تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816546616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجفي علمي:ايران امن ترين كشور دنياست/ مديران ما پاكترين مديران جهان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نجفي علمي:ايران امن ترين كشور دنياست/ مديران ما پاكترين مديران جهان هستند
رئيس سازمان حسابرسي گفت: موسساتي در آمريكا و كانادا هستند كه حداقل 600 ميليون دلار پول كثيف دارند كه از طريق اسلحه فروشان، فروش مواد مخدر و قاچاق انسان جذب مي كنند اما ايران را كه امن ترين كشور دنياست را نا امن جلوه مي دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نجفي علمي در همايش تلاش براي ارتقاي سلامت نظام اداري كشور كه صبح امروز در سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد از روند اعلام ناهنجاريها در كشور انتقاد كرد و گفت: عادت داريم رشد و ابعاد ناهنجاريها را در ايران بيشتر اعلام كنيم و نظم را كمتر، ضعفهاي يكديگر به ويژه دولتمردان را بيشتر جلوه مي دهيم حتي اسرار مهمي را در جنگهاي رسانه اي به راحتي فاش كنيم و در ذهن ما القا شده كه ممالك صنعتي مظهر نظم، انضباط، صداقت و عدالت هستند.

وي تصريح كرد: به راحتي شاخص مي سازيم و بانك مركزي كه در طول تاريخ خود با جمع كثيري از كارشناسان مستقل، برخي آمارها از جمله تورم را با دقت اعلام مي كند را قبول نداريم و چند نفر بدون اطلاعات و بدون تخصص شاخص تورم مي سازند و آن را برخيها قبول مي كنند.

نجفي علمي معتقد است پرونده هاي زيادي در زمينه چك بي محل، قاچاق، اعتياد، ماليات و فحشا ساخته ايم در حالي كه در كشورهاي صنعتي براي چك بي محل پرونده تشكيل نمي دهند، قاچاق عمدتا آزاد است و اعتياد و حتي توزيع مواد جرم نيست چون سيستم ماليات ارزش افزوده دارند لذا پرونده مالياتي بسيار كم دارند و فحشا رواج دارد و غير قانوني نيست.

وي اينگونه عنوان كرد كه موسساتي در آمريكا و كانادا هستند كه حداقل 600 ميليون دلار پول كثيف دارند كه از طريق اسلحه فروشان، فروش مواد مخدر و قاچاق انسان جذب مي كنند و نتيجه اين است كه ايران را كه امن ترين كشور دنياست را نا امن جلوه مي دهند و شاخصهاي ما را از نظر فساد، كندي كسب و كار و امنيت سرمايه جزو آخرين اعداد نظير زيمباوه اعلام مي كنند.

رئيس سازمان حسابرسي معتقد است پيچيدگي و زياد بودن قوانين، زيادي مسئوليت، كمي اختيار، تنگناهاي بودجه اي باعث برخي تخلفات قانوني و ناآشنايي برخي مديران از استانداردها، تخطي و عدم رعايت استانداردها شده است اما از منظر فساد و سوء استفاده از منابع به نفع خود مديران ما جزو پاكترين و صادق ترين مديران جهان هستند.

وي تصريح كرد: اعلام مي كنم كاهش قيمت نفت يك موقعيت و فرصت گرانبهايي است براي ما كه ساختارهاي هزينه چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي را اصلاح كنيم.

نجفي علمي به بررسيهاي وضع جهان از نظر فساد پرداخت و افزود: در سال 2007 بررسي جهاني در مورد فساد از 62 هزار نمونه در 60 كشور جهان انجام شده است كه بايد گفت آمارها نشان مي دهد بسياري از فسادهاي مهم در ايران وجود ندارد و در مقابل بسياري از امور كه در ايران فساد محسوب مي شود در دنيا جزو مباهات است.

وي تصريح كرد: افكار عمومي مردم سراسر جهان، احزاب سياسي، دستگاه قضايي و مجالس قانونگذاري را فاسد ترين بخشهاي حاكميت كشورها مي دانند و حال آنكه در ايران عكس آن است.

نجفي علمي تصريح كرد: بررسيها نشان مي دهد 1.10 درصد مصاحبه شوندگان در جهان و 4 درصد مردم در آمريكاي شمالي و 13 درصد مردم تركيه براي بهره مندي از خدمات عمومي رشوه داده اند.

وي تصريح كرد: گزارشات جهان در سال 2007 نشان مي دهد اقشار كم درآمد و متوسط بيش از اغنيا رشوه داده اند.

نجفي علمي استقرار روشهاي استاندارد و نظارت مستمر بر افراد و نهادها، افزايش وجدان اجتماعي از طريق تبليغات موثر، انتصاب بر اساس لياقت و صداقت را از راههاي رفع فساد عنوان كرد.

رئيس سازمان حسابرسي تضعيف ساختار اداري، تخريب مشروعيت حكومت، كاهش احترام به قانون، از بين رفتن شفافيت و حسابدهي، افزايش هزينه زندگي سالم و كاهش بهره وري را از آثار ناشي از وجود فساد اداري در جامعه برشمرد.

وي خاطرنشان كرد: راه حل مشكلات اداري و كاهش بروكراسي و كاغذ بازي و كاهش هزينه هاي دولت مبارزه با دروغ با كمك رايانه است.

نجفي علمي تصريح كرد: به مردم اعتماد كنيم اما سخن و قول مردم را در رايانه ها ثبت كنيم و اگر خلاف گفتند از بسياري از مزايا و امكانات محرومشان كنيم. آن زمان است كه بسياري از كاغذبازيها كم مي شود و بسياري از جنايات و فسادها نقصان مي يابد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن