تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي خراسان جنوبي: 200 اثر تاريخي، طبيعي و گردشگري در قاين وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي خراسان جنوبي: 200 اثر تاريخي، طبيعي و گردشگري در قاين وجود دارد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي گفت: شهرستان قاين از 200 اثر تاريخي، طبيعي و گردشگري برخوردار است.


حسين عباس‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بيرجند افزود: قاين با 80 اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملي كشور يكي از مستعدترين مناطق گردشگري استان محسوب مي‌شود.
وي از افتتاح موزه مشاهير قاين در سال جاري به منظور معرفي مشاهير ديني و مفاخر علمي اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: شهرستان قاين در حال حاضر داراي دو موزه مردم‌شناسي و موزه آب است كه در موزه مردم‌شناسي بخش‌هاي مختلفي از آداب و رسوم و مراسم آييني و سنتي بومي منطقه همچون مراسم كف‌زني شب يلدا، مراسم عروسي، شيوه‌هاي بومي كشاورزي و كاشت و برداشت زعفران، نخ‌ريسي و جاجيم‌بافي در اتاق‌هاي مختلف به نمايش گذاشته شده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي گفت: در موزه آب علاوه بر نمايش تعدادي از وسائل و تجهيزات مربوط به سيستم آبياري و آبرساني قديم همچون تنبوشه‌هاي سفالين و وسايل تقسيم آب و تجهيزات حفر قنات، اطلاعات و تصاوير كاملي از سازه‌هاي آبي منطقه قاين و رسوم باران‌خواهي، ضرب‌المثل‌ها و مديريت آب عرضه شده است.
عباس‌زاده از اهداي خانه تاريخي كباري به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خبر داد و افزود: سيد جواد كباري با هدف ارج نهادن به ميراث فرهنگي و حفظ و صيانت از گنجينه‌هاي تاريخي و پاسداشت ارزش‌هاي نياكان اين حركت ارزشمند را انجام شده است.
وي تصريح كرد: مرمت اين بناي تاريخي با حفظ حقوق معنوي مالك آن در سال جاري از محل اعتبارات استاني آغاز مي‌شود كه طي دو سال آينده تكميل خواهد شد.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي نيز در خصوص معماري اين بناي تاريخي گفت: خانه كباري از جمله بناهاي يك ايوانه و داراي بادگير است كه در قسمت شمال غربي آن آب انباري وجود دارد و از داخل منزل نيز قابل دسترسي است و ايوان آن داراي تزئينات گچي است.
اقدس كرم‌پور افزود: خانه تاريخي كباري از جمله بناهاي شاخص محله تاريخي سردشت فردوس است كه با شماره 17415 در سال 1385 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
انتهاي پيام/ر20
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن