تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820367750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي در خصوص واگذاري به بخش غير دولتي را موجب ارتقاي بهره وري بر شمرد رئيس كارگروه توسعه فعاليت هاي بخش غير دولتي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي در خصوص واگذاري به بخش غير دولتي را موجب ارتقاي بهره وري بر شمرد رئيس كارگروه توسعه فعاليت هاي بخش غير دولتي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:
سنندج - خبرنگار آفرينش
امير مير"معاونت اداري و پشتيباني سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور" درنشست كميسيون استاني واگذاري مديريت كارگاههاي آموزشي به بخش خصوصي و مجريان كارگاههاي واگذار به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان، نشست كميسيون استاني واگذاري مديريت كارگاههاي آموزشي به بخش خصوصي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان با حضور "مير"معاونت اداري و پشتيباني و حسين زاده مشاور عالي و دبير كارگروه توسعه فعاليت هاي بخش خصوصي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و مجريان مديريت كارگاههاي اموزشي واگذار شده در سنندج برگزارشد.
رئيس كارگروه توسعه فعاليت ها ي بخش غير دولتي سازمان با مهم خواندن منابع نيروي انساني گفت : منابع نيروي انساني محور اصلي توسعه كشور است و نقش فني و حرفه اي در فرآيند آموزش در كشور، فرآيند دانايي است.
وي افزود :نقش فني و حرفه اي در توسعه فعاليت ها بيشتر از آموزش و پرورش و دانشگاه مبباشد چون فني وحرفه اي دانش را به مهارت تبديل مي كند.
وي گفت : فني و حرفه اي در حوزه دانايي قرار دارد وفر آيند دانايي نقش بسيار كليدي را در توسعه دنبال مي كند.
امير مير اظهار داشت با اجراي واگذاري مديريت كارگاههاي آموزشي به بخش خصوصي كارآموزان بهتر وارد بازار كارمي شوند و از ميزان بيكاري در بين جوانان كاسته خواهد شد.
وي گفت : اين طرح فرصت مناسبي براي مربيان فراهم مي نمايد تا با اجراي مديريت كارگاههاي آموزشي خود را براي مديريت هاي بزرگتر و بالاتري آماده كنند.
در ادامه مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان و رئيس كميسيون استاني واگذاري مديريت كارگاههاي آموزشي استان كردستان، ضمن بيان عملكرد اين اداره كل در بخش واكذاري مديريت كارگاههاي آموزشي به بخش غير دولتي استان كردستان گفت : براساس استراتژي ها و سياستهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور كه يكي از آنها واگذاري بخشي از مديريت كارگاههاي آموزشي به بخش خصوصي است ، براي اجراي و عملياتي شدن اين سياستها در اين راستا بخشي از مديريت كارگاههاي آموزشي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان در شهرستانهاي مختلف استان به بخش خصوصي واگذار شده است.
مهندس نادر فخري در راستاي واكذاري مديريت كارگاههاي آموزشي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان به بخش خصوصي افزود: دريك نشست كميسيون استاني در فاز اول زمينه واگذاري 16 كارگاه از كارگاههاي آموزشي در مراكز دولتي شهرستانهاي مختلف تابعه استان فراهم شد كه پس از بررسي تعداد13 كارگاه توسط كارگروه توسعه فعاليت هاي بخش خصوصي سازمان مورد تاييد قرار گرفته است و مديريت كارگاههاي مذكور به بخش غير دولتي واگذار شده است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان با مهم خواندن طرح و ضوابط اجرايي خريد خدمات آموزشي در سال جاري افزود: در جهت تحقق اهداف دولت عدالت محور و اجراي سياستها و استراتژي هاي سازمان در سال نوآوري و شكوفايي و همچنين برقراري اصل 44 قانون اساسي 10 درصد از مديريت كارگاههاي آموزشي اين اداره كل به بخش خصوصي واگذار مي گردد. وي با بيان اين مطلب خاطر نشان كرد: در اجراي اهداف و سياستهاي سازمان مبني بر اصل برون سپاري و واگذاري مديريت كارگاههاي آموزشي در فازدوم اين برنامه زمينه واگذاري 10 كارگاه آموزسي خود را در مراكز دولتي در شهرستانهاي مختلف استان به افراد واجد شرايط فراهم شده است كه سرجمع زمينه تعداد 23 كارگاه از كارگاههاي آموزشي اين استان براي واگذاري مديريت آنها به بخش خصوصي فراهم شده است.نادر فخري با اشاره به اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي در بازار كار افزود: آموزش هاي فني و حرفه اي متناسب با نياز بازاركار و تقاضاي جامعه ارائه مي شود.وي توجه به نيازهاي جامعه و تقاضاي بازار را ملاك انجام آموزش ها عنوان كرد وگفت : رشته هاي اشبا» شده و فاقد بازار كار حذف مي شوند و آموزش ها در رشته هاي داراي متقاضي با اهداف مشتري اجراي مي شود.مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان از برون سپاري بعنوان يكي از محورهاي اساسي سا زمان آموزش فني و حرفه اي نام برد وگفت : علاوه بر تقاضامحوري براي بالابردن توان مهارت كار آموزان ، برون سپاري مد نظر قرار گرفته است.
وي خاطر نشان ساخت : با هر آموزشگاه و كارخانه اي كه آمادگي و توان آموزشي افراد متقاضي را دارد ، قرارداد آموزشي منعقد شده و به ازاي قبولي كار آموزان در آزمون پروژه محور پايان دوره هزينه آموزش پرداخت خواهد شد.
شده در استان كردستان، واگذاري مديريت كارگاهها و مراكز آموزش فني و حرفه اي به بخش خصوصي را يكي از راههاي موثر توسعه بخش خصوصي ، ارتقاي بهره وري و اجراي اصل 44 قانون اساسي و مواد 145-136 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي دانست.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن