تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815172772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت ملي نفت اعلام كرد: تأخير شركت ملي گاز در نصب كمپرسورهاي ميدان سراجه قم واردات بنزين بر اساس تفاهم نانوشته دولت و مجلس انجام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت ملي نفت اعلام كرد: تأخير شركت ملي گاز در نصب كمپرسورهاي ميدان سراجه قم واردات بنزين بر اساس تفاهم نانوشته دولت و مجلس انجام شده است
تهران- خبرگزاري كار ايران
مديرعامل شركت ملي نفت ايران در نخستين نشست مطبوعاتي خود آخرين وضعيت طرح‌‏هاي توسعه‌‏اي پروژه‌‏هاي صنعت نفت نحوه و ميزان سرمايه‌‏گذاري‌‏ها و تأخيرهاي ايجاد شده در برخي از پروژه‌‏ها را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا سيف الله جشن‌‏ساز مديرعامل شركت ملي نفت ايران صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت آغازحفاري در درياي خزر گفت: در حال حاضر سكوي حفاري ايران - البرز آمده شده و منتظر تحويل شناورها از سوي شركت صدرا هستيم.
در اين رابطه تاكنون شناور يدك‌‏كش و پشتيباني اول تحويل شركت ملي نفت شده و مقرر شده شناور دوم تا پايان آذر ماه تحويل داده شود با تحويل شناورها عمليات حفاري ايران در درياي خزر آغاز خواهد شد.
وي در مورد اختصاص 500 ميليارد تومان اعتبار از محل منابع داخلي شركت ملي نفت به پروژه‌‏هاي نيمه تمام شركت ملي گاز بيان كرد: اين اعتبار براي تكميل طرح‌‏هاي نيمه تمام گازرساني و برخي از مناطق كه در اولويت اول گازرساني قرار دارند، اختصاص مي‌‏يابد و قرار است اولين قسط آن تا پايان آذر ماه به شركت ملي گاز تحويل داده شود.
معاون وزير نفت با اشاره به تحقق تعهد افزايش توليد 70 ميليون متر مكعبي گاز در كشور تصريح كرد: اگر در مصرف گاز اصول و الگوهاي تعريف شده رعايت نشود ممكن است با قطعي گاز مواجه شويم و چنانچه نتوانيم مديريت عرضه و تقاضاي گاز را متعادل كنيم در سال‌‏هاي آينده نيز با كمبود مواجه خواهيم شد.
به گفته جشن ساز در حال حاضر شدت مصرف انرژي در ايران هشت برابر كشورهاي انگلستان، فرانسه، آلمان، چهار و نيم برابر كره جنوبي و دو برابر عربستان سعودي بوده و اين موضوع حاكي از آن است كه رشد مصرف گاز به هيچ‌‏وجه با رشد توليد گاز كشور تناسب نداشته است.
وي اصلاح نظام قيمت‌‏گذاري را يكي از راهكارهاي كنترل مصرف گاز در كشور عنوان كرد و اظهار داشت: آن دسته از دستگاه‌‏هاي دولتي كه گاز و فرآورده‌‏هاي نفتي زيادي مصرف مي‌‏كنند اما راندمان پايين دارند بايد تكنولوژي‌‏هاي خود را براي مصرف بهينه انرژي به روز كنند.
وي در ادامه با اشاره به پايان رسيدن اعتبار 3/3 ميليارد دلاري واردات بنزين و گازوئيل در مرداد ماه امسال گفت: افزايش قيمت برخي از فرآورده‌‏ها كه حتي بيش از سه برابر رشد داشته‌‏اند، موجب شد كه اين اعتبار براي سال جاري كفايت نكند و از اين رو 2/2 ميليارد دلار بيش از بودجه مصوب براي واردات اختصاص پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه براي اجراي طرح‌‏هاي توسعه‌‏اي صنعت نفت به حدود 160 ميليارد دلار تا پنج سال آينده نياز است، تصريح كرد: براي تأمين اين ميزان اعتبار از سه ماه پيش تاكنون يكسري بسته‌‏هاي سرمايه‌‏گذاري تعريف شده كه در اين بسته‌‏ها جزئيات توسعه ميادين بر اساس ظرفيت پتانسيل توليد ذخيره، ميزان سرمايه‌‏گذاري و مكان و زمان پروژه‌‏ها تعريف شده كه قصد داريم اين بسته‌‏ها را در سمينارهاي داخلي و خارجي ارائه كنيم.
به گفته مدير عامل شركت ملي نفت ايران تاكنون بيش از 30 ميليارد دلار سرمايه‌‏گذاري خارجي در پروژه‌‏هايي همچون توسعه ميدان نفتي يادآوران، مسجد سليمان، جفير، بلوك اكتشاف و توسعه دير، احداث تأسيسات دريايي ميدان رشادت، توسعه بخش بالادستي گلشن و فردوس، توسعه رسالت، قرارداد طرح‌‏هاي افزايش توليد گاز در مناطق مركزي و اجراي سيستم بهينه‌‏سازي و فرآورش نفت در ميدان هفتكل و خريد دستگاه‌‏هاي جديد حفاري خشكي و دريايي انجام شده است.
وي در مورد تهيه اساسنامه اوپك گازي در اجلاس آتي كشورهاي صادركننده گاز در مسكو بيان كرد: بعيد است اين اساسنامه در اجلاس آينده تهيه شود و پيش‌‏بيني‌‏ها حاكي از آن است كه بايد با انجام مطالعات كارشناسي و تعريف حوزه‌‏هاي جغرافيايي بازار گاز تا يك سال آينده تهيه شود.
جشن ساز در مورد آخرين وضعيت پروژه ذخيره‌‏سازي سراجه گاز نيز توضيح داد: بخش بالادستي اين پروژه به پايان رسيده اما نصب كمپرسورها هنوز توسط شركت ملي گاز انجام نشده و پيش‌‏بيني ما حاكي از آن است كه اين پروژه حداكثر تا زمستان سال آينده به بهره‌‏برداري برسد.
معاون وزير نفت همچنين در مورد اجراي طرح توسعه در ميدان اسفنديار گفت: اجراي اين پروژه متوقف نشده و در حال حاضر با مشكل تأمين منابع مالي مواجه هستيم و با توجه به اينكه اولويت شركت ملي نفت توسعه ميادين مشترك بوده منابع لازم براي اجراي اين طرح نيز به زودي اختصاص پيدا خواهد كرد.
وي در مورد طرح يكپارچه‌‏سازي مديريت و پايانه‌‏هاي نفتي كشور اعلام كرد: اين طرح هم اكنون در حال انجام بوده و پايانه طاهري اخيراً به شركت پايانه‌‏هاي نفتي واگذار شده است.
همچنين در آينده مديريت و راهبري پايانه نفتي نكا به اين شركت واگذار خواهد شد.
مديرعامل شركت ملي نفت در مورد تحويل پايانه‌‏هاي شركت نفت فلات قاره به شركت پايانه‌‏هاي نفتي توضيح داد: يك كار مطالعاتي توسط مديريت برنامه‌‏ريزي تلفيقي در حال انجام بوده و اين طرح كه يك ماه از آن گذشته بايد حداكثر نتايج آن تا دو ماه آينده مشخص شود در صورتي كه تغيير و تحول پايانه‌‏هاي نفتي فلات قاره مستلزم هزينه و خسارت باشد، اين كار انجام نخواهد گرفت.
جشن ساز در مورد اختصاص سه درصد از درآمدهاي فروش نفت به پروژه‌‏هاي پارس جنوبي با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون نزديك به 4/3 ميليارد دلار به طرح‌‏هاي پارس جنوبي اختصاص يافته بيان كرد: پيش‌‏بيني‌‏ها نشان مي‌‏دهد تا پايان سال حدود پنج ميليارد دلار از اين محل مي‌‏توانيد درآمد داشته باشيم.
وي با اشاره وجود ذخاير هيدروكربني در شمال و جنوب خليج فارس تصريح كرد: هم اكنون در ميادين نفت و گاز ايران تنها 13 دكل حفاري در حال كار بوده و اين درحالي است كه بيش از 84 دكل حفاري در كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مشغول به كار هستند.
معاون وزير نفت با اشاره به اين موضوع كه از ابتداي سال نزديك به 6/3 ميليون تن بنزين و 8/1 ميليون تن گازوئيل وارد كشور شده است، بيان كرد: با به پايان رسيدن بودجه 3/3 ميليارد دلار مابقي واردات از محل معاوضه با نفت خام انجام گرفته و در سال‌‏‌‏هاي 1379 تا 1386 به جز يك سال مابقي سال‌‏ها سقفي براي واردات تعيين نشده بود.
مديرعامل شركت ملي نفت در پايان خاطر نشان ساخت: در واقع يك تفاهم نانوشته‌‏اي بين دولت و مجلس وجود داشت، كه بر اساس اين تفاهم واردات سوخت تا سقف مشخصي انجام مي‌‏شد و اگر هم اعتبار آن به پايان مي‌‏رسيد در اين رابطه مجوز اخذ مي‌‏شده است.
پايان پيام

كد خبر: 461904
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن