تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاوضه 4/5 ميليون تن بنزين و گازوئيل با نفتدرآمد نفتى به 61ميليارد دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: معاوضه 4/5 ميليون تن بنزين و گازوئيل با نفتدرآمد نفتى به 61ميليارد دلار رسيد
گروه اقتصادي- مديرعامل شركت ملى نفت ايران ديروز در نخستين نشست خبرى در جمع نمايندگان رسانه‌هاى گروهى از معاوضه 6/3 ميليون تن بنزين با نفت و درآمد نفتى 61 ميليارد دلارى از ابتداى سال تاكنون خبر داد و گفت: ظرفيت توليد 4 ميليون و 230 هزار بشكه‌اى نفت كشور محقق شده است. به گفته اين مقام مسئول از ابتداى ماه نوامبر ميزان توليد نفت خام كشور با توجه به تعهد ايران در اوپك بين 4 ميليون و 50 هزار تا 4 ميليون و 80 هزار بشكه شده است. در حالى كه مديرعامل شركت ملى نفت، درآمد نفتى ايران را 61 ميليارد دلار خوانده چندى پيش خبرگزارى فارس درآمد ايران از محل صادارت نفت خام در 11 ماهه اول سال جارى ميلادى را 79 ميليارد دلار اعلام كرده بود. مديرعامل شركت ملى نفت با اشاره به اختصاص 3/3 ميليارد دلار اعتبار براى واردات فرآورده از ابتداى سال توسط مجلس گفت: تا پايان مرداد ماه اين ميزان اعتبار به اتمام رسيد و احتمالا منظور رئيس جمهور از مصرف 4/2 ميليارد دلار طى 7 ماه اين است كه اين رقم بيش از اعتبار مجلس براى واردات ثبت شده است. وى در مورد ميزان معاوضه نفت خام در برابر واردات فرآورده يادآور شد: تاكنون حدود 4/5 ميليون تن بنزين و گازوئيل در قالب معاوضه با نفت خام وارد كشور شده كه از اين ميزان 6/3 ميليون تن آن بنزين و 8/1 ميليون تن آن گازوئيل بوده است. به گفته مديرعامل شركت ملى نفت ايران، تفاهم نانوشته‌اى بين دولت و مجلس وجود داشته كه براساس آن واردات سوخت تا سقف مشخصى انجام مى‌شده و اگر هم اعتبار تخصص‌يافته براى واردات بنزين به پايان مى‌رسيده در اين رابطه مجوز افزايش اعتبار اخذ مى‌شده است. پيش از اين نيز وزير نفت واردات بنزين از محل درآمد فروش نفت را غيرقانونى اما رويه‌اى معمول دانسته بود.

فعلا مذاكره‌اى با كرسنت نداريم

مديرعامل شركت ملى نفت در اين نشست از ثبت ركورد جديد در توليد گاز كشور خبر داد و اعلام كرد: در حال حاضر مذاكره اى درباره قرارداد كرسنت وجود ندارد كه بخواهد مذاكره كننده داشته باشد. سيف‌الله جشن ساز گفت: از ابتداى سال تاكنون نزديك به 4/5 ميليون تن بنزين و گازوئيل وارد شده كه از اين ميزان 6/3 ميليون تن بنزين و 8/1 ميليون تن گازوئيل بوده است. مديرعامل شركت ملى نفت ايران در خصوص مذاكرات قرار داد كرسنت و حضور على كردان به عنوان مذاكره كننده توضيح داد: در حال حاضر مذاكره‌اى وجود ندارد كه بخواهد مذاكره كننده داشته باشد. جشن ساز با بيان اينكه با اين وضعيت ايران قادر به فروش گاز به اين شركت اماراتى نيست، خاطرنشان كرد: در حال حاضر خط لوله سيرى - عسلويه مراحل تكميلى خود را طى مى‌كند و ظرف دو ماه آينده به پايان خواهد رسيد.وى با اشاره به اينكه هم اكنون 190 كيلومتر از اين خط لوله گاز اجرايى شده است، اظهار اميدوارى كرد: حداكثر در 3 ماهه نخست سال آينده گاز اين ميدان به شبكه داخلى تزريق شود.وى درباره تامين گاز در فصل زمستان و تمهيدات وزارت نفت در اين خصوص اظهار كرد: وزارت نفت به تعهد خود براى افزايش توليد گاز عمل كرده است و اين طور نيست كه هر چقدر مصرف افزايش يابد قادر به تامين آن باشيم. مدير عامل شركت ملى نفت ايران با تاكيد بر اينكه علاوه بر مديريت عرضه بايد تقاضا را مديريت كنيم، ادامه داد: اين كه در مقابل مصرف بيشتر بخواهيم گاز بيشترى توليد كنيم راه حل مناسبى نيست و بايد شدت مصرف انرژى دركشور كنترل شود. اظهارات جشن‌ساز در حالى است كه اخبار متناقض مسئولان نفتى نسبت به تامين گاز زمستان به اوج رسيده است. تا آنجا كه مسئولان نفتى گاهى نسبت به تامين سوخت زمستان اطمينان داده و در جمعى ديگر نسبت به خطر كمبود گاز در صورت عدم صرفه‌جويى هشدار جدى مى‌دهند. جشن ساز با بيان اينكه ايران 8 برابر انگليس، 5/4 برابر كره جنوبى و 2 برابر عربستان مصرف انرژى دارد، تاكيد كرد: با روند فعلى مصرف انرژى نمى‌توانيم به اهداف چشم انداز دست پيدا كنيم، ضمن اينكه تراز منفى گاز از جمله جدى ترين چالش‌هاى ايران در سالهاى آينده خواهد بود.

اختصاص 10 ميليارد دلار به پارس جنوبي

به گفته جشن‌ساز، در حال حاضر 7 فاز پارس جنوبى شامل فاز 12(3 فاز) و فازهاى 15 تا 18 در مرحله اجرايى قرار دارد.

وى گفت: فازهاى 19، 21، 22 و 23 نيز در مرحله مناقصه قرار دارند. جشن ساز در عين حال با بيان اينكه رئيس جمهورى قول مساعد داده است كه تا پايان سال جارى 10 ميليارد دلار به پروژه‌هاى پارس جنوبى اختصاص پيدا كند، تصريح كرد: در حال حاضر فازهاى 6 تا 8 راه اندازى شده و فازهاى 9 و 10 پارس جنوبى نيز مراحل پايانى راه اندازى را طى مى‌كند. مديرعامل شركت ملى نفت همچنين درباره اختصاص 3 درصد درآمد نفت به پروژه‌هاى پارس جنوبى توضيح داد: با قيمت‌هاى متوسط 107 دلار براى هر بشكه در نيمه اول امسال و با قيمت‌هاى فعلى در نيمه دوم سال به نظر مى‌رسد 5/4 تا 5 ميليارد دلار از درآمد نفت به پروژه‌هاى پارس جنوبى اختصاص يابد. به گفته جشن ساز، تاكنون 4/3 ميليارد دلار اعتبار به اين پروژه‌ها تخصيص داده شده است.

تائيد برداشت 9 برابرى رقبا از خليج فارس

در ادامه مديرعامل شركت ملى نفت ايران از تدوين بسته جديد سرمايه گذارى در صنعت نفت خبر داد و تائيد كرد كه كشورهاى حاشيه خليج فارس 9 برابر ايران از مخازن خود در خليج فارس برداشت مى‌كنند. به گفته سيف الله جشن ساز در 5 سال آينده به 160 ميليارد دلار سرمايه گذارى براى طرح‌هاى توسعه صنعت نفت در بخش‌هاى ميادين مشترك و مستقل نياز داريم. جشن‌ساز از تعريف بسته‌هايى براى سرمايه‌گذارى در صنعت نفت خبر داد و افزود: در اين بسته‌ها ميزان ذخيره ميدان، پتانسيل توليدي، ميزان سرمايه گذارى مورد نياز، مكان و زمان اجراى پروژه مشخص مى‌شود.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن