تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام تاريخي امام(ره) درباره خيانت‌هاى برخي حكام عرب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پيام تاريخي امام(ره) درباره خيانت‌هاى برخي حكام عرب
در حج سال 1366 حاكمان سعودي دست به كشتار بي‌رحمانه حجاج ايراني و خارجي حاضر در مراسم برائت از مشركين ‌زدند؛ اين فاجعه منجر به صدور پيامي تاريخي از سوي امام خميني(ع) شد كه بازخواني آن در ايام حج ابراهيمي، يادآور خيانت‌هاي برخي حكام عرب در اعصار گوناگون است.

به گزارش فارس، پيام تاريخي امام خميني(ره) به سرپرست وقت حجاج ايراني (مهدي كروبي) به مناسبت كشتار زائران ايرانى توسط ماموران آل سعود (حج خونين مكه) در دوازدهم مرداد 1366 مصادف با 7 ذى الحجه 1407 به اين شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحيم
والذين هاجروا فى سبيل اللّه ثم قتلوا او ماتوا ليرزقنهم اللّه رزقا حسنا و ان اللّه لهو خيرالرازقين(1) جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى كروبى - دامت افاضاته پيام استقامت و مظلوميت شما و زائران عزيزتر از جانمان را از كنار كعبه مظلوم و حرم خون‌آلود خدا شنيدم.
سلام خالصانه اينجانب و همه ملت ايران را به همه عزيزانى كه در كنار خانه خود و حرم امن خدا مورد تهاجم و گستاخى اجير شدگان شيطان بزرگ، يعنى آمريكاى جنايتكار قرار گرفته اند، ابلاغ كنيد.
اين حادثه بزرگ نه تنها احساسات و عواطف ملت ايران را كه يقينا دل همه آزادگان جهان و ملتهاى اسلامى را جريحه دار و متالم ساخته است ولى براى ملت بزرگ و قهرمانى همچون مردم عزيز كشورمان كه تجربه چندين ساله انقلاب را ديده اند و نقاب از چهره ها و نيرنگ‌هاى ايادى آمريكا چون شاه و صدام را در حمله به عزاداران حسينى و آتش زدن قرآن‌ها و مساجد برداشته اند، اين حوادث غيرمترقبه و شگفت‌آور نيست كه دوباره دست كثيف آمريكا و اسرائيل از آستين رياكاران و سردمداران كشور عربستان و خائنين به حرمين شريفين(2) به درآيد و قلب بهترين مسلمانان و عزيزان و ميهمانان خدا را نشانه رود و مدعيان سقايت(3) حاج و عمارت مسجدالحرام، خيابانها و كوچه هاى مكه را از خون مسلمانان سيراب كنند.
ما در عين حال كه شديدا متاثر و عزادار از اين قتل عام بى سابقه امت محمد صلى اللّه عليه و آله و سلم و پيروان ابراهيم حنيف و عاملين به قرآن كريم گرديده ايم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى گزاريم كه دشمنان ما و مخالفين سياست اسلامى ما را از كم عقلان و بيخردان قرار داده است، چرا كه خودشان هم درك نمى كنند كه حركتهاى كورشان سبب قوت و تبليغ انقلاب ما و معرف مظلوميت ملت ما گرديده است و در هر مرحله اى سبب ارتقاى مكتب و كشورمان را فراهم كرده‌اند كه اگر از صدها وسيله تبليغاتى استفاده مى كرديم و اگر هزاران مبلغ و روحانى را به اقطار عالم مى فرستاديم تا مرز واقعى بين اسلام راستين و اسلام امريكايى و فرق بين حكومت عدل و حكومت سرسپردگان مدعى حمايت از اسلام را مشخص كنيم، به صورتى چنين زيبا نمى توانستيم، و اگر مى خواستيم پرده از چهره كريه دست نشاندگان آمريكا برداريم و ثابت كنيم كه فرقى بين محمدرضاخان و صدام آمريكايى و سران حكومت مرتجع عربستان در اسلام‌زدايى و مخالفتشان با قرآن نيست و همه نوكر امريكا هستند و مامور خراب كردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فرياد حق‌طلبانه ملتها، باز به اين زيبايى ميسر نمى گرديد، و همچنين اگر مى خواستيم به جهان اسلام ثابت كنيم كه كليدداران كنونى كعبه لياقت ميزبانى سربازان و ميهمانان خدا را ندارند و جز تامين آمريكا و اسرائيل و تقديم منافع كشورشان به آنان كارى از دستشان برنمى آيد، بدين خوبى نمى توانستيم بيان كنيم و اگر مى خواستيم به دنيا ثابت كنيم كه حكومت آل سعود، اين وهابيهاى پست بي‌خبر از خدا بسان خنجرند كه هميشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته اند، به اين اندازه كه كارگزاران ناشى و بى اراده حاكميت سعودى در اين قساوت و بى رحمى عمل كرده اند، موفق نمى شديم و حقا كه اين وارثان ابى سفيان و ابى لهب و اين رهروان راه يزيد روى آنان و اسلاف خويش را سفيد كرده اند.
جمهورى اسلامى ايران الحمدللّه در ميان زائران خانه حق از مليت‌ها و نژادها و كشورها و حتى در خود عربستان طرفداران بسيار زياد و دوستان صادق و وفادارى پيدا نموده است كه براى گواه و شهادت حقانيت ما و معرفى ابعاد قتل عام خونبار مسلمانان به دست خادم‌الحرمين و انتقال حقايق تلخ روز حادثه به مردم جهان ما را يارى دهند.
و چه بهتر كه بلافاصله و در حالى كه اجساد عزيزان ما بر زمين افتاده اند، صدام و حسين اردنى(4) و حسن مراكشى(5) به حمايت از جنايت آل سعود اعلام همبستگى نمايند، گويى عربستان سنگر بزرگى را فتح كرده است و در كشتن صدها زن و مرد بى‌دفاع مسلمان و به رگبار مسلسل بستن آنان و عبور از روى اجساد مطهر آنان به پيروزى نظامى بزرگى نايل آمده است كه به يكديگر تبريك مى گويند و حال آنكه جهان در اين ماتم نشسته و دل پيامبر خاتم شكسته است.
و چه كسى است كه نداند توسل به زور و سرنيزه و لشكركشى در برابر زائران خانه حق و تهيه آن همه مقدمات و توسل به بهانه هاى پوچ براى درگيرى با زنان و مردان و جانبازان و مادران و همسران شهيدان چيزى جز استيصال و خشم و ضعف امريكا و عجز و نااميدى سرسپردگان آنان نخواهد بود.
يقينا آمريكا و عربستان از شرايط خلع سلاح مسلمانان در حرم خدا و احترام مؤمنين به احكام قرآن و پرهيز از جدال در كنار خانه خدا سوءاستفاده كرده اند و با وسايل از پيش فراهم شده و نقشه هاى دقيق روبه‌صفتانه به صفوف شيرمردان و شيرزنان ما حمله نموده اند و آنان را غافلگير كرده اند.
حكومت سعودى مطمئن باشد كه آمريكا لكه ننگى بر دامنش نهاده است كه تا قيام قيامت هم با آب زمزم و كوثر پاك نمى شود و خونى كه از دل اقيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است، زمزم هدايتى براى تشنگان سياست ناب اسلام گرديده است كه ملتها و نسلهاى آينده از آن سيراب و ستمكاران در آن غرق و هلاك مى شوند و ما همه اين جنايتها را به حساب امريكا گذاشته ايم و به يارى خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهيم رسيد و انتقام فرزندان ابراهيم را از نمرودها و شياطين و قارونها خواهيم گرفت.
و مجددا تاكيد مى كنم كه اينها بهاى گران حاكميت نه شرقى و نه غربى و استقلال و آزادى و اسلام‌خواهى ماست.
و اينك از فرصت استفاده كرده به يكى از آيات كتاب كريم اشاره مى كنم آن جا كه فرموده است: اجعلتم سقاية الحاج و عمارة المسجد الحرام كمن امن باللّه واليوم الاخر و جاهد فى سبيل اللّه لايستوون عنداللّه واللّه لايهدى القوم الظالمين.(6) گويى آيه كريمه در همين عصر نازل شده و گويى براى آل سعود و امثال آل سعود در طول تاريخ و براى ملت مجاهد و بزرگ ايران و حجاج بيت‌اللّه الحرام در عصر حاضر و امثال آنان در همه اعصار آمده است.
و خداوند تعالى مى فرمايد: شما كوردلان آبرسانى به حجاج و تعمير مسجدالحرام را با ارزش آنانى كه ايمان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى كنند، مساوى قرار داده ايد، حاشا كه اينان با شما مساوى نيستند و خداوند ستمگران را هدايت نمى كند.
آيا سعوديها و امثال آنان در طول تاريخ ارزش خود را براى تهيه آب در مواقف حج و زرق و برق تعميرات مسجدالحرام را با ارزشهاى مسلمانانى كه به خداوند و روز جزا ايمان دارند و با نثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حريم اسلام و حرم خداوند تعالى بپا خاسته اند مقايسه نكرده اند؟ و سعوديهاى عصر حاضر، پا را فراتر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى كنند؟ و با مجاهدان راه خدا آن نمى كنند كه روى امريكاى جهانخوار و ارباب خود را سفيد كرده است؟ و جالب توجه اينكه خداوند در اين آيه ايمان به خدا و روز جزا را ذكر فرموده و از ميان تمام ارزشهاى اسلامى و انسانى مجاهده در راه خدا را با دشمنان خدا و بشريت انتخاب كرده است و در اين انتخاب به همه مسلمانان تعليم فرموده است كه ارزش جهاد فوق همه ارزشهاست.
و آيا خداوند با ذكرواللّه لايهدى القوم الظالمين نمى خواهد بفرمايد خداوند سعودي‌هاى عصر را و تمام اعصار تاريخ را ستمگرانى بيش نمى داند كه قابل هدايت نيستند و خداوند آنان را هدايت نمى فرمايد؟ آيا ستمكارى بر حق و خلق و بر رسول خدا و امت بزرگوار حضرت رسول خاتم، بالاتر از آنچه آل سعود با كعبه و حرم امن الهى و با زائران مجاهد آن كه همه چيز و همه كس خود را در راه دوست و آرمان اسلام تقديم كردند، مى توان تصور كرد؟ آيا جرم اين مجاهدان كه به فرمان خداوند تعالى نداى برائت از مشركين را انجام داده اند، جز برائت از خدايان آل سعود و سعوديهاى عصر حاضر و شاه حسين و شاه حسن و مبارك نامبارك(7) و صدام عفلقى است؟ آيا سكوت در مقابل اين ستمگري‌ها كه در طول تاريخ سابقه نداشته است، چيزى جز رضاى به اين جرم و شركت در ظلم و ستم ظالمين و ستمگران است؟ و در هر صورت آل سعود براى تصدى امور كعبه و حج لياقت نداشته و علما و مسلمانان و روشنفكران بايد چاره اى بينديشند.
زائران شريف ايرانى امسال پيام انقلاب و برائت خود را با خونشان به جهان و به امت اسلام ابلاغ نمودند و با تقديم شهداى بزرگ به پيشگاه مقدس حق از سازندگان و بانيان سياست نه شرقى و نه غربى كعبه خداوند گشتند و ملت بزرگ ايران نيز با تجليل گسترده خود از شهدا و شركت ميليونى خود در راهپيمايى و اعلان برائت از كفر خصوصا آل سعود به وظيفه انقلابى و الهى خود عمل نموده اند كه در اينجا لازم است از حضور گسترده آنان و همه اقشار و خواهران و برادران تشكر كنم.
اكنون نوبت زائران ديگر كشورها و خصوصا علما و روشنفكران و گويندگان است كه پيام مظلوميت ما را به جهان ابلاغ كنند.
انشاءاللّه زائران محترم ايرانى با مقاومت و صبر بقيه اعمال خود را به اتمام برسانند و با گامهاى محكم و دلى آرام و قلبى سرشار از رضايت و لبى خندان، شادى پيروزى خون بر شمشير و شهادت در كنار خانه خدا را جشن بگيرند و افرادى كه به مدينه منوره مشرف مى شوند، سلام شهيدان به خون خفته كعبه و مجروحين خانه امن را به رسول خدا و ائمه هدى - عليهمالسلام - ابلاغ كنند و اين موفقيت بزرگ را به محضرشان تبريك بگويند و به راه خود با صلابت و اطمينان ادامه دهند و مشكلاتى كه امريكا و عربستان بر آنان تحميل نموده اند به حساب خدا و دفاع از پيامبر بگذارند و از اينكه خداوند هديه ها و قربانيان هاجروار و اسماعيل‌گونه اين ملت بزرگ را در كنار خانه خود پذيرفته است سپاسگزار و شاكر باشند كه انشاءاللّه خداوند شهداى بزرگ ما را با شهداى صدر اسلام محشور و به بازماندگان آنان صبر و اجر و به مصدومين و مجروحين شفا عنايت فرمايد و شر متجاوزان را به خودشان بازگرداند و آنان را به عقوبت خود كيفر دهد.
از خداوند مسئلت مى كنم كه از اين زمان كه همه كفر و همه شرك دست به دست هم داده اند و تصميم و عزم خود را براى شكست امت اسلام جزم كرده اند و همه ضربه ها را بر عليه ما به كار گرفته اند، خود ما را در حصار محكم خود و در لواى مرحمت و لطف خود حفاظت فرمايد.
7 ذى الحجه سال 1407 هجرى قمرى
......................................................
1- سوره حج، آيه 58: و آنانكه در راه رضاى خدا از وطن هجرت گزيدند و در اين راه كشته شدند، يا مرگشان فرارسيد، البته خدا رزق و روزى نيكويى (در بهشت ابد) نصيبشان گرداند، كه همانا خدا بهترين روزى دهندگان است. 2- در مقابل ادعاى زمامداران آل سعود كه خود را خادم الحرمين الشريفين مى نامند.
3- آبرسانى، رساندن آب به حاجيان.
4- ملك حسين، پادشاه اردن.
5- ملك حسن، پادشاه مغرب (مراكش).
6- سوره توبه ، آيه 19: آيا آب دادن به حاجيان و تعمير كردن مسجدالحرام را با مقام آن كس كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كردند يكسان شمرديد؟ هرگز، آن نزد خدا با اين يكسان نخواهد بود، كه خدا ستمكاران را هرگز هدايت نخواهد كرد.
7- حسنى مبارك، رئيس رژيم حاكم بر مصر(او به همراه صدام حسين، ملك حسين و ملك‌حسن، پس از واقعه خونبار مكه و شهادت صدها زائر ايرانى به دست عوامل و دژخيمان آل سعود، پيامهاى تبريكى براى ملك فهد، پادشاه عربستان سعودى فرستادند)

نظرات كاربران:
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن