تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814737323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره نوآوري، پژوهش و فناوري خراسان شمالي گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره نوآوري، پژوهش و فناوري خراسان شمالي گشايش يافت
داخلي. فرهنگي. جشنواره.

نخستين جشنواره نوآوري، شكوفايي، پژوهش و فناوري استان خراسان شمالي روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد گشايش يافت.

استاندار خراسان شمالي در آيين آغازين اين جشنواره گفت: فرهنگ‌سازي و گسترش فرهنگ پژوهش و دانايي‌محوري بايد مورد اهتمام همه بخشها باشد.

محمدحسين جهانبخش اظهار داشت: براي توسعه پايدار بخصوص در استان نوپايي چون خراسان شمالي توجه به تحقيقات و پژوهش به عنوان محوري‌ترين اصل ضروري است.

وي در عين حال بر كاربردي بودن پژوهشها تاكيد و بيان كرد: پيمودن مسير توسعه پايدار به تحقيقاتي نياز دارد كه كاربردي و اجرايي بوده و تنها جنبه تزيين كتابخانه‌ها را نداشته باشند.

او با تاكيد بر لزوم پيوند ميان بخش اجرايي و پژوهش گفت: اگر امور اجرايي بر مبناي پژوهش صورت گيرد از خطاها و اتلاف سرمايه‌ها جلوگيري مي‌شود ولي بي‌توجهي به پژوهش در اجراي طرحها هزينه‌بر و خسارتبار خواهد بود.

وي بي‌علاقگي برخي دانشجويان نسبت به تحقيق و پژوهش را واقعيتي تلخ خواند و از مسوولان دانشگاهي خواست با برپايي كارگاه و دوره‌هاي آموزشي انگيزه و رغبت بايسته براي ورود به اين بخش را در دانشجويان برانگيزند.

استاندار خراسان شمالي با اشاره به توان و استعداد بالاي استان در بخش تحقيقات آمادگي استانداري را نيز براي هر اقدامي به منظور نهادينه كردن فرهنگ دانايي‌محوري و پژوهش در استان اعلام كرد.

امام جمعه بجنورد و نماينده مردم خراسان شمالي در خبرگان رهبري نيز در اين مراسم به اهميت پژوهش و تحقيق از نظر اسلام و تعاليم آسماني اشاره كرد و گفت: پژوهش و تحقيق در نزد بزرگان دين نيز جايگاه والايي داشته و بسيار به آن پرداخته شده است.

آيت‌الله حبيب‌الله مهمان‌نواز افزود: جاي شكر دارد كه امروز به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي جوان ما براي ورود به عرصه‌هاي علمي و پژوهشي انگيزه بسياري يافته و توفيقات آنان جهانيان را به شگفتي واداشته است.

دكتر متفكر از پژوهشگران و اساتيد دانشگاههاي تهران نيز در اين آيين طي سخناني توليد علم را نيازمند مهندسي توليد علم و مدلسازي در اين خصوص عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: بايد به سمت توليد روش تحقيق علمي در عرصه‌هاي مختلف گام برداريم و از رونويسي و كپي‌برداري از روي دست خارجي‌ها خودداري كنيم.

اين جشنواره كه به مناسبت هفته پژوهش با همكاري استانداري، دانشگاه بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامي، سازمان جهاد كشاورزي و صنايع و معادن برپا شده به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. ك/‪۲‬
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن