تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815283502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۱ به روایت تصویر ( قسمت دوم)


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۱ به روایت تصویر ( قسمت دوم) سال ۲۰۱۱ با همه ی شورش ها ی اجتماعی و سیاسی و مشکلات اقتصادی اش، سال التهاب و جنجال جهانی بود. در این سال شاهد سقوط چندین دیکتاتور بودیم، ظهور یک کشور جدید (سودان جنوبی ) را خوشامد گفتیم، جمعیت سیاره مان از ۷ میلیارد نفر گذشت و با وحشت و اضطراب شاهد زلزله، سونامی و فاجعه ی اتمی در ژاپن بودیم. مردم دنیا از کشور های عربی گرفته تا اسپانیا و وال استریت به خیابان ها آمدند و بر علیه حکومت ها، سازمان های اقتصادی، بازداشتهای ناعادلانه، خشونت و در بعضی مواقع برای دفاع از جان خود تظاهرات کردند. آنچه در اینجا جمع آوری شده بخش دوم از مجموعه ی ۳ قسمتی از خلاصه ی سال گذشته ی میلادی است که به تصویر آمده. حتماً قسمت های اول و فردا قسمت سوم را نیز ببینید.  



1- 5 آگوست ۲۰۱۱، غریق نجات، داگ ناتزن فردی به نام دیل اوسترندر را نجات داده و به ساحل لانگ بیچ در واشینگتن رسانده است. غریق نجاتان ادی مندز (سمت چپ) و ویل گرین او را هنگام موج سواری دیده بودند. این پسر که به مدت ۲۰ دقیقه زیر آب بوده است به بیمارستان منتقل شد و برای مدتی در کما بود اما در حال حاضر بهتر شده و به خانه برگشته و در کلاس هفتم درس می خواند. البته هنوز سلامت کامل را باز نیافته و به جلسات فیزیوتراپی و گفتار درمانی احتیاج دارد.  



2- بعد از انجام آزمایشات برای اطمینان از سیستم الکترونیکی روبونات۲ (R2) این روبات در اتاق تداخل الکترومغناطیسی در مرکز فضایی جانسون قرار داده شده تا برای پرتاب به ایستگاه فضایی بین المللی آماده باشد. روبات انسان نمای (R2) بوسیله ی شاتل فضایی دیسکاوری و برای انجام آزمایشات به ایستگاه فضایی پرتاب شد. ناسا امیدوار است که در نهایت روباتی بسازد که بتواند به انسان در انجام مأموریت های پیچیده چه در فضا و چه بر روی زمین کمک کند.  



3- 18 می ۲۰۱۱، این خاکریز از رسیدن سیلاب رودخانه ی یازو به این خانه که در نزدیکی رودخانه ی می سی سی پی است جلوگیری کرده. طغیان رودخانه ی میسیسیپی باعث طغیان رودخانه ی یازو شده و سیلاب شهر ها و مزرعه های اطراف رودخانه را فرا گرفته است.  



4- 15 می ۲۰۱۱، معترضان فلسطینی به مرز اسرائیل-سوریه ، در نزدیکی روستای دروز در مجدل شمس در شمال اسرائیل نفوذ کرده اند. گزارش ها حاکی از آن است که در این اقدام نیروهای IDF به سوی فلسطینیان تیر اندازی کرده اند که حداقل ۱۲ نفر کشته و بسیاری نیز زخمی شده اند.  



5- 21 آگوست ۲۰۱۱، در جریان نمایش هوایی سل فریجدر حدود ۳۰ مایلی دیترویت، یک بند باز به نام تاد گرین نمی تواند به موقع دست همکارش را بگیرد و سقوط می کند. او می خواسته یک حرکت انتقالی به یک هلیکوپتر را نمایش دهد که سقوط کرده و می میرد.  



6- 5 می ۲۰۱۱، یک فرد مهاجر دربندر بنقازی و در صف ورود به شهر محصور شده یمیسراتا در لیبیی ایستاده است.  



7- کارن عضو گروهی به نام دختران پوجیه است؛ آنها یک مد جدید ایجاد کرده اند که در آن اعضاء درحالی که صورتشان به سمت پایین است برروی زمین و در مقابل اماکن غیر معمول دراز می کشند؛ مثل اینجا خارج از تأتر ملی تایوان در تایپه، تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۱٫  



8- یکشنبه ۱ می ۲۰۱۱، در تظاهراتی که برای کناره گیری صالح، رئیس جمهور یمنی در شهر سنا در یمن صورت گرفته، این معترض ضد دولت شالی در دست دارد که بر روی آن به زبان عربی نوشته شده “وطنم، دوستت دارم وطنم”.  



9- این عکس در تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۱ توسط یکی از خدمه ی هیئتاعزامی ۲۷، پائولو نسپولی و از ایستگاه TMA-20سویوز گرفته شده. این عکس مرکز فضایی بین المللی و شاتل فضایی اندور را در ارتفاع حدود ۳۵۴ کیلومتری از سطح زمین نشان می دهد.  



10- 30 می ۲۰۱۱، این مأمور پلیس فدرال از یک صحنه ی جرم در مونتری مکزیکو مراقبت می کند. مردان مسلح ۵ نفر را کشته اند، ۴ نفر از آنها راننده تاکسی بوده اند و نفر پنجم زنی که در ایستگاه تاکسی کار می کرده است. به گزارش رسانه ها این تیر اندازی در کنار خیابان و بیرون از یک فروشگاه صورت گرفته. در طول سال گذشته پلیس مکزیک درگیر خشونت و جنگ های مرتبط با قاچاقچیان مواد مخدر بوده است. تخمین زده شده که بیش از ۴۶ هزار مرگ در ۵ سال گذشته در رابطه با مواد مخدر بوده است.  



11- 24 می ۲۰۱۱، این عکس هوایی صدماتی را که طوفان به یک محله در ایالت میسوری وارد کرده نشان می دهد. این طوفان بیشتر قسمت های شهر را در بر گرفت یک بیمارستان و صد ها خانه و مغازه را ویران کرد و باعث کشته شدن بیش ار ۱۱۶ نفر شد.  



12- سربازان خارجی بعد از پایان یک مأموریت نظامی بر ضد طالبان، در حال ترک هتل بین المللی هستند. افراد طالبان در ۲۹ جون ۲۰۱۱ به این هتل حمله کرده بودند. تفنگداران و افراد بمب گذار به این هتل حمله کردند و یک جنگ ۵ ساعته را با کماندو های افغان به راه انداختند، هلی کوپتر های ناتو به کمک نظامیان آمدندو بیش از ۱۰ نفر کشته شدند.  



13- 29 جون ۲۰۱۱، آفتاب از میان دود حاصل از آتش سوزی آزمایشگاه لوی آلاموس در نیو مکزیکو می تابد. این آتش در طول ۴ روز یه سرعت منتشر شد و تا نزدیکی یکی از مهمترین مراکز تولید تسلیحات اتمی آمریکا رسید اما با تلاش آتش نشانان به موقع مهار شد.  



14- 15 جون ۲۰۱۱، در شلوغی هایی که بعد از یک مسابقه در ونکوور کانادا اتفاق افتاد،  



15- 5 جون ۲۰۱۱، رعد و برق بر بالای کوه آتش فشانی کالی در شیلی دیده می شود. این آتش فشان که برای دهه های طولانی خاموش بوددر جنوب شیلی فوران کرد و خاکسترش تا ۱۰ کیلومتر در آسمان پخش شد. باد این خاکستر را به کشور همسایه، آرژانتین برد و دولت از بسیاری از ساکنین درخواست کرد که خانه های خود را ترک کنند.  



16- این تصویر بی سابقه توسط خدمه ی هیئت اعزامی ۲۸ و در حالی گرفته شده که شاتل آتلانتیس در حال ورود به جو زمین است. این شاتل آخرین شاتل فضایی است که در مدار زمین قرار گرفته و برای آخریم بار به زمین بر می گردد. شاتل هایی که قبلاً برای قرار گرفتن در مدار زمین استفاده می شدند دیگر مورد استفاده نیستند و برای اینکه در معرض نمایش عمومی قرار بگیرند تغییر کاربری خواهند داد.  



17- 5 جولای ۲۰۱۱، یک سرباز ارتش آزادی مردم سودان در مراسم تمرین جشن روز استقلال سودان در صف ایستاده است.در روز ۹ جولای جمهوری سودان جنوبی استقلال خود را اعلام کرد و جدید ترین کشور جهان را بوجود آورد. این کشور صد و نود و سومین کشوری است که به سازمان ملل متحد پیوسته.  



18- 28 جولای ۲۰۱۱، قبل از قرعه کشی مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ فیفا در ریو دوژانیرو- برزیل، مردم در ساحل ایپانما فوتبال بازی می کنند.  



19- 2جولای ۲۰۱۱، میهاج گدی فرح، یک کودک ۷ ماهه است که تنها ۳٫۴ کیلوگرم وزن دارد و دچار سوء تغذیه است. در این بیمارستان صحرایی کمیته ی نجات بین الملل مادرش او را در آغوش گرفته است. سازمان ملل بوسیله ی هواپیما جیره های غذایی اضطراری را به قسمت های قحطی زده ی سومالی می رسانند که به مدت ۲ سال توسط نظامیان سومالی بسته شده بود. این اقدام برای جدا نگه داشتن قحطی زدگان از مردن در کنار جاده ای بود که به نام جاده ی مرگ معروف است. ده ها هزار نفر قبلاً با پای پیاده به کنیا و اتیوپی رفته اند تا شاید به کمپ های کمک به پناهندگان برسند. یک گزارشگر بعداً وضع سلامت این کودک را پی گیری کرد و پزشکان به او گفتند که زنده خواهد ماند.  



20- 23 جولای ۲۰۱۱، این فرد داوطلب در واجار در نزدیکی مرز کنیا و سومالی با استفاده از آی پد خود از لاشه ی پوسیده ی یک گاو فیلمبرداری می کند. از زمانی که خشک سالی شاخ آفریقا را در بر گرفته و مخصوصاً از زمانی که اعلام شد قسمت هایی از سومالی را قحطی فرا گرفته،سازمان بین المللی کمک به قحطی زدگان برای کمک آمده است. هر گاه مردم آفریقا دچار گرسنگی می شوند این سازمان به کمک می شتابد چون دولت ها، چه افریقایی و چه خارجی خیلی دیر برای ایجاد راه حل به فکر می افتند.  



21- 21 جولای ۲۰۱۱، یک مادر سومالیایی به خاطر مرگ فرزندش که در پارچه پیچیده شده گریه می کند. این کودک برای درمان سوء تغذیه به بیمارستان بنادیر آورده شده بود.  



22- 17 جولای ۲۰۱۱،در ورزشگاه فرانکفورت آلمان که مسابقه ی فینال جام جهانی فوتبال زنان برگذار شده. تیم ژاپن بعد از ضربات پنالتی در مقابل تیم آمریکا برنده شد. ۲۳٫ ۱۹ جولای ۲۰۱۱، یک پلنگ در نزدیکی روستای پارکاش – هندوستان به این جنگلبان حمله کرد. این پلنگ به روستا وارد شده و به چندین روستایی و ۳ نگهبان نیز حمله کرده بود؛ که بعداً توسط مسئولین جنگل مهار شد. این پلنگ که با ضربات چاقو و باتون زخمی شده بود کمی بعد مرد. جنگلبان هم به سختی مجروح شده بود.  



23- 19 جولای ۲۰۱۱، یک پلنگ در نزدیکی روستای پارکاش – هندوستان به این جنگلبان حمله کرد. این پلنگ به روستا وارد شده و به چندین روستایی و ۳ نگهبان نیز حمله کرده بود؛ که بعداً توسط مسئولین جنگل مهار شد. این پلنگ که با ضربات چاقو و باتون زخمی شده بود کمی بعد مرد. جنگلبان هم به سختی مجروح شده بود.



۲۴- ۱ جولای ۲۰۱۱ در بازی های تابستانی المپیک استثنائی ۲۰۱۱ در آتن – یونان، سارا ترین از ایرلند، برنده ی مسابقه ی کرال پشت ۲۵ متر شد.  



25- 22 جولای ۲۰۱۱، این مرد که در انفجار مهیبی که مرکز اوسلو را تکان دارد زخمی شده بود تحت درمان قرار می گیرد. این انفجار بزرگ ساختمان های دولتی را در مرکز اوسلو ویران کرد که در بین آنها دفتر نخست وزیر نیز بود و افراد زیادی نیز زخمی شدند. موج انفجار موجب خرد شدن بیشتر شیشه های ساختمان ۱۷ طبقه ی دفتر نخست وزیر و وزارتخانه های اطراف ، از جمله وزارت نفت شد که آتش هم گرفته بود.  



26- 23 جولای ۲۰۱۱، در اردوی تابستانی جوانان نروژی یک مرد مسلح با لباس پلیس در یک حمله ی وحشیانه، دست کم ۷۷ نفر را کشت و چند ساعت بعد انفجار بمبی در اوسلو باعث مرگ ۷ نفر شد. اجساد کشته شدگان تیر اندازی در نزدیکی یک ساختمان کوچک و در ساحل رودخانه ی یوتویا قرار گرفته اند.  



27- مردم خارج از شهرداری اوسلو جمع شدخ اند تا در “راهپیمایی گل سرخ” که به خاطر کشته شدگان بمب گذاری ۲۲ جولای برگذار می شود شرکت کنند. مردی که بمب گذاری و حمله ی مسلحانه به اردوی تابستانی جوانان را انجام داده به نام آندرس برینگ بریویک به جرم خود اعتراف کرده و گفته که گناهکار نیست و فقط می خواسته اروپا را ار مهاجرت مسلمین نجات دهد. در ماه نوامبر حکم دیوانگی او اعلام شد و باید تا پایان عمر تحت روان درمانی قرار گیرد.  



28- 23 جولای ۲۰۱۱، نخست وزیر نروژ، جنز استولتنبرگ (سمت چپ)مدیر اردوگاه تابستانی، اسکیل پدرسن را که از تیر اندازی جان سالم به در برده در آغوش می گیرد. در این هتل و تحت مراسمی بازماندگان تیر اندازی در جزیره ی محل اردو به سوی خانواده هایشان باز می گردند.  



29- 6 آگوست ۲۰۱۱، در این عکس یکی از شرکت کنندگان فستیوال پرش بانجی در بالای رودخانه ی اودرا در لهستان دیده م شود.  



30- 8 آگوست ۲۰۱۱، لندن- انگلستان. یک جوان در حال رد شدن از کنار یک اتومبیل در حال سوختن است. شورش و غارت های بسیاری در بخش های مختلف لندن و بیرمنگهام اتفاق افتاد. این آشوب ها از شنبه شب بعد از کشته شدن مارگ دوگان ۲۹ ساله توسط پلیس، در توتنهام و مناطق اطراف آن شروع شد و به لندن و شهر های دیگر رسید.  



31- 7آگوست ۲۰۱۱،لندن- انگلستان. آرون بیبر ۸۹ ساله وسایل آرایشگری خود را که صدمه دیده اند از نظر می گذراند. بعد از اینکه مردم از داستان او با خبر شدند یک کمپین اینترنتی برای بیبر بیش از ۲۵ هزار پوند جمع کرد تا بتواند دوباره شغل خود را از سر بگیرد.  



32- 16 جولای ۲۰۱۱ مرکز سئول، کره. این زن به همراه ۱۰۰ معترض دیگر که اکثراً زن بودند در این راهپیمایی شرکت کردند. این راهپیمایی در اعتراض به گفته ی یک پلیس کانادایی صورت گرفت که گفته بود اگر زنان مثل “فاحشه ها” لباس نپوشند مورد تعرض جنسی واقع نمی شوند. پس از این راهپیمایی تظاهرات بسیاری مثل این در سراسر جهان انجام گرفت.  



33- 23 آگوست ۲۰۱۱، شورشیان در باب العزیزیه تریپولی – لیبی، بر روی سر مجسمه ی معمز قذافی پایکوبی می کنند. این شورشیان در روز سه شنبه بعد از جنگ سختی با طرفداران رژیم، اصلی ترین ترکیبات نظامی قذافی را در تریپولی تسخیر کردند.  



34- سه شنبه ۲۳ آگوست ۲۰۱۱، سالم حسام علی ۶۲ ساله که مغازه دار است در حال خواندن سرود ملی لیبیایی که قبل از قذافی معمول بوده اشک می ریزد. در روز سه شنبه صد ها شورشی به قلب ترکیبات نظامی رژیم قذافی حمله کرده و با کشتن سربازان وفادار وی و غارت اسلحه خانه مجسمه ی این دیکتاتور را به زیر کشیدند.  



35- اجساد سوخته در انباری در تریپولی- لیبی قرار گرفته اند. ۲۷ آگوست ۲۰۱۱، ۱۵۰ نفر کشته و ۵۳ نفر در چند روز گذشته در این انبار سوخته بودند. این قربانیان شهروندان لیبیایی بودند که توسط وفاداران قذافی بازجویی شده بودند. هنگامی که شورشیان به محل نزدیک شدنداین سربازان چندین نارنجک به محل پرت کرده و لاستیک ها را سوزاندند تا اجساد را مخفی کنند.  



36- 1 اگوست ۲۰۱۱، ولادیمیر پونین نخست وزیر روسیه سعی می کند که با دستان خالی یک تابه را خم کند. اردوی تابستانی گروه جوانان کرملین در ۴۰۰ کیلومتری شمال مسکو.  



37- 9اگوست ۲۰۱۱، این عکس از یک عکاس است که در یک تظاهرات دانشجویی در شیلی به زمین افتاده. در طول سال دانش آموزان، معلمان و بسیاری دیگر برای ایجاد تغییرات در سیستم آموزشی شیلی دست به تظاهرات زدند.  



38- 5 شنبه ۲۵ آگوست۲۰۱۱، در روز دوم اعتصاب عمومی در سانتیاگو- شیلی، پلیس ضد شورش از ورود تظاهر کنندگان به لا موندا، قصر رئیس جمهوری جلوگیری می کند. تظاهر کنندگان خواستار تغییرات اساسی در شکل خصوصی و بسیار متمرکز دولت شدند.  



39- 27آگوست در تی هوپو تاهیتی ۲۰۱۱، آنتونی والی موج سوار اهل استرالیا در یک موج بسیار بزرگ سواری می کند.  



40- 19 آگوست ۲۰۱۱، در این عکس که از یک تصویر تلویزیونی گرفته شده، سگ فرد متوفی که یک یک سرباز کشته شده ی نیروی دریایی است در کنار تابوت وی دراز کشیده. جان تامیلسون یکی از ۳۰ سرباز آمریکایی بود که در ۶ آگوست در افغانستان کشته شد؛ او به همراه سایر سربازان در یک عملیات برای کمک رفته بود که هلی کوپتر حامل سربازان منفجر شد. مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۱ به روایت تصویر ( قسمت اول ) ادامه دارد

۲۱ آذر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن