهشگاه تعليم و تربيت، سازمان ملي استعدادهاي درخشان و...با اين وزارتخانه همكاري مي كنند كه جمعا 272 هزار و 951 نفر را شامل مي شود.
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن