تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل فارس از حضور وزير ارشاد در تئاتر شهر؛ صفارهرندي: تلاش مي‌كنيم تا تعطيلي ديگري بر تئاترشهر حاكم نشود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل فارس از حضور وزير ارشاد در تئاتر شهر؛ صفارهرندي: تلاش مي‌كنيم تا تعطيلي ديگري بر تئاترشهر حاكم نشود
خبرگزاري فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه فاجعه انساني تئاترشهر را تهديد مي‌كند، گفت: ما بايد تلاش كنيم تا همزمان، ضمن افزايش ضريب ايمني در اين مكان كاملا فرهنگي هنري، ديگر به هيچ وجه تعطيلي بر تئاتر شهر حاكم شود.


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، در اين بازديد كه ايماني‌خوشخو معاون هنري وزير ارشاد، ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر و عليرضا ملكيان معاون مطبوعاتي وزير ارشاد حضور داشتند، «محمدحسين صفارهرندي» با توضيحات محمد حيدري و ايرج راد از ميزان خسارات وارده به تئاتر شهر باخبر شد و در ادامه به داخل تئاتر شهر رفت و از ميزان خسارات وارده به تالار قشقايي نيز بازديد كرد.
گزارش خبرنگار تئاتر فارس حاكي است وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه پس از اتمام مرحله نخست بازسازي تئاتر شهر براي اولين بار بازديد مي‌كرد در جريان اين بازديد ضمن گلايه از تغيير كاربري مكان گود برداري شده در ضلع جنوبي تئاتر شهر به مكاني با كاربري تجاري از مسئولان شهرداري خواست با تمهيدات و تعامل بيشتر مانع از به وجود آمدن فاجعه انساني و سازه‌اي شد.
وي پس از پايان بازديد به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ داد.
صفار هرندي در ابتداي بازديد خود از آسيب‌ها و خسارات وارده به تئاتر شهر، در توضيح آنچه در اين بازديد مشاهده كرده بود، گفت: توضيح بيشتر ندارم و توضيح اوليه اين چيزي است كه همه ما شاهد آن بوديم و كاملا واضح است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه با وجود اين كه سال‌ها از اين اتفاق مي‌گذرد، چرا تاكنون وزارت ارشاد واكنشي در اين خصوص ابراز نكرده، اظهار داشت: صورت مسأله به نظرم خوب است كه فراموش نشود، اصل قضيه اين است كه شهرداري تهران يك زماني تصميم گرفته است كه يك پروژه فرهنگي را در كنار اين سازه مشهور و مختص اهالي نمايش بنا كند.

* نشانه‌هاي خطر به ديواره‌هاي تالار قشقايي و سالن‌هاي جنبي آن آشكار شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: سال 82 اين پروژه فرهنگي كلنگ خورده است و خاك‌برداري نيز در همان زمان اتفاق افتاده است، يعني در حقيقت ما با يك موضوعي طرف هستيم كه عمرش بيش از 5 سال است و طبيعي است كه دوراني كه ما هم به سراغ اين مساله آمديم، دوراني است كه بخش عمده ماجرا از آن عبور شده بود و اتفاق‌هايي كه پيش از اين دوره افتاده، طبيعي است كه خارج از دسترس دوستان و همكاران بنده بوده است.
صفارهرندي افزود: ما از همان ابتدا مواجه شديم با ابراز نگراني‌هايي كه هم كارشناسان خود مجموعه داشتند و هم اهالي هنر به اعتبار اين كه چنين اتفاقي ممكن سبب به مخاطره افتادن اين سازه شود.
وي تاكيد كرد: سازه تئاتر شهر، سازه حساسي است و دوستان فني و مهندسان بايد در اين مورد سخن بگويند اما خود‌به‌خود سازه‌هايي كه مشخصاتش از مشخصات معمول ساختمان‌ها متفاوت است، اقتضا مي‌كند كه ما مراقبت بيشتري را از آنها داشته باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: به گمانم يك اتفاق نادرست اين بوده است كه با فرض اين كه بنا بود يك تأسيساتي بر روي يك زمين خالي در اين اطراف بنا بشود، اولا اين ميزان گودبرداري صورت گيرد، و در ثاني تا اين حد نزديك به ساختمان اصلي تئاتر شهر اتفاق بيفتد و طبيعي است كه اين انتخاب درستي نمي‌تواند باشد و تدريجا اين احداث آثار خودش را نشان داده است. يعني اگر دو سال پيش ابراز نگراني‌ها فقط در اين حد بود كه ممكن است اتفاقي براي تئاتر شهر بيفتد، امروز همه مشاهده مي‌كنند كه ترك‌هايي كه برداشته شده، در سمت جنوبي ساختمان، اين تنها گواه اين اتفاق ناگوار است.
صفارهرندي اظهار داشت: در اين مدت همكاران بنده در وزارتخانه با بخش‌هاي متخلف يكي شهرداري كه متولي اين كار است و صاحب اين پروژه است و خودش دارد اجرا مي‌كند، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جاهايي ديگري كه به نوعي دخيل در اين قصه بودند، صحبت كردند.
وي افزود: من البته نمي‌دانم سازمان ميراث فرهنگي بيشتر از ابراز نگراني‌هايي كه داشته كار ديگري را هم كرده است يا خير؟ چون روش معمول ميراث فرهنگي اين است كه مي آيد جلوي پروژه را مي‌گيرد. در خيلي از استان‌ها جاهايي بوده است كه در يك پروژه فرهنگي مثلا كتابخانه مركزي شهر را فقط به اعتبار اين كه از ديد تخصصي و فني آنها، ساختمان بلندتر و مرتفع‌تر بوده، ميراث فرهنگي خيلي جدي پاي اين قضيه ايستاده و ما را متقاعد كرده كه يك طبقه را از روي سازه بزرگي كه براي كتابخانه مركزي تعبيه شده بود، برداريم و در اين مورد گمان مي‌كنم كه اقدامات ميراث فرهنگي براي حفاظت از تئاتر شهر خيلي جدي‌تر و اساسي‌تر بايد باشد و در اينجا ما احساس نگراني مي‌كنيم و البته شايد هم اقدماتي كرده‌اند كه ما از آن بي‌اطلاع هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: در ارتباط با شهرداري در اين مدت بنده مشاور خودم را مكررا به شهرداري فرستادم و در اين زمينه صحبت شد و از حدود دو سال و نيم پيش آنها را به اين صحنه آوردند. معاونت هنري نيز خودش ارتباط مستقيم با بخش‌هاي مختلف شهرداري داشته است و آنچه كه ما شاهد بوده‌ايم، اين است كه شهرداري و مخصوصا آقاي نوريان كه طرف اول ما بودند، براي اين كه اين دغدغه‌ها محترم شمرده شود و از قضيه تئاتر شهر رفع نگراني شود، اظهارعلاقه نشان دادند و گفتند كه همه تلاش‌مان را خواهيم كرد براي اين كه اتفاق ناگواري نيافتد.
صفارهرندي افزود: بخشي از آنچه تحت عنوان ايجاد حريم و سازه‌هاي ايمني در اين مدت تعبير كردند به طبع همان همراهي بود اما ظاهرا ما پاسخ مناسب را از آن اقدامات تاميني دريافت نكرده‌ايم چرا كه بعد از اين كه آن ديوار حائل هم احداث شده و از ديد فني شهرداري به نظر مي‌رسيده كه اين براي صيانت از ساختمان ما تكافو مي‌كند. بعد از آن، شاهد تعميق شكافي كه در ديواره‌هاي اطراف ايجاد شده هستيم يعني آن پيش‌بيني، پيش‌بيني درستي نبوده و ما الان در معرض يك اتفاقي هستيم كه بر اثر بروزش حتما يك فاجعه رخ خواهد داد و هم ممكن است فاجعه انساني در پي داشته باشد و هم از دست رفتن يك سازه آشنا براي مردم ما و اهالي تئاتر كه طبيعي است كه از بين‌رفتن و يا به مخاطره افتادن آن يك دغدغه جدي براي همه اهالي هنر است.
وي تأكيد كرد: درست اين است كه بگوئيم در حال حاضر شهرداري در قبال آنچه كه قبلا پيش بيني كرده بود و نگاه قبلي خودش، بايد تجديد نظر اساسي كند. يعني الان ثابت شده كه آن برآوردها از اين بابت كه با خيال راحت، 18 متر در كنار ديواره‌هاي اين ساختمان پي‌كني كنيم، غلط بوده است. و آنطور كه برخي از دوستان مي‌گفتند، شيب اين پي‌كني هم به سمت ساختمان بوده و اين احتمالا بر حسب يك برآورد غلط بوده كه فكر مي‌كردند ساختمان تئاتر شهر فقط همين استوانه رويي را شامل مي‌شود، در حالي كه ما يك دايره ده متري در اطراف آن استوانه اصلي را به عنوان تأسيسات جانبي تئاتر شهر داريم كه نشانه‌هاي خطر به ديواره‌هاي تالار قشقايي و سالن‌هاي جنبي آن آشكار شده است.
به گزارش فارس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: در حقيقت، صورت اصلي مساله چنين است و در اين مدت اقداماتي هم كه صورت گرفته اقداماتي به صورت كاملا همراه بوده است، يعني ما سعي كرده‌ايم كه شهرداري تهران را به خاطر اين هدف پسنديده كه يك تالار فرهنگي به تالارها افزوده شود و يك مكان به نام مكان عبادت بيايد در اينجا تعبيه بشود، حمايت كنيم و در اين حد، ما براي همراهي اعلام آمادگي داشتيم، اما آنچه كه الان دارد اتفاق مي‌افتد و يك مقدار مايه دل‌نگراني است، اين است كه ساختماني كه تاكنون دارد پيش مي‌رود، بهره‌اي از آن پيشنهاد اوليه در خودش ندارد و الان به نظر مي‌رسد كه ما با تعبيه يك ساختمان تجاري روبرو هستيم كه در اين صورت جاي گلايه وجود دارد.

*نمي‌خواهم بپذيرم كه موضوع تئاتر شهر تبديل به يك مسئله سياسي شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه عده‌اي اين موضوع را دعواي سياسي دولت نهم با شهرداري تهران مي‌پندارند، گفت : نمي‌خواهم بپذيرم كه اين روزها موضوع تئاتر شهر تبديل به يك مسئله سياسي شده است و فكر مي‌كنم اين طرز تفكر موضوع خنده‌داري باشد. علاوه بر اين ما فقط خواهان پيگيري شهرداري تهران در رابطه با موضوع پي كني زمين مجاور در ضلع جنوبي تئاتر شهر هستيم و مطمئن باشيد عامل سياسي ديگري در كار نيست.
عضور شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره احداث ايستگاه مترو در ضلع شمالي مجموعه تئاتر شهر هم گفت: چندي پيش كه هنرمندان ارجمند تئاتر نسبت به احداث ايستگاه مترو نگراني‌هاي خود را اعلام كردند، ما معاونت هنري را موظف به پيگيري اين مسأله كرديم كه در نهايت با برگزاري جلساتي كه ميان اعضاي خانه تئاتر ، نمايندگان وزارت ارشاد و مدير عامل شركت مترو برگزار شد، قرار بر اين شد تا اصلاحاتي در رابطه با نحوه احداث ايستگاه انجام گيرد. از سويي ديگر، در اين جلسات مقرر شد تا روند احداث ايستگاه هيچ مشكلي را به لحاظ حفظ ايمني ساختمان تئاتر شهر به وجود نياورد.
وي افزود: با وجود اين اقدامات هر زماني كه احساس كنيم خطري ساختمان را تهديد مي‌كند وارد عمل خواهيم شد و نسبت به حل مشكل اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.
صفار هرندي درباره اشكالات اساسي در بازسازي مجوعه تئاتر شهر هم گفت: با وجود اين كه بازسازي مجموعه تئاتر شهر در رديف بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش‌بيني نشده بود اما با در نظر گرفتن بودجه‌اي قابل توجه از محل‌هاي ديگر، بخشي از نگراني‌ها را مرتفع كرديم و كوشيديم تا مجموعه تئاتر شهر از حالت فرسايشي و آسيب جدي در زمينه سيستم‌هاي داخلي شده بود، خارج كنيم.
وي افزود : شايد بسياري از اقداماتي كه در بازسازي مجموعه تئاتر شهر صورت گرفته، اقدامات سليقه‌اي باشد كه موردپسند همه قرار نگيرد امابايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه ما در بازسازي اين مكان از مديراني استفاده كرده‌ايم كه سابقه طولاني در اين زمينه دارند ، ضمن اين كه آقاي مسعود شاهي به عنوان مجري پروژه بازسازي تلاش زيادي در حل مشكلات تئاتر شهر داشتند و من در ايامي كه تئاتر شهر بازسازي مي‌شد از نزديك شاهد تلاش‌هاي وي بودم.
«محمد حسين ايماني‌خوشخو» معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در تأييد صحبت‌هاي صفارهرندي گفت: آقاي مسعود شاهي، فرد شناخته شده‌اي در بازسازي اماكن فرهنگي و هنري هستند كه براي بازسازي مجموعه تلاش زيادي كردند البته به طور حتم در اجراي اين پروژه ها نواقصي وجود دارد كه بعد از طول مدتي مشخص مي‌شود بنابراين ما تلاش خود را خواهيم كرد كه اين نواقص نيز به‌زودي مرتفع شود.
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، محمد حيدري مديرمجموعه تئاترشهر و ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر، اخلاقي مدير دفتر طرح‌هاي عمراني، ناصر بهرامي‌راد مدير روابط عمومي و پرويز كرمي مدير كل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حبيب‌الله پيمان مشاور اجرايي معاون هنري، جواد افشين‌نژاد مشاور و صادق موسوي معاون مدير مركز هنرهاي نمايشي، قاسم مرادي خزانه دار موسسه انجمن هنرهاي نمايشي كشور ، محمد حسين نيرومند مشاور هنري وزير از جمله افرادي بودند كه در بازديد از تئاتر شهر، صفار هرندي را همراهي مي‌كردند.

*صفارهرندي: 15 تالار فرهنگي در 15 مركز استان احداث مي‌شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه بازديد از خسارات وارده به تئاتر شهر از احداث 15 تالار فرهنگي در 15 مركز استان ظرف سه سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، محمد حسين صفارهرندي در خاتمه بازديد صبح امروز خود از تئاتر شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مي‌خواهم به همه دوستداران هنر و اهالي رسانه نويد بدهم كه با قدم‌هايي كه برداشته شده است در 15 استان 15 تالار بزرگ شهر را احداث خواهيم كرد و اميدواريم امتيازهاي نهايي‌اش بر آنچه كه امروز در تهران شاهد هستيم غلبه كند.
وي در توضيح سازه‌هاي اين تالارها گفت: تالارهاي بزرگي كه داراي آخرين سيستم نور و صدا هستند كه براي بهره‌برداري چندگانه در 15مركز استان ظرف سه سال آينده احداث خواهند شد كه اگر حركت به همين گونه باشد به دليل اينكه در اكثر استان‌ها كلنگ‌زني انجام شده و كار مطالعاتي آغاز شده شاهد بهره‌برداري آنها خواهيم بود.
وي همچنين در خصوص گسترش فضاهاي فرهنگي تهران گفت: اميد داريم با توجه به بودجه مطلوبي كه شهرداري در خصوص گسترش فضاهاي فرهنگي در اختيار دارد ما را در اين امر ياري دهد و انتظار داريم اقداماتي را انجام دهد به طوري كه پيش‌بيني احداث تالار فارابي را در تپه‌هاي عباس آباد انجام داده‌ايم كه اگر شهرداري بودجه‌اش را در اختيار ما قرار دهد ظرف چند سال آينده تهران را هم از اين امكان بهره‌مند خواهيم ساخت.

* تلاش مي‌كنيم تا تعطيلي ديگري بر تئاتر شهر حاكم نشود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ما همه تلاشمان را بايد بكنيم تا همزمان، ضمن افزايش ضريب ايمني در اين مكان كاملا فرهنگي هنري، به هيچ وجه ديگر تعطيلي را بر تئاتر شهر حاكم نكنيم.
«محمدحسين صفارهرندي» در حاشيه بازديد امروز از تئاتر شهر،‌ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اين كه آيا آسيب‌هاي وارده تئاتر شهر را با خطر تعطيلي دوباره مواجه مي‌سازد يا خير؟، گفت: ما همه تلاش‌مان را بايد بكنيم كه همزمان ضمن افزايش ضريب ايمني در اين مكان كاملا فرهنگي هنري، به هيچ وجه ديگر تعطيلي را بر تئاتر شهر حاكم نكنيم، يعني ما بايد بتوانيم به يك چنين آرامش خاطر و اطميناني برسيم كه شاهد تعطيلي و كاستن از بهره‌گيري خودمان از اين ساختمان نباشيم.
وي افزود: سال گذشته كه براي اولين بار در طول دوران بهره‌برداري از تالار مركزي، اقدام به يكسري اصلاحات و بازسازي داشت صورت مي‌گرفت -كه ناظر به مسايل دروني ساختمان بود- پوسيدگي لوله‌ها را شاهد بوديم كه با يك عمليات گسترده آن‌ را مرتفع كرديم و يك مقدار لوله كشي گاز و درتعبيه سيم‌كشي‌ها كه مخاطره‌آميز بود و اصلاحات ساختاري اقداماتي انجام شد كه بخش قابل‌توجهي از بازسازي تئاتر شهر محقق شده و بخش اندكي از كارهاي روبنايي و شكلي، امسال در حد مقدورات اتفاق خواهد افتاد.
صفارهرندي تأكيد كرد: اما چيزي كه دغدغه ما است، اين است كه سعي كنيم تا اين خسارات منجر به تعطيلي فعاليت‌ها در تئاتر شهر نشود. البته اين طبيعي است كه ما بايد اين اطمينان خاطر را همزمان با اقداماتي كه صورت مي‌گيرد ايجاد كنيم و پيمانكار پروژه جانبي براي اصلاح اين وضعيت و براي تغيير شرايط موجود، بايد اين تعهدات را انجام دهد تا ما با خيال راحت‌تر بتوانيم شاهد باشيم كه فعاليت‌هاي اهالي هنر در اين بخش، ادامه ‌يابد.
انتهاي پيام/ا
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن