تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801783707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترش و شيرين فرهنگ و هنر /ابتذال از نگاه دو فيلمساز و نقد بيرحمانه تلويزيون


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترش و شيرين فرهنگ و هنر /ابتذال از نگاه دو فيلمساز و نقد بيرحمانه تلويزيون
ابتذال از نگاه مجيد مجيدي و پاسخ سيف‌الله داد، سامان سالور و ساخت فيلم مبتذل، فيلم ملي انسيه شاه‌حسيني، نقد بيرحمانه تلويزيون و ... مهمترين ترش و شيرين فرهنگ و هنر در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجيدي در نشستي دانشجويي جايگاه سينما براي دولتمردان را نامشخص دانست و با گله از سيدمحمد خاتمي گفت: با وجود علاقه‌اي كه به شخصيت ايشان دارم بايد بگويم در دوره ايشان با وجود فضاي آزاد چيزي جز ابتذال نصيب ما نشد.

* داد نيز در پاسخ به اين گلايه گفت: سكوت در برابر اين جمله را جوانمردانه مي‌دانم چرا كه طبعاً من مسئول اول آن در دولت نخست خاتمي بوده‌ام و حق نيست گناه را به گردن خاتمي بيندازيم. با توجه به اينكه مشخص نشده تعريف مجيدي از ابتذال چيست بايد گفت اگر فيلم مورد پسند شخصيتي مثل "هامون" با فيلم مورد پسند قهرمان "آواز گنجشك‌ها" متفاوت باشد، كدام مبتذل است؟

* سالور در نشست نقد و بررسي "چند كيلو خرما براي مراسم تدفين" گفت: از اين پس مي‌خواهم فيلم مبتذل و اتوبوسي بسازم و مي‌دانم منتقدان اظهار تأسف مي‌كنند كه اين فيلمساز چرا به اين ورطه افتاد. اي كاش منتقدان از اين نوع سينما حمايت مي‌كردند. چنانكه در دهه 60 كردند. اما امروز هيچكس از سلطان‌هايي كه سينماي ايران را به حرمسراهايشان تبديل كرده‌اند انتقاد نمي‌كند.

* انسيه شاه‌حسيني كارگردان فيلم سينمايي "پنالتي" آن را نمونه سينماي ملي توصيف كرد و گفت: تعريف‌ها و توصيف‌هايي كه از سينماي ملي مي‌شود در اين فيلم وجود دارد. "پنالتي" اثري ملي و اجتماعي و تصويري از جامعه امروز است كه اميدوارم مخاطبان با نگاه منصفانه درباره آن قضاوت كنند.

* علي شاه‌حاتمي با اشاره به توقف توليد مشترك فيلم "قهرمان" با كشور هند گفت: ما در ايران براي توليد مشترك هنوز آمادگي نداريم و نمي‌توانيم خود را با ديگر كشورها هماهنگ كنيم. تهيه‌كننده اين فيلم كاملاً آماده است و برخي صحبت‌ها نيز انجام شده اما با طولاني شدن اعلام موافقت فارابي براي اين كار هنوز چيزي مشخص نيست و تصميم گرفته‌ايم براي ساخت پروژه صبر كنيم.

* ميترا حجار كه پس از بازگشت به ايران درباره ادامه فعاليت‌هايش حرف و حديث‌هايي بود، حضور در يك فيلم سينمايي را قطعي كرد. چندي پيش اعلام شد حجار در مجموعه "سرزمين كهن" كمال تبريزي بازي مي‌كند، اما با تأييد نشدن اين خبر حضور او در فيلم سينمايي "آناهيتا" ساخته عزيزالله حميدنژاد قطعي شد.

* فيلم سينمايي "شهرآشوب" ساخته يدالله صمدي پيش از اكران از شبكه نمايش خانگي سردرآورد و صمدي در واكنش به آن گفت: براي مديراني كه تصميم گرفتند اين فيلم را پيش از اكران در قالب سي‌دي به قيمت 1500 تومان واگذار كنند متأسفم. اكران اين فيلم مي‌توانست در اين شرايط مفيد واقع شود و جاي خالي آن احساس مي‌شود.

* رئيس صدا و سيما در نشست تقدير از مجموعه "مرگ تدريجي يك رويا" گفت: در ماههاي اخير مجموعه جزو سه مجموعه برتر بود. "روزگار قريب" و "يوسف پيامبر" نيز رقباي اصلي آن بودند. چون برخي بينندگان در قسمت‌هاي مياني مخاطب اين مجموعه شدند بايد اين سريال يكبار ديگر پخش شود. اين مجموعه تاريخ مصرف ندارد و هميشه و همه جا قابل دفاع است.

* ضرغامي همچنين هفته گذشته خواستار نقد بيرحمانه سازمان صدا و سيما شد و گفت: يكي از رويكردهاي جدي رسانه ملي در سال‌هاي اخير نقد اين سازمان در برنامه‌هاي خودمان است. پربيننده‌ترين برنامه‌ها هم وقتي به اتمام مي‌رسند در ميزگردي توسط كارشناساني از بيرون سازمان نقد مي‌شوند.

* فرج‌الله سلحشور كارگردان "يوسف پيامبر" به انتقادهاي كارشناسان مذهبي واكنش نشان داد و گفت: مطالب راجع به اسرائيليات را به هيچ وجه قبول ندارم. منابعي كه براي نگارش فيلمنامه استفاده كرديم تاكنون با اين استحكام در مورد سوره يوسف استفاده نشده است. كمتر تفسير تاريخي وجود دارد كه اسرائيليات در آن رخنه نكرده باشد.

* مجيد ميرفخرايي مدير هنري "يوسف پيامبر" از كيفيت پائين نسخه تلويزيوني اين مجموعه انتقاد كرد و گفت: به علت نوع كپي كشيده شده از نسخه 35 ميليمتري اين مجموعه بسياري از رنگ‌ها از بين رفته است. در برخي سكانس‌ها نور زياد و در برخي نور كم است، چون اتالوناژ لازم انجام نشده است. البته فوت رسول احدي مدير فيلمبرداري مجموعه از بدشانسي‌هاي ما بود.

* مدير شبكه دو از نامشخص بودن زمان پخش مجموعه‌هاي "شيخ بهايي" شهرام اسدي و "بن حور" حسين سهيلي‌زاده خبر داد و گفت: در حال بررسي هستيم تا مناسبترين شب را براي پخش "شيخ بهايي" انتخاب كنيم. اما علت پخش نشدن "بن حور" در ماه رمضان حضور حسين ياري در نقش اصلي مجموعه "مثل هيچكس" بود.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن