تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813196801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج متهم حملات يازدهم سپتامبر اعتراف مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پنج متهم حملات يازدهم سپتامبر اعتراف مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

پنج فردي كه به هماهنگ كردن حملات تروريستي 11 سپتامبر 2001 متهم شده‌اند،‌ تنها شش هفته مانده به ورود رييس جمهور منتخب آمريكا به كاخ سفيد، مايلند سريعا به جرم خود اعتراف كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بازداشتيان به دليل جرايم جنگي اعلام كرده‌اند كه در چهارم نوامبر، روز انتخاب باراك اوباما به عنوان رييس جمهور آمريكا، تصميم گرفتند ديگر از خود در برابر اتهامات مستوجب مرگ دفاع نكنند.

سخنان خالد شيخ محمد از جمله متهمان به طراحي حملات يازدهم سپتامبر در برابر قاضي نظامي مبني بر اينكه به طراحي اين حملات كه به كشته شدن 2975 تن منجر شد، اعتراف خواهد كرد، باعث تعجب فراوان خانواده‌هاي قربانيان شد كه از پشت شيشه شاهد اين جلسه بودند.

چهار تن ديگر نيز از دفاعيات خود دست كشيدند و بدين گونه در واقع پنتاگون، وزارت دفاع آمريكا را ترغيب كردند تا آن‌ها را به آرزويشان كه به گفته‌ي خودشان "شهادت" است، برساند.

قاضي دادگاه به وكلاي اين متهمان دستور داد تا پيش از چهارم ژانويه به وي بگويند كه آيا پنتاگون مي‌تواند حكم اعدام را بدون نظر هيات ژوري، امري كه دادستان‌هاي نظامي در پي آن هستند، اجرا كند يا خير.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: پنج متهم در همان اول جلسه اعلام كردند كه قصد ندارند دفاعيه‌ي محكمي از خود داشته باشند؛ اظهارنظري كه يك تغيير 180 درجه‌اي در روند پرونده‌ي آنها محسوب مي‌شود و تعجب كامل دادگاه را در پي داشت. آن‌ها خواستند يك جلسه فوري دادگاه براي اعلام اعترافاتشان تشكيل شود اما اين به معني احساس پشيماني اين تروريست‌ها از كارشان نيست.

رمضي بين الشيبه در پايان دادرسي به زبان عربي گفت: من بار ديگر ارتباط خود را با اسامه بن لادن تاييد مي‌كنم. اميدوارم "جهاد" ادامه يابد و با تسليحات كشتار جمعي به قلب آمريكا بزند.

اما اعتراف رسمي اين پنج تن با تاخير رو به رو شد، زيرا قاضي اعلام كرده بود كه دو تن از متهمان تا زمانيكه توانايي ذهني آن‌ها بر دادگاه محرز شود، نمي‌توانند به جرم خود اعتراف كنند.

علي عبدالعزيز از ديگر متهمان گفت: درخواست‌ ما براي اعتراف بر اساس يك استراتژي مشترك انجام شد.

سرهنگ لورنس موريس، دادستان اصلي دادگاه‌هاي نظامي گوانتانامو اعلام كرد كه انتظار دارد در جريان اعلام محكوميت متهمان از سوي دادگاه، هيات ژوري براي بررسي مدارك تشكيل گردد و در مورد مجازات متهمان تصميم بگيرد.

از سوي ديگر، به گفته ناظران حقوق بشر عدم اطمينان قاضي در مورد محكوميت اين پنج تن تاكيدي بر مشكل آمريكا با نخستين جلسات محاكمه جرايم جنگي پس از جنگ جهاني دوم و مدركي دال بر لزوم تعطيلي اين دادگاه‌ها است.

جنيفر داسكال از ديده‌بان حقوق بشر در اين باره گفت: اين واقعيت كه قاضي در يكي از مهم‌ترين جلسات محاكمه در تاريخ آمريكا نمي‌داند كه آيا اين افراد بايد به مرگ محكوم شوند، نشان دهنده‌ي فضاي سيرك گونه كميسيون‌هاي نظامي است. اين پرونده‌ها به دادگاه فدرال تعلق دارند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن