تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: مظلوم‌ترين مردم دنيا درغزه زندگي مي‌كنند بايد باهماهنگي ‌ومشورت بحران اقتصاد جهاني را پشت سر بگذاريم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: هاشمي رفسنجاني: مظلوم‌ترين مردم دنيا درغزه زندگي مي‌كنند بايد باهماهنگي ‌ومشورت بحران اقتصاد جهاني را پشت سر بگذاريم
تهران - حيات

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در غزه حدود يك ميليون و نيم جمعيت زندگي مي‌كنند. آنجا فضاي بسيار تنگي است و در شرايط عادي همه چيز در حد يك زندگي با رياضت است. اگر محاصره به اين اضافه شود، روزهاي سختي را بر مردم غزه رقم مي‌زند.
به گزارش حيات، رييس مجلس خبرگان رهبري، در خطبه‌هاي دوم نماز عيد سعيد قربان، گفت: ما هم گرچه با توجه به امكانات‌ تا حدودي نسبت به ديگران مصونيت داريم، اما همين حالا هم آثار اين موضوع در كشورمان قابل مشاهده است و اين شرايط به ما حكم مي‌كند كه همه‌ مسوولان، شخصيت‌ها و صاحب‌نظران در مجلس و دولت هماهنگي و مشورت كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني بحران اقتصادي جهاني را از مهمترين مسائل روز خواند و گفت: اين مساله شرايط سختي را براي دنيا پيش مي‌آورد و براي من روشن است كه بيش از همه دودش در چشم كشورهاي ضعيف و فقرا مي‌رود؛ زيرا در چنين شرايطي قدرتمندان و ثروتمندان سعي مي‌كنند گليم خود را از آب در بياورند.
وي گفت: در مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان ناظر سعي مي‌كنيم از اين ظرفيتي كه تفسير جديد از اصل 44 به وجود آورده و راه را براي حضور بخش خصوصي به وسعت در ميدان اقتصادي، عمران و آبادي باز كرده است استفاده كنيم چراكه همه شرايط انجام اين موضوع آماده است و مجلس هم قانون اجراي آن را تصويب و به دولت ابلاغ كرده است.
هاشمي رفسنجاني افزود: با ظرفيت‌هايي كه وجود دارد ما مي‌توانيم براي ايران در درجه‌ اول و براي جاهايي كه فكر مي‌كنيم احتياج به كمك دارند و مي‌توانيم به آنها كمك كنيم در درجه‌ بعد كاري كنيم و اين كار حتما نياز به وحدت، همدلي و همراهي و مشورت دارد.
وي تصريح كرد: با عجله و اقدامات نسنجيده و شتاب‌زده نمي‌شود به آساني از اين چيزي كه كله‌گنده‌هاي كشورهاي بزرگ را به ستوه آورده است، گذشت. ولي با اتكاء به اسلام، مردم و امكانات كشورمان اين اميد هست كه بتوانيم خيلي خوب از اين بحراني كه جهان را گرفته عبور كنيم.
هاشمي رفسنجاني به مساله محاصره‌ي غزه اشارهه كرد و گفت:« در غزه حدود يك ميليون و نيم جمعيت زندگي مي‌كنند. آنجا فضاي بسيار تنگي است و در شرايط عادي همه چيز در حد يك زندگي با رياضت است. اگر محاصره به اين اضافه شود آب، برق، سوخت، راه تجارت، دارو و امكانات را بر آنها ببندند كه همه‌ اينها را اسرائيل به اضافه‌ بمباران‌ها و گلوله‌باران‌ها مرتكب مي‌شود، روزهاي سختي را بر مردم غزه رقم مي‌زند.
رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه خاطر نشان كرد: وقتي انسان يك لحظه فكر مي‌كند مي‌بيند يك عده محصورند، مرزهايشان بسته است، نه مي‌توانند بيرون بروند و نه مي‌توانند به داخل چيزي بياورند، به دريا راه دارند اما نمي‌توانند از آن استفاده كنند، فرودگاه دارند اما نمي‌توانند بهره‌اي از آن ببرند، حتي مصر و اردن مرزشان را بر اينها بسته‌اند. مظلوم‌ترين منطقه و مظلوم‌ترين مردم دنيا آنجا زندگي مي‌كنند.
هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: چقدر وجدان دنيا كور شده و چقدر قدرتمندان حامي اسرائيل بي‌وجدانند كه اين منظره‌هاي تاسف‌بار و مصيبت‌بار را مي‌بينند، بيمارستان‌هاي تاريك، بچه‌هايي كه روي تخت بيمارستان خوابيده‌اند و داروها به آنها نمي‌رسد و برق هم قطع مي‌شود آنجا خيلي مصيبت جدي است. اين نشان بزرگي است از بي‌وجداني قدرت‌هاي بشري و مخصوصا كشورهاي اسلامي كه اگر بخواهند ذره‌اي از احكام اخوت اسلامي را مراعات كنند نمي‌توانند اينطور در برابر مصيبت‌هاي مردم غزه تحمل كنند.
وي با بيان اينكه نمي‌دانم مصري‌ها كه اين سوابق طولاني را در تمدن و اسلام دارند، چطور تحمل مي‌كنند كه مرز خود را بر اين مردم ببندند و حتي تونل‌هايي كه زير زمين حفر مي‌كنند براي اينكه گاهي عبور كنند آنها را منفجر مي‌كنند. واقعا وجدان بشر بسيار بد نشان داده مي‌شود و حقيقتا براي مسلمان‌ها عار و ننگ است، خاطر نشان كرد: البته اين مصيبت‌ها بالاخره در دل مسلمان‌ها جمع مي‌شود و روزي اين دل‌ها منفجر مي‌شود و ظالم‌ها به خصوص اسرائيلي‌ها در اين آتش انفجار خواهند سوخت. ننگي هم براي برخي از كشورهاي اسلامي خواهد ماند و آنها بايد يك روزي در مقابل خداوند و پيش از آن در مقابل مردم آگاه مسلمان جواب پس بدهند.
رييس مجلس خبرگان رهبري در بخشي ديگر از سخنانش به ناامني‌ها در پاكستان، افغانستان، كشمير و هند اشاره كرد و گفت: اين منطقه درحال تبديل شدن به محيط خطرناكي است و مثل اينكه كنترل آن از دست دولت‌ها بيرون خواهد رفت. اشغالگراني هم كه آنجا آمده‌اند كاري جز تشديد اين ناامني‌ها ندارند. آنها خود عامل ناامني هستند. مي‌گويند كه براي امن كردن منطقه آمده‌اند اما خود تروريست‌پرور شده‌اند. از روزي كه آنها آمده‌اند قدرت تروريست‌ها بالا رفته و بيشتر شده و شرايط هم ناامن‌تر شده است.
وي افزود: علاوه بر اينكه شرق ما ناامن است از لحاظ انساني، بشري، اسلامي و منطقه‌اي هم براي ما مايه‌ نگراني است. كار زيادي هم از ما ساخته نيست البته آن مقداري كه بتوانيم مساعدت مي‌كنيم ولي بالاخره اينها در اوضاع نادرستي كه معلول حضور استكباري در منطقه است ريشه دارد. سال‌ها شوروي منطقه را ناامن كرده بود. آنها رفتند، خودشان هم متلاشي شدند، جاي آنها ناتو آمده و همان صحنه تكرار مي‌شود كه اميدواريم با آگاهي مردم مسلئه حل شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رييس جمهوري منتخب آمريكا اخيرا همان حرف‌هايي را كه آقاي بوش قبلا مي‌گفت با ادبيات كمي متفاوت تكرار مي‌كند. ايران را دنبال بمب هسته‌ اي و حامي تروريسم عنوان مي‌كند. تروريسمي هم كه اينها مي‌گويند حزب‌الله و حماس هستند. حزب‌الله نيروي مقاومت لبنان است و كشورشان را از شر اشغال اسرائيل نجات داده است. حماس هم نماينده‌ي مظلوم‌ترين مردم امروز دنيا است و اينگونه كه گفتم در غزه زندگي مي‌كند و دفاع مي‌كند.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: آيا اينها تروريست هستند يا تروريست كساني هستند كه از آن طرف درياها مي‌آيند و مردم را به اين روز سياه مي‌اندازند؟ اسرائيلي كه اصلا با ترور خلق شد، به وجود آمد و هنوز هم با اينكه ظاهرا يك دولت است، باز با ترور و كارهايي از اين قبيل مي‌خواهد خود را حفاظت كند. آن وقت شخصي از آن طرف درياها مي‌گويد كه ايران حامي تروريسم است و شرط مي‌كند كه شما تعليق كند تا ما با شما حرف بزنيم.
رييس مجلس خبرگان رهبري، در ادامه گفت: ببينيد كه چقدر اين حرف بي‌معناست. در اين 30 سال هم هميشه شما مي‌خواستيد با ما حرف بزنيد و ما نمي‌زديم حالا شما شرط سنگين مي‌گذاريد و مي‌گوييد تعليق كنيد تا ما با شما حرف بزنيم؟! يادتان رفته زماني كه گروگان‌ها در ايران بودند و نماينده‌هاي شما مي‌آمدند امام از قم فرمودند كه برگردند و آنها برگشتند. يادتان رفته كه آقاي مك فارلين با تذكره ايرلندي اينجا آمد و مسوولان ما حاضر نشدند با او حرف بزنند و مديران سطح دوم و سوم با وي حرف زدند.
وي همچنين گفت: اين ما هستيم كه تقاضاي حرف زدن با شما داريم كه شما براي حرف زدن و نه حل مسئله شرط مي‌گذاريد؟! انصافا خوب نيست و من انتظار ندارم كسي كه خود را از قاره‌ي آفريقا و نژاد سياه‌پوست مظلوم در آمريكا مي‌بيند حرف‌هايي را كه امثال بوش بايد بزنند را تكرار كند. من نصيحت مي‌كنم ما نمي‌خواهيم با آمريكا دعوا و جنگ كنيم و با آن درگير شويم. ما مي‌خواهيم حق خودمان را در استفاده از علوم و فنون دنيا داشته باشيم و روي پاي خود بايستيم.
هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضع گيري هاي كشورهاي عربي خطاب به اين كشورها گفت: از شما هم انتظاري نداريم. شما باز صحبت تشويق و تنبيه مي‌كنيد. ما نه تشويق شما را مي‌خواهيم و نه تنبيه‌تان مي‌تواند ما را از راه باز بدارد. بنابراين بهتر است راه عاقلانه‌اي در پيش بگيريد. به حق ايران اعتراف كنيد و مانع احقاق حق ايراني‌ها نشويد، بگذاريد ايران به عنوان يك نمونه‌ي كشور مستقل مسلمان بتواند روي پاي خود بايستد و براي كشورهاي ديگر الگوي استقلال و آزادي باشد.
هاشمي رفسنجاني، اضافه كرد: مي‌دانيم كه اصل مسئله اين است كه شما با تفكر انقلاب اسلامي ما كه مخالف دخالت قدرت‌هاي بيگانه در سرنوشت دولت‌ها و ملت‌هاي ديگر است، موافق نيستيد. اصل مساله‌ي شما اين است. مسئله‌ي هسته‌يي، تروريسم و حقوق بشر بهانه و يك پوشش است. شما هر چه بيشتر به اين منطقه‌ي اسلامي و ايران فشار بياوريد اين منطقه مشعشع‌تر مي‌شود زيرا اين منطقه خدايي است.
رييس مجلس خبرگان رهبري، تاكيد كرد: حقوق بشر اين است كه ما از تعرض به حقوق كشورهاي ضعيف و افراد مظلوم متنفريم و از حقوق آنها دفاع مي‌كنيم. ما قدرتي هم نداريم كه درميدان به نفع آنها بجنگيم اما زبان كه داريم و فكرمان را مطرح مي‌كنيم. اين حرف ماست و اين قابل اين همه غوغا نيست.
وي با تشكر از حضور نمازگزاران در دانشگاه تهران، افزود: از شما مردم متشكريم كه با اين روحيه‌هاي ديني امروز مساجد همه‌ي ايران را با حضور در نماز اين عيد معطر كرده‌ايد و ان‌شاءالله با قرباني‌هايتان سهمي از امكانات‌تان را به نيازمندان منتقل خواهيد كرد.
رييس مجلس خبرگان رهبري در خطبه اول نماز عيد سعيد قربان در دانشگاه تهران نيز گفت: روز عيد قربان روز بزرگي است و آرزوي ما اين بود كه همين لحظه در سراسر دنياي دنيا نماز عيد قربان به صورت يكنواخت همراه و همزمان برگزار شود، اما متاسفانه هنوز از اين وحدت و هماهنگي كه سياست اعياد اسلامي است فاصله داريم.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: بايد اظهار تاسف و تقصير كنيم كه نتوانستيم اين كار بزرگ را سامان بدهيم. اميدواريم كساني بيايند و اين موهبت عظيم عيد را كه مظهر شكوه و جلال و عظمت حضور امت اسلامي است را آنطور كه خدا خواسته به منصه‌ي ظهور بگذارند.
وي افزود: در عين حال با همين اختلافاتي كه در زمان برگزاري عيد قربان است آثار و عظمت اين عيد دنيا را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد و دنيا توجهش به نقاط تجمع مسلمين كاملا جلب شده و فكر مي‌كنم پيام اسلام را از اين اجتماعات مي‌گيرند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اهميت اعياد اسلامي در بعد عبادي و سياسي آن است. سياست را با عبادت توامان عرضه مي‌كند. اسلام براي اداره‌ي كل جهان و بشريت و همه‌ي زمان‌ها تا قيامت آمده است و نمي‌شود كه سياست را به ديگران واگذار كرد و صرفا به عبادت اكتفا كرد. ان‌شاءالله كه به اين مرحله از آگاهي در كل دنياي اسلام برسيم.
هاشمي رفسنجاني عيد قربان و مراسم حج را از يادگارهاي حضرت ابراهيم خواند و افزود: گرچه اسلام اين مراسم را تقويت كرده و آن را به‌روز آورده است، اما اصل اين حركت از زمان حضرت ابراهيم است. البته قبل از حضرت ابراهيم هم از زمان حضرت آدم، خانه خدا بوده است و حضرت ابراهيم آن را تجديد بنا كرده است.
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وجود 100 آيه در قرآن در توصيف حضرت ابراهيم، تصريح كرد: حضرت ابراهيم شخصيتي است كه قدرت حاكم بر زمان آن روز از طريق منجم‌ها و پيشگويي‌ها از وجودش مطلع شده بودند. ابراهيم در سن 13 سالگي كار بزرگ خود را آغاز كرد. سه نقطه مهم در زندگي وي وجود دارد. يكي مبارزه با پت‌پرستي و برقرار كردن فرهنگ توحيد، در جهان بود.حضرت ابراهيم موفق شد با برنامه‌اي درست در جواني شايد هم نوجواني آن حادثه‌ي عجيب را با شكستن بت‌ها به وجود بياورد كه همه‌ي منطقه را متوجه عمل خود كرد و بعد محكوم به سوختن در آتش شد اما خداوند آتش را بر او گلستان كرد. نقطه‌اي كه اكنون معروف است كه حضرت ابراهيم به آتش افكنده شده در تركيه است. دره‌اي است كه كمي درخت و آب دارد. مي‌گويند از آنجا با منجنيق ايشان را در آتش انداخته بودند. البته اينها تاريخ روشني ندارد اما تا حدودي حفظ شده است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد: كار دوم حضرت ابراهيم درگيري با استبداد و نمرود بود كه بسيار سخت بود. اثبات اينكه نمرود يك بنده‌ي ضعيف خداست كار سختي بود اما حضرت ابراهيم قدرت خدا را در مقابل نمرود بزرگ نشان داد و حقيقتا نمرود را شكست داد.
پايان پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن