تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821028819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامزدهای جوایز فیلم اروپا ۲۰۱۱


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: نامزدهای جوایز فیلم اروپا ۲۰۱۱


برگزارکنندگان بیست وچهارمین دوره ی جوایز فیلم اروپا روز گذشته فهرست نامزدهای سال ۲۰۱۱ را در حالی اعلام کرد که فیلم «مالیخولیا» لارس فون تریر بیشترین تعداد نامزدی را در بخش های مختلف به دست آورد و از ۹ بخش اعلام شده در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده است.
فیلم «مالیخولیا» که در جشنواره فیلم کن در فرانسه منجر به اظهارات جنجالی «فون تریر» و اخراج او از فستیوال شد، جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد. این فیلم یک درام روانشناسانه است که روایتی از یک واقعه ناگوار و فاجعه آمیز است که پایان خوشی نخواهد داشت. طرح اصلی فیلم نامه درباره سیاره ای ناشناخته است که به شکلی غیرطبیعی به کره زمین نزدیک می شود و این امر منجر به بروز اختلالات روانی نزد چند شخصیت می شود.
فیلم «سخنرانی پادشاه» ساخته «تام هوپر» از سرشناس ترین فیلم های نامزد جایزه بهترین فیلم است. این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۱۱ جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم نامه اصلی را گرفت و در جوایز بافتا انگلیس نیز هفت جایزه اصلی را به دست آورد. «سخنرانی پادشاه» درامی تاریخی درباره جورج ششم پادشاه انگلستان است که در سال های منتهی به جنگ جهانی دوم به کمک یک گفتاردرمان گر بر لکنت زبان خود غلبه کرد.
فیلم «در دنیایی بهتر» ساخته «سوزان بی یر» دیگر نامزد سرشناس جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ آکامی فیلم اروپا است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جوایز اسکار و گلدن گلوب است.
فیلم «Le Havre» ساخته آکی کوریسماکی که برنده جایزه فیپرشی جشنواره کن است، در بخش بهترین فیلم نامزد شده است.
این فیلم که نماینده فنلاند در جوایز اسکار ۲۰۱۲ است، یکی از نامزدهای جایزه فیلم لوکس پارلمان اروپا است.
دیگر نامزد سرشناس این بخش «پسری با یک دوچرخه» ساخته برادران داردن است. این فیلم داستان پسر نوجوانی است که تنها رها شده و زنی سعی دارد تا او را نجات دهد. این فیلم در جشنواره کن اکران جهانی شد و جایزه بزرگ هیات داوران را کسب کرد و به نمایندگی از بلژیک به بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۲ معرفی شده است.
از برندگان جایزه بهترین فیلم آکادمی اروپا طی سال های گذشته می توان از «روح نگار» رومن پولانسکی، «ربان سفید» میشل هانکه، «چهار ماه، سه هفته و دو روز» کریستین مونگیو، «زندگی های دیگران» فان دونرسمارک و «با او حرف بزن» پدرو آلمادوار نام برد.
در بخش بهترین کارگردانی جوایز امسال فیلم اروپا سوزان بیر (در دنیایی بهتر)، برادران داردن (پسری با یک دوچرخه)، آکی کوریسماکی (Le Havre)، بلا تار (اسب تورین) و لارس فون تریر (مالیخولیا) حضور دارند.
در بخش بهتری بازیگر زن، کریستین دونست (مالیخولیا)، سسیل دی فرانس (پسری با یک دوچرخه)، شارلوت گاینزبورو (مالیخولیا)، نادژدا مارکینا (النا) و تیلدا سوئینتون (باید درباره کوین صحبت کنیم ) چشم به جایزه دوخته اند.
در بخش بهترین بازیگر مرد نیز «کالین فرث» برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بیشترین شانس را دارد.
در بخش بهترین فیلم نامه نویس جوایز فیلم اروپا برادران داردن، آکی کوریسماکی، فون تریر و «آندرس توماس جنسن» برای «در دنیایی بهتر» حضور دارند.
مراسم بیست وچهارمین دوره جوایز فیلم اروپا روز دوم دسامبر در برلین برگزار خواهد شد و ۲۵۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا به آثار برتر رای خواهند داد.

۱۶ آبان ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن