تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واردات هلو به اسم پرتقال


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: واردات هلو به اسم پرتقال


آشفتگی واردات میوه و مرکبات موجب شده تا برخی مسئولان از احتمال ثبت سفارش پرتقال و واردات هلو به کشور خبر دهند.
سه شنبه معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه واردات میوه به وزارت صنعت ربطی ندارد، در مورد فرافکنی وزارتخانه‌ها و گمرک و شانه‌خالی کردن این سازمان‌ها از مسئولیت واردات میوه‌های ممنوعه گفت: براساس آمار گمرک هیچ‌گونه واردات میوه لوکس نظیر هلو، شلیل و شفتالو صورت نگرفته است، این در حالی است که اگر چرخی در بازار بزنید می‌بینید که این میوه‌ها در واحد‌های خرده‌فروشی توزیع می‌شود.
محمد قبله افزود: این موضوع ۲حالت می‌تواند داشته باشد؛ یکی اینکه میوه‌های مذکور به‌صورت قاچاق وارد شود که احتمال آن وجود دارد و دیگر اینکه در گمرک هلو را به اسم پرتقال وارد کنند.
وی تصریح کرد: اگر میوه‌های ممنوعه به‌صورت قاچاق وارد کشور ‌شود مسئول رسیدگی به آن ستاد قاچاق است و درصورتی که هلو را به جای پرتقال وارد ‌کنند نیز مسئول آن گمرک است، همچنین هر گونه وارداتی که با مجوز صورت ‌گیرد آن مجوز را وزارت جهاد صادر کرده است. با این روند نمی‌دانیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در کجای این معادله قرار دارد.
براساس این گزارش با گذشت چند هفته از تخلیه ۲۲ تریلی پرتقال و نارنگی ترکیه‌ای به وزن ۴۰۰ تن در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران هیچ کس پاسخگوی این تخلف در فصل برداشت مرکبات داخلی نبوده و مسئولان دیدگاه‌های متناقضی مطرح می‌کنند. به‌رغم دیدگاه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری واردات بی‌رویه میوه‌های ممنوعه در نشست سه شنبه کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و مسئولان گمرک و سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان دستگاه‌های اجرایی از بار مسئولیت این اقدام غیرقانونی شانه خالی کرده و برخی دیگر از واردات هلو به اسم پرتقال خبر می‌دهند.
این دیدگاه قبله در حالی مطرح شده که پیش از این یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به واردات ۲۲ تریلی پرتقال و نارنگی ترکیه‌ای به وزن ۴۰۰ تن اعلام کرده بود، ثبت سفارش این کالا در یکی از استان‌های شمال غرب صورت گرفته و مربوط به زمانی بوده که هنوز ممنوعیت ثبت سفارش ابلاغ نشده بود، بنابراین کسی که ثبت سفارش کرده می‌تواند کالا وارد کند اما با توجه به اتفاقی که افتاده سازمان توسعه تجارت قرار است محدودیت زمان‌بندی در نظر بگیرد تا میوه در فصل برداشت محصول وارد نشود. درخواست برخورد با متخلفان
مدیرعامل مجمع‌ هماهنگی تشکل‌های کشاورزی واردات بی‌رویه را عامل پایین بودن سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و خواستار برخورد قاطع با متخلفان واردات میوه شد.
علیرضا بزرگی با بیان اینکه واردات غیرکارشناسی و بی‌رویه محصولات کشاورزی صدمات جبران‌ناپذیری به پیکره بخش کشاورزی وارد کرده است، گفت: دیدگاه سازمان توسعه تجارت مبنی بر تشکیل کمیته در این زمینه نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.
وی تصریح کرد:‌ درحالی‌که طبق ماده ۱۶ قانون افزایش بهره‌وری، مجوز واردات محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و واردات میوه طی یک سال و نیم اخیر ممنوع اعلام شده است، امسال از مبادی قانونی انواع میوه همزمان با فصل برداشت داخلی وارد شده است.

۹ آذر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن