تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817709166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادغام شركت‌هاي مسكن در امارات؟ راه حل يا ادامه بحران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ادغام شركت‌هاي مسكن در امارات؟ راه حل يا ادامه بحران
اقتصاد. خارجي. امارات. مسكن
دبي - كاهش سرسام آور ارزش سهام شركت‌هاي ساختماني در بورس‌هاي دبي و ابوظبي و زيان آنها موجب شد تا بزرگترين شركت‌هاي ساختماني حاضر در امارات نيز تمايل به ادغام در يكديگر پيدا كنند.

كارشناسان بخش مسكن در امارات ادغام شركت‌هاي ساختماني را يكي از راه‌هاي جلوگيري از ورشكستگي اين شركت‌ها قلمداد كردند.

آنان معتقدند: براي فرار و خروج از بحران مالي كنوني كه اكثر بخش‌هاي صنعتي و ساختماني جهان را فرا گرفته، ادغام شركت‌هاي بزرگ و كوچك فعال در بخش ساخت و ساز تنها راه چاره است.

اين افراد مي‌گويند: با توجه به ركودي كه طي ماه‌هاي اخير در اين بخش بوجود آمده، ادغام شركت‌هاي فعال در بخش ساخت و ساز امارات مي‌تواند به افزايش قدرت محلي و رونق بازار و خروج از حالت بحران، حداقل براي مدتي كمك كند كه اين امر به نفع شركت‌هاي كوچك خواهد بود تا بتوانند از نظر مالي وضعيت خود را در بازار بهبود بخشند و در سايه شركت‌هاي بزرگ و عمده به رقابت در اين بخش ادامه دهند.

اين كارشناسان افزودند، اوضاع مالي و بحراني كه اكنون بازار جهان را فرا گرفته دير يا زود شركت‌هاي كوچك مسكن را وادار به ادغام با شركت‌هاي بزرگ و مكمل خواهد كرد تا قادر به ادامه حيات باشند.

در عين حال وجود مشكلات مالي كه تقريبا اكثر شركت‌هاي كوچك با آن روبه رو هستند، مانعي بر سر راه ادغام با شركت‌هاي بزرگ بشمار مي‌آيند و اين احتمال مي‌رود كه تغيير در ماهيت اين شركت‌ها با وضعيت جديد هزينه‌هايي را نيز بر هزينه‌هاي ديگر اين شركت‌ها تحميل كند كه بايد اين امر با تحقيق و بررسي بسيار دقيق صورت گيرد.

اين بحران به خصوص در امارات متحده عربي و خصوصا امارت‌هاي ابوظبي، دبي و شارجه كه بيشترين ساخت وساز صنعتي و مسكن را در چند سال اخير داشته اند، نسبت به ديگر كشورهاي منطقه ملموس تر است. هرچند كه هنوز تبعات اين بحران بطور كامل دامنگير شهرهاي خيلي فعال در زمينه ساخت و ساز مثل دبي و شارجه نشده است.

بحران ساخت و ساز در امارت‌هاي عجمان، فجيره، العين، ام القيوين و راس الخيمه نيز در حال نمودار شدن است .

آنچه از مشكلاتي كه مسوولان سرمايه گذار و دولتي امارات در سايه بحران جهاني مالي در ديگر كشورها مشاهده مي‌كنند، آنها را بر آن داشته تا اگر نمي توانند از سرايت بحران به اين كشور جلوگيري كنند، حداقل از خطرات و خسارات بيشتر جلوگيري كنند.

به همين جهت آنها با برگزاري همايش‌ها و دعوت از كارشناسان بزرگ جهاني سعي دارند اين گره را به نوعي باز كنند.

در سال‌هاي گذشته تبليغات فراوان و گسترده شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارج از كشور كه هركدام با داير كردن شعبه‌هايي در دبي به نوعي به منبع درآمدي از اين طريق دست يافته اند، باعث شد كه خيلي از ايراني‌ها كه عمدتا تاجر و بازرگان هستند به سمت خريد واحدهاي مسكوني در اين امارت روي آورند.

تبليغات تنها در چارچوب سرمايه‌گذاري محدود نمي‌شد، بلكه اين شبكه ها به عناوين مختلف از جمله بزرگ نمايي اعطاي اقامت ‪ ۹۹‬ساله و دادن تسهيلات بانكي فراوان با بهره كم و نشان دادن زرق و برق‌هاي اين برج‌ها از جمله استخر و سونا و پارك‌هاي آبي و ديگر امكانات رفاهي، خيلي از ايرانيان را تشويق به سرمايه‌گذاري در اين بخش در دبي كردند ولي اكنون بسياري از آنها تنها راه چاره را تحمل زيان تا تعيين تكليف مي‌دانند.

در جريان بحران مالي در امارات چند بانك عمده اين كشور نيز تا آستانه ورشكستگي پيش رفتند و اين شرايط اوضاع را بر سرمايه‌گذاران بدتر و به نوعي نگراني را در بين خريداران مسكن كه از اكثر كشورهاي خارجي بخصوص ايران هستند؟ بيشتر كرده است.

برخي از ايرانياني كه بيش از ‪ ۳۸‬سال يعني قبل از تشكيل اتحاد اميرنشين‌هاي امارات و شكل‌گيري اين كشور در دبي ساكن شده‌اند و از آن موقع در بخش‌هاي تجاري و صنعتي اين امارت فعال هستند و سرمايه‌گذاري فراواني در اين ساليان در امارات كرده اند، مي‌گويند: تبليغات براي اعطاي اقامت ‪ ۹۹‬ساله چيزي بيش از يك حرف نيست چرا كه اگر قرار بود اقامتي داده شود، مسلما به ما داده مي‌شد اما بعد از اين همه مدت هنوز هم بايد هر سه سال اقامت خود را با پرداخت هزينه‌هاي سنگين تمديد كنيم.

امارات ظرف حدود ‪ ۱۰‬سال گذشته شاهد يك جهش شديدي در بخش مسكن بود.

بطوري كه شگفتي و حيرت سرمايه‌گذاران نه از ايران بلكه حتي ازكشورهاي عربي و اروپايي را همراه داشت و آنها را ترغيب كرد تا براي سرمايه‌گذاري به امارات بيايند.

سرعت رو به رشد امارات در بخش ساخت وساز به حدي بود كه گفته مي‌شود در اين مدت بطور ميانگين روزانه يك ساختمان ‪ ۵۰‬طبقه در شهر دبي ساخته مي شد، اين امر يك پديده نادر در بخش ساخت و ساز محسوب مي‌شود كه در كمتر جايي تجربه شده بود.

ولي اين سرعت رو به رشد با يك دست انداز بزرگ به نام بحران مالي جهاني برخورد كرد و اين امر موجب شد اين قطار سريع السير متوقف شود.

در حال حاضر قيمت برخي واحدهاي مسكوني در دبي تا حد دو سوم بهاي قبل كاهش يافته است.

بهاي هر متر واحد مسكوني در دبي در زمان اوج فعاليت مسكن و ساخت و ساز و قبل از شروع بحران مالي جهاني بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۰۰‬هزار درهم (‪ ۵/۵‬تا ‪۵۵‬ هزار دلار) بود.

بطور نمونه در خيابان شيخ زايد كه برج‌هاي سربه فلك كشيده آن سنبل امارات محسوب مي‌شود هر متر مربع آپارتمان تجاري ‪ ۲۰۰‬هزار درهم يعني ‪۵۴‬ هزار دلار به فروش مي‌رسيد كه در حال حاضر به زير ‪ ۵۰‬هزار درهم يعني ‪۱۳‬ هزار دلار كاهش يافته است.

اين امر سرمايه‌گذاران عرب بزرگ بخش مسكن را وادار كرد تا به تجديد نظر در كار خود بپردازند و كار ساخت و ساز را متوقف كنند و به جمع آوري سرمايه خود بپردازند تا بتوانند از اين بحران جان سالم بدر برند.

برخي از سرمايه‌گذاران بخش مسكن در دبي از كشورهاي عربي همسايه مثل كويت هستند كه عمده سرمايه آنها در كشورهاي غربي بخصوص در آمريكا متمركز شده و به شدت از اين بحران جهاني آسيب ديده و در اين شرايط به نوعي سردرگمي دچار شده اند.

حتي با اينكه كارشناسان مسكن در امارات طرح ادغام شركت‌هاي فعال در بخش ساخت و ساز مسكن را پيشنهاد كرده اند، اما باز هم مطمئن نيستند كه اين امر بتواند به عنوان يك راه چاره براي حل مشكل ساخت و ساز اعمال شود، آنها نگرانند كه مبادا اين امر حتي به سخت تر شدن شرايط و به نوعي بحران در بحران بيانجامد.

اين بحران مالكان و صاحبان شركت‌هاي بزرگ مسكن را براين داشته تا به فكر چاره‌اي بيافتند كه نه تنها از اين بحران عبور كنند، بلكه براي مقابله با اتفاقات پيش بيني نشده در آينده نيز مصون بمانند.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن