تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816479471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - تغييرات در وزارت راه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اقتصاد - تغييرات در وزارت راه


اقتصاد - تغييرات در وزارت راه

اگر بخواهيد تغييرات در وزارت راه را بررسي كنيد هيچ دليل قانع‌كننده‌اي پيدا نمي‌كنيد كه به دنبال آن حميد بهبهاني دومين وزير راه و ترابري دولت نهم بخواهد اكثر معاونان خود را تغيير دهد، افرادي كه هر كدام سابقه طولاني‌مدتي در حوزه فعاليت خود داشتند. ولي در مقابل افرادي انتخاب شدند كه مهم‌ترين ويژگي آنها آشنايي و دوستي آنها با بهبهاني بود. مديراني كه هنوز تغيير نكردند نيز به دلايل فراهم نشدن شرايط مناسب براي تغيير آنهاست.

زياري مي‌رود
در روزها يا ماه‌هاي آينده نيز زياري و حسامي بركنار مي‌شوند. اگرچه چندي پيش بهبهاني در حاشيه همايش چشم‌انداز صنعت هواپيمايي وزير راه و ترابري درباره بركناري حسامي و زياري گفت: «آقاي حسامي و آقاي زياري كماكان در سمت خود هستند و فعاليت خواهند كرد.» بهبهاني مشخصا درباره تغيير زياري مديرعامل راه‌آهن گفت: «آقاي زياري در سمت خود محكم مي‌مانند و بنده از استعفاي ايشان خبر ندارم. اگر عنوان شده به رئيس‌جمهوري استعفا داده‌اند بنده در جريان هستم.» او در مورد اختلافش با مديرعامل هما و بركناري حسامي گفت: «آقاي حسامي مدير ما هستند و پابرجا و محكم باقي مي‌مانند حتي اگر بتوانم همين‌جا برايش بلوك سيماني درست مي‌كنم كه بدانيد ايشان بر سر جاي خود باقي خواهند ماند.» ولي او بارها از عملكرد حسامي انتقاد كرد و از اينكه نمايندگان به دليل ضعف عملكرد حسامي قصد دارند او را بركنار كنند بسيار ناراحت است. به همين دليل هربار در مورد صنعت هواپيمايي صحبت مي‌كند به كوتاهي حسامي در مورد اجراي اصل 44 قانون اساسي صحبت مي‌كند و مقصر اصلي را صنعت مي‌خواند. او اخيرا گفت: همه مي‌گويند وزارت راه در اجراي اين اصل عقب‌مانده و هنوز نتوانسته اين اصل را اجرا كند و احتمال دارد براي اين موضوع وزير به مجلس كشانده شود، آخر من نه سر پياز و نه ته پياز هستم كه بخواهم طي دو ماه به اين موضوع جواب بدهم. اگرچه هنوز وضعيت حسامي كاملا مشخص نيست ولي قطعا زياري بركنار مي‌شود. اگر تاكنون نيز تغيير نكرده به دليل اين است كه بهبهاني هنوز نتوانسته براي دوست رئيس‌جمهور جايگزين بهتر برگزيند تا شاگردش با آن موافقت كند.
از معاونت پارلماني رئيس‌جهمور تا وزارت راه
بعد از ورود بهبهاني چهار تغيير اوليه كه مطرح مي‌شود همگي به دنبال درخواست معاونان براي بازنشستگي اتفاق افتاده است. در مقابل افرادي را بهبهاني انتخاب كرده كه هركدام به نوعي در گذشته با او ارتباط كاري يا غيركاري داشتند. او در بدو ورودش در مهرماه اصغر كتابچي، معاونش در شركت فرودگاه‌هاي كشور را بركنار كرد و در مقابل سيدعلي مومني رخ را به عنوان معاون جديدش و مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه‌‏هاي كشور انتخاب كرد. وزير راه و ترابري بعد از چند روز درخواست بركناري شريعتي، معاون امور پارلماني، استان‌ها و راه‌هاي روستايي اين وزارتخانه موافقت كرد و در مقابل احمد بلوكيان را براي اين سمت انتخاب كرد. اواخر شهريورماه نيز با حكم بازنشستگي محمد بخارايي، معاونش و رئيس جديد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي موافقت كرد و شهريار افندي‌زاده كه از استاد دانشگاه علم و صنعت و از همكاران سابق خود بود را به عنوان رئيس جديد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي منصوب كرد. بهبهاني در اولين ماه‌هاي كاري در راستاي تغيير معاونان ارشد خود، معاون توسعه مديريت و منابع اين وزارتخانه را هم بركنار كرد. وزير راه و ترابري پس از بركناري مهدي بديعي، غفور پاك‌نهاد را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع جديد وزارت راه و ترابري منصوب كرد. پاك‌نهاد پيش از اين معاون رحيمي، معاون فعلي امور حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهوري در ديوان محاسبات كشور بوده است. با انتخاب او براي حوزه منابع چهارمين تغيير در بخش معاونت اتفاق افتاد. البته در اين مدت بخشي‌زاده، مهابادي و باقريان سه عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور و رضيئي، مديركل دفتر وزارتي وزارتخانه تغيير كردند. بدين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود بقيه معاونان رحمتي تغيير كنند تا زماني كه خانه‌تكاني دلخواه بهبهاني اتفاق بيفتد.
افشار يك روزه رفت
حدود 10روز پيش بود كه معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌و‌نقل كشور از سمت خود استعفا كرد. همان زمان وزارت راه و ترابري گفت خبري از پذيرش يا عدم ‌پذيرش استعفاي صادق افشار توسط وزير راه و ترابري در دست نيست. همانطور كه چند ماه پيش از اين فقط چند روز پس از ورود حميد بهبهاني به وزارت راه و ترابري،‌ خبر بركناري يا استعفاي اجباري صادق افشار به رسانه‌ها راه ‌يافت، ‌خبري كه روابط‌ عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌و‌نقل كشور ترجيح داد تا آن را اينگونه تكذيب كند، «صادق افشار منتخب هيات‌مديره اين شركت است و مديرعامل را نمي‌توان بدون اذن هيات ‌مديره بركنار كرد.» با اين حساب با آنكه معلوم نشده بود، ‌اصل خبر كنار رفتن يا كنار گذاشتن صادق افشار درست باشد، ‌اما ماجرا ختم به خير شد و كسي درباره علت بركناري يا فشار بر افشار سخني نگفت. گفته مي‌شد ظرف روزهاي آينده موضوع كناره‌گيري افشار از فعاليت در وزارت راه و ترابري تعيين تكليف خواهد شد. ولي فرداي روز استعفا وزير راه و ترابري با پذيرش استعفاي مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌و‌نقل كشور موافقت كرد. استعفايي كه زود يا دير تاييد مي‌شد؛ زيرا وزير راه و ترابري چندي پيش گفته بود: «با اين حجم فعاليتي كه افشار انجام مي‌دهد، نگران سلامتي او هستم.» اما وزير اين‌بار نيرويي از داخل وزارتخانه براي معاونت ديگرش انتخاب كرد. او محمدرضا برزگر را به جاي افشار برگزيد. برزگر كه ليسانس عمران از كشور انگليس و فوق‌ليسانس ترافيك دارد، پيش از اين در سمت‌هايي چون مديرعامل آزمايشگاه وزارت راه و مديركل سابق راه و ترابري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي فعاليت داشته است.
قائم‌مقامي در وزارتخانه
آبان‌ماه بود كه با حكم حميد بهبهاني پست قائم‌مقامي در وزارت راه و ترابري به عنوان پستي سازماني تلقي شد. در حالي كه از ديد كارشناسان ضرورت چنين حكمي ديده نمي‌شد. به همين دليل بعد از دوراني كه اكبر تركان وزارت را به عهده داشت ديگر چنين حكمي داده نشد. البته در دوران وزارت اكبر تركان در وزارت راه و ترابري اين سمت با حكم ابلاغي قائم‌مقام وجود داشت. به عبارت ديگر، قائم‌مقامي پست سازماني به شمار نمي‌رفت و تنها حكم ابلاغي داشت. خبر ايجاد چنين پستي در وزارتخانه در روزهاي آغازين فعاليت بهبهاني منتشر شد اما در آن زمان هيچ كدام از مسوولان وزارتخانه حتي مهدي هاشمي، سرپرست سابق وزارت كشور اين موضوع را تاييد نكرد. هاشمي تنها پيشنهاد بهبهاني براي اين سمت بود. پيشنهادي كه نهايي شد. اوايل شهريورماه خبرهاي منتشر شده حكايت از آن داشت كه وزير جديد، پيشنهاد پست قائم‌مقامي وزارت راه و ترابري را به سرپرست سابق وزارت كشور داده است. خبري كه هاشمي در مورد پذيرش يا عدم ‌پذيرش آن اظهارنظري نكرد. اما روز گذشته مهر خبر داد، به دنبال پيشنهاد پست قائم‌مقامي وزارت راه و ترابري به سرپرست سابق وزارت كشور، وي اين پيشنهاد را پذيرفت و مهدي هاشمي از روز سه‌شنبه در محل كار جديد خود در وزارت راه و ترابري مستقر شد. بدين‌ترتيب هفتمين تحول در وزارت راه اتفاق افتاد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن