تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816409518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اردوی تیم ملی فوتسال بانوان +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: اردوی تیم ملی فوتسال بانوان +عکس
اکنون چهار اردوی تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال بانوان در کمپ تیم های ملی برگزار شده تا ملی‌پوشان برای رویارویی با تیم فوتسال روسیه آماده شوند.
در این اردوها که از مهر ماه آغاز شده است،‌ تمرینات بدنسازی بیشتر مدنظر کادرفنی است تا در کنار تمرینات تاکتیکی به وضعیت آمادگی بدنی بازیکنان هم توجه بیشتری شود.
کاپیتان تیم ملی فوتبال در تیم ملی فوتسال!
در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان حضور بازیکنان سرشناس فوتبال همچون نیلوفر اردلان و فرشته کریمی در کنار ۴ بازیکن دیگری که تا کنون سابقه بازی ملی را نداشته اند از جمله نکات چشم‌گیری است که باعث شده بحث ممنوعیت حضور بازیکنان فوتبال در فوتسال و بالعکس که چندی پیش فریده شجاعی، نایب رییس فدراسیون فوتبال به آن‌ اشاره کرده بود، با علامت سوال مواجه شود.



مظفر: اگر بازیکن ملی پوش فوتسال به فوتبال برود، دیگر دعوتش نمی کنم
مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در این‌باره می گوید: قصد نداشتیم که بازیکنی را از فوتبال به فوتسال دعوت کنیم اما این بار هم فرصتی به این بازیکنان داده شد تا موقعیت بازی در تیم ملی را از دست ندهند اما همین جا اعلام می‌کنم که اگر یکی از این بازیکنان که در تیم ملی فوتسال هستند پایشان را به هر دلیلی در فوتبال بگذارند، امکان ندارد که مجددا به تیم فوتسال دعوت شوند.
وی ادامه می دهد: البته بازی مشترک بازیکنان در سه رشته فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال اول از همه به ضرر خود آن‌هاست چون بیشتر این افراد دچار آسیب دیدگی‌های شدیدی می‌شوند و این موضوع ملی‌پوشان را از سطح قهرمانی پایین می‌آورد.
کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل آسیب‌دیدگی تمرین نکرد



 به نظر می رسد اوضاع اردو مناسب است این‌بار به جای خوابگاه کنار زمین شماره دو ،‌ مهمانسرای شماره دو میزبان بازیکنان است که این موضوع رضایت آن‌ها را در پی داشته هر چند به دلیل آمدن میهمان ناخوانده باز هم یک شب بازیکنان به خوابگاه کنار زمین نقل مکان کردند!
در کنار سالن فوتسال، دستگاه‌های بدن‌سازی منتظر اعضای تیم ملی است و بازیکنان حدود یکساعت خود را با این تمرینات گرم می کنند. در این میان آسیب دیدگی لیلا اقبالی کاپیتان تیم ملی از جمله نکات قابل توجه این تمرین است.
زمانی کار تاکتیکی تیم ملی آغاز می شود که مظفر از ملی‌پوشان می خواهد برای انجام تمرین با توپ دورهم جمع شوند اما یکی از غایبان بزرگ در این تمرین نیلوفر اردلان است که در کنار سالن حضور دارد و آسیب دیدگی جزیی‌اش را علت شرکت نکردن در تمرینات عنوان می کند.
ملی‌پوشان در زمان تمرین به دوتیم تقسیم می‌شوند و با راهنمایی کادر فنی شروع به بازی می کنند.
۴بازیکن برای اولین بار پیراهن تیم ملی را پوشیدند
شهرزاد مظفر درباره روند تمرینی شاگردانش می گوید: امسال بنا داشتیم که نفرات جدیدی را به تیم ملی وارد کنیم تا به استعدادهای جوان هم فرصتی داده شود که با دعوت از ۵۰ بازیکن در نهایت ۴ نفر برای تیم ملی انتخاب شدند.
وی ادامه می دهد: ما تمرین‌های خود به صورت مقطعی اما ادامه‌دار پیگیری کرده‌ایم و در فواصل اردوها هم برنامه انفرادی به بازیکنان داده‌ایم چون یکی از مشکلات قبلی ما این بود که وقتی بازیکنان از اردو خارج می‌شدند بعد از چند ماه که به اردو بازمی‌گشتند دیگر اثری از آمادگی‌شان وجود نداشت.
وی اظهار می کند: در حال حاضر بازیکنان برنامه‌های بدنسازی بین اردوها را انجام می‌دهند و ما از این موضوع رضایت داریم.
ضعف بدنی نقطه ضعف تیم است



مظفر خاطرنشان می‌کند: یکی از نقاط ضعف ما مسئله ضعف بدنی تیم در مقابل تیم‌های خارجی است که این موضوع بدون کمک بازیکنان حل شدنی نیست و اعضای تیم ملی تلاش دارند با توجه به برنامه‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود بتوانند از نظر بدنی هم به سطح ایده‌آلی برسند.
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با بیان اینکه تمرین‌های تیم به صورت بسیار فشرده‌ای در حال انجام است می‌گوید: انگیزه بسیار بالایی بین بازیکنان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در تورنمنت روسیه نتیجه بگیریم.
دیدار اول ایران با روسیه در ۱۷ اسفند در تهران برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد که فدارسیون فوتبال برنامه‌ریزی مناسبی برای این مسابقات داشته تا ایران این‌بار بتواند برای اولین بار تیم پرقدرت روسیه را شکست دهد.
مظفر می گوید: ما تا زمان مسابقه ۴ اردوی دیگر را در پیش رو داریم و در فروردین‌ماه سال آینده در روسیه برای بار دوم به مصاف این تیم خواهیم رفت هر چند تیم های دیگری هم در این تورنمنت حضور خواهند داشت.
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان از تعطیلی اردوها برای برگزاری لیگ برتر فوتسال خبرمی‌دهد و می گوید: بازیکنان ملی‌پوش از هفته دوم لیگ در اختیار باشگاه‌هایشان قرار خواهند گرفت و مجددا از ۷ بهمن ماه به اردوی تیم ملی می‌آیند.حضور بازیکنان در لیگ کمی ما را دلخوش می‌کند که آن‌ها به تمرین‌های باشگاهی بازمی‌گردند و حداقل در این مدت به دور از تمرین‌ نیستند. این در حالی است که در این مدت برنامه خاصی را به صورت انفرادی برای هر کدام از بازیکنان داریم. باشگاه‌ها هم بدانند ملی‌پوشان در این مدت تحت فشار نخواهند بود بلکه این تمرین‌ها به ارتقای فیزیکی بازیکنان کمک می‌کند.
تورنمنت برزیل، فرصتی که باز نمی گردد
از جمله موقعیت‌هایی که فدراسیون فوتبال شاید ندانسته از کنارش گذشت، بحث اعزام ملی پوشان به تورنمنت برزیل بود مسابقاتی که به عنوان معتبرترین تورنمنت فوتسال بانوان لقب گرفت و شاید بتوان لقب بزرگترین غایب این رقابت ها را به تیم ملی بانوان ایران داد.
این اتفاق هر چند دیر، اما خبرساز شد و مسوولان (با تاخیر چندماهه) پذیرفتند که اعزام نشدن ایران به این رقابت‌ها یک اشتباه بود.
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره اهمیت این موضوع می گوید: مسابقه برزیل یکی از معتبرترین رقابت‌هایی است که در حوزه فوتسال بانوان وجود دارد و یک تورنمنت جهانی است اما جام جهانی محسوب نمی‌شود و این تورنمنت یک فرصت از دست رفته است و ما در شرایطی که می‌توانستیم برابر ۷ تیم مطرح دنیا بازی کنیم، این فرصت را از دست دادیم. به طوری که اگر تجربه این بازی‌ها را داشتیم بازیکنان ما زمانی که به ایران برمی‌گشتند از نظر سطح کیفی بازیکنان دیگری می‌شدند و ما به اندازه ۵ ـ ۶ تورنمنت جلوتر بودیم.
مظفر ادامه می دهد: بعضی مواقع ممکن است که هزینه سفر به روسیه کمتر از هزینه برزیل باشد اما اگر این موضوع را در نظر بگیریم که شرکت در چنین مسابقه‌هایی به اندازه چندین تورنمنت برایمان ارزشمند است، دیگر این مشکلات برطرف می‌شود.




تا دوسال آینده جام جهانی فوتسال بانوان خواهیم داشت
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در عین حال تصریح می کند: گذشته‌ها گذشته و فرصت از دست رفته دیگر بازنمی‌گردد در نتیجه در حال حاضر باید تمرکز خود را به تورنمنت روسیه داشته باشیم و فکر کنیم که از حالا به بعد را چگونه عمل خواهیم کرد.
مظفر در پاسخ به اینکه چرا کادر فنی به لزوم شرکت در این تورنمنت تاکیدی نداشت؟ می گوید: من در آن زمان به صورت رسمی موقعیتی را در فدراسیون نداشتم و چون قراردادی با فدراسیون امضا نکرده بودم در جریان امور هم قرار نمی‌گرفتم.
وی معتقد است که از جمله مشکلات ما در رشته فوتسال کمبود مسابقه‌های بین‌المللی است چون فوتسال یک رشته ورزشی نوپا است. هرچند در ۱۵ سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است و نیاز است که مسابقه‌های جهانی و قاره‌ای برای فوتسال بانوان در نظر گرفته شود.
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان می گوید: همان طور که رشته‌هایی همچون بسکتبال، هندبال و … جام جهانی دارند ‌با توجه به توسعه‌ای که رشته فوتسال داشته و تعدد تیم‌های ملی این پتانسیل وجود دارد که بتوان جام جهانی فوتسال بانوان را هم برگزار کرد.
مظفر با بیان اینکه ایران جزو سردمداران فوتسال بانوان محسوب می‌شود، تاکید می کند: پس از ایران کشورهایی همچون اردن، ازبکستان، ژاپن، تایلند و… در آسیا تیم‌های حرفه‌ای دارند و در دنیا هم برزیل، اسپانیا، پرتغال، روسیه و اوکراین حرف اول را می‌زنند و با این شرایط جای خالی مسابقه‌های جهانی فوتسال بانوان خالی است.
مظفر حضور شجاعی را در کمیته بانوان AFC مهم ارزیابی می‌کند و می گوید:‌ حضور ایران در این کمیته بسیار ارزشمند است و می‌تواند در رسیدن به اهداف خود در حوزه ورزش بانوان تاثیر بسزایی داشته باشد. من معتقدم ظرف یکی دو سال آینده جام جهانی فوتسال بانوان هم برگزار خواهد شد.
شرکت در تورنمنت‌های بین المللی، مدنظر قرار گیرد
سرمربی تیم فوتسال بانوان با مثبت خواندن عملکرد فدراسیون فوتبال ادامه می دهد: عقیده من این است که کادر فنی تیم ملی باید برنامه‌ریزی‌های مربوط به تیم را انجام دهد و فدراسیون هم حمایت از این برنامه‌ها را بر عهده داشته باشد. در این راه اهداف کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت مد نظر است که قهرمانی در مسابقه‌های المپیک ورزش‌های داخل سالن که قرار است در سال ۲۰۱۳ در ازبکستان برگزار شود، هدف بلندمدت ماست و در رسیدن به این مسیر باید اهداف کوتاه و میان مدت همچون شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی، مد نظر قرار گیرد.




فاصله ایران با تیم های مطرح کم است
وی می گوید: در حال حاضر فاصله ما با تیم‌های مطرح بسیار کم است اما اگر بخواهیم بر اثر بی‌تجربگی در مقابل تیم‌ها باخت را تجربه کنیم، قهرمانی را در آسیا به آسانی از دست خواهیم داد و این چیزی است که پیش از این‌ هم تجربه کرده‌ایم.
سرمربی تیم فوتسال بانوان ادامه می دهد: شرکت در تورنمنت روسیه می‌تواند برای ما مثبت باشد اما باید در نظر بگیریم که چنین تورنمنت‌هایی تا سال ۲۰۱۳ به صورت مستمر برگزار شود نه اینکه در یک مقطعی برنامه‌ریزی برای تیم ملی داشته باشیم و در مقطعی دیگر تیم را به فراموشی بسپاریم.
مظفردر عین حال تصریح می کند: در حال حاضر برنامه خاصی را برای تیم ملی فوتسال پس از تورنمنت روسیه نداریم اما با توجه به اینکه ایران یک تیم سرشناس در جهان محسوب می‌شود. وقتی به عنوان ۸ تیم برتر دنیا به تورنمنت برزیل دعوت می‌شویم یعنی اینکه تیم ما را قوی ارزیابی کرده‌اند و باید از چنین فرصتی استفاده کنیم نه این که از این موضوع به آسانی دست بکشیم.
وی معتقد است: شرکت در رویدادهای بین‌المللی باعث رشد روزافزون بازیکنان ما خواهد شد و مطمئن هستم که در تورنمنت روسیه از تیم‌های مطرحی دعوت می‌شود.
کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان: روسیه را شکست می دهیم
 لیلا اقبالی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان که سابقه ۷ سال حضور در تیم ملی فوتسال بانوان را دارد، درباره روند آمادگی تیم ملی می‌گوید: خوشبختانه اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته بهتر و به صورت منظم‌تری برگزار شده است به طوری که ما به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی خوبی تمرین می‌کنیم.
وی ادامه می‌دهد: ملی‌پوشان در این مدت پیشرفت خوبی داشته‌اند و احساس می‌کنم اگر شرایط به همین منوال پیش رود صد درصد می‌توانیم تیم روسیه را شکست دهیم.
اقبالی با بیان اینکه حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی تاثیر بسیار خوبی در روند آمادگی تیم ملی دارد، خاطرنشان می‌کند: حضور در تورنمنت برزیل برای ما می‌توانست تجربه بسیار بالایی باشد چون می‌توانستیم جزو ۸ تیم برتر جهان باشیم و موقعی که به این مسابقه‌ها اعزام نشدیم بسیار ناراحت بودیم چون در صورت اعزام هم انگیزه و هم تجربه ما بیشتر می‌شود.
وی درباره سطح کیفی اردوی آمادگی تیم ملی اظهار می‌کند: ‌این بار مهمانسرای شماره یک را در اختیار ما قرار دادند و از نظر کیفی مشکل خاصی نداشتیم.
ملی‌پوش فوتسال: بلیت رفت و برگشت تنها مشکل بازیکنان است
پرستو کهن دیگر ملی‌پوش فوتسال بانوان که سابقه ۱۲ سال در فوتبال و فوتسال را دارد درباره اردوی تیم ملی به ایسنا می گوید: اردوی خوبی را پشت سر گذاشته ایم و تنها مشکلی که مطرح است بلیت رفت و برگشت به اردوست چون بناست پول رفت و آمدهای ما را فدراسیون بدهد اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی ادامه می دهد: انگیزه بسیاری در تیم ملی وجود دارد و ما به سختی تمرین می کنیم اما برگزاری دیدارهای تدارکاتی می تواند در بالابردن سطح کیفی ما تاثیرگذار باشد.
این ملی‌پوش خاطرنشان می کند: بازی با روسیه فرصت بسیار خوبی است و ما تلاش می کنیم که پیروز میدان باشیم.
اگر در تورنمنت برزیل شرکت می‌کردیم، ارزشمند بود
نسرین مقیمی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان بازیکنی که ۱۳سال است در تیم‌ فوتسال بازی‌می‌کند، به ایسنا می‌گوید: با توجه به این که در دیدار قبلی مقابل روسیه شکست دو بر صفر را پذیرفتیم حالا انگیزه زیادی برای برد این تیم داریم.
وی ادامه می دهد: تمرینات سنگینی که در اردو پشت سر می گذاریم شرایط خوبی را برایمان ایجاد می کند تا با قدرت بیشتری در مقابل روسیه ظاهر شویم.
این ملی‌پوش می گوید: این دوره از اردو نسبت به اردوهای گذشته شرایط بسیاری بهتری داشت و مشکل خاصی وجود ندارد.
مقیمی با اشاره به این که اعزام تیم به تورنمنت برزیل می توانست بسیار ارزشمند باشد، گفت: در این رقابت ها ۸ تیم برتر جهان دعوت شده بودند و اگر ما به این رقابت ها اعزام می شدیم می توانستیم با انگیزه و تجربه بیشتری مسیر خود را ادامه دهیم.
وی خاطرنشان می کند: هر چند این‌بار این فرصت از ما گرفته شد اما دوست دارم اگر ایران را به تورنمنت بین‌المللی دعوت می کنند این فرصت را از دست ندهیم و این مسابقات اعزام شویم.
باید گذشت از آن‌ چه که گذشته اما این موضوع به معنای فراموشی فرصت های از دست رفته نیست حالا همه چیز روبراه است اما اگر بعد از تورنمنت روسیه این تلاش ها فراموش شود یعنی ما به نقطه ای برگشته ایم که از ابتدا در آن ایستاده بودیم و این یعنی دور باطل در مسیری که تنها سرمایه‌هایمان را به هدر داده است.
ادامه مسیری مستمر در شرایطی که بانوان ایران در این رشته به عنوان هشت تیم برتر جهان مطرح هستند فرصتی است که نباید به سادگی از آن گذشت و صرفه‌جویی در هزینه را دلیلی برای شرکت نکردن در تورنمنت‌های بین المللی دانست.

۲۷ آذر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن