تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799162149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در توکیو نمایشگاه خودرو های عجیب و غریب‌ + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: در توکیو نمایشگاه خودرو های عجیب و غریب‌ + عکس


نمایشگاه توکیو با وجود حضور محصولات موفقی که از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند باز هم به نمایشگاه اقتدار صنعت خودروسازی شرق آسیا تبدیل شد. این نمایشگاه ماشین دوسالانه که در آسیا هیچ رغیبی برای آن وجود ندارد در کنار فرانکفورت، پاریس، ژنو و دیترویت یکی از پنج نمایشگاه برتر دنیاست. با برگزاری این نمایشگاه در آخرین هفته‌های سال ۲۰۱۱ شوی توکیو ۵۷ ساله شد. شرکت‌های مختلف خودروسازی از همه‌جا با بهترین محصولاتشان در آن شرکت کرده بودند ولی مدل‌های مفهومی کارخانه‌های شرق آسیا و به خصوص خود ژاپن بودند که این نمایشگاه را هیجان‌انگیز می‌کردند.
به گزارش ایران ویج ، هوندا، نیسان، سوزوکی، سوبارو و تویوتا در توکیو بیش از دیگران خودنمایی کردند. البته آلمانی‌ها هم حضور پررنگی در ژاپن داشتند. مانند دیگر شوهای اخیر این نمایشگاه هم تا حد زیادی تحت تاثیر حضور ماشین‌های الکتریکی بود. نمایشگاه ماشین توکیو همیشه پذیرای خودرو‌های سواری، ماشین‌های صنعتی، نقلیه عمومی و موتور سیکلت‌ها است. توکیو نمایشگاهی است که ماشین‌های عجیب و غریب زیاد در آن دیده می‌شوند و به این ویژگی‌اش مشهور است. به طور کلی تعداد مدل‌های مفهومی کوچک که ظاهر غیرمعمول دارند و اکثرا الکتریکی هستند در توکیو زیاد بود. ماشین‌های امسال توانستند شرکت کنندگان چند صد هزار نفری مشتاق را راضی کنند. در کنار رونمایی از ماشین‌های مختلف بخش‌های جالبی در نمایشگاه وجود داشت. پیست‌های متعدد در نمایشگاه راه‌اندازی شده بود که شرکت‌کنندگان می‌توانستند در آن‌ها برخی از خودروها و موتورسیکلت‌های رونمایی شده در نمایشگاه را تست کنند. در این پیست‌ها داوطلبان می‌توانستند با هم مسابقه بدهند. سالن‌های کنفرانسی که در آن‌ها محصولات مختلف معرفی می‌شدند و درباره ویژگی‌های فنی آن‌ها توضیح داده می‌شد. مسابقه جذابی که ۳۰ سال سابقه دارد و در آن بهترین محصول سال ژاپن انتخاب می‌شود هم یکی از رویدادهای جالب نمایشگاه توکیو بود. قسمتی به کودکان اختصاص داده شده بود که می‌توانستند آنجا ماشین رویایی‌شان را بکشند و در بازی‌های کامپیوتری ماشین دلخواه‌شان را برانند.


۲۶۷ محصول صنعتی که البته همه‌شان خودرو نبودند توسط ۲۵۴ شرکت در اولین دوره از نمایشگاه توکیو در سال ۱۹۵۴ شرکت داده شدند. در آن زمان نمایشگاه اهداف متفاوتی را دنبال می‌کرد و با اینکه تنها ۱۷ ماشین از این تعداد خودروهای سواری بودند، شمار شرکت‌کنندگان در آن سال به حدود ۵۴۷ هزار نفر رسید که برای برگزارکنندگان باورنکردنی بود. این باعث شد که در سال‌های بعد این نمایشگاه بازگشایی شود. در دومین دوره از این نمایشگاه تویوتا ماشین کوچک ۵/۱ لیتری‌اش را به نمایش گذاشت و نیسان داتسون ۱۱۰ را با خودش آورد. تعداد شرکت‌کنندگان به ۷۸۵ هزار نفر رسید و برگزاری این دوره نمایشگاه به یک اتفاق بزرگ در صنعت خودرو سازی ژاپن و منطقه تبدیل شد. از سال ۵۶ میلادی محصولات شرکت کننده به خودروهای سواری، موتور سیکلت‌ها و خودروهای باربری تقسیم شدند و در سه بخش مجزا رونمایی می‌شدند. از سال ۵۸ به تدریج ماشین‌هایی در نمایشگاه شرکت می‌کردند که برای مردم عادی با درآمد متوسط دست‌یافتنی‌تر بودند. محل این نمایشگاه در طول تاریخش چند بار تغییر کرد و پس از اینکه در سال ۱۹۵۷ به خاطر بارش شدید باران با مشکلات مختلف مواجه شد به یک محل مسقف انتقال پیدا کرد. در سال ۱۹۷۳ با بالا گرفتن بحث بحران جهانی انرژی سران نمایشگاه تصمیم گرفتند آن را به جای هر سال هر دو سال یکبار برگزار کنند.  در سال‌های اخیر توکیو سال‌های موفقی را پشت سر گذاشت. تعداد بازدیدکنندگان حتی به ۵/۱ میلیون نفر هم رسید. دوره قبل ولی چندان برای ژاپنی ها درخشان نبود. به دلیل بالا گرفتن بحران اقتصادی اروپایی ها و آمریکایی ها در نمایشگاه شرکت نکردند.

رونمایی از الکتریکی اسپورت اینفینیتی قمار بزرگ نیسان
این یکی از هیجان‌انگیزترین محصولاتی  بود که در توکیو رونمایی شد. اینفینیتی که ماشین‌های تجملاتی نیسان را تولید می‌کند از مدت‌ها پیش خبر بیرون آمدن این ماشین را داده بود. چند ماه قبل از اینکه توکیو شروع شود به تدریج تصویرهایی بیرون می‌آمدند که این محصول جدید را نشان می‌دادند. این ماشین ادامه ایده‌های چند سال اخیر نیسان برای تولید ماشین‌های پاک است. چند وقتی است نیسان به یکی از پیشروها در تولید ماشین‌های دوستدار طبیعت تبدیل شده است. در ماه‌های گذشته نیسان ماشین‌های هیبریدی متعددی را عرضه کرد. آن‌ها موتورهای بنزینی هم تولید کردند که کم‌ترین میزان آلودگی را تولید می‌کند. این الکتریکی ولی فرق می‌کرد چون یک اسپرت بود. تولید یک اسپرت الکتریکی واقعا جرات می‌خواهد و نیسان نشان داد که این جسارت را دارد. سباستین فتل، راننده مشهور فرمول یک برای معرفی ای‌وی به توکیو آمده بود. آنطور که اعلام شده نیسان برای تولید این سری از خودروهای پاک پروژه‌ای بلند مدت دارد. این ماشین ولی نقطه عطفی در میانه راه آن‌هاست چرا که از لحاظ طراحی بدنه هم متفاوت است. این ماشین اولین محصولی است که با توجه به الگوی طراحی جدید نیسان ساخته شده است. این ماشین نشان می‌دهد که محصولات نیسان در چند سال آینده چه ظاهری خواهند داشت. «اندی پامر» نایب رئیس نیسان در صحبت‌هایش گفت که این ماشین پایان پروژه چند ساله آن‌ها نیست. او گفت در پروژه‌ای که در دست دارند  به دنبال تولید ماشین‌هایی هستند که با مصرف انرژی بسیار کم و پاک قدرتمند باشند. ظاهر این ماشین بسیار زیبا است و طراحی‌اش نظر خیلی‌ها را جلب کرد. .لی از لحاظ فنی هیچ چیز مشخص نیست. آنها هنوز اطلاعاتی درباره ویژگی‌های فنی ای‌وی که از روی مدل لیف نیسان الگو گرفته شده است نداده‌اند. خیلی‌ها معتقدند با تولید این ماشین نیسان دست به یک قمار بزرگ زده است. اگر این اسپورت در حد اسپورت‌های بنزینی باشد نیسان شاهکار کرده است.






www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


از یک سیاره دیگر
شاید تنها ایرادی که به این مدل مفهومی هوندا می‌شود گرفت نام طولانی‌اش باشد. یک اسپرت فوق‌العاده زیبا است. انگار از یک سیاره دیگر آمده است. چهره‌اش کاملا فضایی است. طراحی پشت ماشین هم که جای حرف باقی نمی‌گذارد. خیلی کوچک و جمع و جور هم هست. «یوشینوری آساهی» طراح این ماشین از کارخانه‌هوندا در حالی که با اشتیاق از این ماشین صحبت می‌کرد گفت: «چند سالی بود که فکر طراحی یک اسپرت الکتریکی کوچک در سرم بود. و حالا آن را می‌بینید.» ای‌وی استر خیلی کوچک است. عرض ماشین کمتر از ۵/۱ متر است. این مدل مفهومی سقف ندارد ولی سران هوندا گفته‌اند که در پی تولید مدلی از این ماشین هستند که سقف خواهد داشت. البته مدلی که قول ساخته شدن آن را داده‌اند تفاوت‌های دیگری هم با این دارد. مهمتر از همه اینکه مانند این مفهومی، تمام‌الکتریکی نخواهد بود و از یک موتور هیبریدی یا بنزینی در کنار موتور اصلی استفاده خواهد شد. که هنوز تصمیم قطعی درباره آن گرفته نشده است. این مدل مفهومی درواقع برادرخوانده مدل مفهومی دیگر هوندا یعنی ای‌سی-اکس است که آن هم در نمایشگاه رونمایی شد. سیستم هدایت این ماشین بسیار هوشمند و پیشرفته است. این ماشین سیستمی دارد که هنگام پیچیدن عمود بر ماشین نیرو وارد می‌کند تا با توجه به نیروی مرکزگرا از منحرف شدن ماشین جلوگیری کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی ماشین که آبی و قرمز هستند هم بر زیبایی‌اش می افزایند. هوندا فکرهای بزرگ برای آینده این مدل‌های مفهومی دارد. ولی برای اینکه بتواند این ماشین‌ها را در تعداد بالا بفروشد ابتدا لازم است که با تغییراتی هزینه تولید صنعتی این ماشین‌ها را پایین بیاورد.




www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


دماغ الکتریکی تویوتا
چند هفته قبل از اینکه نمایشگاه توکیو شروع شود. تویوتا عکس‌های مدل مفهومی جدیدش یعنی فان-‌وی را منتشر کرد. این عکس‌ها همه را حیرت‌زده کرد به طوری هیچ کس نمی‌توانست نظر قاطعانه‌ای درباره ماشین بدهد. بعد از اینکه این ماشین در نمایشگاه توکیو رونمایی شد ولی بهتر می‌شد راجع به آن حرف زد. نام این ماشین مخفف عبارتی به معنای «ماشین بامزه تعاملی اینترنتی» است! مسئولان تویوتا گفتند این ماشین را با نگاه به آینده – که به اعتقاد آن‌ها در آن وسایل نقلیه هم ابزاری برای تبادل اطلاعات و تعامل با دیگران خواهند بود – ساخته‌اند. سازندگان فان-‌وی قصد داشتند اتومبیلی تولید کنند که با تلفن همراه و با استفاده از نرم‌افزارهایی بشود آن را کنترل کرد. تا اگر خودتان نبود هم مثلا بچه را به مدرسه ببرد یا وقتی کارتان تمام می‌شود بیاید دنبالتان! این ماشین گنجایش سه سرنشین را دارد. در شیشه جلوی آن که در واقع یک مانیتور است شما تصویر گسترده فضای بیرون را به همراه نمایشگرهای هدایتی، نقشه‌ها و راهنماهای دیگر می‌بینید. این ماشین که تماما الکتریکی است می‌تواند خودش به طور اتوماتیک هدایت شود. هم‌چنین می‌تواند از طریق نرم‌افزارهایی که از طریق اینترنت و به طور خودکار به روز می‌شوند با ماشین‌هایی که این قابلیت را دارند ارتباط برقرار کند. طراحی بدنه این ماشین، شکل هندسی ناآشنا و عجیب و غریبش و به خصوص طرح‌ها و تصویر شادی که روی آن وجود دارد خیلی بحث درست کرد. به عقیده خیلی‌ها ماشین بامزه و دوست داشتنی بود ولی کم نبودند کسانی که طراحی این ماشین به نظرشان خیلی مسخره و بی‌معنی می‌آمد. بعضی از مخالفان این ماشین هم گفتند تویوتا یک دماغ الکتریکی درست کرده است!


www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


مسافر کوچولو
این ماشین هوندا هم یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهایی بود که در نمایشگاه از آن‌ها رونمایی شد. این مدل مفهومی «میکرو کامیوتر» نام دارد که به معنی وسیله نقلیه کوچک است. طراحی کاملا فضایی و غیر معمولی دارد. البته این ماشین هرگز بیرون نخواهد آمد ولی ایده‌هایی که در ساخت آن و سیستم پیشرانش مورد استفاده قرار گرفتند تحصین برانگیز بودند و مطمئنا در آینده صنعت خودرو مورد توجه قرار خواهند گرفت.
سیستم هدایت این ماشین هم جالب بود. خبری از فرمان در این ماشین نیست و هدایت آن تنها توسط یک اهرم کوچک یا اصطلاحا جوی‌استیک انجام می‌شود. خبری از پدال هم در آن نیست و راندنش بسیار ساده است. با منحرف کردن اهرم عمودی به هر طرف ماشین به همان سمت حرکت می‌کند که هر چه جوی‌استیک را در آن جهت بیش‌تر منحرف کنید سرعت ماشین در حرکت به آن سمت بیش‌تر خواهد بود. شیشه جلو این ماشین هم بسیار پهن است و دید راننده نسبت به اطراف کامل‌تر است. ای ماشین دو صندلی دارد که پشت سر هم هستند و راننده روی جلویی که در وسط اتومبیل قرار دارد می‌نشیند. ابعاد این ماشین تمام الکتریکی بسیار کوچک است. ۲۴۰ سانتی‌متر طول، ۱۴۰ سانتی‌متر ارتفاع و تنها ۱۲۰ سانتی‌متر عرض دارد. کوچک بودن این ماشین یکی از عواملی است که خطر را هنگام تصادف افزایش می‌دهد به همین دلیل حداکثر سرعت میکرو کامیوتر به ۶۴ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این ماشین سیستم‌های هدایتگر هوشمندی هم دارد که از نرم‌افزارهای مختلفی تشکیل می‌شوند و شما را در هدایت ماشین و پیدا کردن مقصدتان کمک می‌کنند. به دلیل بی‌دردسر بودن رانندگی با این ماشین مسئولان هوندا گفتند قصد دارند مدل‌هایی شبیه به این تولید کنند که می‌تواند مورد استقبال خانم‌ها واقع شود. سوتیتر: کوچک بودن این ماشین یکی از عواملی است که خطر را هنگام تصادف افزایش می‌دهد به همین دلیل حداکثر سرعت میکرو کامیوتر به ۶۴ کیلومتر در ساعت محدود شده است
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


سوبارو همه را هیجان زده کرد
در کنار آن الکتریکی‌‌های کوچک و بامزه این یکی اصلا شوخی بردار نبود. یکی از آن ماشین‌هایی که در نمایشگاه چشم همه را خیره کرد. مهم‌تر از آن اینکه بر خلاف اکثر ماشین‌هایی که به توکیو می‌آیند این یکی واقعا برای تولید طراحی شده است و می‌شود آن را خرید. «ادونس تورر» سوباره که به طور خلاصه به آن «ای‌تی‌سی» می‌گفتند مدل مفهومی بود که توانست قدرت سوبارو را به رخ همه بکشد.
در طراحی واقعا زیبا است و جذابیت‌های یک اسپرت را دارد. چهره‌ این ماشین به ویژه از جلو شبیه مدل‌های آئودی به خصوص آر۸ است.
این ماشین مقایسه با «ایمپرزا»، مدل دیگر سوبارو که به طور کلی ابعادش بسیار به این نزدیک است هم سربلند بیرون آمد. سخنگوی سوبارو گفت: «این ماشین نشان می‌دهد که کارخانه به آینده‌های دور چشم دوخته است.» چیزی که درباره ای‌تی‌سی بسیار جالب بود درهای گال‌وینگ آن بود که در ماشین‌های کارخانه سوبارو بی‌سابقه است. مدلی از این ماشین با سقف تمام‌شیشه‌ای هم به زودی بیرون خواهد آمد. طراحی داخل ماشین هم بسیار زیبا است. سوبارو مانیتور بزرگی در قسمت جلو قرار داده که تمام اطلاعات مربوط به شرایط جوی، ترافیک، مسیر راه، وضعیت ماشین و … را در اختیار راننده قرار می‌دهند. موتور این ماشین دو دیفرانسیل ۶/۱ لیتری و توربوشارژ است که در آن از روش تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است. سوبارو اطلاعاتی درباره توانایی این موتور منتشر نکرده است ولی حدس می‌زنند توانش چیزی حدود ۱۸۰ اسب بخار باشد. سوبارو اعلام کرده بازده مصرف سوخت در این ماشین بی‌نظیر است. سیستم تعویض دنده‌اش هم یک نوآوری جدید است. چهره خشمگین این ماشین سوبارو را به فروش فوق‌العاده آن امیدوار کرده است. البته واکنش‌ها به این ماشین در توکیو هم سوبارو را به موفقیت محصولش امیدوارتر کرد.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


همه چیز برای ۲۰۱۴
حدود دو سال از زمانی که بی‌ام‌و مدل مفهومی «ویژن افیشنت‌دینامیکس» را در فرانکفورت رونمایی کرد می‌گذرد. این ماشین که سال‌ها است مهندسان روی آن کار می‌کنند حالا در ظاهری جدید و با تغییراتی که در آن داده شده با نام «آی ۸» دوباره ظاهر می‌شود. چرخ‌های ماشین دگرگون شده و رینگ‌هایش واقعا زیباتر به نظر می‌رسند. درهایش یکی دیگر از تغییرات قابل توجهی است که داشته است و این بار به صورت پروانه‌ای باز می‌شود.
در ماه مارس سال جاری عکس‌هایی که به طور پنهانی از این ماشین در حال تست گرفته شده بود بیرون آمدند ولی طراحی ماشین نسبت به آن موقع هم فرق کرده است. «آی ۸»  در کنار مدل»آی ۳» که آن هم یک ماشین الکتریکی شهری بود و در توکیو رونمایی شد از یک خانواده بودند. طراحی این دو ماشین هم شبیه به هم بود. مسئولان بی‌ام‌و گفتند قصد دارند بر پایه طراحی ماشین‌های سری ۱ نسل جدید الکتریکی‌هایشان را توسعه بدهند. سیستم‌های پیشران آی ۳ و آی۸ هم سعی شده با حفظ اساس کار ماشین‌های سری ۱، الکتریکی شوند. البته آی ۳ و آی ۸ با هم تفاوت دارند. بر خلاف آی ۳، آی ۸ تمام الکتریکی نیست و از یک موتور کمکی بنزینی هم بهره می‌برد که سه سیلندر است. ضمنا در آن بر خلاف آی ۳ نیروی موتور به هر دو محور وارد می‌شود. باتری‌های لیتیومی که در این دو ماشین استفاده شده‌اند هم متفاوتند. موتور آی ۳، ۱۲۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که این عدد در آی ۸ به ۲۲۰ می‌رسد. این ماشین‌ها چهره‌ای اسپرت و هیجان‌انگیز دارند که یکی از ویژگی‌های مهم آ‌ن‌ ها است. هیچکدام از این دو ماشین به فروش نخواهند رسید و پروژه‌ای که بی‌ام‌و دنبال می‌کند در سال ۲۰۱۴ به ساخت ماشین‌های دیگری از این سری می‌انجامد که آن‌ها بیرون خواهند آمد.
سوتیتر: موتور آی ۳، ۱۲۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که این عدد در آی ۸ به ۲۲۰ می‌رسد. این ماشین‌ها چهره‌ای اسپرت و هیجان‌انگیز دارند که یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها است.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


موش چرخ‌دار
نمایشگاه در توکیو برگزار می‌شد و نیسان هم یک شرکت ژاپنی است و طبیعی بود که مانند هر دوره در این نمایشگاه سنگ تمام بگذارد. یکی دیگر از ماشین‌های این کارخانه در توکیو «پیوو ۳» بود. این مدل مفهومی هم مانند دیگر محصولات نیسان در این دوره چیز عجیب و غریبی بود؛ به خصوص قیافه‌اش که شبیه به ماوس کامپیوتر بود! پیوو ۳ در ادامه پیوو ۱ و۲ بیرون می‌آید که قبلا در نمایشگاه توکیو شرکت کرده بودند. البته آن دو مدل شبیه خرچنگ‌هایی بودند که زیرشان چرخ بسته باشند! در پیوو ۳ هم مانند مدل قبلی چرخ‌ها می‌توانند ۳۶۰ درجه بچرخند که این قابلیت به خصوص هنگام پارک کردن ماشین کار را راحت می‌کند. این سیستم یک سیستم اتوماتیک مخصوص پارک دارد که با تعیین کردن جای پارک در دوربین خودش هم می تواند این کار را انجام دهد. حتی اگر جای مناسب برای پارک کردن پیدا نکردید می‌توانید از آن پیاده شوید و به کارتان برسید. این ماشین خودش در یک جای پارک نزدیک و مناسب توقف می‌کند و وقتی خواستید دوباره سوارش شوید به همان جا که شما را پیاده کرده بود برمی‌گردد.
نیسان ادعا کرده است این ماشین که حدود ۳ متر طول دارد برای اینکه یک دور کامل بزند به فضایی با عرض کم‌تر از ۴ متر نیاز دارد. در پیوو ۳ صندلی راننده در وسط قرار دارد و دو سرنشین دیگر در دو طرف آن و کمی عقب‌تر می‌نشینند. طراحی داخلی این ماشین ولی مطمئنا جذاب‌تر از بیرونش است. شکل فرمان و شمارشگرهایش زیبا است. تلفیق رنگ آبی و سفید هم درون ماشین را بسیار زیبا کرده است.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


ایده نیمه‌تمام
این ماشین هنوز هم کامل نشده است و قابلیت حرکت ندارد ولی آنقدر فوق‌العاده است که نمی‌شود آن را ناگفته گذاشت. ایده‌های فنی این ماشین فعلا فقط در ذهن مهندسان کارخانه مرسدس است ولی تا نمایشگاه فرانکفورت بعدی حتما آماده خواهد شد. این زمان دراز به کاری که متخصصان بنز می‌خواهند انجام دهند می‌ارزد. نام آن «اف ۱۲۵» است.
حرف اف ابتدای کلمه‌ای آلمانی به معنی آزمایشی و ۱۲۵ به مناسبت ۱۲۵امین سالگرد تاسیس کارخانه آلمانی مرسدس روی آن گذاشته شده است. این سدان یک تجملاتی الکتریکی است. در توکیو این ماشین رونمایی شد ولی موتور نداشت! طراحی‌اش واقعا دوست‌داشتنی است.
درهای گال‌وینگ این ماشین هم به زیبایی‌اش می‌افزایند. نکته مهم درباره این ماشین آن است که در طراحی آن که به کلاس اس بنز نزدیک است کارخانه مرسدس پس از بیش از ۱۰۰ سال دست از قاب کلاسیک شیشه‌هایش برداشته است. ماده‌ای که بدنه این ماشین از آن ساخته شده است از ترکیب فیبر کربن، آلمینیوم و فولاد با مقاومت بالا تشکیل می‌شود. وزن اتاق به این ترتیب حدود ۲۰ کیلوگرم از وزن اتاق مدل‌های کلاس اس امروز سبک‌تر شده است. وزن کل ماشین در نهایت ۷/۱ تن خواهد بود.
مجموعه موتورهای الکتریکی که در این ماشین قرار می‌گیرند می‌توانند ۲۲۸ اسب بخار قدرت تولید کنند. در اف ۱۲۵ از موتور هیبریدی هم استفاده می‌شود. مرسدس ادعا می‌کند که صفر تا صدش این ماشین ۹/۴ ثانیه خواهد بود. و این یعنی الکتریکی‌ها به تدریج بنزینی‌ها را می‌گیرند! ولی نباید فراموش کنید که بی‌شک قیمت این ماشین خیلی بالا خواهد بود.
www.iranvij.ir| گروه اینترنتی ایران ویج


لیف با خشونت نیزمو
فقط جای یک ماشین مسابقه الکتریکی در نمایشگاه توکیو خالی بود که سر و کله آن هم پیدا شد. نیسان در کنار ماشین تجملاتی ای‌وی یک مدل مفهومی دیگر از روی مدل لیف ساخته بود که پسوند «نیزمو» روی آن گذاشته تا خوی مسابقه ای به آن ببخشد. بدنه لیف نیزمو از فیبر کربن ساخته شده است.
موتور این ماشین مسابقه تمام الکتریکی ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ نیوتن‌متر نیروی گشتاوری تولید می کند. اگرچه طراحی ظاهری این ماشین مانند قابلیت‌های فنی‌اش جلب توجه نمی‌کرد ولی چراغ‌های جلوی ماشین که ال‌ای‌دی هستتند و تلفیق رنگ آبی در نقاشی آن به زیباتر شدنش کمک می‌کند.
طراحی پشت ماشین به سبک هاچ‌بک‌ها هم چهره‌ای اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر به آن می‌دهد. این ماشین هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است ولی نیسان ادعا کرده که صفر تا صد آن زیر ۷ ثانیه خواهد بود که در صورت درست بودن این ادعا آن‌ها موفق به تولید یک ماشین الکتریکی موفق شده‌اند.
البته خیلی‌ها هم به این رقم شک دارند چون پیش از این صفر تا صد هیچ کدام از مدل‌های لیف نیسان کمتر از ۱۰ ثانیه نبوده است. شیرو ناکامورا، نایب‌رئیس نیسان گفت: «قبلا هم مدل مفهومی اسفلو را رونمایی کردیم. دوست داشتیم در کنار ماشین‌های الکتریکی که برای رفت و آمد در شهر طراحی می‌شوند یکی شبیه‌تر به ماشین‌های مسابقه هم تولید کنیم.» لیف نیزمو تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد و اگر قیمتش در حد اسفلو باشد نیسان می‌تواند روی فروش آن حساب کند.
منبع : مجله تخته گاز

۲۷ دی ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 631]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن